![]() |
Va diggar ni "matschemat"?
Så här ser en vanlig dag ut för mig, tänkte höra vad ni har att säga om det.. en gissning är att en hel del ":eating:" kommer att flöda..
08.45 - Väckarklockan ringer och snoozas direkt. 09.15 - Efter flera snoozningar stiger jag upp och dricker ca 7dl vatten för att töjja ut magsäcken lite. 09.45 - 3-4 dl minimjölk 3 dl havregryn 2 hela ägg lite över en halv portion protein Och sen in i mixern. 13.00 - Eftersom jag jobbar på en grill brukar det bli typ skrovmål, köttbullar, lövbit etc etc... det jag är sugen på. 15.00 - 1 portion protein (excell) 16.00 - Mata ut magsäcken med 1 liter vatten. 17.30 - Nån mat jag tar hem från grillen, eller så gör jag 3dl makaroner med korv eller lämplig offer från kylen. 19.30 - Träning 20.30 - (Direkt efter träning blir det här ungefär) dubbel portion protein och 100g fruktsocker. 21.30 - Vet att detta är ett av de viktigare målen under dagen men det brukar slarvas en hel del.. brukar göra 3dl makaroner med nånting och orka äta typ hälften.. :notme: Vikt: 57kg :em: Längd:ca. 178cm 18 år. |
fruktsocker efter träningen :confused: annars ser det ut som jänkarmat :MrT:
|
Citat:
|
Med karlns vikt att bedömma tror jag inte jänkarmaten skadar ska jag vara ärlig.
Tryck i dig allt fan du kommer över :eating: :hbang: |
Dricket vatte nför att tänja ut magen :MrT:
Försök och drick vatten utspritt genom hela dan. |
Som sagt fruktsocker!? Det är väl knappast snabba kolhydrater? Eller är jag ute o cyklar?:confused:
|
långsamma kolhydrater, fruksocker = fruktos = långsamma
tänkte bara säga att fruktos lagras i levern och inte i musklerna så kolhydraterna ger inte det du tror :D |
Citat:
|
Det verkar som om du vet vad du gör för fel (förutom fruktsockret), men är för lat för att ändra på det. Eller? :)
|
Re: Va diggar ni "matschemat"?
Citat:
Annars hade du vägt mer... |
Citat:
Men jag tänkte om det är som Ludvig säger att jag ska mata i mig grillmaten då jag ändå väger såpass lite. Ingen som tycker att det är för få måltider alltså? |
Re: Re: Va diggar ni "matschemat"?
Citat:
|
Citat:
Och att "töja ut magsäcken" med vatten tjänar inget som helst syfte. Magsäcken är synnerligen töjbar och drar ihop sig direkt. |
Citat:
Men tycker DU att jag gör fel i att äta grillmat? |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:28. |