![]() |
Radiotjänst
Jag blev precis uppringd av en ettrig kärring från Radiotjänst som försökte få mig till att erkänna att jag har en TV. Eftersom jag blånekade till alla hennes frågor hotade hon till sist med att skicka ut en kontrollant eftersom det "är så osannolikt att man inte har en TV". Om en kontrollant skulle dyka upp vad har då han respektive jag för rättigheter?
För övrigt är TV-avgiften urbotat korkat - ungefär som att behöva betala för att man har en brevlåda. |
inga rättigheter. han kan definitivt inte ta sig in och kolla.
|
Du behöver inte göra något, inte svara på något, inte släppa in någon, inte ens öppna dörren.
|
Du ska ju ha spö, naturligtvis. Som alla andra smitare...
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men, vissa lagar är så förtryckande att man måste ta den i egna händer. ;) |
Citat:
|
Ja, men lagen säger "Den som innehar en tv-mottagare skall betala tv-avgift för mottagaren till Radiotjänst i Kiruna Aktiebolag (RIKAB)"
Lag (19889:41) om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst. Alltså är man en smitare om man inte betalar, trots att man har en TV. Oavsett vad man tittar på. Som jag skrev, vissa lagar är så förtryckande att man måste ta den i egna händer. Men oavsett vad man tycker om lagarna, är man en förbrytare om man inte följer dom. |
Citat:
sverige i ett nötskal! :D Jag tycker också Tv-licensen är oerhört korkad :smash: |
Jag ska fundera på vilken lag jag inte vill följa.
Tydligen är det valfritt att välja bort iaf en lag. Ibland känner jag för att mörda idioter så jag kan nog hitta en lag som skulle vara passande att vara straffri från. |
Citat:
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:05. |