![]() |
Ett flanbarn som kämpar på
Ja, nu var det banne mig dags för att börja skriva träningsjournal, efter en massa om och men.
Jag är 17 år gammal (född -87), har tränat seriöst i ett par år, är 186 cm lång och för närvarande runt 85 kg tung. Har planer på att börja tävla i a-f, men har för närvarande varken det estetiska eller styrkan på rätt sida om gränsen för att våga tävla. Lite pb's: Bänk: 130 kg Hantelpress: 45 * 10 Dips: 26 st, som såg godkända ut i spegeln, men antagligen inte var det. Chins: ~10. Ingen höjdarövning. Marklyft: 180 kg för länge sedan, men kör den aldrig längre. Funderar på att börja med DC om några veckor, men ska köra igång på riktigt efter sommarlovet först. Kom gärna med synpunkter angående min träning, för det behövs alltid. ____ Första passet i journalen: 22 augusti: Hantelpress: (ingen passare, så jag vågade inte köra så otroligt nära failure) 45 kg * 7 Pec-dec: Full-mag * 10 Full-mag * 8 Dips: Kroppsvikt * 15 (gick så långt ned jag bara kunde) Tricepspress i cable: 17/20 plattor * 10 Kickbacks: 18 kg * 10 Axellyft åt sidan: 18 kg * 9 Hantellyft rakt framåt (inte direkt strikt): 16 kg * 8 Axelpress (lättvikt. ingen aning om varför jag körde den alls): 25 kg * 10 Alt bicepscurl: 20 kg * 7 18 kg * 7 Motsatt pushdown i cable, vet ej namnet: 14/20 plattor * 8 14/20 plattor * 9 Sen gick jag hem, trött som fan och sjöblöt. |
född den 5:e mars 1987 och är fortfarande 17 :confused:
|
Jag skrev inte in mitt riktiga födelsedatum :D
|
Citat:
|
:)
vet du hur man ändrar sin signatur så man kan länka journalen? :D |
Citat:
klicka på jordgloben med en länk under sen följer du bara beskrivningen edit: alltså där du du ska skriva signaturen så finns det en jordglob i menyfältet ovanför |
Trevligt har väntat på att du skulle starta en journal :D Du är stark i pressarna och lycka till med A-F satsningen
|
Tack sunkan :)
mystic: Roligt att höra, tror jag :P Antar att det aldrig blir av, men drömma kan man ju alltid göra. Hur går din träning förresten? :) |
Citat:
Om du har en dröm så ta chansen finns ju måååååånga år kvar :) |
Varför kör du strikt? Det måste ju seriöst vara det tråkigaste som finns. De senaste rönen på kolo verkar ju vara att köra ganska ostrikt dessutom :D Fast iofs, om du ökar bra så ska du väl inte ändra heller ;D
Ja, men man lär ju träna mycket mindre när man pluggar på högskola/universitet än vad man gör nu, så det blir ju bara mindre och mindre fritid. |
Citat:
Jag kunde kombinera senaste året bra med träningen läste 2 20 poängskurser iaf :) Det svåra är ju all mat om man nu pluggar på annan ort. Plugga skall dock komma i första hand. |
Haha. Sant. Att äta nudlar samtidigt som man tränar är väl ingenting att rekommendera :)
|
Personligen tycker jag att man ska lämna bort födelsedatumet istället för att ljuga om det, om man inte vill skriva det rätta datumet.
Samtidigt dementarar jag en uppgift som jag tidigare angett : jag är INTE (som jag skrev i någon tråd) född på 1700-talet. |
Vad menar du med att du inte född på 1700-talet?
|
Jag menar att jag inte är född på 1700-talet (som jag påstod för att "förklara" för Big_Vik & co varför jag visste så mycket - eller låtsades veta - om den gamle kejsaren Napoleon Bonaparte, och framförallt om hans fru). Jag är - tro det eller ej - född på det glada 1900-talet.
