![]() |
Simsons satsning hösten 2007
Träningsupplägg, hösten 2007.
Mål: 20 chins (nu ~15) 40 dips (nu ~30) 160kg bänkpress singel (korrekt) (innan deff ~160kg nu ~150kg, inkorrekt) 190kg djup benböj singel (nu ~3 på 150kg) 250kg marklyft singel (innan deff 230kg nu ~215kg?) -->600kg i serien raw med korrekt utförande i bänk (arslet i bänken) & fult djup i böjjen, har varit lite slarv med det tidigare. 2.5km löpning på 10min (nu 10:17) Långsiktigt, 5km löpning på 20min (nu ~24min) Vikt, inte över 90kg (nu ~85kg, innan deff 94kg) Övrigt Alla set ~6 reps utom bänk, böj & mark. Inriktning på att öka i chins & dips. Chins & dips två ggr / vecka en med och en utan extra vikt, vid överträning minskas dosen. Voymträning med högt tempo & superset. Högvolyms träning speciellt för bröst, det funkade bra under föregående säsong. Cardio 3ggr/ veckan, 30min. (ca 5km löpning) Kost & Kosttillskott, riktlinjer 2x protein, (3x vid vilodag) 1x gainer (endast efter träning), 1 x kreatin, (i gainer om träningsdag). Totalt ca 80g protein i tilskott och ca 40g kolhydrater efter träning. Minst 200g protein / dag och ca 3000-3500 kcal om dagen (~2500kcal/dag gav -1kg i veckan under deff ca -7000kcal/veckan) Schema Bröst, hög intensitet, superset med mage. 3x3 Bänkpress 3 set Situps 3 set Dips, med vikt 6-8 reps 3 set Cable crunches 3 set Stående cable cross nedifrån och upp 3set Sido crunches, vikt i ena handen. 2 set Cable cross uppifrån & ned (eller anan nedre bröst övning) 2 set Incline flies 2 set Sittande kabel maskin Rygg & Biceps 3x3 Marklyft 3 set Chins med vikt ~6 reps 3 set Rehab biceps övning. 3 set Stångrodd 3 set Neddrag bakom nacken 3 set Omvänd skivstångscurl Axlar & triceps, super set på allt utom Pressar & dips. 3 set Hantel Axelpress 3 set Dips, utan vikt. 3 set Bakåt flies 3 set Liggande skallkrossare 3 set Sido flies 3 set Triceps pushdowns 3 set Front flies 3 set Rotatorcuff träning Ben, högt tempo på allt utom böj & chins. Inga superset. 3 set Chins, utan vikt. 4x4 Benböj, fullt djup (vader). 3 set Raka marklyft 3 set Utfall bakåt från platform 3 set Benpress 3 set Vadpress |
Måndagspass
Körde igenom Måndags schemat en testomgång:
Bänk, 120/3 125/3 (Fuskade lite) 120/3 (Knöt fast midjan med ett snöre i bänken) Känndes lungt, inte direkt nära fail. Dips, utan vikt: 30, 15, 8 Dips +20kg 8 Massa kabel & Mag övningar. Hittade ingen decline övning jag gillar. Behöver tips... Dipsen kändes lite i axlarna, ska passa så jag inte pajjar dom. |
Chins utan vikt
17, 8, 6 Dog rätt snabbt. Men 17 är nog personbästa.. Får nästan höja det målet. Mark 3/180 3/190 2/200 250 i Mark blir tyngre men det är väl skam att ha för lätta mål... Blandade rygg & biceps övningar. |
Axelpass
Dips utan vikt 30 Dips med 30kg 6, 8 Skallkrossare 6/60 4/65 4/65 Lite blandade övningar. Testade laterala axel flies i cable crossen, funkade bra faktiskt. Kommer nog att ändr alite i schemat och byta ut den tunga axelpressen mot dips med vikt., Är ganska orolig att överträna axlarna |
Benpass
Chins utan vikt 30 Chins +20kg 7,6,5 Benböj, djupt 3/150 3/150 2/150 Inte mycket enerkt 3x Utfall bakåt från pall i smith 3x Benpress Löpning ~4km usch vad tungt det var. Hoppas att det blit mer energi i passen nästa vecka. Har kopplat på Kreatinet nu också. 8 |
Du är stark du. Ruskigt bra chins. Kör hårt!
|
Citat:
|
Bra blandning på målen. Det kan bli svårt att nå alla.
