Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kost & Näring (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Hur har kolozzeum förändrat din kost? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114679)

Larsson85 2008-06-10 22:39

Hur har kolozzeum förändrat din kost?

Har kolozzeum förändrat ert sätt att se på kost, eller äter ni fortfarande på samma sätt som innan ni började läsa här?

För min del försöker jag att äta mer fisk, och andra alternativ till kött. Jag försöker även att dra ner på E250.

När det gäller träningen så har jag fått en sundare inställning och försöker inte optimera allt som jag trodde man behövde förr.

Scratch89 2008-06-10 22:41

Det är snarare min utbildning och det faktum att jag flyttat hemifrån som påverkat mest.

Syndicate 2008-06-10 22:46

Jag har lärt mig en hel del och fått en mer avslappnad inställning till vad jag stoppar i mig.

Endura 2008-06-10 22:48

Mina kostvanor har ändrats ganska drastiskt sen jag blev medlem på Kolo, dock främst vad gäller mängder och energifördelningar...
Jag har alltid riktat in mig på mer förnuftig mat, men var till exempel mycket mer "fettskrämd" innan och hade ingen koll på vad en lagom portionsmängd innebar för mig - jag gjorde det helt enkelt mycket krångligare/jobbigare för mig själv än jag idag inser att jag behövde för att få bra resultat!

Nu har jag mycket mer insikt och har med det också blivit långt mer lugn och harmonisk med mig själv och min kropp...

Tack för det Kolo! :thumbup:

Eddie Vedder 2008-06-11 05:43

Ja det har det väl till viss del. Ju mer jag började hänga här desto mer avslappnad attityd till kosten.

Dessutom är det ju mycket tack vare Kolo som jag övergått till att helt prioritera konditionsträningen vilket i sig fått mig att äta på ett annat sätt.

Men främst är det jag själv som äter en kost som passar min plånbok och vad jag upplever nyttigt samt vad jag förstås tycker smakar gott.

Sverker 2008-06-11 06:06

- Mindre lightdrycker.
- Aningen mindre skinka.
Följer alltså det som sker om aspartam och nitrit men än så länge sitta jag lungt i båten.

Min kost har inte ändrats alls. Jag äter det som är bra för mig.

L-Sami 2008-06-11 09:27

Äter olika typer av kolhydrater nu inte bara de med lågt GI, äter heller inte protein var tredje timme.

kelk 2008-06-11 09:35

-Baljväxter har introducerats i kosten
-Inget som innehåller E250 förtärs avsiktligt
-Nu när sukralosvarianten av cola light är borta dricks det restriktivt
-Inte lika hög måltidsfrekvens som förr

jompa 2008-06-11 10:08

Tänker mer på vad det är jag stoppar i mig och äter mer regelbundet.

machine gun 2008-06-11 10:15

Min kost har väl ändrats lite grann, men snarast till följd av min utbildning.

Fast jag funderar på att introducera double pro i kosten, det hade jag nog aldrig upptäckt utan kolo :D

Torwald 2008-06-11 10:19

Jag tycker också mig ha en mer avslappnad attityd till min kosthållning. Jag har börjat äta mer fisk och undviker överdriven konsumtion av livsmedel med E250.

1684_ 2008-06-11 10:26

Intaget av protein ökade väl och har behållt de sen jag blev medlem här,

Ironbabe 2008-06-11 10:48

Jag har upptäckt kvargplättar och det har gjort mig och min lilla tvååriga son beroende *drool*

Officer 2008-06-11 11:10

Den viktigaste vardagspåverkande effekten har lugnt varit det här med att man inte måste äta var 3'e timme eller dylik gammal byggarskröna. Numera kan man lugnt gå runt i stan flera timmar utan att behöva oroa sig över att tappa en centimeter runt biceps :D

shut teh face 2008-06-11 11:13

Kolozzeum har lärt mig hur det fungerar vilket tillåtit mig att veta vad jag kan stoppa i mig osv. Tidigare när jag besökt dietister (blev medlem här vid 13 års åldern, annat nick) så hade man uppfattningen att äter man en chips påse så är 1 års "bantande" förstört..

Förövrigt så har kolo inte gjort mig särskilt SUND, jag dricker alldeles för mkt lightläsk, brukar för mycket tobak osv. Men maten är bra :Virro

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.