![]() |
Vad tränar ni till för musik?
Har ni någon favoritmusik som ni gillar att träna till? Själv gillar jag energigivande musik som t.e.x. Queen och Mando Diao. Gillar Mando Diaos nya singel "Dance with somebody". De ska ju ge ut en ny skiva i februari och tre konserter är inplanerade i april.:D Vad jag tränar till för musik ändras iof ganska ofta, beror på humöret lite och om man konditionstränar eller kör styrketräning.:Virro
|
Vince DiCocaCola (Rocky 4-låtarna, training montage, war etc), Basse Poledouris (Anvil of Crom-fame), Survivor (Eye of the Kitten), ArchEnemy (We will Rise) etc osv.
|
hårdrock och hiphåp
|
Metal av alla dess olika slag, mycket Pain, Amon Amarth, Thyrfing, P.O.D (av någon anledning) osv
|
|
Självklart avslutar man med Scratchs bidrag när man nätt skuttar hem trallandes från der gym.
Får en på gött humör! |
Metal, EBM, Trance, Synth, Radioskval, Hip Hop, Punk.... ni fattar. :)
|
För hardkår-träning så funkar många stilar/genres för mig, så länge det är tryck och pump i låten.
Därför båd Death Metal Heavy Metal Klassisk musik (Holst, Orff etc) Techno GoaTrance Acid Hip Hop (av lite tyngre snabbare variant) Moviethemes (Terminator 3, Requiem etc) BreakBeat Det är båd Mötley Crüe (Looks that Kill), Queensryche (Queen of the Reich), D-Mob (We call it Acid), Redman (Smash something) i Mp3-spelaren. Alla möjliga arter utom Country och Opera (som oftast har långsam takt). |
Citat:
|
Ja Stickan, Eye of the Lynx är alltid med (standard) på mina tränings-mixar.
OST (original soundtrack, inte schweizer) från filmen Bloodsport brukar jag också använda. Två tips. Shandi Cinnamon and Paul Hertzog - Fight to Survive Paul Hertzog - KUMITE |
Kitten? kissemissen? tiger?
Lyssnar på gymmets musik. Ny musik från polen som vi brukar kalla det. |
Rammstein, System of a Down, Clawfinger, Metallica, Mustasch, Sabaton, Sum41, Slipnot... För att nämna några...
|
Det mesta funkar faktiskt att träna till, så länge det inte är för lugnt. Värsta genren måste vara dålig, smörig, långsam "rock", a la Bon Jovi-ballader och dylik smörja. Helt omöjligt att motivera sig när man hör en fettindränkt röst yla i takt med lätt distade gitarrer.
Bästa musiken att träna till behöver nödvändigtvis inte vara saker jag lyssnar på hemma, men alla former av lite hårdare elektronisk musik, s om t ex Hard Style eller Goa, och lite mer fartfylld metal, t ex Thrash funkar utmärkt. Även modern Hip Hop fungerar bra, även om detta aldrig är något jag lyssnar på just hemma. Om man ska göra någon form av trendig lista så kan en vettig blandning vara t ex: Astrix, Metallica, DJ Scot Project, Infected Mushrooms, Arch Enemy, och Blutonium Boy. EDIT: Höll på att glömma, AC/DC fungerar långt över förväntan med!. |
metal/heavy metal alt hardstyle/hardcore
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08. |