![]() |
Vilken kolozzeum-medlem irriterar er mest?
Ok, vi har haft denna tråd en gång förut och reglerna är desamma: Inga jävla påhopp, kränkningar eller elakheter. Den som beter sig illa i tråden kommer jag och Allan att omhänderta. Utan pardon.
Man får alltså nämna en medelm på kolozzeum som man irriterar sig mest på och gärna motivera detta sakligt. Ett inlägg där man inte motiverar sitt val av medlem sakligt är ett inlägg vars skribent omhändertas enligt den nämnda proceduren. Allans tålamod är inte att leka med. Inte mitt heller. Kränkningar och elakheter är brott mot kolozzeums regelverk, så sköt er nu - jag menar allvar. |
Mrmister är den första som spring to mind.
|
Jwzrd för han är så jävla snygg.
|
Du får nog anse dig spöad av jwzrd, iofs, han med snusen mitt i plytet är ju rätt störig också ;)
Oj, anledningar? Så jävla envis och ibland kanske han bara fortsätter för sakens skull eller så förstår han bara inte att han har fel ;) |
Sluta bete er som barbarer i min tråd och svara på min fråga i stället, med en bra motivering dessutom. Huliganskrällen.
|
Orka irritera sig på andra. Det är inte optimalt.
|
Huligan.
|
|
Motivering: Han är/var så jävla pryd av sig imo. jag kände som att så fort någon skrev något i stil med "wow, vilket ass" så var han där direkt o satte näsan i vädret som en kärring o skrev nått oerhört politiskt korrekt.
|
Bra motivering av debattör Sonny.
|
irriationsmoment kommer och går för mig hela tiden här på kolo, men just nu..ingen, faktiskt.
|
keffat_liv
Motivering: Kass, förutsägbar och tråkig humor. |
Citat:
|
Citat:
|
Jwzrd är fan bara missförstådd, ärligt talat! Visst han är onödigt vass och lägger mycket krut på att föringa sina opponenters intellekt men han har ALLTID en poäng i det han skriver. Ibland svävar han ut litegrann men jag gillar killen! *kissass*
|
Jacksatan pga hans trångsynthet.
|
Skit i vem ni gillar, eller att försvara er, nu vill vi ha smutskastning och förolämpningar era mjukisar.
Jag irriterar mig på Big Vik för att han blir dumliberal ibland och för att han visar en generande idoldyrkan av Bolio. |
Citat:
Dumliberal? Jag är bara av den åsikten att förruttnelseprocessens farliga verkningar är överdrivna, tänk på alla asätare t.ex. Men det är ju en annan (förbjuden) diskussion. Det andra har jag inte tänkt på, men jag är medveten om att jag ses som osmaklig hos tjejmaffian |
Citat:
Har fått intrycket av att du är en trångsynt och arrogant surkärring. Men det är säkert fel. :) |
Allan, han spelar allan. Fast han är ju äldre, mer erfaren och vet allt.. så klart.
|
kaboffastar för hans värdelösa bilder
|
bolio
|
Får man välja en ny om man gör en ny post?
Isf Ogillar jag _luleå_ pga att han blivit trampad av en elefant när han var liten samt för att han har 129 posts. |
Citat:
allan |
Citat:
|
Själv blir jag irriterad på FinnPower. Motivering: bondsk, trångsynt och moralistisk. :)
Allan gillar jag av börd, men ibland går han för långt. jwzrd vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om; han är bra och rolig, men tyvärr en ressentimentsmänniska. mini började bra men blev tyvärr också en ressentimentsmänniska - där kan man spåra tillbaka det till en djupgående process (jag har psykoanalyserat hela situationen). Herkulez och Slartibartfast tycker jag om skitmycket på ett personligt plan: de är bra människor helt enkelt, positiva och förnäma, snudd på Übermenchen. Piranha tycker jag är korkad. :em: (Förlåt.) Jörgen tycker jag inte om av börd, men jag har faktiskt fått alltmer respekt för och tilltro till honom - hans entusiasm för det svenska fotbollslandslaget har fått mig att respektera honom mer. Jarod gillar jag och har alltid gillat. Han är snygg och positiv. King Grub är också en av mina favoritmedlemmar på brädan, och det även fast jag aldrig läser på kostdelen. Jag gillar Grub därför att han är en bra människa, jag skiter helt i hur mycket han kan om GI och insulin. Metal_boy har blivit em betydligt bättre debattör och människa det senaste året. Kwon älskar jag. aliquis är nördig och negativ. Jay-Z gillar jag också av börd. Trance gillar jag per definition men ibland blir han jobbig med sin trångsynta nördretorik. AFanatic och Nina L är mina favorittjejer här. skaparn och Bärs är de vars inlägg jag helst av allt läser och skaparn delar jag nog mest åsikter med, tror jag. Tolkia har jag bestämt mig för att jag inte tycker om - jag går inte på hennes medlidandemoral längre. Det är inte kul när hon skriver "Men nu tycker ni väl att jag är gammal, ful och tjock... fast..." i varje inlägg. Sluta tyck synd om dig själv unga dam. Lasse Kongo är korkad och jobbig. Krampus och Pez tycker jag om av börd. Men den medlemmen som irriterar mig mest är och har alltid varit Griip. :) |
Ingen.