Men hade det varit lätt hade alla gjort det. |
Citat:
|
Satan i helvete vad jag har ont i benen idag.... Kan ju inte gå :( Det va nog den där löprundan på benpasset :/ Att man inte lär sig att hålla igen första passet efter vilan :)
|
Bröstpass
Bänkpress 120/3 125/3 125/3 Nästa gång blir det 3x3 på 125! nice. Dips utan vikt 32 PB +2!!! :hbang: 17 15 Lite olika kabel övningar & flies. Vikt 86kg, Kreatinet kanske börjar lägga på nåt kg men det kan bara vara variation också. |
Bra dips och bänkar, alltid kul när vikterna ökar:thumbup:
|
Bra pass där! Sweet med PB!:)
Angående målen, så tycker jag att det är bra med flera. Det är bara att nöta av dem, en efter en...;) |
Bra bänkat och grattis till PB! :thumbup:
|
Rygg & biceps (tisdag)
Mark 200/3 :) 200/3 :) 200/2 lite trötter... *gah!* Chins, utan vikt 17 (darn ingen ökning*cry* ) +20 4/4/4 Shit det där gick inte bra alls :/ Lite blandade rygg drag och lite rehab biceps. Börjag kännas bättre i armbågen vid biceps övningar men fortfarande inte helt bra :/ Jaja ökning i marken och dåligt i chins. På fredag ska det fan dras 18 chins!!! Sprang 4km idag också. Funkade bra. |
Bra marklyft. Synd på chinsen, men man kan ju inte öka varje gång:)
|
Citat:
|
Axlar & triceps:
Dips utan vikt: 35!! PB (fast jag tror att några inte va godkända, dvs armbågen högst) Dips med vikt +30/9 +40/5 +30/8 Skallkrossare 70/3 70/3 70/2 ouch... Blandade axel flies & triceps övningar. |
Citat:
*flex* (Väldigt fina marklyft dock..;) ) |
Citat:
|
Ben.
Vikt, 87.5 ?? *mini* undrar om kreatinet börjar ge viktökning. +2.5 kg på rätt kort tid, kan iof sig vara en del variation. Chins utan vikt 16:furious: WTF!? -1 från PB skyller på mina extra 2.5kg idag :P 4km löpning... Varför hamnade det innan benpasset!? jaja... Benböj, djup till vaderna. 150/4 140/4 140/5 Känndes lite konstigt i ena knäet så jag gick ned lite i vikt. Hoppas det inte är nåt... Mer chins utan vikt: 14 12 8(?) Darn det gick inge bra alls med chinsen idag :/ Utfall bakåt från plattform i smith 60/5 60/5 60/4 Raka mark 140/6 140/4 140/5 |
Mycket bra styrka i hela kroppen ser det ut som, särskilt med tanke på vilken form du har. :hbang:
|
Tjena,
oerhört imponerad av din workout. Syns på Stallet! |
Bra jobbat! Jag tror du kommer uppnå alla dina mål inom en ganska snar framtid;)
När jag ändå är här tänke jag passa på att fråga hur du testar ditt max antal chins? Kör du hakan-över-stången-hur 100% strikt eller kör du inte stricka (simma med benen lite osv)? Enda sättet att verkligen testa max, om man inte har väldigt bra självdiciplin, måste ju va att bara köra med att hakan ska över hur det än ser ut? |
Citat:
|
Citat:
|
Nu kör vi!
Jag följer dina framsteg från och med nu!:hbang: |
Hejsan!
Det var mig du träffade på stallet för några dagar sedan. Jag tänkte bara ge mig till känna. Fortsätt kötta. :thumbup: Ses på stallet! |
Var tvungen att komma in här och se hur du har det.
