Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Tävlande/aktiva (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Jokkmokks styrkelyftsklubb (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=126043)

jmkdavid 2009-02-09 18:32

Jokkmokks styrkelyftsklubb

Här skriver alla aktivt tävlande från Jokkmokk. SL:are och bänkare.

Här kan ni skriva när ni ska ner och träna så vi slipper ringa runt hela tiden. Lägg gärna in era träningspass också.

jmkdavid 2009-02-09 18:39

Måndag 9/1.
Dave och Tummen körde ben idag. 42 min tog passet.

Allt kördes "super-RAW" (inga bälten eller annan utrustning tillåten av coach Criminator under denna period).

Knäböj: 4 set * 8 reps
Frontböj: 4 set * 8 reps
Hacksquat: 3 set * 8 reps
Mage: superset magmaskin och hängande benlyft * 3 set.

Vi var båda lite slitna idag efter marknaden men passet var ändå helt klart godkänt.

Hur aktiverar vi så man kan "embeda" filmer från youtube här? Det fungerar fan inte!

jmkdavid 2009-02-09 23:32

Imorrn (tisdag) vid kl 13.30 typ kommer jag och Tummen att vara på gymmet för att köra lite disco (bic-tric) om någon är intresserad av att vara med. Vi körde inte armar i söndags så vi får ta igen det imorrn.

/dave

jmkdavid 2009-02-10 14:54

Dagens discopass avklarat för Dave och Tummen.

Vi körde efter Criminators schema fast med plusmeny... några extra övningar. Jag kände mig trött, tom på energi och lite omotiverad. Tummen lyste som en sol som vanligt när han får köra biceps :)

I början av passet klev coach Criminator in på gymmet. Han skällde ut oss och kastade pilatesbollar på oss. Han skrek att det minsann inte stod armar på schemat idag... :whipped:

Imorrn kör vi bröst och axlar... vi får se hur det går med bänken när vi körde triceps idag. Men det är ju bara vecka ett i schemat så det är ju fortfarande baby-vikter vi jobbar med.

Emil... om du läser detta, vi vet att du gnällde som en liten punani igår på passet... vi har fått inside info från en säker källa... nu får du bita ihop och börja köra hårt! (du vet vem som kör hårt när du slackar va? ;) )

jwzrd 2009-02-10 14:56

Citat:

Ursprungligen postat av jmkdavid (Inlägg 3480655)
Hur aktiverar vi så man kan "embeda" filmer från youtube här? Det fungerar fan inte!

Tag det fetmarkerade:
http://www.youtube.com/watch?v=rX7wtNOkuHo

Skriv som (men ta bort punkten):
[.yt]rX7wtNOkuHo[/yt]

JSLK 2009-02-10 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av jmkdavid (Inlägg 3480639)
Här skriver alla aktivt tävlande från Jokkmokk. SL:are och bänkare.

Här kan ni skriva när ni ska ner och träna så vi slipper ringa runt hela tiden. Lägg gärna in era träningspass också.

Bra initiativ med denna tråd grabbhalvor.
Det blir lättare att hålla koll på när vi kan träna ihop.
Körde själv dubbla pass i söndags vilket var ganska jobbigt.
Lätt bakis::smash:
Böjen i går måndag gick bra men dessa 8or är grymt jobbiga. Ett djävla gnäll från Emil för att han inte får använda någon utrustning, inte ens handledslidor under 5 veckor till att börja med.
Jag förstår honom men det kommer att visa sig på resultatena när vi drar på grejjerna igen.
5v med 8or 5v med 5or och sen djävlar ska ni få köra tungt.
Bic med plusmeny :furious:
Bänk på ons kl 1800
Mark tors kl 2000
*flex*

Tiger77 2009-02-10 17:53

Här kommer en film från min styrkelyftdebut den 29 jan 2009. Hoppas nu bara dave får fingrarna ur stjärten och lägger upp ett klipp med sina lyft också.

