![]() |
proteinpannkaka
Jag blandade ihop ett ägg och 20gr whey-80 jordgubb proteinpulver och stekte röran för att testa.. blev rätt ok, faktiskt.
Ska ha i sötningsmedel om jag gör flera. Funderar på att steka upp flera som man kan ha med som mellanmål till plugget. Inte så stor "stirrfaktor" på en om man trycker i sig en kak-liknande sak som att öppna en T-fiskburk och sleva i sig. Lätt och snabbt att slänga i sig också, om man som mig har rätt lite tid att ta sig mellan olika föreläsningar. Om man skulle ha i havregryn så skulle man ju få i sig kolhydrater också. Om man kokar havregryn till gröt först. Då blir ju kolhydraterna långsamma om jag förstått det hela rätt. Man gör den rätt lös konsistens. Sedan har i ägg och proteinpulver. Sedan steker man smeten eller kanske rent av häller i muffins-formar och slänger in i ugnen ett tag! Ah muffins! Det är ju fullt normal att trycka i sig muffins på rasterna! Så slipper man känna sig som ett freak då alla glor på en bara för att man vill bli stor! Nån som gjort liknande grejer? |
Mmm... Havregrynspannaka är gott! :eating:
Äggvitan från 4 ägg 2 hela ägg 150 gram havregryn 2 mosade, väl mogna bananer Rör samman och stek två tjocka pannkakor gyllenbruna i en stekpanna. |
Hyggligt nyttiga muffins:
5 dl havrekli 3 dl minimjölk 0.5 dl ljus sirap 2 tsk bakpulver 1 msk olja 3 äggvitor Russin Blanda mjölk, sirap och olja Rör ner havrekli tillsammans med bakpulver Vispa äggvitorna hårt Vänd ner äggvitorna i smeten Tillätt russin efter behag 225º i 20 min Näringsvärde per styck: 90 kcal, 2g fett, 5g protein, 13g kolhydrater |
|
Citat:
|
5 dl havrekli
vad är det grub? |
Citat:
|
aha sån där!
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:24. |