Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt - Styrkelyft (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Russia is back in buisiness (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=119069)

der alter 2008-09-15 19:06

Russia is back in buisiness

http://www.powerliftingwatch.com/node/9079

EkarN 2008-09-15 19:35

Haha, otippat...

Burni 2008-09-15 20:02

"Even if reports are true, the status of Russia in the IPF should not be effected. Russia is on probation for doping violations but terms of that probation only cover positive tests at the regional and international level. The Russian Cup was a national event."

Menar dom att Ryssland inte kommer att bli avstängda eftersom det var på ett nationellt mästerskap? Jag hade för mig att om någon ur deras landslag åkte dit skulle dom bli avstängda igen. Andrey Belyayev, Julia Zaugolova, Maxim Barkhatov, och Andrey Tarasenko är alla landslagslyftare. Skulle inte Ryssland bli avstängda igen så är det fan sjukt!

345.5 i bänk 2008-09-15 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Burni (Inlägg 3203701)
"Even if reports are true, the status of Russia in the IPF should not be effected. Russia is on probation for doping violations but terms of that probation only cover positive tests at the regional and international level. The Russian Cup was a national event."

Menar dom att Ryssland inte kommer att bli avstängda eftersom det var på ett nationellt mästerskap? Jag hade för mig att om någon ur deras landslag åkte dit skulle dom bli avstängda igen. Andrey Belyayev, Julia Zaugolova, Maxim Barkhatov, och Andrey Tarasenko är alla landslagslyftare. Skulle inte Ryssland bli avstängda igen så är det fan sjukt!

Bara hoppas dom får en saftig avstängning. Ifjol åkte en landslagslyftare ditt på ett träningstest vilket gjorde att landet blev avstängt igen. Nu var det ju flera stycken och rätt saftiga namn. Tarasenko har klarat sig i många år utan att åka ditt. För Barkhatov och Belyayev är det nog färdig tävlat. Det var andra gången dom brände så det ska vara livstids avstängning på dom....

Nitrometan 2008-09-15 21:22

Tja, i nåt av IPF's meddelanden stod det att ett av kraven för att få komma tillbaka var OTC tester och tester på hemmaplan. Kommer inte ihåg om det stod nåt om positiva tester.

Nitrometan 2008-09-15 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av 345.5 i bänk (Inlägg 3203847)
Tarasenko har klarat sig i många år utan att åka ditt.

Betyder inte det att han är ren? :confused:

345.5 i bänk 2008-09-15 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3204015)
Betyder inte det att han är ren? :confused:

Han har gjort nästan samma vikter i snart 10år och har nog varit lika dopad varje gång. Skillnaden tror JAG nu är att han blev testad hemma i Ryssland. Testerna blir bättre. Tidigare när han förmodligen bara blev testad bara på EM och VM visste han väl när han skulle sluta för att bli ren till tävling.

På ett VM för ett par år sedan hörde jag att ryssarna gjorde egna hemliga tester alldeles innan mästerskap för att se om dopingen har hunnit lämna kroppen tills tävling. Men så började testerna bli bättre och såg längre bak i tiden än dom räknat med och dom började åka ditt en efter en. Innan 2005 var det sällan ryssar och ukrainare åkte fast. Inte beror det på att dom var mindre dopad tidigare utan sanningen är nog den att testerna blivit bättre....

Fetknoppen 2008-09-15 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av 345.5 i bänk (Inlägg 3204157)
Han har gjort nästan samma vikter i snart 10år och har nog varit lika dopad varje gång. Skillnaden tror JAG nu är att han blev testad hemma i Ryssland. Testerna blir bättre. Tidigare när han förmodligen bara blev testad bara på EM och VM visste han väl när han skulle sluta för att bli ren till tävling.

På ett VM för ett par år sedan hörde jag att ryssarna gjorde egna hemliga tester alldeles innan mästerskap för att se om dopingen har hunnit lämna kroppen tills tävling. Men så började testerna bli bättre och såg längre bak i tiden än dom räknat med och dom började åka ditt en efter en. Innan 2005 var det sällan ryssar och ukrainare åkte fast. Inte beror det på att dom var mindre dopad tidigare utan sanningen är nog den att testerna blivit bättre....

Jag håller med dig. Jag kanske har varit med för länge, men personligen tror jag inte att någon rysk elitlyftare är ren, inte ens de absolut lättaste lyftarna. Det är länge sedan jag var med i landslaget men konstiga saker som genererade misstankar mot Ryssland förekom hela tiden, vid varje tävling, och sådant man får höra av dagens landslagslyftare visar ju inte på någon förändring...

