![]() |
Rysk rymddiet
Nån som har provat den, fungerar den?
Berätta gärna hur det var och så.. Den ser i alla fall ut så här: Ryska rymddieten Gör dig 8 kilo lättare på 7 dagar Så fungerar den: Inte en rysk diet som man kan tro, utan en amerikansk. Varför den heter rymddiet är en gåta. Meny: Dag 1: frukost: Kaffe. lunch: 2 ägg och 1 tomat. middag: Cirka 200 g rött kött och grönsallad. Dag 2: frukost: Kaffe och 1 rostad brödskiva. lunch: Cirka 200 g rött kött och grönsallad. middag: Cirka 150 g skinka och 2,8 dl yoghurt. Dag 3: frukost: Kaffe, en rostad brödskiva. lunch: Grönsallad, 1 mandarin och 1 tomat. middag: 100 g skinka, fruktsallad, 2 ägg. Dag 4: frukost: Kaffe och 1 rostad brödskiva. lunch: Cirka 150 g ost, 1 ägg, 1 morot. middag: Fruktsallad och yoghurt. Dag 5: frukost: Cirka 150 g skinka, 2,5 dl morötter. lunch: Cirka 200 g kokt fisk, 1 tomat. middag: Cirka 250 g rött kött. Dag 6: frukost: Kaffe och 1 rostad brödskiva. lunch: 1/4 ugnsbakad kyckling och citrusfrukter. middag: Två ägg, 2,8 dl råa morötter. Dag 7: frukost: Kaffe och 1 rostad brödskiva. lunch: Cirka 200 g rött kött och citrusfrukter. middag: Vad som helst som inte överstiger 500 kalorier. Upprepa i ytterligare sex dagar. Men jag förstår inte riktigt, när det står "upprepa i ytterligare sex dagar" menas det då att man ska upprepa dag 7 i ytterligare sex dagar eller att man ska börja på dag 1-6 efter man har gjort dieten i 7 dagar? Mycket tacksam för svar! |
Det är bara ett påhitt.
Självklart går man ner i vikt av ett kaloriintag nära svältgränsen. |
Skippa den helt och lägg upp en vettig diet istället.
Det är inget speciellt med det upplägget utan om något så är det bara väldigt lite kalorier = viktnedgång. |
Tror inte du hittar någon här som testat det där.
Ett stort FAIL över hela sk "dieten" |
Funkar säkert om man vill ner i vikt riktigt fort (och utsätta sig för en riktig idiotisk diet), men så fort du börjar äta normalt igen efter dom där 7 dagarna så säger vikten SWOSH, så är vikten tillbaka. Du kommer nog också se mycket sämre ut än vad du gjorde från första början just på grund av svälten.
|
Grymt bra diet.
Jag gillar kaffe!! |
Okej, men nån som vet om det menas att man ska upprepa dag 7 i ytterligare 6 dagar eller om man ska börja om på dag 1 efter 7 dagar? Vet att det inte är bra, att man går upp allt igen osv. Har aldrig sagt att jag ska prova den ens :)
|
Det här är alltså bara ett påhitt, ingen riktig diet. Det är bara någon skojare som suttit hemma och hittat på det, det är inget "man ska" följa.
|
Det äre säkert, det var inte det jag undrade över..
|
Om du vet det, hur kan du då fråga "nån som vet om det menas att man ska upprepa dag 7 i ytterligare 6 dagar eller om man ska börja om på dag 1 efter 7 dagar" och tro att någon skall kunna svara på det? Det du tror om den saken stämmer lika bra som vad någon annan skulle skriva, eftersom hela dieten är nonsens.
|
Citat:
Perosnligen tror jag det viktiga är just 2.8 dl av yoghurten och morötterna. 2.7 eller 2.9 skulle sabba allt.:D |
Det är vanligt att låna namn för att öka trovärdigheten för de som inte vet bättre: Cambridgedieten, Danska Rikshospitalets ämnesomsättningskur, och nu Ryska Raketen. (är han informerad?)
|
Det roligaste är att det här faktiskt ÄR Danska Rikshospitalets ämnesomsättningskur! :D
http://www.viktminskning.dk/Rikshospitalets-diet.php Klart att den funkar, det är väl ingen nyhet att man går ned i vikt av att ligga på existensminimum. |
Jag undrade vad som menades när det stod på det sättet, tänkte att nån kanske visste det :)
|
Juste, när jag frågade om den funkar menade jag inte "går man ner i vikt av den?", det är ganska uppenbart att man gör men kan man gå ner 8 kg på 7 dagar? Var lite otydlig där..
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28. |