![]() |
Vrf börjar folk jogga/gå promenader under deff när ändå kcalintaget avgör vikten
Som frågan lyder.
Varför börjar folk gå morgonpromenader mm under deff när det ändå är kcalintaget som avgör om man gå upp elr ner i vikt? Jag menar, Dag1: Springer en mil. Kcal 500 - Dag2: Sitter i soffan. Kcal 500 - Samma viktnedgång? Har för mig jag läst nåt sån här innan, men hittade inte. |
Finns ju väldigt bra förklarat om du läser grubs guide.
|
Citat:
|
Citat:
Att folk väljer att röra på sig mera kan bero på att man vill slippa strypa intaget mat så mkt. spelar ingen roll för viktnedgången om man enbart stryper intaget utan att öka förbrukningen, men man får ju ligga på ett lägre intag än om man väljer att röra på sig mera. |
Citat:
|
jag har läst deffguiden, det var rätt mkt har läst den 2-3 ggr, men har inte sett nån förklaring till min fråga. E väl störd i huvet WIEE
raggis - exakt Sissa - Men varför inte bara styrketräna istället? för mkt muskelnedbrytning? |
Elr bränner löpning mer kcal?
|
Citat:
Drar bilen mer bensin på motorväg än när den är avstängd? |
Vissa klarar av att strama åt rejält på kcal intaget, andra inte. Kolla bara på Whistler. Han deffa ner sig rejält, utan att utöva några "extra" konditionspass.
|
Nej, BRÄNNER LÖPNING MER ÄN STYRKETRÄNING.
|
Citat:
|
Citat:
Men löpning är inget måste under en deff har ja fattat då. |
Citat:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86171 |
Konditionstränar man tas ju mer fett från magregionen vilket kanske många vill?
|
De gör det för att det känns bättre. Du ska inte avvisa den mentala biten i en deff. Om man bara drar ner på maten kanske det inte känns som en deff. Men drar man ner på maten och springer så känns det som en deff, och det är lättare att följa den.
Sen är det faktiskt mer hälsosamt att löpa än sitta framför TV'n hela dagen. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:17. |