allan |
"B Ö R D och B Ö R D A
Den ursprungliga betydelsen av börd finns i sammansättningar som järnbörd, vittnesbörd o.s.v. Det är nämligen bildat av bära (av roten bher) och betyder eg. 'ett bärande, bärning'. Eftersom verbet bära förr även betydde 'vara havande, föda', fick börd även betydelsen 'födsel', som sedan har vidareutvecklats till 'härkomst'. Da. byrd, no. byrd (lånat från da.)/burd, isl. burður används i sammansättningar ungefär som svenskans ord. Danskans och norskans ord används oxå i betydelsen 'födsel, härkomst'. Eng. birth och ty. Geburt betyder 'födsel'. Börda är en utvidgning av börd och betyder ju ungefär samma sak; att abstrakt blir konkret är inget ovanligt. Da. byrde, no. byrde/byrd, isl. byrði, ty. Bürde. Eng. burden är en utvidgad form av ordet." allan |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
allan |
Citat:
|
Jag tycker Kwon är irriterande ibland. Men det mesta är nog mitt eget "fel" eftersom jag har sådana problem med jobbigt skriven text utan mening som jag förstår det.
Han verkar dock vara en riktigt bra person och är säkert skitskön i verkliga livet. |
Heter det inte äskog bara? :P. Vad vet jag.
|
Citat:
|
jag tycker om alla medlemmar här, inte en enda som jag stör mig på :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag tycker inte om fascister och extrema vänstervridna veganer. Känner sig någon träffad så ska dom veta att jag har kärlek till alla men jag tycker inte om dom.
Oh. Jag blir också irriterad när jag ser överviktiga föräldrar mata sina överviktiga barn med godis och McDonalds och glass. *grr27* Känner nån sig träffad av detta på brädan så vet hut och skäms! *grr27* |
Jag irriterade mig på Metal_Boy men som tur är finns ignore list- problem solved.
|
Tycker de flesta medlemmar som har en åsikt o debatterar tillför något extra som Bolio (även om många värderingar strider käpprätt mot mina egna). Kul o se hur andra resonerar bara. Trance är en skummis men skriver rätt roligt. Jwrzd har en "biatch"-stämpel i skallen, men det är riktigt roligt o se hur han tvålar till - eller försöker tvåla till - taffliga inlägg. En hel del trevlig läsning ibland i allmänttrådarna. Ingen som jag irriterar mig på direkt.
Har däremot lite svårare för småglin som skriver "ful fysik" osv till andra i bildtrådarna. Eller som försöker sig på taffliga försök att nedvärdera andras träningsresultat. Omoget, meningslöst o tjänar inget till. Tyvärr tillåtet av moderatorerna här, vet andra brädor där det hade blivit en bannlysning rakt av för sådant beteeende. Kanske är fakeaccounts av Allan som har för lite att göra? *slap* |
Citat:
|
Citat:
allan |
Citat:
|
Jag nämner inga namn men jag kan faktiskt störa mig en del på de som har styrketränat i ungefär 1 år eller mindre och som tror att dom vet precis allt som har med träning att göra.
|
Citat:
allan |
Citat:
Som shadowfire skrev " Eller som försöker sig på taffliga försök att nedvärdera andras träningsresultat. Omoget, meningslöst o tjänar inget till. " |
Citat:
|
Det enda som jag ogillar är när någon använder någons annans avatar :MrT:
|
Den enda medlemmen jag har stört mig på ordentligt är Rajtan Tajtan. Detta var hans första inlägg riktat till mig:
Citat:
|
Citat:
|
Förut irriterade jag mig på userfriendlys eviga psykfeministiska inlägg, men numera tycker jag att de endast är roande. Jag irriterar mig inte på någon.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag ogillade Bolio men insåg att han är ett geni....
Jag ogillade kaboffastar för han har så töntigt namn och det gör jag fortfarande.. hmm Pirahna är förstås en dryg jävel som inte låtsas om folk som inte har 3000poster. Allan är ju en sur gubbe som kör över folk ibland, en riktig messersmith. Jörgen är grinig. Mini du verkar inte vara riktigt min typ av internetmänniska, jag gillar inte din syn på män (DjuR). Men alla ni tillför forumet en hel del faktiskt och jag ogillar inte er(a internet personligheter) på riktigt. Det finns en del riktiga idioter här som inte tillför forumet nånting som bara trackar folk och är neggiga... jag vet knappt vad dom heter för jag läser aldrig deras trams spam poster. Dom ogillar jag... lite.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ingen irriterar mig.
