![]() |
Bra för idrottare att snusa?
En kille sa till mig att det är på det viset.. för att snuset höjer blodtrycket eller liknande.. att snus höjer blodtrycker är nog sant men är det egentligen bra för idrottare att snusa? om man tänker på idrottsprestationer då.
|
Nej
|
Citat:
http://www.drogportalen.se/CANTempla...____42066.aspx |
Nikotin är väl sällan fördelatigt öht?
|
Citat:
Nej, snus är inte bra vid träning (egentligen inte bra öht). Jag är själv snusare och att ta en snus under ett gympass eller precis innan ett löppass ger en direkt negativ effekt på träningen för mig. Visst höjs puls och blodtryck men det motverkas rejält av att blodkärlen kontraheras och blodcirkulationen försämras. Jag tar alltså slut fortare. Puls och blodtrycket höjer du ju rätt enkelt själv vid träning. =) |
Man ska alltid tänka långsiktigt - och då är det ju inget underverk för kroppen. *moraltant*
|
Snus är förbjudet för tävling inom bowling eftersom man anser att koncentrationsförmågan ökas tack vare snuset.
Har dock ingen källa till det, utan vet det bara :) |
Slutade snusa för 2 månader sedan eller något. Detta är skillnaden för mig
*Ingen skillnad på prestationen på gymmet. *Bättre aptit *Inte lika lat, mer energi om dagarna, oberoende av matintaget. (det är lättare att släpa sig till gymmet :) ) *mina smärtor i leder osv har mindskat oerhört mycket. Jag hade dock bättre koncentration/reaktionsförmåga när man hade snus i käften. Vet dock inte om det berodde på snuset eller om det var psykologiskt |
Jag slutade snusa efter 7års beroende och vart avsevärt mycket starkare på gymmet.
|
Jag fick klart bättre ork och gnista på gymmet när jag la ner skiten.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15. |