Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Tävlingar/Tävlingsförberedelser - tips och tricks m.m. (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Athletic fitness (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=109328)

technologik 2008-02-20 19:46

Athletic fitness

Har som mål att börja tävla inom athletic, och har några frågor, hur tävlar man? Alltså tävlar man för en klubb/gym eller tävlar man för sig självt så att säga, sen undrar jag om man behöver sponsor/sponsorer och hur man i såfall går tillväga för att kunna få en.

Tacksam för svar

Endura 2008-02-20 21:43

Är själv helt ny på området, blir första gången i år, men du behöver iaf en licens till att börja med... Vissa gym har det annars finns det team som skaffar då de kostar en del. Vilken stad bor du i?

Viss info kan du finna på www.skkf.org tills nån med mer kunskap skriver...

Pepz 2008-02-21 13:41

du måste tävla för en förening som måste betala föreningsavgift.
Sen måste du skaffa tävlingslicens i tid. helst snart!

Sponsorer är svårt att få om du inte känner någon eller redan presterat bra i tidgare tävlingar. dock så kan man om man tävlar för vissa föreningar ex mmsports, få rabatt på sortimentet.

technologik 2008-02-21 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av Endura (Inlägg 2831832)
Är själv helt ny på området, blir första gången i år, men du behöver iaf en licens till att börja med... Vissa gym har det annars finns det team som skaffar då de kostar en del. Vilken stad bor du i?

Viss info kan du finna på www.skkf.org tills nån med mer kunskap skriver...

Bor i halmstad, har snackat lite med nya gymägaren och kommer få mycket hjälp från hans sida, han e själv föredetta vinnare av Luciapokalen så han har nog mycket hjälp att komma med, hoppas det kommer gå bra för dig :thumbup:

Endura 2008-02-21 23:18

Tack de samma :D

Jorgen 2008-02-24 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av technologik (Inlägg 2831456)
Har som mål att börja tävla inom athletic, och har några frågor, hur tävlar man? Alltså tävlar man för en klubb/gym eller tävlar man för sig självt så att säga, sen undrar jag om man behöver sponsor/sponsorer och hur man i såfall går tillväga för att kunna få en.

Tacksam för svar

Om du har som mål att tävla i AF tycker jag att du skall besöka en (eller flera för den delen) tävling först, innan du själv ställer dig på scenen. Då kommer du att få lite pejl på hur en tävling går till.
Du behöver skaffa en tävlingslicens och tävla för en klubb eller förening som är ansluten till SKKF. Tävlingslicensen skall den tävlingsansvarige i klubben/föreningen skicka in, detta gör man på ett formulär som finns på www.skkf.org (där registrerar man även föreningen). Licensavgiften är 400:- och efter den 28/2 tillkommer en förseningsavgift på 400:-, då kostar alltså en licens 800:-. Avgiften för en förening med tävlande är på 1800:-. Denna sätts in på SKKF Plusgiro: 427 02 81 - 1

Nej, du behöver inga sponsorer för att tävla.

technologik 2008-02-24 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av Jorgen (Inlägg 2838274)
Om du har som mål att tävla i AF tycker jag att du skall besöka en (eller flera för den delen) tävling först, innan du själv ställer dig på scenen. Då kommer du att få lite pejl på hur en tävling går till.
Du behöver skaffa en tävlingslicens och tävla för en klubb eller förening som är ansluten till SKKF. Tävlingslicensen skall den tävlingsansvarige i klubben/föreningen skicka in, detta gör man på ett formulär som finns på www.skkf.org (där registrerar man även föreningen). Licensavgiften är 400:- och efter den 28/2 tillkommer en förseningsavgift på 400:-, då kostar alltså en licens 800:-. Avgiften för en förening med tävlande är på 1800:-. Denna sätts in på SKKF Plusgiro: 427 02 81 - 1

Nej, du behöver inga sponsorer för att tävla.

tack för info, hade tänkte besöka lite tävlingar i år och kanske komma till det stadiet att jag står på scen 09 - 10 ungefär, men det beror ju helt på vad formen säger :)

Endura 2008-02-24 22:24

Kan tipsa om sidan webshop som har bilder och filmklipp från tävlingar bakåt i tiden, även AF. Kan också ge en liten hint om vad som krävs :)

Ett ytterligare tips är att be om hjälp med att kolla dina teknik i chins och dips, då krav på djup, höjd och snabbhet är långt högre än man kanske tror... det blev iaf jag väldigt medveten om den här helgen :)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:06.