![]() |
94:as väg till opti!
Hej! Startar en journal för att ha någonting att se tillbaka på för att se framsteg.
Även för att få tips och bli motiverad. :) Började träna i november förra året, har alltså tränat runt 7 månader nu. Jag började köra 3 gånger i veckan med helkropp varje pass, några månader senare blev det 2-delat schema med träning 4 gånger i veckan och nu kör jag 4-delat med träning 4 gånger i veckan. Har ökat en hel del i både massa och styrka sen jag började träna. Träningsupplägg: Mån: Bröst, biceps. Tis: Ben. Ons: Vila/konditionsträning. Tors: Axlar, mage, traps. Fred: Rygg, triceps. Lör: Vila/konditionsträning. Sön: Vila/konditionsträning. Stats: Längd: 174cm Vikt: 64kg Bänkpress: 50kgx10 - Precis börjat med bänk så har extremt dålig teknik, och som ni ser bör jag höjja vikten lite. Dips: 17 Chins: ~12 Mål: Mitt mål med träningen är inte främst att bli grisstark utan att bygga upp kroppen som jag vill ha den, men även att öka i styrka. 100kg i bänk innan årets slut, sjukt överdrivet mål som jag inte lär klara men bra med stora mål så jag får kämpa lite. ;) Väga 70kg innan årets slut. |
Kan slänga upp gårdagens bröst/biceps pass:
Bröst: Bänkpress: 12x40kg 10x50kg 8x50kg 8x50kg 10x45kg Lutande hantelpress: 10x17,5kg 8x17,5kg 12x15kg Gick inte bra. Hantelpress: 12x17,5kg 10x20kg 7x20kg Biceps: Hammercurl: 9x15kg 9x15kg 9x15kg Räknade hur många gånger det blev på varje arm. Scottscurl: 10xS+20kg 8xS+20kg 8xS+20kg S= stång, ingen aning om vad den väger. Sen blev det en bicepscurl maskin som inte visar i kg utan "1,2,3.." så känns inte så värt att skriva med det. |
Kan säga att jag har ändrat mig ang. mitt mål på 100kg bänk innan årets slut, inser nu att det är en omöjlighet.
Sätter målet på 80kg. :) Gårdagens bröst/biceps pass: Bröst Bänkpress: 12x50kg 1x65kg PB 1x70kg PB 5x60kg 8x55kg 8x50kg Lutande hantelpress: 12x20kg 10x20kg 8x20kg Sen 3 set i cablecross, kändes inte bra i cablecrossen så försöker hitta en annan bröstövning som tar bättre. Biceps: Koncentrerad scotthantel-curl(?) 12x15kg 12x17,5kg 10x17,5kg Vet inte vad övningen heter, men man vinklar upp ryggstödet på en bänk så att man kan stå bakom den och lägga armen längs ryggstödet, sen tar man bara en hantel och curlar. Sen blev det 3 set bicepscurl i maskin som inte visar i kg. Hade bråttom så hann inte riktigt med biceps. |
Citat:
|
Citat:
|
Med vilja och inställning kommer man långt :)
|
Välkommen till kolozzeum börjar jag med att säga :)
Kom igång ordentligt med basövningar, ät ordentligt och utför övningarna tungt men säkert så kommer det gå bra. +1 på Jocke naturligtvis, med vilja, inställning och rätt förutsättningar kommer man långt! |
Citat:
Vill börja med mark och böj men har ingen aning om utförande så vågar inte riktigt, men jag får väl kolla på lite filmer och börja försiktigt. :) Ska nog börja med 2-delat på måndag, såhär på ett ungefär: Måndag: Bröst, axlar, traps, triceps. Tisdag: Rygg, biceps, ben, mage. Onsdag: Vila Tors: Bröst, axlar, traps, triceps. Fredag: Rygg, biceps, ben, mage. |
Citat:
Skulle däremot inte köra enligt det där schemat, men det är min åsikt :) |
Två bröst, biceps pass på raken? :)
|
Lycka till Linus, se till att få fart på din kropp. :D
|
Kul med nytt folk(Y)
Vad vägde du när du börja träna? |
Citat:
|
Bild? Ser bra ut.
|