Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Anser ni att alkohol bör vara olagligt? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127673)

Trance 2009-03-13 14:27

Anser ni att alkohol bör vara olagligt?

Anser ni att man samhället bör arbeta för att göra alkohol illegalt att dricka och sälja?

Brukar ni det själva och i så fall spelar den enorma skadan det gör på samhälle och individer i form av alkoholskador, misshandel, förstörda familjer och rattfylla någon roll? Reflekteras det över att man stödjer en sådan industri som resulterar i detta?

Detta är ej en drog eller cannabis-tråd. Det finns andra trådar för det. Detta är enbart för de som i någon form stödjer alkohol-industrin.

Nitrometan 2009-03-13 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Trance (Inlägg 3542835)
Anser ni att man samhället bör arbeta för att göra alkohol illegalt att dricka och sälja?

Nej.

Citat:

Detta är enbart för de som i någon form stödjer alkohol-industrin.

Vem/vad är alkohol-industrin?

Snobbe 2009-03-13 14:33

Jag anser inte att det borde vara olagligt. Angående hur folk reagerar under alkohol berusning så finns det alltid idioter.

Exdiaq 2009-03-13 14:33

Citat:

Nej. Däremot ska samhället jobba för att upplysa om riskerna med ett missbruk av alkohol.

Citat:

Brukar ni det själva och i så fall spelar den enorma skadan det gör på samhälle och individer i form av alkoholskador, misshandel, förstörda familjer och rattfylla någon roll? Reflekteras det över att man stödjer en sådan industri som resulterar i detta?
Sådant som händer tyvärr. Ett förbud skulle förmodligen bara göra saker ännu värre.

J.V 2009-03-13 14:35

Hade inte haft något emot ett förbud.

Och ja, jag brukar själv.

Dreas 2009-03-13 14:36

Tycker det borde vara olagligt! Men det går inte att göra idag, helt omöjligt!

Jag har sett alkoholens påverkningar på samhället på de flesta vis, det är ju ingen skön syn direkt.

Japp jag dricker gladerligen några gånger i kvartalet.

Frost 2009-03-13 14:37

En fråga som förmodligen väcker dubbelmoral hos de allra flesta och gör argumentationen lite avig. Jag tycker inte det ska illegaliseras då jag själv stundom finner en viss tillfredställelse i brukandet. Sammtidigt finns del en hel del personer jag aldrig någonsin skulle vilja se ta ett glas. Det finns väl egentligen inga goda argument för att alkohol ska vara legalt, ändå tycker jag att det bör förbli så. Som sagt så lyser dubbelmoralen igenom ganska snabbt. Det är en intressant frågeställning.

coxie 2009-03-13 14:42

Nope jag tycker inte alkohol ska förbjudas då jag gillar att dricka både för smaken och för ruset.

von huff 2009-03-13 14:46

Nej om skulle inte gör nåt för mig om det var det

stafh 2009-03-13 14:47

Tycker det ska vara upp till var och en vad man vill stoppa i sig.

young_george 2009-03-13 14:48

+1 på stafh

Delta_ 2009-03-13 14:49

Det borde göras mindre åtkomligt för att minska skadorna på samhället.

kaer 2009-03-13 15:17

Tycker inte det borde vara olagligt, jag dricker själv.

En poll kanske inte hade varit så dumt?

Yes 2009-03-13 15:20

Fan vad många sådana här trådar det ska vara nu...

Jag tycker alkohol, knark, vapen och prostitution ska vara lagligt.

Nitrometan 2009-03-13 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 3542962)
Jag tycker alkohol, knark, vapen och prostitution ska vara lagligt.

Alla ska få göra vad de vill ffs!

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:34.