![]() |
Sohlsken springer.
Startar en ny tråd i och med att den andra var dedikerad till tyngdlyftning. Känns bra med motivation, och det blir enklare att hålla reda på mina framsteg.
Skriver i miles istället för km därför att jag är permanent bosatt i USA och det blir enklare för mig. Inkluderar uppskattningsvisa distanser. En mile är typ 1.6km. För fem veckor sedan började jag springa, eller snarare jogga. Det var ett par år sedan senast, så jag har trappat upp enligt nedan: Vecka 1: 4 miles. Vecka två: 6 miles. Vecka tre: 8 miles. Vecka fyra 12 miles. Vecka fem: 16 miles. Vecka sex (nästa vecka) och tillsvidare: 20 miles. 20 miles, drygt 32km, rekommenderas per vecka för folk som bara springer för hälsa och viktnedgång. Då jag inte har någotsom helst intresse av att springa maror eller ens halvmaror så passar det mig bra. Utrustning: Nike löparshorts, typ 20cm långa ben. Kortärmad t-shirt, märke 32 degrees. Under Armour Eclipse sportbh (KLOCKRENT STÖD) Skor: Nike Air Zoom Vomero 11 (2 par omväxlande bruk) För att avlasta mina hip flexors, frammen på höfterna, gör jag även följande övningar efter löppass, 1-2 omgångar: +Side steps med resistansband kring anklarna (20) +liggande sidlyft (10) +clamshells med resistansband (15) RUNNA FÖR TUSAN! |
16 miles. 12 klara.
Måndag gick käpprätt åt h-vete halvvägs. Sprang på en ny väg, och det visade sig att den var 2 miles nedför. Det var typ 25 grader, och jag hade kunnat tillaga ett urval av kötträtter på asfalten. Hett hett hett. Första halvan gick bra, men sedan var jag så uttorkad att jag inte kunde springa. Jag joggade kanske 100 meter, sedan fick jag gå. 25 grader i maj bådar inget gott för ett landskap som står i lågor årligen :/ I tisdags sprang jag till skolan och tillbaka istället, och det gick bättre. Nya sportbhn anlände, och vilken skillnad lite stöd kan göra! Kändes så mycket bättre!!! Och så duggregnade det, vilket var rätt guld faktiskt. Igår hade jag vilodag. Det kändes liksom vettigt. Idag sprang jag mitt första morgonpass. Jag gillar att springa på morgonen innan kroppen vaknar till och inser vad som pågår. Halvsov de första 2 milesen. Den sista är tuff, en kort, brant backe följd av en lång uppförsbacke som inte är så värst brant, men lång! Kändes dock väldigt bra, det var svalt och skönt. Nya mobilbältet anlände igår, och det var gött att slippa bry mig om mobilen. Nöjd, och känner mig lugn och tillfredsställd i största allmänhet. Tog drygt 48 minuter. Långsam, yo! Men det gör inget! Det är inte hållbart att springa på eftermiddagen ändå, så det är värt att gå upp 05:30. Drygt men värt det. |
Tog backen utan att tvärdö!!! Undvek djupandning och det gjorde att jag slapp få håll! Gött :)
Fyra miles är typ 6.45km. Det tar mig 48 minuter, och det är inget jag grämer mig över. Det ska vara rätt optimalt för fettförbränning att ta det lugnt. Ser fram emot att ladda in ny musik på nallen. Även skönt att ha sprungit på morgonen. 7 veckor tills jag åker till Sverige. 7 veckor av framsteg om jag bara håller deffen. Efter morgonjoggen, shake 1: 1 shake, naturellt vassleproteinisolat blandat med vatten. Frukost: 200g nonfat greek yogurt (typ kvarg), en handfull frysta bär, en handfull mandlar. Fika: Lite beef jerky. Lunch: Något slags kött (kyckling eller kalkon), oliver, haricots verts, vanligtvis senap. Mellis: Sojaproteinpinnar (typ konsistens hård kringla). Shake 2: samma som shake 1. Middag: edamamenudlar m. marinarasås och kryddor, alt. kyckling med broccoli eller ärtor. Ha de! |
Tillägg: min tidszon är GMT-8, alternativt Pacific Time beroende på vilket system man föredrar. Jag är nio timmar efter Sverige.
