![]() |
JULEN är en härlig tid...
1 bifogad(e) fil(er)
Tänkte att vi måste ha en tråd där alla som gillar julen får skriva i. Julen är faktiskt inte bara om julklappar, finns så mycket annat som betyder mycket runt denna högtid. Tänk vad lång vintern skulle bli om vi inte fick detta avbrott med ljus, musik, ledighet, familj och vänner.
|
jag tycker ljus, musik, ledighet, familj och vänner är bra grejer med julen.
|
Jag älskar julen, bästa tiden på året, blir inte mycket mysigare!
|
Ja det är sant, det är iofs roligt med julmaten och ledigheten.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Dåligt med christmas spirit på Kolo.
Jag kan delge en massa så ingen fara :D :D Citat:
|
Jag gillar också julen, eller iaf förberedelserna med julgodis, julbröd, hittandet av den perfekta julklappen etc. Sen känns det alltid lika trist efter man öppnat julklapparna när allt är över. Luften går ur en lite...
Jag avslutar min skoltermin med att vara på slakteripraktik hela veckan så jag får iallafall en ingående inblick i hur vår julskinka tillverkas :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Dagen före dagen före dagen före dopparedagen :D
|
Julen e rolig. Inte så ofta man får chans att träffa alla i famlijen samtidigt. Sedan är all god mat man får äta kanon.
|
Grymt med jul, då åker man hem och träffar familjen. Men vad som är ännu grymmare är juldagen, då man får gå ut och kröka med polarna!
|
Jag börjar snart tro att HelenaB gillar en helt annan sorts snö.
|
Citat:
U better watch out...santa claus is coming to town :hbang: |
Citat:
|
Citat:
http://susning.nu/Kokain |
Är det sådana tjejer som vill bli kallade hora som äter sån snö Trance?
|
Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
:D Midnatt råder tyst det är i husen, tyst i husen.... |
Citat:
[EDIT] Lägger till lite smileys så folk förstår ironin: ;) ;) ;) ;) ;) |
Konstigt folk det finns här i världen!
*dansar runt granen på pojkrummet och äter knäck, samtidigt som jag funderar lite på hur världen ser ut utanför mitt staket* |
Citat:
Vi komma vi komma från pepparkakeland, till julen till julen.... |
Citat:
|
Citat:
|
|
Fasiken va gott de ska bli med jul. Flyget hem till Svea rike gar i morgon. :)
Citat:
|
Viva Jesus!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Verkar som om julen blir annu battre an tankt da man slipper den dar perverterade rodkladda gubben.
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
håller med julen ÄR underbar! :hbang: dyngfulla mostrar, släktfejder, ungjefvlar som flyr i vild panik när tomten kommer, brölande av nubbevisor och surströmming *spy* :D
Off t: Mary J Blige - "Be Without You" :love: :love: |
Julen är trevlig, men för er som tror att tomten ska komma till just Dig på måndag ska nog börja tänka om för att han är ganska upptagen så här års. Det finns ca 2 miljarder barn på jorden. Men nu vill ju tomten inte besöka muslimer, hinduer, judar eller buddister, vilket reducerar antalet till 15% eller 378 miljoner. Med ett världsgenomsnitt på 3.5 barn per hushåll är det sålunda 108 miljoner hushåll att besöka, om vi kan anta att det finns minst ett snällt barn i varje hem.
