![]() |
Att bara äta en avokado...
Har ni någonsin gått runt i köket, fått syn på den lilla mogna krabaten bara ligga där i ro. Tagit upp den i handen och insett att - denna vill jag äta.
http://1.bp.blogspot.com/_u5-3Q57E57...r_27486255.jpg Rotat bland besticken och tagit fram en någorlunda vass kniv, dragit ett bestämt men hastigt snitt tvärs över avokadon och låtit kärnan falla ner i vasken. http://marthina.blogg.se/images/avokado_1179777875.jpg För att sedan bara sätta sig ner i solljuset som just skall till att klippa dom sista trädkronorna och, med hjälp av en nydiskad sked, gröpa ur och äta upp avokadon. Har ni inte det så... gör det. |
Ja har ingen avokado :(
|
Jag har faktiskt aldrig känt någon lust gentemot en avokado.
|
Så jävla gott är det inte. Dessutom finns det öl.
|
Tycker det är jävligt gött med en klick creme fraisch och schrimps på.
|
Avocado + Skagenröra = Äg
Fast blir alltid Bakad Potentät istället för Avocado |
Har heller aldrig fattat det här med avokado...
Är som en grön och ful samt mindre smaklig version av ägg. *spy* |
Senast jag gjorde det var den jäveln helt brun och tråkig på insidan. Jag litar inte på avocado.
|
Om du byter ut "Avokado" mot "Ägg" så är jag med dig fullt ut.
|
Jag gör det varje gång. Jag gillar att äta råvaror som de är.
Kan koka 200 gram pasta - lite salt och olivolja sen slinker det ner. 1 liter mjölk - mumma. En avokado - oj vad god, med lite salt på. En riven morot - nice. 4 stekta ägg - trevligt! Varför ska man alltid behöva göra 4-stjärniga trerättersmenyer med 20 olika kryddor och såser? Jag gillar mat. Som det är. Råvarorna. Mums! Sen att mina barn kommer bli gravt traumatiserade, det är en annan sak. |
Jag mixar min avocado med mjölk och socker och dricker istället. Mumma det!
|
Citat:
Ska testa det imorgon! |
i med lite REEEEEKER o majonnäs så blir mumma!
|
Avocado är inte gott. *spy*
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:32. |