Känner mig omotiverad. Det blåste utav bara fa i morse så jag har inte sprungit idag. Målet för veckan är 20 miles och i helgen ska vi fira att svärfar fick jobb som rektor. Alltså, jag räknar med att firande betyder god mat. Som fan vill jag då nå mitt distansmål för veckan. Det ska vara fortsatt svalt idag (inte bli varmare än typ 18 grader) så jag kan springa efter skolan. Övriga tankar: Fyra veckor till att vara lärarinna i år, sedan är det tentavecka, och sedan har vi ett par lärardagar utan elever. Sedan är det sommarlov. Mitt första år har varit en otrolig upplevelse och jag har lärt mig så mycket mer än jag förväntat mig. Jag är så sjukt redo för sommarlov. Jag vet att lärare är trötta mot slutet av året, men jag trodde att det bara hade att göra med stress. För mig är det delvis att året har varit tufft, och större delen av tiden har jag knappt vetat vad jag håller på med, men det är inte alls allt. Jag älskar verkligen mitt jobb, och jag är mentalt trött av att planera lektioner i mitt huvud större delen av dygnet, att revidera lektioner jag har genomfört, och att planera nästa års upplägg. Vi har en läroplan, men det är upp till var skola hur den ska skötas. Min skola ger lärarna ganska mycket frihet. Hursomhelst är jag så redo för sommarlov. Jag vill lägga mig i sängen under luftkonditioneringens utblås och bara vara, utan press att behöva göra just någonting. Jag har redan ärenden att uträtta i sommar, och så tänker jag planera nästa skolår i breda drag. Och så åker jag till Sverige några veckor. Riktigt uppspelt! Första gången på två år som jag träffar släkt och vänner. Mamma och pappa träffade senast jag i juni 2015, syster och bror augusti 2014. Bröllopet. Även ska jag hålla mig till att springa 20 miles i veckan, så jag lär väl gå upp i ottan varje dag under sommaren. Springa, ta hand om hushållssysslor, ta en tupplur. Journalen kommer att innehålla mina pass, tankar om USA, tankar om träning, livet i allmänhet, och recept. Ha de! |
Sprang mina fyra miles igår eftermiddag. Halvvägs, alltså när jag sprang förbi skolan, bestämde sig min kropp för att ta toapaus. Detta två fullkomligt dugliga toabesök tidigare. Tacksamt nog var skolgymmet befolkat och en elev släppte in mig.
Den andra halvan gick bättre, fast det var nog en 22 grader ute. På tok för varmt för att springa. Sprang även imorse, helt utan toabesök. Spanade in bajamajjor vid löpbanan och tennisplanen. Bra att veta var möjlighet till avlastning finns när nöden kallar. I övrigt var det drygt att springa. Först var sängen så go och varm, sedan tog det evigheter att värma upp, sedan kunde jag helt enkelt inte sätta andningen, och som grädde på moset hade jag håll i typ två kilometer. Sedan var det så kallt att jag tappade känseln i hela framsidan av kroppen efter halva rundan. Dock var andra halvan i strålande solsken vilket kändes helt fantastiskt! Efter skolan tänker jag bannemig ta en tupplur >:D F.ö. är det fantastiskt hur mäktigt avfall kan vara. Det sätter perspektiv på vardagen. Jäkla skit! 8D Ha de! |
Sprang mina fyra miles i morse. Trögt med andningen igen, dock bättre än igår. Första gången jag sprungit tre dagar i rad. Benen är rätt trötta. Två dagar till, kära ben. Två dagar. 12/20 miles.
Insåg i morse att jag inte längre gillar att ha musik i öronen när jag springer. För ett par år sedan kunde jag inte springa utan musik, nu är det tvärtom. Annars händer det inte så mycket. Ha de! |
Försöker för närvarande planera mina löprundor i Örebro. Hittar inga på 6.5 km som känns lockande i nuläget. Brukade springa 5km i Örebro men det räcker inte. Har USÖ som utgångspunkt. Borde kunna hitta en runda i Oset som är lång nog och tillräckligt utmanande.
Har även räknat på hur mycket jag förbränner. Den takt jag håller, gentemot min vikt, landar på ungefär 480kcal per löprunda. Dock förutsätter de flesta modellerna att man joggar på plan mark. I nedförsbacke ska man bränna ungefär 70%, och i uppförsbacke ungefär 130%. I och med att jag kan öka takten rejält nedför, och håller ungefär samma takt uppför, så undrar jag var sanningen faktiskt ligger. 500-600 kanske? |
Satte äntligen andnigen imorse. 16/20 miles avklarade.