Men till kolozzeum har jag inte angett vare sig födelsedatum eller -år, därför att jag inte bryr mig om att upplysa alla om hur rasande gammal jag är. Och eftersom man inte behöver ange när man är född, så tycker jag att det är onödigt att luras om det. |
Jag hade ingen aning om det, dagen då jag registerade mig för lite drygt ett år sedan, men nu är det i varje fall borttaget :)
|
Dagens pass:
Bröst, axlar, triceps och biceps. ----- Bänkpress: 2 * 120 -> skulle testa om det fanns något tryck kvar i övningen, men det var dumt gjort Dips: Kroppsvikt * 19 riktigt djupa Pec-Dec: Fullmag * 7 Snedbänk i smith: 80 * 9 80 * 9 Inte så jobbigt.. Tricepspushdown i cable: Fullmag (ingen aning om vikt, men det är 20 plattor tror jag) * 8 18/20 * 8 Kickbacks: 18 * 10 Axellyft åt sidan: 17 * 12 17 * 10 Alt bicepscurl: 22.5 * 8 20 * 8 Sittande enhandscurl: 18 * 10 Biceps i cable: 14/20 plattor * 8 ...sen gick jag hem |
Ser bra ut :thumbup:
|
Citat:
|
tråkig bänk!
|
du har dött eller?
|
Jävligt starka hantelpress! *flex*
|
Idag ska träningen igång igen. Skriver nu så jag tvingas uppdatera senare :D
|
Citat:
|
Tillbaka med träningen igen. Börjat köra en väldigt modifierad version av DC, med halvkroppspass. Kör inte med rp, utan vilar i lite drygt en minut.
Pass 1: Bröst, axlar, triceps, biceps Snedbänk i smith: 100 kg * 9, 5, 4 90 * 5 Axelpress: 70 * 10 (lätt. hade ont i axlarna och kände mig elak mot en snubbe som väntade på smithen, så jag drog) Tricepspushdown: 19 plattor * 9, 6, 6 17 * 7 Bergströmcurl: (sittande, lite smått lutande curl, där armarna hålls rakt ut.) 18 * 10, 6, 6 16 * 6 Sen gick jag hem. Förhoppningsvis kommer styrkan tillbaka. Det här är det tänkta schemat: Dag 1: Bröst - 1 övning, 4 dropset Axlar - 1 övning, 3 dropset Triceps - 1 övning, 4 dropset Biceps - 1 övning, 4 dropset Dag 2: Ben - 1 övning, 4 dropset Rygg - 2 övningar, 4 dropset i varje Mage (ibland) - 1 övning, 3 dropset Dag 4: Dag 1 upprepas |
Citat:
Bergströmscurl, dom är fina :D |
Börjat på ett försök till DC idag. Tänkte börja köra enligt detta upplägg;
Del 1: bröst axlar triceps biceps Del 2: rygg ben underarmar ----- Bröst: Lutande bänkpress i smith 100 kg * 9(glömde att köra sega negativ ett par reps),4,3 Axlar: Axelpress i smith 70 kg * 8½,4,4 Triceps: Pushdowns med lutande handtag 18/20 plattor * 8,5,3 Biceps: Ez-curl stången + 35 * 9,5,5 Sen körde jag 21an som avslutning. Måste få pli på biceps :p |
Här var det dött. Uppdatera lite, du var ju intressant. ;D
|
Tänkte åtminstone stämma av lite i journalen. Här kommer ett pass från igår:
Lutande hantelpress: 45 * 9 50 * 4 (eller så var det 5) Dips: Kv + 35 * 9 Kv * 16 (ville inte döda triceps mer) Bröstmaskin, nedförslut: 140 * 10 140 * 9 140 * 9 Lutande smalbänk i smith: 90 * 10 90 * 8 (långsamma negativa) Pushdowns med snett handtag: Fullmag (är ganska tungt för att vara fullmag) * 10 Fullmag * 8 18 / 20 * 8 Hantelcurl: 25 * 4 (såg väl inte jättesnyggt ut) 22.5 * 6 (strikta) 20 * 6 20 * 6 Bicepsmaskin: Fullmag * 8 50 * 8 Körde med farsan. Inte så jäkla illa för den stackaren som aldrig tränade faktiskt. Körde väl en tia på 30 kg i hantelpress och gjorde 20 djupa dips efter några set hantelpress. |
Update för att checka läget:
Bänkpress: 130 * 3 120 * 5 (direkt efter nästan) 110 * 7-8 (lätt) Sned hantelpress: 40 * 12-13 reps sådär. Lätt Axelpress i smith: 80 * 7-8 djupa * 2 |
Jag var bara tvungen att kolla din journal efter att du svarade på mitt inlägg. Och fy vad stark du var i bänk *cry* Snart ska jag också göra 3or på 130!
|
Sket du i DC?
|
Citat:
Update på axlar idag. Sittande axelpress med hantlar: 40 * 8 Militärpress i smith: 90 * 8 90 * 5 |
Najs men vi vill ju att du skriver! :)
|
Jag ska fanimig träna imorrn, så eftersom jag skriver det nu så måste jag göra det också. Rygg ska det bli.
