![]() |
Då lägger vi in första passet, som inte riktigt följer det tänka programmet då jag inte fick tag på Jimmy idag :)
Men men... 9/2 Hantelpress: 12+13 (25kg) Latsdrag: 15(100kg)+14(120kg) - 100 "kg" var för lätt, 120 direkt nästa gång! Enarms axelpress, sittande, utan ryggstöd: 12+13 (15kg) Vadpress i benpressen: 15(60kg)+20(80kg) -öste på lite för att få riktig pump. 80kg nästa gång från början! Hantellyft åt sidan: 12(5kg)+22(6kg) - blev lite för lätt även här, 6-7kg nästa gång! Skivstångsrodd: 9+13 (60kg) - var sjukt trött i händerna så tappade greppet i huvudsettet, därav bara en 9a. Men kör nog hellre lite tyngre och färre reps, typ 8+8 i sådana här övningar. Ni ser ju själva att jag fortfarande har mycket viktanpassning att göra, kan inte använda de gamla måtten från tidigare träning, delvis pga att jag nu kör med bättre teknik och form vilket gör att det blir tyngre. Men träningsupplägget gör att man går ner antalet kilo i varje övning också. Men det var ett fint pass! Mat idag: Frukost: 1dl havregryn, 1dl proteinpulver, 2dl minimjölk, frusna bär Efter passet: 3 riskakor, 1 proteinshake Lunch/middag: 3 kycklingfileer, ca 250g(?), stekta grönsaker samt keso. Mellanmål: 1 riskaka, 1 proteinshake Kvällmat: 1 burk tonfisk med grönsallad i balsamico. |
Vadå få det svårt? :)
Bilder kommer... |
För att alla norska karlar kommer jaga er!
|
Citat:
|
Inte mitt fel att dom är snyggare än dig ;)
EDIT: förlåt bröderna Werner, ska inte börja spamma sönder eran journal också :D LYCKA TILL! |
Citat:
|
Intressant! Jag har också, som du vet, kikat på MYO-reps, och tänkte köra igång i mars, gött med någon till som man kan referera till.
Såg att du körde stångrodd med myo-reps, funkar det bra? Hur ser träningsspliten ut? |
Citat:
Jodå, det funkade bra, men inte rktigt samma sak som de andra övningarna. Funderar på om ja kanske ska köra "vanligt" på skivstångsrodden. Här har du det Börge rekommenderar, men jag har ändrat det lite, men är inte klart med ett "färdigt" program än. Men utgår från det. Dag 1 Benkpress eller dips for bryst Foroverbøyd eller sittende roing Skulderpress med manualer og/eller sidehev Chins eller nedtrekk Dag 2 Bicepscurl Smal benkpress eller dips for triceps Markløft eller strake markløft Utfallsvarianter eller ettbeins beinpress Legger - sittende Mage Dag 3 Skulderpress med manualer og/eller sidehev Chins eller nedtrekk Benkpress eller dips for bryst Foroverbøyd eller sittende roing Dag 4 Smal benkpress eller dips for triceps Bicepscurl Knebøy eller frontbøy Legger - stående Mage |
This thread is worthless without pics of lesbian cheerleaders.
Gött mos! Kör på så får vi se resultat! |
4 bifogad(e) fil(er)
Slänger upp bilder tagna runt nyåret.
Whern på de två översta, orgish de två understa. Jag glömde spänna ryggen på ryggkortet, jag vet, och även om jag skulle gjort de skulle de sett ut som fan. Men har börjat öva på de så ja kanske vågar strike-a-pose-ala-rygg snart :) Ska ta nya bilder inom kort. |
Citat:
Resultat ska du tamej fan få se! ;) |
Btw, morgonvikt: 75,6kg ner cirka 3,5kg sen picsen här uppe.
|
10/2
Dagens pass, riktigt svettigt, intensivt och gött! Knäböj: 12, 8, 8 (60kg) - Kör knäböj som "vanligt" då den är så tung. Här har jag gått ner rejält i vikt. Kör så djupa böjar det bara går. Sakta i den eccentriska fasen, stoppar i bottenläget, för att undvika "studsen" och trycker upp explosivt. Bra tryck, men fick förbannat ont i vänster knä :( Inte ett dugg roligt. Benspark: 12+17 (6p) - Lite lätt, blir upp till 7p nästa. Dips: 12+13 (kv) - Lite lätt, kanske 5kg på nästa gång. Känningar i axlarna. Chins: 7, 4 (kv) - Tja, vad ska man säga. Sjukt dåligt. Men riktigt fin form på de få repsen det blev. Sakta ner och explosivt upp. Får köra mer chins! Cable-X, drag underifrån: 12+17 (12,5p) - fint tryck i brösten. Lite lätt dock. Höjning nästa. Bicepscurl: 11+14 (27,5kg) - trött efter föregående övningar, men riktigt slut. +2,5kg nästa gång. Framåtlutande Hantellyft: 12+17 (5kg) - får inte till det fullt lika bra med vänsteraxeln som högeraxeln. Får öva på tekniken. Jag har alltid varit väldigt viktkåt och kört väldigt ostrikt innan, tex swingat upp 6or på 45kg i bicepscurl men knappt kännts i biceps. Så det är otroligt skönt att gå ner i vikt och fokusera på full aktivering, fastän det ser lite mjäkigt ut när man skriver så få kilon i journalen :) Men men, ruggigt fint pass! Maten idag: Frukost: Min lilla proteinshake med bär och havregryn som igår (den är standard) Innan träning: 1 riskaka och 2 bananer Efter träning: 2 riskakor och en proteinshake (1dl) Lunch/Middag: 400gr köttfärs med krossade tomater och lite pasta uppdelade på 2 mål. Mellanmål: 1 burk kessella (Eller Kesam Mager som den heter här, 7% fett och 20:- för en burk, fyfan så dyrt) Kvällsmål: 1 proteinshake (1dl) Nu ska jag snart gå hem från jobbet för att packa och åka till sköna Åmål imorrn bitti 0800. Peace |
Close up på din tatuering whern? *popcorn*
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Den är nytagen där så den ser lite blank oså ut, men men :) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:11. |