Nitrometan 2008-09-16 08:41

Citat:

Ursprungligen postat av 345.5 i bänk (Inlägg 3204157)

Jag har också hört historier om att ryssarna testar sina lyftare hemma innan de skickar iväg dem. Man kan ju gissa att de inte är rena baserat på deras historia (resultat och att många har åkt fast).

Men om han har legat på samma resultat i 10 år (dvs inte nån fantastisk resultatutveckling) och klarat de tester de har gjort på honom så kanske han är ren?

Visst är många ryssar dopade. Men att utgå ifrån det utan att bevis/indicier håller känns inte bra.

Nitrometan 2008-09-16 09:51

Samtidigt som den här farsen med Ryssland håller på så stänger IPF av amerikanska lyftare (Brian Siders, Darren Matsumoto) för småsaker.

Powerliftingwatch rapporterar:
Citat:

If the IPF continues its historical policy of suspending lifters, a number of potential suspension may be handed down to lifters who competed at last weekend's USPF Muscle Beach Powerlifting Championships. Already suspended lifter Darren Matsumoto competed in the meet. The IPF has already tacked on an additional six months to Matsumoto's suspension for competing while under suspension in violation of IPF Anti-Doping Rule 10.9 which bars suspended lifters from competing, not only in any other powerlifting federation, but in any sporting event whatsoever.

In addition, other USAPL lifters may be subject to suspension for violating Rule 10.11 which prohibits IPF lifters from competing with other powerlifters who've been banned by the IPF. In this case, that would mean competing with Matsumoto. Lance Karabel, who competed at this year's NAPF Quest Invitational at the Arnold Classic, will likely face scrutiny from the IPF due to the NAPF being a regional organization.

Leonetta Richardson might also be added to the IPF suspension list. Richardson set the USAPL bench press American Record in 2007 which makes her participation at an international level a possibility.
Det känns lite dubbelt att de inte kan göra som de säger och stänga av ryssarna. Eller ens testa dem ordentligt. Men de kan stänga av amerikaner i åratal för småsaker.

sweetkarolina 2008-09-16 10:39

Förlåt, är det en småsak att tävla under avstängning??
Vad har man då avstängningar till? Jag vill dessutom minnas att en bunt ryssar åkte dit för samma sak strax efter den första nationsavstängningen.

jwzrd 2008-09-16 10:49

10.11-regeln är läskig.

Nitrometan 2008-09-16 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av sweetkarolina (Inlägg 3204669)
Förlåt, är det en småsak att tävla under avstängning??
Vad har man då avstängningar till? Jag vill dessutom minnas att en bunt ryssar åkte dit för samma sak strax efter den första nationsavstängningen.

När han tävlade så visste han inte att han var avstängd. Det var en massa strul med hans avstängning hit och dit. Han försökte kolla så gott han kunde att allt var OK.

Här finns ett par notiser.
http://www.powerliftingwatch.com/node/6649
http://www.powerliftingwatch.com/node/8771

Sen finns det andra lyftare som har tävlat i t.ex. WPO medan de har varit avstängda och inte fått sin avstängning förlängd.

Det verkar som om IPF väljer ut vissa lyftare.

345.5 i bänk 2008-09-16 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3204495)
Jag har också hört historier om att ryssarna testar sina lyftare hemma innan de skickar iväg dem. Man kan ju gissa att de inte är rena baserat på deras historia (resultat och att många har åkt fast).

Men om han har legat på samma resultat i 10 år (dvs inte nån fantastisk resultatutveckling) och klarat de tester de har gjort på honom så kanske han är ren?

Visst är många ryssar dopade. Men att utgå ifrån det utan att bevis/indicier håller känns inte bra.

Som sagt han har inte åkt fast tidigare så OM han varit dopad tidigare blir ju bara spekualtioner. Jag tror han varit dopad hela tiden. Eftersom han inte gjort några stora ökningar nu och är bevisligen dopad så tror jag han varit dopad hela tiden. Visst på tävlingsdagen har han varit ren men månaderna innan TÄVLING.....

Nitrometan 2008-09-16 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av 345.5 i bänk (Inlägg 3204927)
Som sagt han har inte åkt fast tidigare så OM han varit dopad tidigare blir ju bara spekualtioner. Jag tror han varit dopad hela tiden. Eftersom han inte gjort några stora ökningar nu och är bevisligen dopad så tror jag han varit dopad hela tiden. Visst på tävlingsdagen har han varit ren men månaderna innan TÄVLING.....

Jag håller med dig i sak.

Men det brukar ofta betonas att man inte ska beskylla nån utan bevis.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:50.