![]() |
tigerofswedens träningsjournal
Kära dagbok!
Jag tänker nu göra ett seriöst försök att verkligen hålla mig till ett mål och startar därför en ny träningsdagbok. Efter Decembercupen har jag fått upp ögonen för AF som tilltalar mig både när de gäller deltagarnas fysik och styrkemomenten som ställer lite annorlunda krav än vad renodlad byggning gör. Dessutom känns det realistiskt att nå dit inom x antal år, vilket byggning inte gör. Lite fakta: 24 år 178cm lång 75kg tung på gymmets våg 80cm runt midjan på morgonen. Har som bäst gjort: 20 strikta dips 14 strikta chins Övergripande mål är som sagt att kunna mäta mig med killarna som ställer upp i AF eller att själv en dag deltaga. För att dela upp målsättningen i mindre delmål så har jag sagt till mig själv att sommaren 08 ska jag göra 30 dips och 20 chins. Samtidigt ska jag hålla igång konditionen som jag är säker på krävs för att lyckas med mitt delmål. Varje gång jag når ett delmål sätter jag ett nytt för att hela tiden utvecklas. För att ytterliggare underlätta att jag hela tiden utvecklas så kommer jag inför varje pass gå igenom det förra passet och tävla mot det, antingen att jag ökar några reps eller att jag höjer vikten. Min akilleshäl som varje gång sätter käppar i hjulet är att jag hatar att vara i off-form. Detta blir min stora utmaning. Jag får försöka bita ihop och visualisera känslan och den motivationskick jag fick av att se killarna i Decembercupen. Jag får citera TT "Det SKA gå"! Schemat som jag kommer prova med inledning nästa vecka har mystic hjälpt mig med och ser ut som följer, Bröst+triceps+axlar Dips med vikt 5x5 Sne hantelpress 4x8 Flyes lite lut 1-2x12 Pushdowns 3x8 Sidolyft 4x8 Rygg vidd+biceps+lite ben Chins m vikt 4x6 Chins m v-grepp 3x6-8 (när du klarar 3x8 lägger du på vikt och kör 3x8) Cornerrow 3x8 Sittande rodd brett grepp dra till strax under bröstet 3x10 Stångcurl 3x6 Superset benspark + liggande lårcurl 2xMAX vila Bröst+axlar+tric Dips kroppsvikt 1xMAX & 2x8 - Explosivt Plan hantelpress 3x5 Liggande extensions 3x10 Sittande french nordic 2x7 Drag till hakorna 3x10 Chins+ben+ryggdjup+biceps Chins 1xmax & 2x6 explosivt Knäböj 3x8 Marklyft 3x6 Benpress 4x10 Omvänd curl z-stånd 2x10 Hammers 2x8 Stående vader 3x30 Vila 2 dagar Cardio körs på vilodagar i olika former Hoppas många kommer stötta mig, det lär behövas :) |
Välkommen!, Skall följas ;)
|
4/12 Rygg, mage
Chins framför 14 Chins bakom Kv x 6, 6, 6 Cornerrows Stång + 60kg x 10, 10, 10 Sitt. rodd 70kg x 10, 75kg x 8, 7 Latsdrag bakom 60kg x 12, 10 Cablecrunches 35kg x 15, 18, 18 Magmaskin 35kg x 10, 10, 10 Chins bakom nacken var otroligt jobbigt. Satte personbästa i chins, kändes bra! Vilodag imorgon sen bröst och biceps på tors. Idag är min kropp mörbultad, två dagars hård träning nu, ska bli skönt med vila! |
Go Clabbe GO GO!
Jag kommer och hejar på dig på din första tävling. Jag lovar :) |
Citat:
|
Mitt stöd har du bro...men tycker du borde komma till sthlm inom en snar framtid för lite smörj....
|
Citat:
|
lycka till :)
|
Shit va kul! Lycka till!
Kör hårt, och framför allt, glöm inte att ÄTA! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tack så mkt eleni!! Varenda gång jag tänker på att äta så kommer tobbe upp i tankarna av någon anledning *whistle* |
Citat:
|
Citat:
Bulk til' u hulk! |
Ännu en mystic adept, måste självfallet följas! Väldigt intressanta mål har du med :)
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:10. |