![]() |
Mördaren fick tre års fängelse.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7562428.ab
Citat:
Vad tycker ni? Är straffet rimligt? |
orimligt straff..
vilket försök att leda misstankarna ngn annanstans! |
Fyfan vilket äckel som även smsar hennes pappa efter han dödat henne.. Och 3 år? det är helt jävla sjukt, 3 år för mord vad är det för skämt alltså...
|
Han skulle låtit henne föda barnet och försökt vara en god far istället, och skitit i vad hans släktingar hade sagt angående en svensk mor!
Killing is not the answer! |
SMSet var korrekt såtillvida att gm var -ier
|
Citat:
För övrigt tycker jag hedersmord skall bestraffas hårdare. Ta t.ex. Pierre Ljunggren som 16 år gammal mördar Patrick Nadji. Pierre fick 6 års fängelse. Den stora skillnaden är att Västeråskillen var islamist och Ljunggren nazist. I övrigt var dåden lika avskyvärda. Efter överklaganden blev dock Ljunggrens straff 4 år |
Uhm... Nä, han fick tre års sluten ungdomsvård. Det står till och med i artikeln.
|
15 år är ett rimligt straff med tanke på hans låga ålder. Skulle han vara äldre så skulle dubbla det vara mer rimligt.
|
Hur kommer man fram till vad som är ett rimligt straff? Varför är till exempel tio år mer rimligt än tre?
|
Citat:
Jag betalar hellre 2x pengarna för att låta idioter vara inlåsta 50 år, jämfört med att betala vård så de blir friska för 0,5x pengarna. Om vården nu fungerade... |
Om killen är "frisk" och har ihjäl en 16 årig tjej så lär han ju även vara livsfarlig efter 3 år i fängelset? Jag kanske bara är pessimistisk, men tror ni andra på rehabilitering i dessa fall? Vore givetvis fruktansvärt olyckligt om han kommer ut som 19-årig och skadar en massa andra.
Visst verkade han ha ångrat sig något eftersom han själv lämnade in sig till polisen, men har svårt att se ungdomsanstalten ska lyckas träna bort hans s.k "black out" så att han aldrig skadar någon igen. Hur ser återfallsstatistiken ut i dessa fall egentligen? |
Som vanligt så är det svenska rättssystemet alldeles för ofokuserat. Som vanligt säkert alldeles för mycket daltande med detaljer som inte hör till sakfrågan. Alltså, dödsstraff på den irakier som mördade flickan och sedan landsförvisa hans satans familj. Sitta inlåst, till ingen nytta, och parasitera ytterligare på det svenska samhället, och sedan ut och ställa till med mer skit?! Fy fan!
|
Kan väl jämföras med 4½ års fängelse, vilket är ganska högt för en ostraffad(?) ung person. Men nu var det ju dock sluten ungdomsvård och då är ju 4 år högst... så det är väl inte jätte lågt straff om man ser till det... Men visst, det är billigt för ett mord.
|
3 år ungdomsvård är väl inte så fel?
|
Jag är övertygad om att vi har helt nya straffskalor om 30 år - åt det hårdare hållet. Eftersom verkligheten sipprar fram mellan raderna nu. Samhällets toppar kan inte låtsas som allt är ok längre.
Mot bakgrund av det spelar det ingen som helst roll vad jag själv tycker. Polisen kommer i framtiden få fullt upp med att hålla mobben i schack. Redan nu kan man ju inte det i ghettona. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:42. |