Har inte bajsat sedan i förrgår. Störigt. Ha de! |
Mitt matsmältningssystem lossade äntligen. Känns bättre att inte vara så full i skit.
20 miles avklarade. De sista fyra var djävlgt kyliga. Min telefon hävdade 12 grader varmt, vilket måste ha gällt någon gång igårkväll. Typ 4 grader mötte mig i korta löparshortsen istället för trekvartstights. Mina knän var rätt förbannade på mig. Annars gick det bra. Andningen satt, och inte ens den branta backen har givit mig håll sedan i fredags. Följt rådet i löpartråden att sakta ner och hålla normal andning, och det har gjort underverk. Övriga funderingar: Det var ingen som berättade för mig att det finns underhållande nackdelar med att ha en smal midja och bli mer deffad i allmänhet gällande mellangärdet. Full urinblåsa? Då ser det ut som att jag skaffat barn med vattenflaskan. Jag kan bokstavligt talat se vad som pågår. Inte bajsat på ett tag? Helt klart inte lika slank som vanligt. Gasig? Lägger på minst fem centimenter på magen. Pms? Samma som gasig. Hjälper inte så mycket att maken säger att jag ser temporärt knubbig ut. Han är den enda människan i världen som törs säga så. Sann kärlek, yo. Ska bli skönt att vila i helgen. Sedan blir jag nog ännu mer pepp på att dra ut på morgonrundan! Ha de! |
Började på 79kg (vad jag vet). Vägde mig idag (efter frukost och toabesök, men med blött hår) och vågen sa 77.3kg!
Woot för fan! FRAMSTEG! |
Sitter och ångrar mig bittert att jag valde mer sömn + eftermiddagsrunda istället för att ha sprungit i morse. Skit skit skit skit jag är så omotiverad.
Omotiverad och trött hade jag nog varit ändå, men nu är jag missnöjd också. Har sovit rätt djävligt sista tre nätterna, inatt var inget undantag. Trodde att en timmes sömn skulle göra någon skillnad. Bitter och omotiverad. Andra veckan på 20miles, av vilka fyra blir sprungna efter jobbet idag. Två fulla veckor, en fyradagars vecka, och sedan tentavecka. Avslutning. Jag vet att jag bara känner mig allmänt trött och bitter idag. Vill kura ihop mig hemma med min enorma alligatormjukis (man är ALDRIG för gammal för mjukdjur av rätt sort) efter jobbet men istället ska jag ut och springa. Nej, rättar mig, vill hellre kura ihop mig med min enorma alligatormjukis än att jobba. Första året som lärarinna: nästan över. Ha de! |
Huvudvärk i största allmänhet och solen är oförskämd nog att vara närvarande. Fortfarande bitter idag. Hoppas innerligt att det blåser kallt, annars vet jag inte hur det går.
Rolig dag i övrigt. Den har gått riktigt bra. Springa om en halvtimme. Dyng. |
Blev ingen runda igår. Det blev ibuprofen och tupplur i mörkt rum.
Kände på asfalten när jag gick hem från jobbet, hade inte pallat värmen ändå. Hade huvudvärk, kroppen värkte, kände mig allmänt kass... pollenallergin som dödade världen. I morse var rundan helt okej. Svårt med andningen, men jag har liksom förlikat mig med det. Kallt till en början, väldigt kallt, men det gick ju bra ändå. Om det är molnigt efter skolan innan fredag tänker jag prova att köra en dag med två pass. Vill helst inte springa på lördag. Moln + eftermiddag = sällsynt så vi får se vad som händer. Mest ser jag fram emot att ta tupplurar i sommar. Ha de! |
Magen har inte slutat kurra en sekund sedan... en halvtimme efter frukost typ. Den tog inte paus efter morgonfikat, inte heller efter lunch eller eftermiddagsfikat.
Då lär jag väl ligg rätt till iaf. Bleh. |
I teori ska det vara molnigt imorgon eftermiddag, eller åtminstone på torsdag eftermiddag.
|
Jag håller tummarna för moln! Du kan få mina! :D
|
Rätt okej runda idag. Gjorde bekantskap med två bajamajjor, då den ena hade slut på papper. När nöden kallar så lyder man.
