![]() |
Min väg till styrka(med MMA,Styrketräning och lite annat skoj)
Tjena. Tänkte att det var dags att starta en journal nu så att man kan hålla koll på sina ökningar.
väger nu 63 kg på 180 cm och försöker gå upp, är även 15 år gammal Jag har tränat styrketräning sen i januari, men mest maskin träning tills jag hittade Pavel Tsatsoulines material för ett liten tag sen. Har även tränat Wado Karate i 9 år men har tröttnat på det traditionella så för några veckor sen bestämde jag mig för att byta till MMA och tränar nu detta 2 dagar i veckan. Mitt mål styrketräningsmässigt är att klara "Brottartestet" som går ut på att man ska ta: Knäböj: en repetition med 2 gånger kroppsvikten. Frivändning: en repetition med 1,5 gånger kroppsvikten Marklyft: en repetition med 2,5 gånger kroppsvikten Chins: fler än 35 repetitioner Dips: fler än 50 repetitioner Detta vill jag klara för att jag tycker att styrka är underskattat inom kampsport // Ha de gött |
Lycka till!
Brottartestet lät ju rätt häftigt,när du klarat det så har du kommit en bra bit på väg*flex* |
Haha känns som om det kommer ta ett tag innan jag klarar det då styrketräningen bara kan vara ett komplement till kampsporten.
Men som min pappa alltid säger "Sikta mot stjärnorna och landa i trätopparna":P |
Tog det lugnt idag och satsade på teknik då jag blev lite osäker men här kmr dagens pass:
Knäböj 10*50kg 8*70kg 5*70kg Enarmsmarklyft 5*30kgV 5*30kgH 10*30kgV 10*30kgH Dragonflags 5*kv 5*kv 5*kv + hittade tekniken i Dragonflagsen som var väldigt strikta -Böjen och enarmsmarklyft, svårt att hitta tekniken när man har skippat dessa länge pga ont i knäna Övrigt ska bli skönt när sommaren e slut att få komma till gymmet och slippa sleta i källaren |
Dagens pass
Bänkpress 10*30kg 6*45kg 5*50kg 5*50kg 5*50kg 5*50kg Dips 10*kv 10*kv 10*kv Motsatta underarmscurl bakom ryggen 15*20 12*30 12*30 +Bänkpressen, kände att det fanns mycket mer att ge -Träna i källaren, skitjobbigt att inte ha passare. Vågade inte höja i bänken och fick skippa arnoldpress Övrigt: Har lite ont i handleden och fick därför ta det lugnt med underarmsträningen |
Citat:
|
Kul med MMA! Jag har själv tankar på att börja;)
|
Ingen MMA idag så körde lite fightinginspererat konditionspass, för att sedan avsluta
med PAvel Tsastoulines Super Joints. Passet bestod av omgångar av kettlebell swings, upphopp, sidohopp, upphopp med spark och hopprep. Känner att explosiviten är min starkaste del just nu:) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
De får du ju på nybörjarträningen:thumbup:
|
Kmr följa noga tycker de är sjukt kul med kampsport har själv aldrig gått på sånt men ett o annat har d blivit på gatan tyvärr. men har tankar o börja!:)
|
tackar:)
|
Skickar upp nattens pass nu blev bara marklyft för att jag kände att ja höll på och somna:
Marklyft: 10x20kg 10x40kg 10x60kg 5x70kg 5x75kg 5x80kg 5x80kg Och lite teknik på goodmornings. +inget -Att träna ensam i sin källare kl 2 på natten utan musik är inte det bästa för motivationen. Övrigt: Detta passet skulle egentligen ta hela baksidan med Marklyft,goodmornings,chins,shrugs och nackträning.Detta blev ju inte av. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:05. |