Verkar gå riktigt bra för dig nu!:thumbup: Dina mål verkar vettiga tycker jag och många av dem är liknande mina egna faktiskt. Även jag siktar på att ta 160 i bänk i bra form tex. Ett litet tips när det gäller att göra många chins är att träna dem hyffsat ofta. Kör blandat mellan att köra 1. många set med ungefär lika många reps 2. många set med viktade chins 3. Få set med maximalt antal chins i varje. Om du kör passen i den ordningen så tycker jag man kan öka antalet chins i första settet på pass 3. Kör jag en maxning i chins som för närvarande ligger på 15-16 reps så kommer jag liksom du klara under 10 i andra set. Stannar jag däremot på 12-13 reps kan jag ibland köra 4-5 set med lika många reps. Passet 1 ovan är till för att träna uthållighet och koordination samt teknik. Passet 2 är till för att öka styrkan och få kroppsvikten att kännas som papper. Passet tre skall kombinera styrkan och uthålligheten för att nå ett max-set med så många reps som möjligt. Jag kombinerar även Chinsträningen med en hel del träning med stående rodd. |
Citat:
Tackar för dips tipsen, det behövs. Håller på att slita ut mig lite nu tror jag. Köe ett pass viktat och ett oviktat med en oviktad maxning som start i båda seten. Men fan vad det tar på axlarna att köra djupa dips. Jag tror nog jag kommer att få ta det lite lugnt med dom iaf intew maxa eller köra fullt djup så ofta. En kompis som gjorde riktigt bra på AF SM förut har pajjat axlarna helt på dips nu.... lite orolig för det :/ Nu kör vi så det ryker!! :hbang: :hbang: |
2 bifogad(e) fil(er)
Sprang 5km igår, det va tungt som fan :/
Dagens pass: Bänkpress 130/1 sen spottade killen för att det började gå lite segt... hade nog tagit en 2a men inte en 3a kanske. gick ned till 125. 125/3 125/3 125/3 Känndes stabilt, nästa vecka blir det nog ett set på 130. Borde kanske slänga in lite explosiva och nån negativ senare kanske. Dips utan vikt 29 19 19 Rackarns, det va under 30 :/ Men höll iaf upp dom sista seten bättre än tidigare. Sen körde jag lite mage och en 3 flies övningar för övre bröst (hantel & cable) Tror jag kommer att ta det lugnt med dipsen som sagt, börjar känna mig sliten i axlarna :furious: Slänger upp lite sunkiga Lunar bilder på dagsformen. Våga inte fråga om benen jag äger ingen helkroppsspegel....:em: :cool: Men jag kanske kan ta med riktiga kameran nångång :) Ha det fett!! Förresten invägning innan bild, 87.7 deffen går utför.... :( |
No worries, 5km kommer gå som en dans nästa gång! För varje gång man löper börjar det gå enklare. :)
Grymma dips, men slit int ut dig! Fin dagsform. ;) Förstår inte vad som behöver deffas bort...:em: |
Citat:
Angående dagsformen så måste ju dom där extra kilona sitta nånstans...:furious: Men om jag bara håller mig under 90 är jag nöjd :) |
Fin form Simson! Men du kanske skall äta mer så du blir starkare i bänken! ;)
Ta det lugnt med axlarna. Tänk på att du använder dessa i många övningar så pajar dem så blir det mer eller mindre bara benträning för sin del. Viktade tunga dips är en bra övning men det tar som sagt något enormt på axlarna. Jag har märkt att om man värmer upp axlar,bröst och även biceps! innan så brukar det gå bättre. Dessutom kör jag alltid några djupa set utan vikt bara för att få upp rörelsen och värmen. Fan, nu blev jag sugen på dips men det är två pass bort. *gah!* |
Dagenspass, sista innan konferensresa med jobbet onsdag till söndag *grr* Kommer att missa 2 pass :( får ta med löpardijjorna...
Chins utan vikt: 18 :hbang: PB!! Mark: 200/3 200/3 200/3 Där satt den, 3x3!! nice :bpump: Chins utan vikt 18 IGEN :hbang: 13 jaja det va väntat.. Rehab bicepsövning Stångrodd 80kg Neddrag bakom nacken Omvänd biceps curl Lite underarms latjo |
Härligt pass!:thumbup:
|
Citat:
Grattis till dina PBs. Det är alltid lika skönt att göra nya PBs. Kanske har missat något nu men varför kör du rehab för biccarna? Gammal skada? |
Citat:
Djävligt trist, körde 4x80 kg i biceps stångcurl innan :cool: |
Du har sjukligt jävla snygg fysik, och sen är du stark också! Hur blir jag som du?! *drool* :confused:
|
Grattis till PB! Jag såg dig idag, men hann aldrig spana in dig in action. Synd att jag missade 200kgs marklyften.
|
Hur orkar man med de där otroliga marklyften, och sedan gå och chinsa som om det vore ingenting?