Suttit och fipplat med min nyinköpta RB 180-gripper i några dagar nu, och klämmer nästan ihop den. Någon som vet hur mycket man får hjälpa till med andra handen i starten? |
Citat:
|
Axelpass idag.
Sittande axelpress i smith: 100 * 4 90 * 6 90 * 6 80 * 8 Jag har riktigt kass uthållighet :D Stående hantellyft framåt: 20 * ~7-8 17 * ~8 Sen blev det lite discocrosslyft åt sidan. Började träna igen för någon dag sedan, och hade tappat rejält. Gjorde en fyra på 120 i bänken :( Aja, det kommer väl tillbaka. |
Varför har du haft så långa uppehåll?
Du kommer komma tillbaka fort till dina vanliga vikter, bara kämpa på! |
Citat:
|
men helvete boy!
fyfan va stark i axlarna!!!!! :eek: |
Börjar väl träna med dig i sommar jag chief :D
|
Sittande axelpress i smith:
110 * 5 (eller 4) 100 * 8 Bänkpress: 130 * 3 (nästan 4):( Pec-dec: Fullmag (100 kg) + 30 * 6-7 Samma igen * 5 Fullmag + 15 * 5 95 * 9 |
Idag var det dags för tutor och lårbicce. Körde tung hantelpress för första gången på väldigt, väldigt länge.
Hantelpress: 50 * 6 Trodde att jag skulle orka mer, men kan skylla lite på den genomstörda, nya bänken som är lutad på ett konstigt sätt. Hade heller ingen passare, och den första repetitionen sög musten ur mig. Jävla piss! Pec dec: Fullmag + 25 * 6 Fullmag + 25 * 3 Dips: Kv * 10 eller något. Tog inte slut på mig. Sen körde jag lite cable cross med lätta vikter. Reverserad benspark: ~80 * 10 ~95 * 12 110 * 12 Sen gick jag hem. Snabbt pass. |
Aningen lutande smalbänk i smith:
110 * 6 100 * 6 Enarmad hantelextension: 18 * ~7 16 * ~7 Plus ett par set Lite lek i discotrissorna för axlarna, sedan körde jag stående hantellyft framifrån: Typ 18 * 10 Sänkte väl lite och körde kanske lite färre reps. Körde ett par set biceps, och sedan gick jag hem. |
Gårdagens pass:
Hantelpress: 55 * 6 Pec dec: Fullmag * 15 Lutande smithbänk: 100 * 5-6 (trött som fan) Latsdrag: 102 * 6 90 * 7 74 * 7 Wow, vilken uthållighet! :D |
Passet från igår:
Smalbänk i smith: 120 * 6 100 * 8 Hantelextensions: 20 * 6; varje hand 17.5 * 6 Stående, alternerande, bicepscurl: 32.5 * 6 med lite halvsläng Sittande, strikt curl: 22.5 * 8 |
2 bifogad(e) fil(er)
Lägger in samma bilder som från dagsformstråden. Väger alldeles för lite för att vara så fet och äcklig. Förstår inte riktigt vad som hänt; tappat vikt men ser fetare ut.
|
Ser grymt ut,,fina linjer över bröst o axlar,,vikt och längd på dig?