Har väldigt tungt med andningen. Vi var in till Portland i helgen, och det är en sån massa pollen där att jag KÄNNER luftvägarna stängas bara vi kör in i stan. Dyng. Det sitter fortfarande i lungorna. Den oplanerade pausen hjälpte inte. Tog mig igenom rundan ändå och är riktigt nöjd med det. Citat:
Ser inte så himla mycket fram emot att springa två rundor på samma dag, men jag vill verkligen vara lat i helgen :D |
Bästa rundan hittills i morse!
Andningen satt ända fram till toppen av den branta backen, och det gick lätt att springa. Åt ett par skivor rostbröd, en smoothie med frysta bär och apelsinjuice och ostig äggröra till middag. Undrar om det hjälpte. Å andra sidan var det sjuhelvetes bitterkallt blåsigt också. Vinden var lätt nollgradig, kanske kallare. Tappade känseln i armarna från biceps och ut i händerna. Fifaaaan mannen! Fifaaaaan asså! Känns dock bra att det gick så bra. Lungorna lossade också, kändes inte alls lika stelt. Tror att jag kan springa efter jobbet även om det inte är molnigt. Det är i sanning en redigt bitterkall vind som blåser. Varm asfalt kanske skulle kännas trevligt. Finns väl en smal risk att jag leker orm och lägger mig platt på asfalten för att bli varm :D Ha de! |
Klarade det! 8 miles (~13km) delat på två pass!
Vill verkligen inte göra om det! Gick bra, utöver att jag fick håll. Det var dock inte så allvarligt. Kunde fortsätta springa. Det blev varmt. Det var moln överallt förutom där jag var. Vinden var sval och skön, men motvinden var riktigt tuff. Hur jag mår efter att ha sprungit drygt 13km på en dag, inte inräknat allt gående och stående på jobbet: Benen vill inte mer, lungorna känns helt okej, inte så fasligt trött men fullkomligt utmattad i skallen. Fixade lunch till morgondagen samtidigt som jag lagade middag. Hällde lunchingredienser i grytan istället för i matlådan. Helt slut. Känns okej, men helt slut. Ha de! |
Dubbelpass någonsin igen? Nä det gör jag inte om.
Segaste rundan någonsin i morse. Tog mig igenom hela rundan. Det var det enda bra med den. Det var kallt nog för långärmad tröja, andningen lossade inte förrän halvvägs, och varje gång jag tog ett steg hörde jag höfterna muttra att jag är en skitstövel. Känns dock bra att vara färdigsprungen för veckan. Ha de! PS: sov väldigt gott. Det var bra. Idag ville trekvartstightsen åka ner. Undrar om de är töjda efter veckans löpning eller om deffen börjar bita på benen. |
Veckans första runda gick helt okej. Inte så mycket att tillägga.
Efter helgens ätande ska jag verkligen hoppas att löpningen sitter. |
Skolan har öppet hela sommare. :D jag får använda vikterna!
I morgon efter skolan blir det mitt första pass med StrongLift! |
Skitrunda i morse. Fattade att lungorna var trötta. Det är de nästan alltid på morgonen... men benen ville inte alls.
Halvvägs ville jag helst ge upp. Kom snabbt fram till att jag var uttorkad. På vägen hem testade jag fyra vattenkranar. Två var låsta och två var avstängda. Fy. Tog mig igenom passet, sedan hävde jag i mig vatten tills jag började hosta. Fattar inte. Drack ordentligt innan sängen, som vanligt. Dock verkade det gå rakt igenom mig. Drack även som vanligt innan jag drog ut i morse. Dricker vatten med en Nuun-elektrolyttablett på kvällen, kanske borde ha den på morgonen. Det hjälper mig helt klart att inte bli törstig. Ska bli väldigt intressant att prova StrongLifts efter jobbet. Målet är att jag ska kunna jogga imorgon, så jag lär väl inte köra så tungt. Ha de! |
Första passet SL igår körde på 65% en 1RM.