De andra på ditt gym lär få komplex...;) |
Citat:
Citat:
Citat:
Tack för uppmuntrande kommentarer!! Nu blev jag på bra humör! :) |
Citat:
Aj då, vad tråkigt. Det är aldrig kul med skador. Framför allt inte de som är långvariga. Jag fick något skit med armbågen för drygt två år sedan vilket gjorde att jag fick rejält ont när jag höll saker med armen i en viss vinkel. Även vid så lätta vikter som ett mjölkpaket. Genom att fortsätta träna runt skadan så försvann den delvis och efter ca ett år så kände jag absolut ingenting. Började då köra övningar som belastade skadeområdet och ökade sakta. Har inte känt något sedan dess utan kroppen läkte skadan själv. Man kan ju hoppas att samma sak händer för dig. Det är en go känsla när man är helt frisk och skadefri. Det känns liksom roligare att träna då. |
Sprang två gånger fredag och lördag ~20-25min/gång
Måndagspasset Bänkpress: 130/3 130/3 130/2 darn*grr27* Men säsongs bästa efter deffen iaf :hbang: Dips 30 19 jätte få Körde inte helt in i väggen på dipsen men det blir bra med mjölksyra ändå... Sen lite kabel övningar för bröstet och en del mage. |
[QUOTE=Simson;2496677]Sprang två gånger fredag och lördag ~20-25min/gång
Måndagspasset Bänkpress: 130/3 130/3 130/2 darn*grr27* Men säsongs bästa efter deffen iaf :hbang: [QUOTE] Jättebra!:) |
Tisdagspasset:
Chins utan vikt: 19 PB :hbang: Marklyft 200/4 200/3 200/1 kom helt fel *grr27* 180/4 Planen var 3set x4 på 200, det gick ju sådär... Chins utan vikt: 12 Chins +20kg 4,3 Rak Biceps stångcurl 60/6 60/6 60/6 Skönt, det funkade bra får nog köra denna övning lite soft framöver. :) |
:thumbup:
|
Puuhh, grymt pass! *drool* :hbang:
|
Citat:
Jävligt bra stångcurlar, efter rygg dessutom. :thumbup: |
Nice pass!
|
Grattis till PB:et!
En sak har jag alltid undrat: Vad jobbar du som? Foskare? ;) |
grym fysik och grymma pass du spottar fram
|
19 chins!:hbang:
Snart är du uppe i 20. Helt otroligt. Fina stångcurlar och bra att du inte kände av din skada. Det som hände med marklyftet skall du inte bry dig så mycket om. Du tar det nästa gång. Är det dags att höja vikten sedan? |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Torsdagspasset, lite sent, missade fredagspasset *gah!*
Dips utan vikt: 35 (eller 36??) PB! :hbang: Dips med 30kg 8 8 7 Det är ju lite knivigt med dipsen, men jag tycker att jag gör dom hyfsat strikt, men det går ju rätt snabbt. Förmodligen absolut inga Arne Persson dips men men. Tappade en i räkningen så jag är lite osäker om det blev 35 eller 36... Man börjar ju komma upp i så förbannat många nu hehe :cool: *whistle* Blandade Triceps och Axel övningar: Skallkrossare Cable åt sidan Triceps pushdowns Flies bakåt Lite surt att jag missade Benpasset på fredag men jag tar nog det imorgon istället. Over & out |
Om du är osäker över tekniken i dipsen, så skadar ju aldrig fen fin liten träningsfilm..*whistle*
|
Citat:
|
Måndagspasset, Ben.
