![]() |
fartkamera
tjena,:) jag undrar en sak..när fartkameran blixtar till tas samtidigt hastigheten uts där?
är det den hastighet man färdas i när kortet tas som gäller med boten?hoppas ni förstår vad jag menar |
Citat:
|
Farten mäts innan bilden tas.
|
Den tar bara en bild ifall du kör för fort så :P. Den måste mäta hastigheten innan.
|
Ha på dig kalle anka-mask när du åker förbi dom. Då kan dom inte bötfälla dig.
|
Har för mig den börjar mäta 100-200m innan kameran, men den avgör inte då om du kör för fort tror jag utan det är väl kanske 25-30m från den (ren spekulation)
Har även för mig att det är högre marginal med att plocka kortet via kamera, typ 40 km/h över, men är inte heller säker på detta. |
Ot: Verkar vara väldigt mycket bus ifrån din sida hörru, kanske borde ta att lite lugnare rent allmänt?
OnT: Har ingen aning om hur en fartkamera fungerar. |
Den mäter på flera punkter vad jag vet, har du inte hunnit ner till den hastighet som gäller inom sista mätningen fottar den, men sen vilken hastighet du får böter för vet jag inte.
|
Den mäter hastigheten vid 75 m avstånd, och sedan ännu en gång vid 15 m. Är hastigheten fortfarande för hög vid 15 m tas ett kort, och den hastigheten gäller. Blixten syns klart i dagsljus, man kan inte undgå att märka att man blivit plåtad.
|
Citat:
|
Citat:
Det var för att det var så mycket gnäll på motorcyklar. Dom försökte även få igenom att motorcyklar ska ha regplåt fram. |
Citat:
|
Det är endast föraren som kan få böter.
Hastigheten för att få körkortet indraget är samma som annars dvs 31km/h (21km/h på 30-sträcka) eller fortare. |
Citat:
|
Citat:
Men bara för att du inte syns så kommer dom ju ändå försöka skicka böter osv. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:41. |