Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Parasit i vattnet (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157213)

Crocker 2010-11-29 22:28

Parasit i vattnet

Jag åkte till Östersund nu, då jag inte har skola. Så utbröt detta kaos:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8195172.ab

Om någon missat.
20/30 bekanta är sjuk här, nästan allt flaskvatten är slut.
Det är ganska kaotiskt. Tänkte i princip bara dela länken.

Johan1986 2010-11-29 22:38

Vi har underskattat norrmännen *rolleyes*

1.30 in ungefär

vicarious 2010-11-29 23:02

Det kan inte vara kul att bo i Östersund till att börja med.. och så händer det här :D

Khyron_ 2010-11-30 00:39

bearwolf 2010-11-30 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av vicarious (Inlägg 4724976)
Det kan inte vara kul att bo i Östersund till att börja med.. och så händer det här :D

Jag härstammar från östersund, det är en alldeles fenomenal stad om man gillar snöaktiviteter ;) , men så brukar juh vi locals se till att äga någon rolig skoter och lite schyssta twintips :hbang:

He-man 2010-11-30 01:39

Citat:

Ursprungligen postat av vicarious (Inlägg 4724976)

Men håll käften jävla 08!! :thefinger hehe nja, de flesta man känner är eller har varit sjuk nu, själv har jag hittills klarat mig trots att jag druckit av vattnet varje dag innan larmet kom, vid det laget hade parasiten redan härjat ett bra tag, men inkubationstiden är upp till 7 dagar och jag drack av det senast i fredags, så än är man väll inte säker.. :D

Tråkigast är väll att det inträffar just när vi har världscupen i skidskytte med alla hotell fullbokade av turister och tävlande.

Crocker 2010-11-30 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av He-man (Inlägg 4725168)
Men håll käften jävla 08!! :thefinger hehe nja, de flesta man känner är eller har varit sjuk nu, själv har jag hittills klarat mig trots att jag druckit av vattnet varje dag innan larmet kom, vid det laget hade parasiten redan härjat ett bra tag, men inkubationstiden är upp till 7 dagar och jag drack av det senast i fredags, så än är man väll inte säker.. :D

Tråkigast är väll att det inträffar just när vi har världscupen i skidskytte med alla hotell fullbokade av turister och tävlande.

Vilken stadsdel håller du till i? :)

He-man 2010-12-01 05:11

Bor i stan, själv då? :)

Crocker 2010-12-01 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av He-man (Inlägg 4727172)
Bor i stan, själv då? :)

Nja, bor på Scandic vid statoil nu. Är bosatt i Matfors, ibland Odensala.
Det är inte dig jag sett surfa på kollo på internetcaféet ett antal gånger? ;)

davvvan 2010-12-01 23:36

Kolospotting... överallt.

Thewind 2010-12-01 23:50

Någon mer än jag som tränar på Golds i City?

Crocker 2010-12-01 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av Thewind (Inlägg 4729076)
Någon mer än jag som tränar på Golds i City?

Nix, inte vågat prova. Har för mig det ska vara kasst. En snabb recension?
Och vart bor du? ;)

Citat:

Ursprungligen postat av davvvan (Inlägg 4729043)
Kolospotting... överallt.

Jo, helskönt.

agazza 2010-12-01 23:56

Tänkte kanske flytta dit i framtiden btw.
Storsjöyran är tamefan det bästa i matväg jag varit med om :D

Ontopic, varför dricker alla så mycket vatten? jag dricker aldrig vatten nästan, mjölk kan man lita på.

För det andra har man väl haft salmonella, men magsjuka tills man hamnar på sjukhus måste vara en tömmande upplevelse, ingen på brädan med personlig erfarenhet av det här?

Crocker 2010-12-01 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av agazza (Inlägg 4729090)
Tänkte kanske flytta dit i framtiden btw.
Storsjöyran är tamefan det bästa i matväg jag varit med om :D

Ontopic, varför dricker alla så mycket vatten? jag dricker aldrig vatten nästan, mjölk kan man lita på.

För det andra har man väl haft salmonella, men magsjuka tills man hamnar på sjukhus måste vara en tömmande upplevelse, ingen på brädan med personlig erfarenhet av det här?

Det tråkiga är ju att allt är infekterat, badhuset, tandborstning, reningsverket. ;)

Thewind 2010-12-02 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av Crocker (Inlägg 4729084)
Nix, inte vågat prova. Har för mig det ska vara kasst. En snabb recension?
Och vart bor du? ;)

Dyrt, rent & fräscht men dåligt med stänger. En bänk, en snedbänk, två smiths, två okej böjstänger/ställningar. Hantlar upp till 60 tror jag.

Bor precis ovanför på prästgatan, så tränar där av bekvämlighetsskäl. Tränade ett år på Olympia innan (heter nu Kentaur). Tycker dock jag har gjort ett rejält uppköp med avseende på en mycket trevligare miljö.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:47.