![]() |
hemmagjord Lågkaloriglass?
Letar som fan efter recept för lågkaloriglass att göra hemma, men hittar inget?
någon som har några gosiga tips? |
Gör sorbet, men byt ut en del av sockret mot sötningsmedel. Lättkesella mixad med frusna bär blir iaf nästan som glass. Vill man ha energifritt får man nog nöja sig med isglass av Fun light.
|
Vispa samman 3 äggulor med 10g canderel.
Värm upp det i en kastrull och tillsätt 1 dl mellangrädde och 2 dl mjölk under omrörning. Ta av från plattan och låt det svalna. Vispa 2 dl mellangrädde, och tillsätt valfri smak i det, t.ex vaniljstång eller mosad frukt. Blanda samman allt och häll ner det i glassmaskinen, vänta 40 min. Klart! Ska det vara god glass så blir det inte färre kalorier än så. |
Jag svarar samma som i förra lättglasstråden
vispa upp en äggvita blanda ner sötningsmedel efter behag vänd ner valfria bär i det vänd ner en burk lättkesella. kan ätas som den är eller frysas in i portionsdelar. |
Någon som testat frysa in mini yougurt? Den är ju på 35kcal/100 gram. Känns som den kan bli lite isig pågrund av vattnigheten. Men kanske kan räddas genom fluffa upp den lite efter frysning.
|
Citat:
|
Nya BODY tipsar om de här glassmaskinerna från Krups och ett recept som baserades på lättkesella, frysta bär och något som jag glömt. Det lät hur som helst rätt aptitligt.
|
Citat:
Har du testat att blanda i protein? Blir det lika bra tro? :) |
Citat:
|
Gå till Mc donalds och köp en mc flurry.... 310 kcal... inte så farligt mycket för såppas mycket glass?
|
Är det i ärlighetens namn inte enklare att bara köpa färdig lättglass?
Tycker det är sällan hemlagad vanlig glass blir bättre än köpta av bra slag, och kan tänka mig att det gäller ännu mer för lättglass. Sorbet däremot är både enklare att lyckas med samt lättare att göra en lättvariant av. |
1 bifogad(e) fil(er)
Idag testade jag att göra glass på:
2dl mild vaniljyoghurt 3dl mellan mjölk 1dl Fairing Sloow protein Vanilj Hade lite sötningsmedel i också.. fråga mig inte varför Blev mäkta imponerad, då jag tycker att det är otroligt gott med yoghurtglass. Så ni kan ju fortsätta att gå runt med era shakes.. så äter jag mitt proteinpulver i glass istället *popcorn* |
Citat:
|
Citat:
Receptet står dock i posten :thumbup: |
Vill minnas att jag blev bjuden på proteinglass förra sommaren som var gjord på Double pro pistage och det var faktiskt riktigt gott. Då var den gjord på Double pro som först blandats som vanligt (puddingkonsistens) och sen mixats med is. Min gissning är dock att det skulle bli ännu godare med glassmaskin. Har tyvärr ingen möjlighet att testa i brist på just glassmaskin.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:10. |