![]() |
Gammal klassiker - Ed Coan 409 kg i mark
1991, USPF Senior Nationals, Ed Coan tävlar i hundringen och drar 409 kg (901 lbs) i sitt andra marklyft (har för mig att han missade 417,5 i sitt tredje).
|
what? VR i plussen är ju 408?
Varför blev inte det där VR? Galet bra lyft hur som. edit: Jag menar, han förnedrar ju siders med sådär 29kg |
Duktig kille ed coan han har wr 390kg i mark sattes i jönköping 12/4 1993.
Rekordet i +125 innehas av tibor meszaros 408kg satt 16/5 2004. Det är ju lite skillnad i vikten på killarna ed i klass 100 och tibor iklass +125. Lite fakta är ju att ed coan alldrig tävlat i +125 så varför skulle det lyftet på 409 kg då bli- wr i den klassen. |
Citat:
|
Citat:
|
Vem vet dom kanske inte hade domare för att det skulle kunna registreras som wr.
Sådana saker kan ju hända och då blir det ju inga rekord det ju hänt till och med på distiktnivå att sv rekord ej räknas för att det är fel domaruppsättning under tävlig. |
Åkte inte Coan fast för doping?
|
Jodå han har varit avstängd flera gånger pga doping vad jag vet så är det minst två gånger i alla fall.
|
Citat:
|
Citat:
Angående att det inte blev VR så kanske de inte hade domare till det? Eller så hade de inte några dopingkontrollanter i närheten? Vem vet? På den tiden var det inte ovanligt att amerikanerna gjorde högre resultat på sina mästerskap än på VM. |
Omg läser här att han gjorde 1120 som bäst. Trodde hans högsta nivå all-time låg runt dryga 1000kg i hundringen.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:15. |