![]() |
Eran senaste matkasse!
Hur ser eran matkasse ut?
Jag storhandlar cirka 2 gånger varje månad och utöver det handlar jag vanliga basvaror som t ex mjölk, bröd, sallad med mera några gånger i veckan på mataffären där jag bor. Matbudgeten nu under min uppbyggnadsperiod ligger på cirka 3500-4000kr varje månad. Den går upp till cirka 5000kr under diet då jag iofs äter en mindre mängd kalorier men i gengäld äter mer magert nötkött och då gärna fina fileér. Varorna nedan är de som hamnade i min vagn idag. MEJERI 10liter lättmjölk 3liter proviva (2st jordgubb och en skogsbär) 10st mozarella paket 60st ägg FRUKT OCH GRÖNT 3kg isbergssallad 6st paprikor 4kg morötter 6st avocado 4st gula lökar 10st lime 4kg potatis KÖTT/FISK/FÅGEL 4kg lövbiff 2kg nötfärs 4kg Guldfågeln kycklingfile 10 burkar Abbas tonfisk ÖVRIGT 1liter olivolja 2 liter rapsolja 500cl balsamvinäger 2kg fullkornsmakaroner 1kg wokgrönsaker 1kg fryst broccoli 1kg fullkornspasta 2kg långkornigt ris 500gram quinoa 1kg cos cos 5 burkar krossade tomater 1 barbecue sås från HP 1 paket Wasa havre 3kg havregryn 1 limpa färskt grovt bröd 1 paket fullkornsskorpor Olika kryddor /Axon |
Jag brukar storhandla på Lidl en gång per två veckor, då ser den ut ungefär såhär
12 kg kvarg 4 kg fruktkvarg 3 liter mjölk 1,5 liter fruktjuice 2 kg laxfile 2 kg kyckling 1 paket skinka 1 limpa bröd 50 ägg Vissa grejer tar ju slut snabbare än andra, så jag underhåller med småhandlingar på mitt lokala Ica. Skit jag vanligtvis köper från ica är saker som Snask Fiberhavregryn Kaffe Folköl Ris Pasta Köper alltså mitt protein från Lidl och mina kolhydrater från Ica :) |
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:09. |