![]() |
Kcal förbränning av SEX :)
Hej. Vet att det är många (inklusive jag för några veckor sedan) som undrar hur många kcal man förbränner vid sex.
Därför tänkte jag att några kan testa ha sex med pulsmätare på. Sedan skriver man hur intensivt det var (inte för detaljerat tack), hur länge man höll på, medelpuls och hur många kalorier man förbrände. Sedan kan de som inte orkar testa själva, ta ett medelvärde och utgå från det :) Jag börjar, då jag skapat tråden. Mätte i 15 min, var då uppe i 52 kcal. Medel RPB var på 104. Intensiteten var ganska hög, men så man ändå klarar 1 tim. Förbränner alltså ca 208 kcal per timme vid högintensivt sex :) Kan tillägga att jag e 172 cm o väger ca 65 kg, 17 år, kille. Kom igen nu alla, ha sex och mät puls :) :thumbup: Kommer uppdatera tråden efterhand med medelvärden och så :) Hoppas någon iaf uppskattar tråden. Tack för mig. |
omfg... haha
Edit : ställning/ställningar? |
Sex må vara underbart, och visst är det rätt intensivt, när båda är på rätt humör, men snälla rara, det är inte konditionsträning, det är knappt förbränningsträning. Du förbränner antagligen mer under en riktigt intensiv skitning.
|
det blev att ta en gainer efter då?
|
Riktigt bra tråd:D
|
Nyss blivit av med oskulden eller?
|
Ha sex för förbränningens skull? :P
"Älskling, varför kollar du på pulsklockan hela tiden?" :) Det är nog bättre för både förhållandet och din syn på sex om du drar en runk o sedan går ut o springer i x antal minuter. |
Var det inte en tråd för ett tag sen om stegräknare och onani?
|
Citat:
|
Citat:
|
Kolo är ju helt enkelt för underbart.
|
Det handlar väl snarare om att stadiet där man får utlösning faktiskt är ett ganska påfrestande läge för kroppen. Ansträngningen efteråt är väl mer hormonchock snarare än konditionsansträngning.
|
Men åh, hänger ni inte med i utvecklingen gott folk?
Idag mäter inga 17åringar centimetrar, det är HR som gäller. jAg mEnAr dAAAAAhh ^^ Och jag som tyckte det var pinsamt att köpa kondomer... Dagens ungdom. :D |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:47. |