![]() |
Inga kängor i SL! WTF!?
Detta gör mig lite sur. Varför i hela världen får man inte böja i kängor i SL? Finns ingenting som jag böjer så stabilt i som i kängor. Alla böjskor jag provat (whalanders och vanliga OL-skor) är sämst jämfört med kängor.
Varför får man inte böja i vad man vill? Om man vill böja i platåskor ska man väl få det? Jag förstår inte :( |
Vem har sagt det?
|
FOTBEKLÄDNAD (SKOR)
(skall alltid användas) a Som fotbeklädnad definieras endast sportskor eller gymnastiktofflor för inomhusbruk. b Spikar och broddar är förbjudna. c Ingen del av undersidan får vara högre än 5 cm. d Undersidan skall vara lika hög på båda sidorna. e Lösa innersulor som inte är någon del av skon får vara högst 1 cm tjocka. eller finns det mer? |
Citat:
edit: se Sunkans inlägg. |
Första gången jag hör talas om detta faktiskt. Tack för upplysningen.
|
Citat:
Samma med sänkning. Låt mig gör hur mycket sänkningar jag vill så länge jag slutar lyftet uträtat? Skitregler. Jag sitter här och tjurar lite nu som ni kanske märker. |
Sänkning innebär oftast att du missar banan vid första trycket för att sedan komma rätt. Är faktiskt en fördel att då få sänka, härav regeln. (Tror jag)
|
Har gjort ett försök att få böja/bänkpressa i stålhättesandaler.
Resultat: Tillsägelse. Har vid ett tillfälle som nybörjare försökt att dra marklyft i halvdräkt och bar överkropp. Resultat: Fick ej påbörja lyftet. |
Citat:
|
Har jag ingen uppfattning om:D
|
Har sett bild på Jesse Norris när han böjer med kängor wtf?
|
Citat:
|
Om vi inte snackar världsrekord så är de flesta domare rätt snälla. T ex så har jag vid några tävlingstillfällen glömt Y-front och ändå blivit tillåten boxer. Jag menar, det är ju bara löjligt att böla på grejer som kalsonger och kängor när vi inte tillhör världseliten. Det vore ju rent patetiskt om man som domare på serietävlingar började tjoa och tjimma om sådant.
|
Mina omgjorda (av Wahlander) millitärkängor blev stoppade redan på B-SM 02, med motiveringen att man ville ha bort pjäxliknande skodon. Kanske var det för det estetiska. Hur som helst har jag sedan dess böjt i vanliga Conversedojjor och det fungerar lika bra det.
|
Det var där nånstans kring -99 - -02 som regeln dök upp. Har för mig att det var ett antal domare som tyckte att kängor "gav fel intryck".
I samma veva hade Wahlander byggt en fantasisk pjäxa/känga/böjsko men det vara bara att lägga ner. Vet inte om det var för att det började bli poppis på ett antal tävlingar i USA? Det finns för många detaljregler. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:52. |