Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Varför är tjejer aldrig roliga? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=138060)

John Steinbeck 2009-10-21 09:45

Varför är tjejer aldrig roliga?

En kompis sa en sak till mig som slog mig ordentligt: tjejer är aldrig riktigt roliga. Jag funderade och kom fort fram till att det stämmer. Jag har aldrig hört en tjej vara sådär riktigt rolig som jag anser bara killar verkar kunna vara. Det gäller humor i vardagen i vad det än må gälla, och i tv och stand-up-rutiner. Jag har sett och hört tjejer säga småroliga saker precis alla ni andra, men jag har aldrig hört en tjej vara riktigt rolig, något jag däremot hört killar vara säkert hundratusentals gånger.

Håller ni med? Jag antar att det kommer länkas till kvinnliga stand-up-komiker vilket jag inte hört mycket av (något jag inte tror beror enbart på att det skulle vara en mans-dominerad värld pga socialkulturella faktorer, utan pga att de helt enkelt inte är roliga). Jag har hört världskända stand-up-komiker uttrycka samma åsikt, utan att heller ha någon förklaring varför.

Archos 2009-10-21 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av John Steinbeck (Inlägg 3940503)
En kompis sa en sak till mig som slog mig ordentligt: tjejer är aldrig riktigt roliga. Jag funderade och kom fort fram till att det stämmer. Jag har aldrig hört en tjej vara sådär riktigt rolig som jag anser bara killar verkar kunna vara. Det gäller humor i vardagen i vad det än må gälla, och i tv och stand-up-rutiner. Jag har sett och hört tjejer säga småroliga saker precis alla ni andra, men jag har aldrig hört en tjej vara riktigt rolig, något jag däremot hört killar vara säkert hundratusentals gånger under mitt liv.

Håller ni med? Jag antar att det kommer länkas till kvinnliga stand-up-komiker vilket jag inte hört mycket av (något jag inte tror beror enbart på att det skulle vara en mans-dominerad värld pga socialkulturella faktorer, utan mest pga att de inte är roliga. Jag har hört världskända stand-up-komiker uttrycka samma åsikt, utan att heller ha någon förklaring varför.

Tjejer är mycket roliga om man förstår vad man kan göra tillsammans med dem! ;)

Jones 2009-10-21 09:49

Tråkiga killar kanske bara får umgås med tråkiga tjejer?

bertbert 2009-10-21 09:49

Suck. Ännu en som sitter på sin kammare och funderar istället för att träffa människor och sen applicerar sina egna erfarenheter på hela människosläktet. *gah!*

John Steinbeck 2009-10-21 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av bertbert (Inlägg 3940510)
Suck. Ännu en som sitter på sin kammare och funderar istället för att träffa människor och sen applicerar sina egna erfarenheter på hela människosläktet. *gah!*

Hur ser min sociala situation ut menar du? Kan du gå igenom hur min vardag ser ut, tack.

Eller generaliserar du hej vilt nu? Jag förklarar hur jag har uppfattar min omgivning och ställer en fråga, kanske blir jag motbevisad, du generaliser som en träskalle. Jag trodde det var det du inte gillade. Absurt.

Archos 2009-10-21 09:53

John Steinbeck!

Jag tycker snyggingen på din avatar är rätt rolig faktiskt!

Hon vet hur man ska röra om i grytan! :)

John Steinbeck 2009-10-21 09:54

Men hon är inte rolig genom HUMOR. Det är det jag syftar på.

Archos 2009-10-21 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av John Steinbeck (Inlägg 3940516)
Men hon är inte rolig genom HUMOR. Det är det jag syftar på.

Jodå, hon har både humor och självdistans anser jag! :)

hahavaffan 2009-10-21 09:56

Tjejen jag träffar nu är förbannat rolig. Garvar som en idiot åt små simpla sms t.ex. Så nog finns det roliga sejjer! Petra Mede är ej en sådan.

Archos 2009-10-21 09:58

Cecilia Frode är en personlig favorit för mig, hon e jävligt rolig tycker jag!

Rollen hon gör i "mäklarna" är ju helt suverän!

John Steinbeck 2009-10-21 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av Archos (Inlägg 3940522)
Cecilia Frode är en personlig favorit för mig, hon e jävligt rolig tycker jag!

Rollen hon gör i "mäklarna" är ju helt suverän!

Mäklarna är ett klockrent exempel. Kjell Bergkvist är hur rolig som helst. Sveriges roligaste skådespelare. Jag skrattar åt Kjell men inte åt Ceclilia, trots att hon spelar sin roll bra.

ryss 2009-10-21 10:03

Man undrar ju vad du träffat för tjejer som aldrig är roliga.. ända kvinnliga komikern jag sett är Petra mede och hon är riktigt tråkig

Archos 2009-10-21 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av John Steinbeck (Inlägg 3940530)
Mäklarna är ett klockrent exempel. Kjell Bergkvist är hur rolig som helst. Sveriges roligaste skådespelare. Jag skrattar åt Kjell men inte åt Ceclilia, trots att hon spelar sin roll bra.

Jag tycker faktiskt combon är det som gör mäklarna så bra! Jag skrattar faktiskt lika mycket åt virrhjärnan Wilma som åt Kaj!

Båda gestaltar losern och wannabeen för resp. kön! :)

John Steinbeck 2009-10-21 10:06

De inte roliga på samma sätt som jag anser att killar kan vara. Du har ju själv inte sett någon rolig kvinnlig komiker, säger du.

ARMSTARK 2009-10-21 10:08

Humor handlar väldigt ofta om att larva sig eller bjuda på sig själv och det ligger inte helt naturligt för tjejer/kvinnor.

Men jag kan inte hålla med om att INGEN tjej är rolig, det finns hysteriskt roliga tjejer. Jag har träffat många.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:10.