|
Citat:
|
Citat:
kasta upp några pass! |
Ser bra ut, speciellt framifrån. Ifrån sidan ser det lite tunnt ut, då speciellt underarmarna ;)
|
Citat:
Passet idag: Militärpress i smith: 100 * 6 90 * 8 Sittande hantelpress: 37.5 * 6 Sen lite discodrag. Var trött när jag kom till hantelpressen, därav usel vikt. Har riktigt usel muskelkondis. |
Jäkla skit. Jag ökar ju ingenting :D
Militärpress i smith: 100 * 6 90 * 6 80 * 8 Hade väl kunnat klämma in något extra reps här och var iofs. Stående framåtdunch: 20 * 10 Hantelextension: 20 * ~8 Sittande dubbelhantelcurl: 25 * ~6 22.5 * ~6 20 * ~6 Claró. |
Hantelpress:
51 * 7 Sen lite mesövningar. |
Imorrn åker jag till Thailand. Ska försöka hinna med ett pass innehållandes träning av axlar, triceps och biceps. Ämnar pressa upp 4-5 reps på 110 pannor i axelpress i smith.
|
Axelpress i smith:
100 * 7 90 * 6-7 Inte tappat så mycket. |
Hantelpress:
51 * 7 Lutande smithpress: 110 * 5-6 |
Smalbänk i smith:
110 * 7 90 * 7 Fan vad svag man har blivit. |
Herrejävlar, dina axelpressar är lagom sick :smash:
Bra fysik har du också, men vart är de andra passen? Ser bara bicce, bröst och axelpass, typ? :) Keep it up! |
Citat:
|
Bra flanat! LOL!
|
Sittande axelpress i smith:
110 * 7 Stående framåtdunch: 25 * 10 på varje arm Sidodunch i cable: 20 * 14 20 * 15 Hantelextension för triceps: 20 * 7 Sen lite fler discodrag i cable. Bicepscurl i cable (sidorummet): Fullmag * 10 Sittande hantelcurl med båda händerna samtidigt: 22.5 * 8 |
Wow! Sjuka smithpressar!
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
http://images.helisports.nl/marcy/sm...ess-sm4000.jpg Fast i en bättre, rak smith och bredare med armarna. Har väl aningen mer lutning på bänken också. Tror inte att vikten är särskilt sjuk faktiskt. |
Citat:
Citat:
|
Nu får det fan vara dags att börja träna igen. Nästa vecka, senast, ska det sättas igång!
|
Har hunnit med att träna två pass hittills. Resultaten är inga man skryter med: 47 * 8 i hantelpress, 25 * 6-7 i framåtdunch och lallarvikter i allmänhet. Snart ska både styrkan och vikten vara tillbaka, hoppas jag.
|
Andra passet efter långt uppehåll igen. Vilket jävla förfall! Om jag inte är tillbaka på mina gamla vikter inom två veckor så röstar jag på vänsterpartiet.
|
hahaha, efter att läst din journal så tycker jag inte att du borde få ha journal eftersom det är typ 3 månader mellan var tredje inlägg ;)
lägg gärna upp vikterna också så man kan se hur det går :) |
Från i förrgår:
Benk prez. Värdelös, ranglig bänk utan passning. 110 * 6 Hantelpress: 50 * 8 |
Lol.
|
Citat:
När vågar du dig förbi Uppsala? |
Vet inte riktigt.
Varför bjöd du inte mig på festen? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
- Blev baksida lår idag. Första gången på väldigt länge. 50 * ~10 i en random maskin var det bästa. |
Axlar, tutor och triceps idag.
Smithpress: 90 * 6-8 (något sånt) 80 * 6 Stående framåtdunch: 22.5 * 10 på varje arm Tricepspress i cable: 80 * 13 80 * 8 |
Rygg, biceps och baksida lår idag.
Latsdragsliknande sak i maskin. Greppet vinklat mot kroppen: 80 (fullmag) * 8 70 * 7 60 * 10 50 * 12 Rodd i maskinen bredvid. Liknande konstruktion: 85 * 10 75 * 8 Ett par set sittande hantelcurl: 22,5 * 5 17,5 * 5 Lårbiccecurl: 60 * 10 60 * 9 Haha. Svagaste muskelgrupperna jag har. |
Var nästan en månad sedan sist. Hemma i Gävle och tränar äntligen på WC igen.
Hantelpress: 45 * ~7 Pec-dec: Fullmag * ~6 - betydligt svagare än förut! Stående framåtdunch: 20 * 9 på varje arm Hantelkickbacks: 6 * 10 Sen lite kabelfjantning. |
Haha. Var grymt länge sedan man lyfte en hantel innan idag. Får se hur väl muskelminnet fungerar efter supande, slappande och sönderskuren hand.
