Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Kcal förbränning av SEX :) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=119889)

phoenix91 2008-10-03 15:18

Kcal förbränning av SEX :)

Hej. Vet att det är många (inklusive jag för några veckor sedan) som undrar hur många kcal man förbränner vid sex.

Därför tänkte jag att några kan testa ha sex med pulsmätare på. Sedan skriver man hur intensivt det var (inte för detaljerat tack), hur länge man höll på, medelpuls och hur många kalorier man förbrände.

Sedan kan de som inte orkar testa själva, ta ett medelvärde och utgå från det :)

Jag börjar, då jag skapat tråden. Mätte i 15 min, var då uppe i 52 kcal. Medel RPB var på 104. Intensiteten var ganska hög, men så man ändå klarar 1 tim.

Förbränner alltså ca 208 kcal per timme vid högintensivt sex :)

Kan tillägga att jag e 172 cm o väger ca 65 kg, 17 år, kille.

Kom igen nu alla, ha sex och mät puls :) :thumbup:

Kommer uppdatera tråden efterhand med medelvärden och så :)

Hoppas någon iaf uppskattar tråden. Tack för mig.

Kaboffastar 2008-10-03 15:19

omfg... haha

Edit : ställning/ställningar?

Tricklev 2008-10-03 15:21

Sex må vara underbart, och visst är det rätt intensivt, när båda är på rätt humör, men snälla rara, det är inte konditionsträning, det är knappt förbränningsträning. Du förbränner antagligen mer under en riktigt intensiv skitning.

von huff 2008-10-03 15:21

det blev att ta en gainer efter då?

regus 2008-10-03 15:22

Riktigt bra tråd:D

Halldin 2008-10-03 15:26

Nyss blivit av med oskulden eller?

xodd 2008-10-03 15:27

Ha sex för förbränningens skull? :P

"Älskling, varför kollar du på pulsklockan hela tiden?" :)

Det är nog bättre för både förhållandet och din syn på sex om du drar en runk o sedan går ut o springer i x antal minuter.

Mescreant 2008-10-03 15:28

Var det inte en tråd för ett tag sen om stegräknare och onani?

Robbin 2008-10-03 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklev (Inlägg 3237800)
Sex må vara underbart, och visst är det rätt intensivt, när båda är på rätt humör, men snälla rara, det är inte konditionsträning, det är knappt förbränningsträning. Du förbränner antagligen mer under en riktigt intensiv skitning.

Jag tycker sex är jätteansträngande! Jag ligger fan där helt död efter utlösning, flåsar som om jag sprungit maraton, skulle behöva syrgastub ibland.

MasterChief 2008-10-03 15:35

Citat:

Prata för dig själv. Jag får träningspuls bara av att få en erektion. Och då har jag riktigt bra kondition.

Tjuckot 2008-10-03 15:35

Kolo är ju helt enkelt för underbart.

shut teh face 2008-10-03 15:35

Det handlar väl snarare om att stadiet där man får utlösning faktiskt är ett ganska påfrestande läge för kroppen. Ansträngningen efteråt är väl mer hormonchock snarare än konditionsansträngning.

Flickan 2008-10-03 15:36

Men åh, hänger ni inte med i utvecklingen gott folk?
Idag mäter inga 17åringar centimetrar, det är HR som gäller.

jAg mEnAr dAAAAAhh ^^

Och jag som tyckte det var pinsamt att köpa kondomer... Dagens ungdom. :D

phoenix91 2008-10-03 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3237796)
omfg... haha

Edit : ställning/ställningar?

blandat :) doggy, missionär, ben på mina axlar, ben på mina axlar o ja håller upp hennes mage... högt tempo på allt =) ahah

phoenix91 2008-10-03 15:53

Citat:

men det handlar inte om att jag vill veta hur mycket fett det bränner, för att jag ska kunna bränna fett, utan för att det är rolig fakta :)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:47.