![]() |
Bättre syn av att dra försiktigt i huden intill ögat?
Jag har nedsatt syn, brytningsfel och närsynthet. Jag undrar varför jag ser lika bra som med glasögon eller linser om jag drar försiktigt i huden intill ögat utåt? behöver bara dra pytte lite utan att huden ser konstig ut och då ser jag perfekt.
Sen undrar jag också om man kan få bättre syn om man använder glasögon en lång period? eller är det en myt? /Fred. |
Jag skulle gissa på att du böjer lite på linsen så att ljusets bryts mer fördelaktigt.
|
ögats form, brytningspunkt bla bla googla.
|
Citat:
|
Citat:
|
Jaha det var så enkelt alltså. Kunde jag änna räkna ut själv :D
Men någon som vet om man kan få bättre syn vid långvarigt användande av glasögon? min kompis hade glasögon i 3 år och påstod sig se bättre efteråt. |
Jag hade läsbrillor i några år.. typ i mellanstadiet. Fick ont i huvudet utan dem pga av att jag typ fick anstränga ögonen på nära håll (var långsynt).
Körde med dem några år, sen tyckte jag inte det var nån skillnad så jag sket i att använda dem. Nu typ 10 år senare så verkar dock min syn blivit sämre igen... får dock inte ont i huvudet Oh well |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Lappen kommer inte att förbättra skelningen, däremot synen på det skelande ögat.
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:57. |