Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Optimala vikten är äntligen uppnådd (bilder) och behöver hjälp o åsikter ^^ (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127924)

Vespertilio 2009-03-18 16:18

Optimala vikten är äntligen uppnådd (bilder) och behöver hjälp o åsikter ^^

Jag har sakta deffat från 75-65 kg. Sedan slutet av sista november började jag att sakta dra ner på intaget och försöka förbättra kosten. (minskade på kolhydrater framförallt) Nu en tid längre än jag förväntade mig pga lite slarv och en o annan skräp vecka är jag där. 65 kilo var målet och få rutor inför sommaren. Målet är att bli lika lean och få en kropp på samma nivå som skådisen Cam gigandets. Vet att många discobyggare på forumet snackar om han nu och ni förmodligen är jävligt trötta men hoppas att ni kan se över det en sista gång haha.

Nu när jag väger 65 kg måste jag säga att jag fortfarande är lite besviken;). Jag tycker att jag fortfarande är en bra bit ifrån Cam. Jag har fått bra mycket bättre resultat på kroppen men mina armar är inte i närheten =(

Här är jag

http://www.freeimagehosting.net/uploads/29e21c6404.jpg

Här är Cam.

http://images1.fanpop.com/images/pho...58-266-400.jpg

http://cam-gigandet.com/photos/album..._ocpromo03.jpg

Heh ser ut som jag spänner magen med armen på bild 3 men bilderna är ärliga haha :) Däremot visar den klart o tydligt problemet jag nämnde om armarna. Mina axlar är jag nöjd med. de tycker jag är bättre på riktigt än på bilderna men mina armar är precis sådär. speciellt den vänstra där som är värre än höger. =/.

Tror ni jag skulle se närmare ut mitt mål om jag bränner bort 2-3 kilo till? (2-3 kilo kanske låter lite att fråga om men det är riktigt jobbigt nu ^^) Jag har funderat mkt över hur jag skulle se ut på 60kg. Skulle gissa på att cam har nån % lägre BF än jag och säkert något mer muskler. Jag har dock hört att när det gäller lean look så visar sig de riktiga resultaten först efter att man legat på sin optimala vikt ett längre tag. (ca 2 månader i samband med fortsatt träning.) stämmer detta?

Det känns som jag är lite fast. öka i muskler tar tid och inte utan att bygga på en del fett under bulk. Jag kommer inte hinna till sommaren då jag vill se lean ut.

Så vad tycks, skulle jag komma närmare målet om jag brände lite till? Bör jag kanske bara träna armar nu (eftersom de ligger efter) xD eller tror ni det blir bättre om jag ger mig med vikt minskningen nu och bara fortsätter att träna på.

Pelle2 2009-03-18 16:25

Bygg mer, sen är du där

Vespertilio 2009-03-18 16:25

En annan bild som visar hans resultat i liknande pose som min (kan va jämförbar) :P

http://www.freeimagehosting.net/uploads/6b1874e0c5.jpg

Razorman 2009-03-18 16:28

nm, dom dök upp efter ett tag ;) ser ju rätt bra ut, du behöver väl lite mer muskler...vilket e svårt o skaffa när man deffar ;)

kt6 2009-03-18 16:54

Men gud... Du ser ju jättebra ut som du är. Verkligen. Kan väl inte snacka för alla tjejer men killen på bilden känns faktiskt ganska läskig.

Fearstrike 2009-03-18 17:56

ser inga bilder.

Vespertilio 2009-03-18 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Fearstrike (Inlägg 3552418)
ser inga bilder.

märkt att min host är jävligt seg av någon anledning *screwy* prova att uppdatera, brukar funka. Annars testa o vänta lite.

kalajset 2009-03-18 18:17

1. Du bör vara riktigt nöjd över dina resultat, du är inte långt från Cam alls. Tänk på att alla människor ser olika ut i grund och botten, muskelfästen och gener är inget man kan göra åt. Dessutom har Cam fördelen av att alltid ha perfekt ljussättning för ändamålet.

2. Gå inte ner mer i vikt är mitt råd, risken är då stor att det istället skapar en "anorektikerlook" för att tala klarspråk. Din kroppsfett är nu mycket låg. Lägre kommer bara se konstigt ut för alla som inte spenderat X antal år på gymmet.

3. Specialsatsa inte på armarna i detta läge, utan kör på jämnt och fint en uppbyggnadsperiod till iallafall för att sedan ta det därifrån isåfall, för nu tycker iaf jag din fysik ser jämnutvecklad ut. På din kroppsfettsprocent är det överhuvudtaget svårt att ha "stora" armar.

4. En långsam viktuppgång,(bulkperiod), på något knappt kilo i månaden förslagsvis torde göra att du fortfarande behåller bra form över sommaren, samtidigt som du lägger på dig mer muskler, om nu detta är ditt mål.

Vespertilio 2009-03-18 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av kalajset (Inlägg 3552462)
1. Du bör vara riktigt nöjd över dina resultat, du är inte långt från Cam alls. Tänk på att alla människor ser olika ut i grund och botten, muskelfästen och gener är inget man kan göra åt. Dessutom har Cam fördelen av att alltid ha perfekt ljussättning för ändamålet.

2. Gå inte ner mer i vikt är mitt råd, risken är då stor att det istället skapar en "anorektikerlook" för att tala klarspråk. Din kroppsfett är nu mycket låg. Lägre kommer bara se konstigt ut för alla som inte spenderat X antal år på gymmet.

3. Specialsatsa inte på armarna i detta läge, utan kör på jämnt och fint en uppbyggnadsperiod till iallafall för att sedan ta det därifrån isåfall, för nu tycker iaf jag din fysik ser jämnutvecklad ut. På din kroppsfettsprocent är det överhuvudtaget svårt att ha "stora" armar.

4. En långsam viktuppgång,(bulkperiod), på något knappt kilo i månaden förslagsvis torde göra att du fortfarande behåller bra form över sommaren, samtidigt som du lägger på dig mer muskler, om nu detta är ditt mål.

Tack kalajset! Du var en av de som var med i början och hjälpte mig när jag startade min första tråd om deffen. Det tackar jag för!:hbang: byggde mitt schema delvis på vad du sa ^^.

Mac88 2009-03-18 19:27

Bara gym träning du behöver. Gå te gymmet lyft vikter ett tag så har du nått dit mål

Tobbet 2009-03-18 20:13

Lite mer massa och bort med Raggar fjongen så harru de :D

Veggo 2009-03-18 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av kt6 (Inlägg 3552323)
Men gud... Du ser ju jättebra ut som du är. Verkligen. Kan väl inte snacka för alla tjejer men killen på bilden känns faktiskt ganska läskig.

Håller helt med! Herregud, du ser ju jättefin ut i kroppen. Var nöjd, grabben! När du är 30 + så kommer du att tänka tillbaks och inte fatta att du inte njöt av att du hade den kropp som du nu besitter. (Inte för att jag vet hur gammal du är, men gissar att du är lite yngre..)

Tobbet 2009-03-18 21:21

Hur lång är du :) ?

mikaelj 2009-03-18 21:23

Heh, är du kär i Cam? :-)

Mer träning är vad du behöver, om du tycker att dina armar är för små.

Heniin 2009-03-18 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av mikaelj (Inlägg 3552960)
Heh, är du kär i Cam? :-)

Mer träning är vad du behöver, om du tycker att dina armar är för små.

vem är INTE kär i cam? killen är ju dösnygg ( jag e inte bög ) :)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:49.