![]() |
Akut blodbrist
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=750482
Ni som redan är blodgivare - pallra er iväg till närmsta blodcentral! Ni som inte är blodgivare ännu - pallra er iväg till närmsta blodcentral! |
får inte ge nu, var för någon vecka sen :(
edit: iofs jag gav trombocyter då. blod och blodplasma kanske man får ge. |
Väntade mig en tråd av någon som drabbats av akut blodbrist och tänkte att kolo var det rätta stället att söka hjälp.
Detta var väl också bra.. |
Jag får inte :(
|
Jag får inte lämna just nu, men jag ska komma ihåg att anmäla mig om några månader. Jag har dessutom för mig att jag har någon "bra" blodgrupp; 0-, om jag inte minns fel.
|
Om man inte får lämna blod kan man ju inte göra så mkt åt saken, men det finns gott om folk som får lämna, men ändå inte gör det. Det kostar mindre än 20 min av ens liv sådär var 3:e-4:e månad, men genom det kan man rädda andra. Dessutom får man fika och presenter (om nu någon tycker att det känns mer lockande då ;))
|
Jag förstår inte varför de tog bort kontantbetalningen. Jag tror att betydligt fler skulle lämna blod då.
|
Ligger fortfarande inom tremånadersramen, så no can do. Gav i början på Januari :/ Det är hur lätt som helst att göra det, samt att när man själv dör i en olycka pga att ingen donerat blod så har man rätt att vara bitter :D
|
Bra att du tog upp det. Har inte tagit tag i det än fast jag skrev att jag skulle göra det i förra tråden. Jag ringer imorgon.
|
Mailade och frågade om jag får ge blod. Sen får jag väl se till att pallra mig iväg, men jag antar att jag måste vänta ett par år först.
|
Citat:
|
Får man ge blod om man går på narkotikaklassade mediciner?
|
Citat:
HAHAAHA, hårt skönt. länk..: http://geblod.nu/main.aspx?PageId=1 :.. |
Och för er som inte är från fjollträsk, in och lämna på era lokaler, för då blir det ett överskott där som skickas vidare till bristområden.
Tillochmed 08 är värda att leva, tänk på det, ge blod ;) |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:42. |