Tiger77 2009-02-10 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av jwzrd (Inlägg 3482706)
Tag det fetmarkerade:
http://www.youtube.com/watch?v=rX7wtNOkuHo

Skriv som (men ta bort punkten):
[.yt]rX7wtNOkuHo[/yt]

Tack som f"n för hjälpen:)

Citat:

Bic med plusmeny :furious:
Förlåt men det var Bic & Triceps med Extra allt;)

JSLK 2009-02-10 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Tiger77 (Inlägg 3483102)
Här kommer en film från min styrkelyftdebut den 29 jan 2009. Hoppas nu bara dave får fingrarna ur stjärten och lägger upp ett klipp med sina lyft också.

:kickass:Så otroligt lätt allt ser ut.
Märk väl så har Tommy alldeles för stor tröja och böjdräkt.
Dessutom markar han raw.
Hur ska detta sluta.
Med bara ca 5 pass utrustning innan så är det en mycket bra debut.
Jag är mycket imponerad.

Fultjack 2009-02-10 18:49

Jag är också imponerad :thumbup: Kul att se att ni är aktiva där uppe. Man saknar ju det där gymmet lite grann :)

Kör hårt alla och lycka till!

Tiger77 2009-02-10 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av JSLK (Inlägg 3483139)
:kickass:Så otroligt lätt allt ser ut.
Märk väl så har Tommy alldeles för stor tröja och böjdräkt.
Dessutom markar han raw.
Hur ska detta sluta.
Med bara ca 5 pass utrustning innan så är det en mycket bra debut.
Jag är mycket imponerad.

Det är ju för att du står med sin :whipped: bakom en;)

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3483227)
Jag är också imponerad :thumbup: Kul att se att ni är aktiva där uppe. Man saknar ju det där gymmet lite grann :)

Kör hårt alla och lycka till!

Tack, det är grymt kul med SL i jmk nu

jmkdavid 2009-02-10 22:09

Mr coach:
Är det helt RAW som gäller när vi går över till 5:or också? Eller ska vi börja med bälten och handledsindor då ialf?

Vi kan väll åtminstone få börja ha kalsonger och skor på oss? Ditt "raw" känns fan som en bluff... har aldrig hört talas om någon som förespråkar så extrem RAW som du :D ha ha

Dogge21 2009-02-10 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av jmkdavid (Inlägg 3483815)
Mr coach:
Är det helt RAW som gäller när vi går över till 5:or också? Eller ska vi börja med bälten och handledsindor då ialf?

Vi kan väll åtminstone få börja ha kalsonger och skor på oss? Ditt "raw" känns fan som en bluff... har aldrig hört talas om någon som förespråkar så extrem RAW som du :D ha ha

Jag tycker Krille är inne på helt rätt linje, lyssna på han så blir det fina grejer:thumbup:

jmkdavid 2009-02-11 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av Dogge21 (Inlägg 3483990)
Jag tycker Krille är inne på helt rätt linje, lyssna på han så blir det fina grejer:thumbup:

Så skriver du bara för att du hoppas att vi ska lägga ut bilder från våra pass då vi böjer nakna :laugh:

JSLK 2009-02-11 07:45

Citat:

Ursprungligen postat av jmkdavid (Inlägg 3483815)
Mr coach:

Det blir Bälte och handledslindor när vi går in på medelprogramet.(5or)
Jag kommer att fortsätta köra helt raw *kissass*fram till Norrländskan eftersom jag inte ska tävla förrän till veteran sm i sept.
Ni däremot som ska tävla i Kiruna i maj kommer bara att köra 3v medeltungt för att kunna hinna med 5v utrustning innan 9-10maj.
Dom 5v kommer att göra ont.:whipped::furious:
Då lägger jag all fokus på er.

Medlemsantalet har ökat bland medelålders damer sedan jag införde ABSOLUT RAW bland Jokkmokks seniorlyftare.
Kanske dags att börja klä på sig.
Tyvärr Tommy för jag vet att du trivs i naket tillstånd.:booty:

Vi måste även börja titta på bänk, böj och mark utr.
Vad behöver vi köpa in.

C

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:15.