![]() |
Russia is back in buisiness
|
Haha, otippat...
|
"Even if reports are true, the status of Russia in the IPF should not be effected. Russia is on probation for doping violations but terms of that probation only cover positive tests at the regional and international level. The Russian Cup was a national event."
Menar dom att Ryssland inte kommer att bli avstängda eftersom det var på ett nationellt mästerskap? Jag hade för mig att om någon ur deras landslag åkte dit skulle dom bli avstängda igen. Andrey Belyayev, Julia Zaugolova, Maxim Barkhatov, och Andrey Tarasenko är alla landslagslyftare. Skulle inte Ryssland bli avstängda igen så är det fan sjukt! |
Citat:
|
Tja, i nåt av IPF's meddelanden stod det att ett av kraven för att få komma tillbaka var OTC tester och tester på hemmaplan. Kommer inte ihåg om det stod nåt om positiva tester.
|
Citat:
|
Citat:
På ett VM för ett par år sedan hörde jag att ryssarna gjorde egna hemliga tester alldeles innan mästerskap för att se om dopingen har hunnit lämna kroppen tills tävling. Men så började testerna bli bättre och såg längre bak i tiden än dom räknat med och dom började åka ditt en efter en. Innan 2005 var det sällan ryssar och ukrainare åkte fast. Inte beror det på att dom var mindre dopad tidigare utan sanningen är nog den att testerna blivit bättre.... |
Citat:
|
Citat:
Men om han har legat på samma resultat i 10 år (dvs inte nån fantastisk resultatutveckling) och klarat de tester de har gjort på honom så kanske han är ren? Visst är många ryssar dopade. Men att utgå ifrån det utan att bevis/indicier håller känns inte bra. |
Samtidigt som den här farsen med Ryssland håller på så stänger IPF av amerikanska lyftare (Brian Siders, Darren Matsumoto) för småsaker.
Powerliftingwatch rapporterar: Citat:
|
Förlåt, är det en småsak att tävla under avstängning??
Vad har man då avstängningar till? Jag vill dessutom minnas att en bunt ryssar åkte dit för samma sak strax efter den första nationsavstängningen. |
10.11-regeln är läskig.
|
Citat:
Här finns ett par notiser. http://www.powerliftingwatch.com/node/6649 http://www.powerliftingwatch.com/node/8771 Sen finns det andra lyftare som har tävlat i t.ex. WPO medan de har varit avstängda och inte fått sin avstängning förlängd. Det verkar som om IPF väljer ut vissa lyftare. |
Citat:
|
Citat:
Men det brukar ofta betonas att man inte ska beskylla nån utan bevis. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:50. |