![]() |
Bellas träningsjournal
Yes, nu tänker jag bli som alla andra coola och skriva träningsjournal. Gymmar fyra dagar i veckan och flåstränar 3-4 ggr i veckan, flåsträningen varierar mellan löpning, cykel och cross. Har inga direkta mål med träningen men är ju trevligt att bli lite starkare.
Lite onödig info: Längd: 2 äpplen hög (163 cm) Vikt: Tungviktare (48 pannor) Idag smiskades ben och lite mage Knäböj (fritt, lite djupare än 90 grader): 1x5 32,5 kg 1x5 35 kg 1x5 37,5 kg 1x5 40 kg 1x5 42,5 kg 1x3 45 kg Frontisar: 3x5 35 kg Raka mark, supersetade med stående vadpress: 1x8 52,5 kg 1x10 75 kg 1x7 52,5 kg 1x9 75 kg 1x6 52,5 kg 1x8 75 kg Utfall i smith: 3x12 (6 per ben) 35 kg djupa böj i smith för lite extra aktivering av stjärten: 3x7 25 kg Hängande benlyft (ej raka ben) 3x8 Sittande bålrot i maskin: 1x8 3 plattor (ingen aning hur många kilo) 1x7 3 plattor |
Bra initiativ Bella! :hbang:
Ska följas :) |
Citat:
|
Kör hårt. :thumbup:
|
Du har ju glömt en sak :) BILDER!
|
Citat:
|
Citat:
|
Lycka till
|
Ny vecka, nya tag. Började dagen med lugn löpning på löpbandet och ja det börjar ta sig, klarade 30 minuter utan att tibialis anterior grät blod.
Ikväll väntar gymmet där bröst & mage står på schemat |
Citat:
Bröst - det roligaste! Både i och utanför gymmet. Höhö. :Virro |
Citat:
Hahaha Ja bröst är kul både på och utanför gymmet! |
Bröst och mage
Bänk: 1x10 37,5 kg 1x5 40 kg 2x1 42,5 kg 2x3 40 kg 1x6 40 kg 2 reps själv och sen fick ja lite passning på de resterande 4 repsen Snedbänk: 3x6 30 kg galet tungt idag faktiskt*grr* Dips: 1x8 PB 2x6 Skönt att äntligen kunna köra dips igen utan att axlarna ska gråta blod Stående militärpress: 1x6 20 kg 2x5 20 kg Kan inte bestämma mig för om jag vill ha militärpressen på bröstpasset eller axelpasset, hur gör ni andra? Situps på bänk med maxlutning: 1x10 1x8 1x6 bålrotation, maskin: 1x10 (per sida) 3plattor 2x8 situps på medicinboll: 1x12 2x10 Varför ska mage vara så tråkigt att träna för *gah!* Rätt nöjd över passet i alla fall förutom snedbänken som brukar gå bättre men men skit i det och var glad över att dipsen tar sig! |
Citat:
Citat:
Dips är skitskoj men sliter på axlarna en del, jag har också svårt att köra dips :( Förresten, du borde skippa bålrotationer! Kan leda till problem i korsryggen och sånt vill man ju inte gärna ha :P http://traningslara.se/daliga-ovningar-pa-gymmet-del-7/ Mage är lätt det tråkigaste att träna.. finns tyvärr inte så mycket att göra åt det :D Inte så konstigt om du är lite trött i snedbänken när du pressat så hårt i vanliga bänken! Ser bra ut! :cool: |
Citat:
Ja men då har man lärt sig nåt nytt då, så skippar bålrotationen i framtiden och jag kan inte påstå att jag är ett stort fan av den heller. Sant, vanlig bänk gick grymt bra :) |
Citat:
Dina bänkar ser bra ut förresten. Inte så långt ifrån kroppsvikten. :) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:48. |