![]() |
Problem med Movie Maker - igen...
Seriöst jag får frispel på detta skitprogram snart. Eller så är det jag som är dum som inte fattar. Det är ju en möjlighet.
Men i alla fall, skulle importera ett filmklipp jag tagit med digitalkameran, men av någon anledning vill den inte veta av det klippet, "filen kan inte hanteras". *gah!* Går det inte att föra över från digitalkamera eller vadå??? Sen frågar jag igen ang. det där med musik. Är man tvungen att installera något för att kunna använda mp3-filer som val av musik? |
Citat:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...%B6kning&meta= Angående mp3-stödet. |
Citat:
|
Citat:
Har hört att man kan mista en hel del kvalitet när man ändrar format på filer. |
Citat:
|
Citat:
Format som stöds för import av innehåll • Videofiler: ASF, AVI, WMV • Filmfiler: MPEG1, MPEG, MPG, M1V, MP2 • Ljudfiler: WAV, SND, AU, AIF, AIFC, AIFF • Windows Media-filer: ASF, WM, WMA, WMV • Stillbilder: BMP, JPG, JPEG, JPE, JFIF, GIF • Ljud i MP3-format: MP3 Även om en fil kan spelas upp i Microsoft Windows Media Player kan den kanske inte importeras till Windows Movie Maker, fastän filtypen finns med i den här artikeln. Det går kanske inte att importera filen om codec-enheten som användes för att koda ljudet eller videon inte ingår i Windows XP. I så fall kan du kanske koda om filen med hjälp av Windows Media Encoder och sedan importera den. Obs! Det finns flera codec-enheter för MPEG2 som inte stöds av Windows Movie Maker. Även om du har hämtat och installerat dem fungerar kanske inte filer i MPEG2-formatet i Windows Movie Maker eller kan ställa till andra problem. Konvertering av MPEG2-formatet till ett annat kompatibelt format fungerar kanske för de flesta MPEG2-filer. I vissa codec-enheter för MPEG2 ingår emellertid kopieringsskydd som hindrar dig från att konvertera file |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:52. |