Hantelpress: 43 (exklusive hantelstången) * 12 Kändes riktigt lätt faktiskt. Hade nog inte orkat så många fler än 12 reps oavsett vikt. Räknar med 60 * 7 om en månad :D Någon slags bröstmaskin där man pressar: Fullmag * ~8 Sen hantelsträck: 13 (exkl) * 10 Tricepspress med halv-v: 70 * 12 Imorrn är det axlar och biceps. |
Körde ett pass igår. Lika bra att skriva upp det.
Axelpress med hantlar: ~35 (vet inte exakt) * ~10 Framåtdunch: 20 * 10 22.5 * 10 Sittande bicepscurl: 25 (?) * 6 ..sen tappade jag fort Har galen träningsvärk idag i framför allt bröst :D |
Försöker mig på att droppa några kilon. Tyvärr, tror jag, har styrkan påverkats en del av detta. Idag var det rock bottom i bänkpressen. Riktigt pinsamt faktiskt.
Bänkpress: 110 * 3 eller 4 100 * 6 100 * 3 Har alltså tappat ~20 kg i 3-4-repparna. Snyggt! Hantelpress: 46 * 3, sen fail 41 * 6 Tricepspress i cable: 90 * ~10 85 * ~10 Omvända enarmare i cable: 35 * 6 Sen lite fjantning. USELT! Nu jävlar ska jag komma tillbaka och bli starkare. Grymt besviken på både Börje och mig. |
Axlar och biceps idag.
Axelpress med hantlar: 38 * 5-6 Axelpress i smith: 80 * 6 80 * 5-6 70 * 5-6 Stående framåtdunch: 24 * 10 på varje 22 * 10 20 * 8-9 Sittande bicepscurl med båda händerna samtidigt: 26 * 5 (inte så strikt) 22 * 6-7 20 * 6-7 Jaja. Snart är jag tillbaka... |
Rygg idag.
Latsdrag: 100 * 6 (inte superstrikt direkt) 90 * 6 80 * 6 70 * 6 :D Rodd: 100 * 10 90 * 10 70 * 10 Magövning: 65 * 15 65 * 13 65 * 12 |
Tutor:
Hantelpress: 46 * 6 43 * 6 Snedbänk i smith: 90 * 6 80 * 5-6 Grr. Väntat länge på styrkan nu... Har dock tappat några kilo så får väl skylla på det :) |
Trött redan innan jag kom till gymmet:
Bänk: 110 * 4½ Snedbänk i smith: 100 * 6 Stående bicepscurl: 28 * 6 (inte snygga) 23 * 6 (snyggare) Hantelextension bakom huvudet: 16 * 10 |
bra styrka*flex*
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Kan väl slänga upp samma bild här som i dagsformstråden.
|
Citat:
|
Citat:
Får väl acceptera att man blir svagare helt enkelt. |
Hantelpress för några dagar sedan:
47,5 * 7 Axlar idag: Axelpress i smith: 90 * 6 ganska enkelt |
Hantelpress:
52 * 3 vingliga men inte supertunga |
Axelpress i smith:
90 * 7 80 * 7 Hantelextension bakom huvudet: 18 * 10+ 20 * 6 Kändes bra. Stående alt bicepscurl: 26 * 7 slängiga per hand Sittande dubbelcurl: 20 * 10 Bergströmcurl: 16 * 8 eller något |
Kör du femtonminuterspass eller?! Eller skriver du bara upp dom bästa setten? ;)
|
Citat:
Nu måste jag fan börja röra på min blötfeta kropp igen. Måndag sätter skiten igång igen. 85 pannor deffad om någon månad vore ju nice :D |
Förrgår: Bröst och baksida lår:
Lutande smithpress: 100 * 8-10 st Lårcurl: 45 * 18 Körde rygg, framsida lår och mage igår: Latsdrag: 95 * 8 halvstrikta :( Sen tappade jag fort Framsida lår: 60 * 14 Magmaskin: Nästan fullt * många reps Tänkte köra lite axlar idag också :) |
Axelpress:
90 * 8 Framåtdunch: 24 * 10-11 |
Triceps och biceps idag:
Hantelsträck: 20 * ~10 Lutande smalbänk: 90 * 6 Stående alternerande bicepscurl: 28 * 10 slängiga Bergströmcurl: 18 * 10 |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:45. |