![]() |
Världskrig och naturkatastrofer
Tror ni att ni under er livstid kommer att uppleva nästa stora mänskliga katastrof där jordens population kommer att decimeras eller värre?
När jag vill oroa mig över ingenting så brukar jag tänka på framtiden. Med tanke på hur snabbt jordens population växer och hur snabbt resurserna går åt känns det inte speciellt långsökt att vi kommer komma i ett läge där resursbrist kommer leda till konflikt. Jag hamnar nästan i ett läge där jag funderar på att införskaffa ett stående lager av typ tonfisk, pasta och andra varor som kan förvaras en långtid, utifall att. Alla kommer ju i princip att tänka "vi trodde aldrig att det skulle hända så vi förberedde oss inte". Sen finns det ju globala uppvärmningen, asteroider osv. Men jag tror människans största hot är sig självt, och då i form av väpnad konflikt. Vad tror ni? Kommer ni leva igenom nästa stora katastrof? Vad kommer det att vara? |
Jag trodde det skulle bli ett tredje världskrig för några år sedan, sen har vi ju Apophis 2029.
|
Kina blir allt mäktigare, det oroar mej mest.
|
Jag hoppas det, så länge jag överlever. Alternativt vill jag hinna se otrolig teknologisk utveckling innan jag dör.
|
Rösträtt till kvinnor kommer leda till vår undergång.
|
Citat:
|
Tittade just på Children of Men. Egentligen vore den typen av infertilitet ganska 'bra'. Eller iallafall något sätt att reglera så att alla bara får ett barn under hundra år eller liknande. Då skulle man troligen halvera jordens befolkning och risken skulle förbigås.
|
Citat:
Edit: Missade "så länge jag överlever", tänkte att om människorna dog ut så skulle man kunna säga att allt blev normalt igen, då vi endast funnits på jorden en väldigt liten tid. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Big deal, världen kommer ändå gå under om två år
http://marklhitchcock.com/wp-content...-Doomsday1.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
2012 är ju så new-age-bullshit det kan bli.
Kärnvapenkrig, asteroiden Apophosis är dock scary. |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:02. |