Jultomten har pga jordens olika tidszoner och rotation, ca 3.5 timme på sig att jobba, om vi antar att han reser västerut, vilket ju blir mest logiskt. Han besöker sålunda 967.7 hem per sek. Det betyder alltså att för varje kristet hem med minst ett snällt barn, har tomten ca 1/1000 sek till att parkera släden, springa ut och hoppa ner genom skorstenen, dela ut julklappar, hoa 3 gånger, klämma 2 snapsar, upp genom skorstenen igen, i släden och iväg till nästa hus. Om vi antar att alla hem som ska besökas är jämnt fördelade är det ca 1 km mellan varje hus genomsnitt. Tomten färdas sålunda ca 100 miljoner km, toabesök och andra pauser räknas ej. Med andra ord flyger tomtens släde med ungefär 1000 km per sekund eller 3000 gånger ljudets hastighet. Som jämförelse kan nämnas att den snabbaste farkost som människan hittills skapat, rymdsonden Ulyssevs, färdas ca 50 km per sekund. Som ytterligare kuriosa kan nämnas att en normal och frisk ren kan komma upp i en hastighet av ungefär 30 km i timmen. Lasten i släden är ett annat intressant objekt. Om vi antar att varje barn får klappar motsvarande 1 kg får släden en last på 500 000 ton, tomtens vikt ej inräknad. På land kan en normalstark ren dra ungefär 200 kilo. Även om vi antar att de speciella flygande renarna kan dra en vikt tio gånger denna, kommer inte släden ur fläcken, om inte tomten skaffar fram ca 360 000 dragvilliga renar. Detta kommer att ge släden en samlad vikt på ca 600 000 ton. 600 000 ton som flyger med 1000 km per sekund alstrar ett enormt luftmotstånd. Detta kommer att hetta upp renarna, ungefär som en meteorit som inträder i jordatmosfären. De två ledarrenarna kommer då att absorbera en energi motsvarande 14 300 trilliarder joule per sek, eller 14 300 trilliarder watt. Ledarrenarna kommer helt enkelt att brinna upp omedelbart och de bakomvarande kommer att utsättas för flera ljudvallsbang och därefter själva brinna upp. Alla renarna kommer att möta sina anfäder på mindre än 4.26 tusendels sek, dvs när tomten når till sitt femte hus. Detta är dock hypotetiskt, för då släden accelererar från 0 till 1000 km/s på 1/1000 sek, kommer alla i släden att bli utsatta för en g-kraft 17 500 gånger större än tyngdkraften. En tomte på ca 150 kg skulle naglas fast i bakre delen av släden motsvarande en vikt på 300 miljoner kg, vilket ögonblickligen skulle krossa varje ben i hans kropp och förvandla honom till en våt fläck. Slutsatsen bör bli att om tomtejäveln någonsin levat så är han definitivt död nu! God Jul och Gott Nytt År!! |
Citat:
Du har härmed blivit varnad :devil: Ja jag får varna folk, helst sådana som förstör min glädjetråd :D |
Citat:
Man vill ju inte se massa ledsna barn (och Helenor) på julafton, när tomten aldrig kommer! |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Och så lite mer julglädje innan läggdags: När det lider mot jul Det strålar en stjärna förunderligt blid i öster på himlen hon står. Hon lyst över världenes oro och strid i nära tvåtusende år. När dagen blir mörk och när snön faller vit, då skrider hon närmre, då kommer hon hit och då vet man, att snart är det jul. Ty julen är härlig för stora och små, är glädje och ljuvaste frid, är klappar och julgran och ringdans också, är lycka oändligen blid, är ljus - allas ögon då stråla som bäst, och stjärnorna tindra som mest - och där ljuset är - där är Kan det bli mycket bättre :D |
2 dar kvar nu..*hejja* :hbang:
|
|
Citat:
http://www.tinnitus-mag.de/images/drunkensanta.jpg |
Vinterdagjämningen är årets mörkaste dag och infaller mellan 21-23 december.
I rest my fucking case! |
Citat:
han ser billig och bra ut |
Jag avskyr allt med julen förutom ledigheten och klapparna.
Kul att köpa saker till andra.. Men all mat och dekoration å shit *spy* |
Citat:
|
Merry X-mas!
|
Citat:
efterrätt = risalamalta *spy* jag är den lilla fula tomten *grr27* |
för min del är det positiva med julen att få sen min lillasyster på 5-år vara så glad och förväntansfull..
|
Bästa med julen är allt frossande i godsaker, perfekt anledning att få slänga i sig massa onyttigheter :D
Bakade papparkaksmuffinsar igår .... mums! |
Enda bra med julen är musten imho.
|
Sista arbetsdagen innan jul!!
Och imorrn bär det av norrut upp till dalarna, hoppas det finns snö! Nu ska jag dricka mig full på julmust, sitter och smuttar lite på jobbet. Tjohiooo! |
Citat:
|
Jag är hårdrockare.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Bra Kolofolket börjar närma sig toppen på julgranen :D
|
Sitter och slår in mina fina klappar nu och vad lyssnar jag på:
Fairytale of New York It was Christmas Eve babe In the drunk tank An old man said to me, won't see another one And then he sang a song 'The Rare Old Mountain Dew' And I turned my face away And dreamed about you Got on a lucky one Came in eighteen to one I've got a feeling This year's for me and you So happy Christmas I love you baby I can see a better time When all our dreams come true They've got cars Big as bars They've got rivers of gold But the wind goes Right through you It's no place for the old When you first took my hand On a cold Christmas Eve You promised me Broadway was waiting for me |
Förresten, hur går det med din chef, Helena?
|
Citat:
|
Citat:
Skulle precis skriva liknande. Bra där! :thumbup: |
Citat:
|
Roliga ni är då!
