![]() |
Starcraft 2 - here it comes
Det vi alla väntat på www.blizzard.com
|
Yesh!
|
har vi inte typ 2 trådar om det redan? :D
|
Fuck no man, jag är först!!
|
http://www.starcraft2.com/ så slippar man ju göra ett extra musklick!! :D
|
Må det inte bli som C&C, plåttrigt och dålig spelkänsla
|
Aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh :Virro
Det spelet kan nog t.o.m få mig att bryta mitt speluppehåll på 1 år :thumbup: |
Fyfan vad det skall nötas.
|
Det var iaf coola trailers :D
|
Fan på tiden!
Hoppas det bara förbättrar gamla SC så kan det inte misslyckas. :hbang: |
och imorron kommer trailers från gameplayet .. :D:D:D::D:D
|
Citat:
|
Yeeeeeeees!
|
/=
|
Blir tufft att mäta sig med ett av de bästa spelen någonsin.
Hoppas de hittat en bra mix av att vara lite som SC men inte vara för likt. |
feet nice yao!
|
omgomgomgomg! weeee!
fattar inte att det dröjt så länge för en uppföljare! |
Bara de fokuserar lika mycket på singleplayerdelen som MP. Älskade storyn i ettan, och i SP var spelet helt okej. MP handlade dock bara om vem som kunde pumpa ut flest enheter snabbast, var inte ett dugg kul.
|
shit, ett lir som faktiskt kanske kan få igång spelandet igen! Himachiservers upp in time, någon? ;D
|
riktigt skoj! love it.
Singleplayer va grymt i ettan, får hoppas att de lyckas igen. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
så JÄVLA FETT!!!!!!!!!!
Starcraft är det bästa RTS-spelet och kanske det bästa NÅGONSIN! Fan vad glad jag blir |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Gillar att de inte förändrat allt för mycket. |
Nithian, de är ju filmade från skärmen. Dvs inte bra kvalitet.
Du ska se att videorna de släpper imorgon kommer att vara 1000 gånger snyggare, med riktiga färger och rubbet. Som Nalfaren sa, den kvaliteten som finns i artwork trailern. |
http://www.developersdevelopersdevelopers.dk/SC2/ där finns lite filmer med gameplay där de visar lite vad en del nya units gör osv.
|
Ah tack!
|
Citat:
On topic: Alltså från ingame screenshots ser det ju nästan exakt ut som starcraft, men med uppiffad grafik? Nog för starcraft var riktigt bra, men vi får väl hoppas det kommit till några nya element iaf (förutom nya units alltså). |
Citat:
Jag är för övrigt väldigt bitter /= Orkar SC2 liksom. *grr* |
Verkar finnas en del höjdskillnader, hoppas det är ett större element. Man kan ju dra nytta av det nu med 3d grafiken.
Ser väldigt fint ut annars, fast det ska ju varar rejält snyggt med tanke på att det bara är översikt vy man spelar med. Förövrigt verkar borden nere vara lite stor, kanske bara i min smak. |
Citat:
|
Major suckage...hade hoppats rejält på DiabloIII
|
Efter lång väntan är det officielt och kommer inom en snar framtid. Är underbart glad just nu :) Dessutom ser den nya motorn väldigt bra ut och verkar kunna ge charm och möjligheter till spelet. Jag har fullt förtroende för Blizzard (och deras nya enorma ekonomi) att de kommer kunna bidra med ännu ett revulutionerande spel!
|
Citat:
|
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMS, fan vad jag längtar
|
Har hoppats sen jag såg den nya framsidan på blizzards hemsida med "?????", och imorse såg jag sidan. Har kollat och läst allting.
*drool* *drool* STARCRAFT 2!! WOHO!!! Btw, Whistler, spelar man 1on1 på lite högre nivå i Starcraft så handlar det om SJUK micromanagement, eftersom alla units tål så satans lite. Reaver och tankdrops osv runt hela banan, micra runt sina SCV's, hinna slänga ner lurkern i sista sekund och äga en squad marines osv osv :D Good times, starcraft är sjukt mycket mer micromanagement än warcraft, men på en sån hög nivå att man måste spela spelet i typ 3 år intensivt för att kunna göra det. |
When is the game coming out? At this point, it's too early to provide an initial estimate on the release date. As with all Blizzard games, we will take as much time as needed to ensure the game is as fun, balanced, and polished as possible.
