![]() |
Toftabiffen is still growing!
Tänkte starta en journal där jag kolla och jämföra mina resultat. Jag är en kille på 16 år som tränat i två veckor nu. Passet idag var okej men jag tycker att jag kan göra bättre. Bänkpress 40kg 1*10 (pb) Knäböj 40kg Marklyft 70kg Benpress 110*1 150*1 PB Liggande benpress tror det var 80kg och 3*6 Stångcurl 22,5kg 3*6 Militärpress 22.5kg 3*6 Stående vadpress 6*80kg 6*100kg 6*130kg Sittandes vadpress 25kg 1*6;);) |
Facts
Jag ville bara tillägga att jag e 181cm och väger cirkus 75-76kg
Har som mål att ta 80 kg i bänk 100kg i knäböj 120 kg i marklyft' och såklart växa |
Tjena Big A!!
Fan vad roligt med ytterliggare en kolo bög i klassen. :) Bra pass också f ö. Undrar dock om hur många reps och set du körde i marken och böjen? Lycka till! Edit: Lite väl få set i bänken kanske :thumbup: Ser framimot då du börjar splita kroppen :) |
Ska köra lite mer set,
Jag körde väldigt oseriöst på böjen och marken och därför kom jag inte längre än en etta på de vikter som står |
Förstår :) Gillar din signatur. Det ligger mycket i det! :thumbup:
|
Min nya split!
Här lägger jag upp min nya split.Det är som sagt fokus på biceps.
Kommentera gärna!!! Mån:Bröst,axlar Tis:Biceps,mage Ons:vila Tors:Triceps,traps Fre:Ben Lör:Rygg,biceps Sön:Vila e.v längre promenad |
Undrar när jag ska lägga in böj och mark i schemat??
Tar vänligen emot idèer och kommentarer som sagt |
Välkommen hit för de första ;) Din nya split ser rätt bra ut men kanske kan fixas lite. Bröst och Triceps passar väl bra i hop sen ben och axlar. Rygg och biceps som du har. sen har du ju en extra biceps. Mage biceps går bra med då. Sen kan du ju köra underarmar men de får du mycket när du kör stång och hantlar. Lycka till och kötta i gymmet :whipped:
|
nAjjs med 92a ! lycka nu till ! å träna hårt men rätt och ät bra mat så ska du se att du tar målen :)
|
TJA Adrian!
|
För att inte förstöra ditt upplägg för mycket du f ö så vackert snickrat ihop på egen hand hade jag gjort följande;
Mån:Bröst,triceps Tis:Rygg,biceps +mark Ons:vila Tors:axlar,traps Fre:Ben +böj Lör:biceps, mage Sön:Vila e.v längre promenad Kommentar: Om du känner att du behöver vila eller att du senare känner att biceps inte släpar längre och inte kräver samma extra fokus kan du helt enkelt skippa lördagspasset. |
Citat:
|
Citat:
Tjoo spann. Jag gillar ditt upplägg raschmus,tror jag tar det och fan om jag inte får mina två pb:n per pass ahhahaha |
Det är alltid kul med nya journaler. Eftersom du verkar väldigt ny inne på gymmet osv så hoppas jag att du känner att du får bra tips från folk här och att du utvecklas på ett bra sätt. Jag ska försöka bidra med den lilla kunskap jag besitter. Lycka till med träningen och kör hårt! :)
|
Tränigspass
Dagens pass var ok.Det gick inte som väntat men det var lite för att jag visade lite grejer för en kompis.Men här har vi det.
Benpress 1*10 80kg 1*5 100 kg 1*5 110 kg 1*5 130kg 1*15 150 kg (Pb) 1*10 160 kg (Pb) Axelpress 1*8 30 kg 1*10 30 kg Bröstpress 1*8 25 kg 1*5 30 kg 1*5 40 kg 1*2 45 kg (Pb) 1*4 55 kg (Pb) Negativ träning Bicepscurl 1*5 30 kg Fick bara visat lite hacksquat,vadpress (sittande,stående) och så vidare men ändå nöjd med mina resultat.Ska snart köra igång med min split och då kommer det hända saker.Klarade mitt motto om två Pb innan man lämnar gymet idag iaf. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:38. |