*kjamizz* på er alla! |
Citat:
|
Tycker ni alla är irriterande bögar,förutom Team P 4 L och dess supporters och anhängare.
|
Tror inte jag stör mig på någon just nu...
|
jag har nog aldrig läst en intressant tråd av ninaL, så där lägger jag min röst. Förmodligen för att det är så många trådar av henne också...
|
Stör mig på Baan. Han kan ge sken av att verkligen vilja diskutera en fråga seriöst, för att sedan lyssna på noll och intet av vad man försöker resonera sig fram till. Svaret man kan få efter att ha lagt ner hjärta och själ i att förklara miljöekonomiska beräkningar kan bli något i stil med "men det där går ju inte". Han är kanske inte ensam, men jag minns honom tydligast från en tråd för inte så länge sen.
Det hela bottnar antagligen bara i att jag har pedagogiska brister och inte lyckas förmedla budskapet på ett tillräckligt kortfattat sätt utan tappar mottagarens intresse. Lite elitistiskt tycker jag ibland att folk då bara borde lägga sig ner, kyssa mina fötter och acceptera det jag säger likt HC Andersens kejsare, med skillnaden att kläderna här verkligen är äkta. Ytterligare en svårighet är att det finns många här som verkar tro att ekonomi inte alls är en vetenskap, userfriendly brukar representera den skaran med bravur. Det jag talar om är det sätt på vilket dessa människor svär sig fria från det ansvar konsumtion medför genom att peka på större onda strukturer som skyldiga till världens förfall, och missar på det viset att allt stort kan delas upp i den atomära beståndsdelen - konsumenten. Så för att sammanfatta, om det är några som går mig på nerverna är det de två; userf och Baan. Trevliga i övrigt, men att ifrågasätta min lära utan ett resonemang att backa upp det hela med, förstås med argument giltiga enligt en panel nationalekonomer, renderar i denna utnämning. Jag är Gud. |
Stör mig på följande:
big vik, jwzrd, skaparn, mini, kwon, bolio, allan, bärs och alla andra som alltid måste diskutera varenda en skitsak ut i det minsta. släpp taget nån gång och bara håll käften, det är ingen tävling. |
Citat:
tyst din fis Baan äger! |
Citat:
faktiskt är en trevlig kille (man) som behandlar en som man behandlar han. mvh nicke |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dock bra skrivet Jensefisken :thumbup: |
Citat:
ja fast jag är jense. |
Citat:
|
Citat:
Fast jag skulle vilja ha den med horn alltså, kan du fixa det ? |
Citat:
Haha! Jag förstår inte hur man kan lida av att nån sätter en på ignore, det är bra att funktionen finns :) |
Citat:
|
Devi
|
Jo, jag har ju noterat här vilka jag stör mig på.
Har ju en såndär liten whiteboard jag brukar sitta och notera på. Sedan använder jag ekvationen (Lufttryck(Anmärkningar^ålder)-Bicepmått = Irritation ) för att ta fram siffran Irritation |
Citat:
Själv störde jag mig på Rajtan Tajtan men det problemet är ju löst. |
Blir ju inte irriterrad hela tiden på dessa människor, men dessa kan jag iaf bli irriterrade på.
Da2, Hiiiman, Userfriendly, Kabbofstar(mindre nu för tiden dock), Jwzrd, Yankeee, Allan. Säkert flera jag glömt, o jag orkar faen inte ge anledning varför :X |
Da2 och hiiiman
Da2 för att han snackar mest skit. Hiiiman, ja behövs det nån förklaring? |
Haha, jag irriterar mig på jwzrd av följande anledningar:
Han vinner över mig i debatter emellanåt. När han inte vinner dumförklarar han alla andra och missförstår till tusen. |
hallar
|
just det glömde aliquis, mest för han har grymma skill på att posta sjukt många inlägg som intresserar få eller ingen alls, samt eftersom han har förmågan att snacka med sig själv i en tråd.
|
Citat:
Även _luleå_. Allan hade tråkigt häromdagen, sa att han ville liva upp på kollo lite o retas med lite folk. Vi hade svårt o komma på smeknamn bara. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tycker iallafall inte om Da2 eller Hiiiman. :D |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag tycker han snackar mycket dynga bara. |
Irriterar mig på bolio, så jävla mycket dynga han kastar ur sig. Jörgen verkade sjukt grinig men verkar ha blivit snällare på senare. Allan är säkert jätte trevlig och så men hans signatur är riktigt töntig.
Edit: Hiiiman är också rejält störig ibland men det verkar mest vara synd om honnom så jag ska inte klaga.. |
Visst irriterar jag mig på några stycken, men jag tänker inte skriva några nick. De flesta människorna som är uppstudsiga på nätet brukar vara rätt ok i det riktiga livet!
|
Citat:
|
Det enda som retar mig ibland är att folk är så fantastisk politiskt korrekta.
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:18. |