StarCraft II has some big shoes to fill - is there added pressure in developing a follow-up to one of the most beloved games of all time? We recognize that the bar is set pretty high, but this type of pressure is not new to us. Warcraft III had to follow in the footsteps of Warcraft II, and Diablo II had to follow the original Diablo. Creating a StarCraft game that's bigger and better than the original is definitely a big challenge, but it's one that we fully intend to meet and exceed. They will manage :P |
Hoppas bara att det med den nya grafiken går att styra spelet tillräckligt snabbt. Jag pratar inte om lagg, utan jag tycker i alla fall att en del RTS-spel har satsat för mycket på att gubbarna i spelet ska se verklighetstrogna ut när man ger dom en order som att till exempel att skjuta eller gå någonstans. Exempelvis om man har någon stridsmaskin av något slag som man ger ordern att den ska åka någonstans så tar den onödigt lång tid på sig att vända runt bara för att det ska se verklighetstroget ut. Sådana saker kan bidra till en allmän seghet i spelet. Ett annat exempel kan vara spel där man stup i kvarten måste hålla på att fippla med kameravinkeln när man bara försöker spela helt normalt.
När Starcraft är som bäst går det jävligt fort. Man ska sitta 20 cm från skärmen och kameran ska fort som fan flyga mellan olika platser samtidigt som gubbar flyttas hejvilt och man ska gärna förflytta och klicka med musen minst dubbelt så mycket som egentligen är nödvändigt. |
Citat:
|
Dessutom är videorna som visats med gameplay inte på snabbaste hastigheten, därför det ser en aning långsamt ut ibland.
|
Chansen är väl ändå störst att de släpper det under 2008, 10-årsjubileum sen första va?
|
Citat:
Big word på det. Exakt vad jag fruktar och sett exempel på i andra nya 3D-RTS-spel. Vi får verkligen hoppas på att vi slipper det! |
Citat:
|
Citat:
|
STARCRAFT! :hbang:
|
Jävla edit-funktion *grr*
Citat:
Citat:
Det verkar fan bli en riktigt fet SP-del *cupid* |
Lagom att köpa ny dator och spela för första gången sen hf2 eller om det var wc3 som var senast, dåligt minne.
|
Man måste ju bara älska Blizzard:
"As with all of Blizzard's recent releases, StarCraft II will ship on both PC and Mac simultaneously." |
Av att döma från screenshotsen känns det som om de tagit warcraft III och skinnat om det bara.
|
Nah det är inte sant. Snart borde gameplay trailer vara ute?
|
Frågan kvarstår, kommer jag kunna spela det? GaaH!
|
|
PSCHT. You want a piece of me, boy?
|
Fire it up!
|
Starcraft : Världens bästa spel som skapats...
|
Citat:
|
"Hell, it's about time" :hbang: :hbang: :hbang:
|
FUCK YEA, detta är fan det bästa som hänt detta året hittills =)
|
Kolla starc2play.wmv på http://www.developersdevelopersdevelopers.dk/SC2/
Sjukt coolt. Mothership verkar ju galet. Men jag vill se mer av terran och zerg, verkar fett coolt. Suset genom publiken är också fantastiskt. |
Äntligen!
|
Citat:
|
Haha det är lustigt hur det i Kolozzeums forum som har en stor dos styrketränande och enligt fördomarna icke datorintresserade människor, här är folk helt lyriska över nya Starcraft. Medan om man kollar på t.ex PCgamers hemsida så är det mest bara gnäll om hur likt det är föregångaren och Warcraft 3.
HUMOR! |
Vad är det för slags människor som tycker starcraft 2 är likt Warcraft 3? Har dom ens spelat skiten? Dessa rödningar.....
Att det är likt starcraft ett? no shit. |
Citat:
AHHHH; GE MIG NU. Så jekla fett allt är...! |
Sweet =)
|
Citat:
Jelp. Jag läst att de kommer använda sig av Havoc för fysiken också. Bara börja spara till en ny dator. |
Citat:
Om inte betan lyckas spridas ut på nätet i tidigt stadium. Skulle kunna tänka mig köpa en ny dator för bara betan :D I och för sig, enda spelet jag kommer spela efter starcraft 2 releasen är starcraft 2 i minst 5 år. |
Citat:
Besatt någon? :) |
Haha det ser ju sjukt roligt ut, inte alls nån tendens till slöhet eller att det skulle vara för segt.. VILL HA NUUU!!*gah!*
|
Fy faan va jag längtar alltså :D
Nån som är med på o köra starcraft bw nån dag? bara o slänga iväg ett pm ;> |
Körde precis starcraft broodwar mot en protoss cpu... skoj :)
Ägde honom... |
Håller på att köra igenom hela starcraft 1 + brood, för att vara uptodate när jag börjar med 2an ;D
|
ÅH VILKEN JÄVLA TRAILER ! men det känns lite som blizzard fokuserar
järnet på protoss, lite sådär på terran och fan knappt nåt alls på zerg. gör mig egentligen inget eftersom de sistnämnda var totalt sämst att spela med - imho - men det borde ändå vara lite "jämnare" kanske ? men men, det är som sagt bara en demo så vi får väl hoppas att de balanserar ut spelet mer till release. solklart inköp när det väl kommer! :D |
