Citat:
Ursprungligen postat av bigtraps
(Inlägg 3446260)
Och på vanlig svenska betyder det?
|
Vi har granskat akut molekylära reaktioner i skelettmuskulatur till olika utöva stimuli genom att kombinera följande skjutningarna av motståndskraft och uthållighet motion. Åtta män (22,9 ± 6,3 år, body mass 73,2 ± 4,5 kg, VO2peak 54,0 ± 5,7 mL.kg-1.min-1) var randomiserades till fullständig prövning består av antingen motstånd motion (8 x 5 ben förlängning, 80% 1RM ) följt av en våg av uthållighet övning (30 min cykel, 70% VO2peak), eller vice versa. Muskel biopsier erhölls från vastus lateralis vila, 15 min efter varje övning skjutningen och efter 3 tim passiva återvinning att avgöra tidigt signalering och mRNA svar. Fosforylering Akt och Akt1 ser473 var förhöjda 15 min efter motstånd utöva men inte cykel, med den största ökningen noteras när motståndet utöva följt cykling (~ 55%, P <0,01). TSC2-mTOR-S6K fosforylering 15 min efter varje skjutningen på motion var likartad oavsett utöva läge. Den kumulativa effekten av kombinerade utöva resulterat i olika mRNA svar. IGF-I mRNA innehåll minskades när cykling föregås motstånd utöva (-42%), medan MuRF mRNA lyftes när cykling gjordes efter motstånd utöva (~ 52%, P <0,05). Den HKII mRNA nivån var högre efter resistens-cykling (~ 45%, P <0,05) än cykling-resistens motion, medan måttliga ökningar i PGC-1 mRNA inte avslöja en för verkan. Vi drar slutsatsen att akut svar till olika skjutningarna av HOPFÄLLBAR aktivitet modifieras av utövandet ordning. Dessutom har företaget olika övning i närheten påverkar akut molekylära profil och sannolikt förvärrar "anpassning störningar".
|