Julglädje ska det vara i denna tråd inte jultrakasserier :whipped: |
Citat:
Hur har det gått med chefen? Allvarligt alltså. |
Citat:
|
Citat:
Så nu kan du sluta oroa dig och börja rimma på dina klappar istället! |
Jag gillar också julen, men tyvärr känner jag ingen att fira den med!
God Jul! |
Citat:
|
Citat:
som firar jul i alla fall |
Citat:
|
Citat:
(Ledsen men nån måste stå på Helenas sida. Känns som om halva kolo står i en ring runt henne och skrattar.) |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
*uppdate* GRINCHEN Kanal 5 - 21:00- Optimal julstämning, ett måste för alla som inte har lyckats komma ända upp i julgranen. |
Citat:
|
Bump :em:
*uppdate* Dagen före dopparedagen |
Citat:
|
Citat:
|
Helena, ä det du på avataren?
|
ja såklart.. och det är du på din, Emanuel
|
Citat:
|
Måste få dela i denna julefrids-tråd. Idag har jag köpt en gul julstjärna och ställt på bordet i mitt vardagsrum, jag har också bytt ut min köksgardin mot en julgardin, och jag har städat och gjort det mysigt samt inhandlat lite julmat och ringt min far och bror som kommer hit i morgon. Och bägge dessa har vett att dra, så det blir inte så långvarigt.
Nu är det jul igen Frid i alla stugor |
Nu har jag tagit mig ut på landet och sitter med en uppkoppling på 50.6 Kbit/s :thumbup:
Idag har jag julbakat en massa, knäck, chokladgodis, Panforte och korvar med kokos eller nåt sånt, vet ej namnet. Pappa sitter och kollar på Diggilo och mamma står ute i köket och fixar skinkan. Jag har en uppgift kvar ikväll och det är att klä granen. :love: Säger det igen för det tåls att upprepas: GOD JUL & GOTT NYTT ÅR! |
Min gran är klar, haha.
http://www.kylig.com/temp/julkort05.jpg Nu ska jag softa med en välförtjänt öl och se Grizzly Man. *popcorn* :) |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Och så var det JULAFTON *popcorn*
|
Citat:
|
fullt med julglädje här, lyssnar på motörhead - no class!
|
Jag är genomförkyld sedan några dagar. Jag hade tänkt att träna och äta, hade verkligen en plan. Men allt är omkullkastat. Förbannat!! Men jag införkaffade en bok igår, "Vad vill du-egentligen? Om mål, mening och balans i livet" Jag har läst lite i den, verkar mycket intressant. Städat har jag gjort också :) Önskar alla en bra Jul
|
|
|
Glad Påsk! :thumbup:
|
Härligt vad du är ute i god tid Kwon. :D
Påskglädjen kommer också, allt har sin tid. GOD JUL Kwonnen *kissass* |
Citat:
|
Citat:
|
|
Citat:
|
Citat:
http://img307.imageshack.us/img307/7608/gwen9pj.gif |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
denna är mysig |
Citat:
http://img206.imageshack.us/img206/4...ondance6cc.gif http://img312.imageshack.us/img312/2...onstyle7nx.gif http://img359.imageshack.us/img359/347/wow7yq.gif http://otaconryu2.free.fr/Gif/Vida1.gif |
1 bifogad(e) fil(er)
the kwonette
|
Citat:
Haha You're on fire now Bro! Fått tag på vilket program? :) |
Citat:
GOD OL PAINT , BRO |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Sluta terrorisera min tråd...
Mysfaktor =) |
1 bifogad(e) fil(er)
mitt bildprogram(jag?) är mkt fattigt ja kan inte ens förstora texten ju :D
fel tråd? |
1 bifogad(e) fil(er)
sorry helena :D
GOD OCH SILLFET JULDAG PÅ ER ALLA!! :love: mysig :naughty: |
|
Sööööt :D Så ska det se ut Kwon, du är tillbaka på min lista!
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:01. |