Benböj: 150/6 Säsongsbästa :D 150/3 150/4 Orkade Chins utan vikt: 19 Darn, 20 känndes inte långt borta :) Utfall bakåt från platå i smith Raka marklyft Benpress Chins utan vikt, 14 9 död.... Hyfsat pass men inga revolutioner, siktar på en rak 6 serie på 3 se i böjjen innan jag ökar på tror jag. 20 i Chinsen kommer nog nästa eller eller näst nästa gång.... Vikt 88!?!? omg omg, snart måste jag gå upp ett snäpp i bältet *cry* Måste ut & springa |
Bra skit simson! Du är stark, speciellt i chins :)
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Bänkpass, lite kort hade ont om tid.
Bänkpress 130/3 120/6 120/6 120/5 Nice :) Ångrade mig efter 1a setet och bestämde mig för att köra 6or från och med nu istället, det gick fint. Höjjer nog nästa gång då jag tror jag klarat 3 set om jag inte tagit en 3a på 130 ibörjan :/ Dips utan vikt 25 *grr27* Inge vidare, va lite seg efter bänken. La ned efter det.... Mage, crunches, & ben resningar & sidövning Lite cable för övre bröst. |
Onsdag,
löpning 5km.... Slitigt värre.... |
Citat:
EDIT: Jag tittade tillbaka lite i tråden och såg att du hade gjort 35/36 dips, vilket ökar min förståelse något enormt varför du är missnjöd med 25 dips. |
Mycket bra bänkar!
Hur lång tid tar det att springa 5km för dig? |
Citat:
Citat:
|
Markpass i Torsdags
Chins utan vikt 17... hmmmzor Mark 190/6 190/5 (darn, greppet) 190/6 med straps. Chins +20gk 5 4 3 rak biceps stångcurl 60/6 60/6 60/6 omvänd biceps stångcurl, skivstångsrodd / nedddrag bakom nacken Hyfsat pass, siktar på att plocka raka 6or på 190 nästa pass och sen höjja vikten. Chinsen va ju inte dirtekt nära nåt rekord.... Missade fredagspasset och va ute och kalajsade igår i Stockholm så nu får vi se hur det går, kanske försöket ta ett pass med brorsan som är på besök imorgon :) |
Söndag,
Axlar & Triceps Dips utan vikt 36 Där satt den, brorsan räknade också så denna gång va det defentitivt 36 :) 25 8 ojoj lite högt tempo kanske.... Skallkrossare: 60/8 60/8 60/8 Axel flies framåt bakåt & åt sidan i cablecross Triceps pushdowns |
Grym styrka! får man fråga hur länge du har tränat?
|
Citat:
|
Ben
Benböj 150/6 150/6 150/6 Yes!! där satt den! Sen gjorde jag nåt så tokigt som att gå på ett boxercise pass*screwy* :em: lite cazy... |
Båda dina senaste pass är helt galna! :bow:
Boxercise är hardcore! :thumbup: ;) |
fan du ligger steget före mig hela tiden... Grymt!
|
Citat:
Citat:
|
Tisdag, Bänkpass
Bänk 120/6 120/6 120/6 :hbang: ökning nästa gång! Bänk kroppsvikt: 87,5/20 Va tvungen att testa om jag tog 20 reps på kroppsvikten :D Dips 23 +20kg/ 6 +20kg/4 +20kg/4 lite blandade bröst övningar i cable. 15 min cross fit cardio ~300kCal |
Cp-unge! :D Skitbra pass! Inspirerande som fan!
|
Citat:
Mycket fina pass Simson! |
Citat:
|
3x 120kgx6reps?? grymt!
|
Citat:
Citat:
Citat:
Tja, är ju inte i sommarformen fortfarande direkt :P Men tänkte hoppa överdriven "Bulk" i år...... Citat:
|
Oj, vad det går bra för dig nu. Fina pass med både bänken och böjen som skall höjas till nästa gång.
