![]() |
Handla kläder från USA
Nu när dollarn är så låg så kan det kanske vara dags att byta ut lite kläder. Tips på bra affärer som skickar till Sverige?
|
Vilken typ av kläder letar du efter?
|
Något snyggt, normalt för en man på 25 år.
|
Vet inte om de skickar till Sverige men det kan du lätt ta reda på :P
American Eagle Halv-preppy kläder typ. (inte bra på stilar:em: ) |
|
http://www.emoda.com/
har mkt snygga kläder:) dock fick jag betala en saftig tullavgift sist jag beställde därifrån... |
|
Citat:
|
Tänk på att i USA är XL XL o inte Medium som i sverige.
|
Citat:
|
letar efter basket tanktops och brallor typ som cutler och de lirarna kör me, hittar de ej i sverige (webshoppar) nån som vet?
|
Citat:
|
25% moms skall du alltid betala vid import, även på fraktkostnader, samt att posten kan ta en hundring eller så för det administrativa. Sen är det även importtullar på vissa föremål, tror det är löjligt höga tullar på kläder, skulle gissa på runt 12% Edit: enligt tull.se är det 25% moms och 12%tull på jeans och tshirts från usa.
|
Citat:
och han hade alltid åkt på tull/moms med DHL men inte alltid med posten. Jag skulle räkna med alla möjliga extrakostnader och bestämma mig därefter, ibland är det fortfarande billigare handla från USA eller ungefär samma pris ifall shit hits the fan |
Ok, jag har bestält från England några gånger, men då har jag klarat mig. Kanske inte är lika hårda när det är inom Europa?
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:30. |