Citat:
Det jag störde mig på i trailern var att dom verkade ha överdrivit "stensaxpåse-modellen" med att en gubbe var överdrivet bra mot en gubbe och överdrivet dålig mot nästa. Var ju iofs så dom la upp demon. Gillade bw där man kunde pumpa hydras och dom ägde det mesta*whistle* |
Citat:
Dessutom är det gjort att de ska koncentrera sig på protoss i början. För att sakta men säkert släppa information om raserna. De är fortfarande i alpha stadiet. Något alla personer måste förstå är att Blizzard vet vad de gör och de har en baktanke med varenda liten handling. Antar att det är därför de är högt rankade i världen som spel tillverkare, om inte högst :) |
Citat:
Kanske första månaderna, men det tar ett tag innan människor lär sig kontra olika kombinationer av enheter. Tills de lär sig brukar de flesta nybörjare klaga över "IMBA!!"... |
Citat:
|
Citat:
Blizzard är det enda företaget människor inte klagar på när det gäller släppa spel sent eller missa deadlines, varför? Jo för de har aldrig deadlines. De skapar de bästa spelen i världen oavsett kostnaden, hur kan man då inte vara bästa tillverkarna i världen? Föredrar du Sims tillverkarna som gärna pumpar ut allting de börjat på, oavsett kvalite? Detta är min syn på det hela dock, jag tycker deras strategier från 1994 har varit väldigt givande. Tro inte att Starcraft Ghost är det enda spelet de skrotat :) |
Citat:
|
Zerg ägde sönder allt. Dock var det lite svårt att micra med hundra hydror, när man mötte protoss med extra sköldar :(
|
Betan kommer väl i slutet av året var det nån som sa va?
Jag anar dock release på 10-årsjubileum, PR är bra grejer. |
Citat:
|
Citat:
Jag var dock helt övertygad om att en fjärde ras skulle dyka upp, antingen i form av den mutationen av zerg+protoss som skedde på, var det shakuras? Det är iaf med zeratul man upptäcker det tror jag, om man spöar en viss bana på kort tid, eller om man gör det senare ändå. Xel'naga lär ju dyka upp igen också. Läste att det utspelas 4 år efter BW också. Vad gäller sten-sax-påse modellen så tycker jag det är grymt, och lämnar verkligen utrymme för duktiga spelare. Är man monsterskillad ska man kunna döda en dubbelt så stor armé, något som gick i SC1, men inte i Wc3. Tänk 2-3 reavers med dropships, kanske 8 zealots och 4 dragoons och 2-3 high templars, spöandes 8 grupper med hydras tack vare snabbhet och sjukt välplacerade reaverdrops och lightningstorms. MHHHHMM. Apropå arméer på 100 hydror så är det nog precis vad de försöker undvika, man måste ha en mixad armé. |
Citat:
Citat:
Xel_Naga kommer finnas med i Starcraft 2 som en karaktar i singel player kampanjen och det med 4 ar stammer bra. |
Citat:
Man har ju dock fått se både marines, de nya snubbarna med jetpacks och en del battlecrusiers + terran byggnader. Zerg har vi bara sett zerglings + ägg. |
Citat:
Starcraft 2: The coming of Xel'naga? :) Men jag tror du har rätt, det är enklare, och bättre, med tre raser. Åh! Ska spela hela kampanjen när jag kommer hem. Eller ptja, jag lär ju inte hinna alltihop idag. |
Starcraft är sämsta sortens strategispel. Bara pumpa ut enheter och klicka så mycket man orkar. Inget djup. Tacka vet jag Settlers III.
|
Nu är en gameplay video online på www.starcraft2.com
Vet inte om det är samma som visades på wwi dock. Självklart valde de att bara visa Protoss i trailern (mest då). Hemsidan är ju uppbyggd på samma sätt. Protoss är online, de släpper en enhet, byggnad då och då. Sedan släpper de förmodligen Terran och sist Zerg. Allt är PM och kommer bygga spänning och hype. Jag vill ha demot/betan nu! ;) Kommmer nog också köra igenom singleplayer igen på sc. |
hehe, tror blizzards servrar är lite trötta p.g.a alla nedladdningar av gameplay-trailern..
enligt deras downloader är det klart om typ 2-3 timmar, med en 30mbit-lina. wohooo! :D |
Citat:
|
Tycker nästan det blir för mycket möjligheter i spelet, modership verkar helt fucking sick.
haha GG i slutet av zerglings :D |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Det är väl sant i och för sig att Starcraft mest handlar om motorisk skicklighet och simultanförmåga, ser inte varför det skulle vara något problem eller göra det till ett sämre spel dock.
|
Citat:
Du verkar ha erfarenhet av Settlers men jag tvivlar enormt att du har erfarenhet av Starcraft och Warcraft på högre nivå än nybörjare. Möjligheterna i dessa spel är enorma, och du kan vinna oavsett hur mycket mindre resurser du har. Eftersom mycket är baserat på skicklighet inom micro och macro. Finns en anledning varför de 10 högst betalda prospelarna i världen fortfarande är Starcraft spelare (någon enstaka warcraft). Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:53. |