Du verkar inte köra så många set. Hur lång vila har du mellan de tunga setten? Dina Chins och framför allt Dips är helt insane. Snacka om mjölksyra och pump? |
Citat:
Just nu kör jag passen så att en eler två övningar är "tunga" som bänk böj mark, där vilar jag typ 5min mellan seten :em: Man vill ju inte riskera att köra nån cardio av misstag :D De andra övningarna (som jag inte skriver ut i detalj) , kör jag supersetade med högt tempo och jagar inte vikter på samma sätt. Chins & Dips blir ju en del pump, man jag kanske borde testa ditt upplägg med lte jämnare antal, tycker att det går lite långsamt framåt :furious: |
Oj, körde bänk pass av rutin bara för att det va måndag.... det va ju inte helt bra hehe det va ju förra passet också, jaja det gick rätt bra faktiskt :)
Bänk 125/5 125/5 125/6 :hbang: Säsongs bästa, upp nästan 5kg från förra gången !? Det va som fan.... 3x6 nästa gång sen blir det höjning igen :) Dips 31 17 15.... jaja inga rekord.... Cable cross bröst uppåt & framåt Hantel flies övre bröst Mage, utrullningar... ajaj det kommer att kännas... 15min cardio crossfit ujuj 290 kCal |
Nu får du väl fan ge dig, man kan inte hålla på och öka sådär bara när man redan leker med hästvikter! :smash: :hbang:
|
Citat:
fukking freak |
Shyst brorsan!
Det var inte illa med bänken! Borde kolla hur måna reps jag kan göra på kroppsvikten. hehe det blir nog inga 20 iallfall! själv tänkte jag kolla om jag lyckas få upp några sexor på 105 vid nästa pass. Kanske blir klurigt om man deffar:) |
Rygg & Biceps pass:
Chins 18 Mark 190/4 Greppet släppte *gah!* Mark med Straps 190/6 190/4 190/4 ... inga 3x6 där inte *grr* käne nåt litet i ryggen efter första 6an så jag taggade lite på de sista två seten. Chins 16 Chins +15kg 6 5 4 Binceps stångcurl (superset med viktade chins) 60/8 60/4 50/5 Trött trött. Det fanns inga bananer i maskinen så jag tränade på tom mage... här nånstans tog energin slut.... Lite neddrag bakom nacken sen hem. |
Citat:
|
Oj oj oj,
Inga dåliga pass. Intressant att ditt bänkpass gick såpass bra när du kört det nyligen. Samma sak har faktiskt hänt mig vid något tillfälle. Ibland kanske det är bra att chocka kroppen. I ditt fall verkar det fungera. + 5kg och +1reps på ett pass är riktigt grymt. Är väldigt avis på detta. Dock blir jag även inspirerad vilket kommer hjälpa mig på mitt nästa pass. Dina chins efter marklyften imponerar stort. Att bara tappa två reps från maxningen i början efter ett antal set mark är riktigt starkt. Jag vågar snart inte följa denna journalen mer. *cry* |
Citat:
|
Citat:
UEIS: Du vet vad jag menar, det är fan ingen ordning på den där maskinen, trasig eller tom verkar vara slogan.... *gah!* *mini* |
Axlar & triccar:
Dips utan vikt 38 Mutter fukker det va ett personbästa :hbang: Satte dipsgrejjorna lite tätare denna gång. 20 Långsamma sjukingdjupa 12 10 Skallkrossare 60/9 65/6 65/6 Axel flies bakåt, framåt & åt sidan Sittande Triceps Hantel press uppåt bakom nacken. Kunde inte köra pushdown, jag hade sån sjuk träningsvärk i magen sen utrullningarna på hjul i måndags, helt mongo... 15 min / 300kCal på Crossfit maskin Kul att komma lite framåt sen skitpasset i tisdags. Sprang förresten 4-5 km igår också, börjar bli kallt ute.... |
Nice 38dips var ju inte helt fel!!!
|
Har du tävlat eller ska du tävla i fitness där man ska göra en massa dips?
Bra att du inte maskar med löpträningen. |
38 dips är typ dubbelt så många som jag kan göra. Jag går dock djupt och kör inte hypersnabba reps.
Att köra utrullningar med maghjul är en riktig killer om man inte är van. Kör du med machjul elle skivstång, knästående eller bara fötterna i marken? Sidolyft med hantel är lite samma känsla, Har man inte kört den på länge behöver man inte köra speciellt hårt för att få grymme-värk de närmsta dagarna. |
Citat:
Bra jobbat där!:) |
38dips... ännu ett pb som du har bättre än mig...
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:28. |