5x5 böj, 65 kg (135lb) 5x5 bänkpress, 34kg (75lb) 5x5 stångrodd, 38kg (85lb) Tror jag har fel om mitt 1RM i stångrodd. Det var sjukt lätt. Resten kändes rätt. Inte lätt, inte tungt. Går upp till 75% på fredag. 65% gav mig träningsvärk i rumpa och innerlår. Jogga i morse var inte roligt alls, men jag överlevde. Gav nästan upp. |
Löpningen satt idag, så gott det är möjligt med oförskämd träningsvärk i knäna. Kände faktiskt inte knäna typ alls. Iofs var det snålblåst i morse, i motvind första kilometern. Det var lugnt, då fick jag medvind i uppförsbacke.
Jag har en teori: Andningen sitter bäst när det är oförskämt kall snålblåst i motvind. Vet ej varför, men undrar om min kropp helt enkelt avskyr att vara varm. Tror även att knäna var upptagna med att frysa :D de hade inte fokus nog till att göra ont. Mindre bra: insåg att jag måste köra SL idag. Hade hellre väntat tills imorgon, men jag har halvdag och maken har bytt helg så han är ledig fredag-lördag. Ser inte fram emot att jogga imorgon. Hoppas bara att utrustningen jag behöver kommer vara ledig, viktrummet är öppet för elever fram till 16:50 idag. Tänker prova 75% av 1RM och iaf stretcha benen efter. Stretchade inte alls i tisdags. Funderar även på grönsaker och micronutrienter. Tror jag får lägga till spenat i smoothien på kvällen. Både jag och maken brister i allt vad grönsaksvitaminer heter. Blä. Glömde även att ta Flonase och nu säger näsan ifrån. Samma gäller ögondropparna (Allgil är BÄST!) Aja... jag får överleva... Ha de! |
Pass B idag.
Knäböj Marklyft Axelpress (militärpress?) 65% av 1RM igen p.g.a. att jag vill lyckas springa imorgon morgon. BLÄÄÄÄ VAD SEG JAG ÄR I MUSKELFÄSTENA ÖVANFÖR KNÄNA!!!!! |
Dagens löpning gick över förväntan! Seg i miskelfästena ovanför knäna män mycket bättre än igår, och fantastiskt mycket bättre än i onsdags.
Kallare snålblåst i morse än igår, och andningen gick ännu bättre. Blä och jippi på samma gång. Tror att jag kan vara på rätt spår. Orkar inte räkna om pounds till kilogram, så här är gårdagens SL 5x5-pass på amerikanska: Knäböj: 145lb Marklyft: 125lb Militärpress: 45lb Hade bara tänkt gå upp 5lbs i böj, men det gick bra utöver sega muskelfästen. Körde med musik, det var gött. Skolintendenten tränar samtidigt som mig, och han stånkar en hel del. Då föredrar jag musik. Lite nervigt att träna samtidigt som högsta hönset, speciellt utan någon annan där, men vi ignorerar varndra artigt tills en av oss är färdigtränad. Sedan säger vi hejdå och önskar god kväll. Vad gäller själva passet gick det bra. Jag fattar inte hur jag kan känna mig så svag i marklyft när jag är så stark i ryggen. Tror att det kan hänga på händerna. Har träningshandskar med hela fingrar som jag köpte när vi skaffade vattenroddmaskin (en water rower). Får använda dem. Sjukt svag i militärlyft. Försökte lägga på 10 pounds till men det gick inte. Det släpper väl. PS: jag älskar verkligen Sempers knäckebröd. Mina föräldrar skickade 20 paket i födelsedagspresent (i februari), hälften havreknäcke och hälften lantknäcke. Det finns inget glutenfritt som kommer i närheten, iaf inte här i Oregon. Semper <3 |
Memorial Day är en dag då man ska minnas och ära de som i krig har gett sina liv för USAs skull.
Jag firar med att hållas på makens jobb, skriva tentainstruktioner, och så sprang jag i morse. 05:30 gick jag upp. Skippade nästan, men kände som att jag inte skulle känna mig nöjd med dagen om jag inte sprang först... vilket brukar stämma. Då har jag redan lyckats med något bra. Rundan gick riktigt bra. Vädret var svalt och stilla, andningen satt nästan klockrent, och det mest flöt på. Har ont i trampdynorna och utsidan av fötterna sedan jag började med SL i veckan. Träningsvärk i fötterna? Har även nya träningsbyxor, köpta på Costco för typ 100kr. Ska köpa två par till tror jag. Trekvartsbyxor i prasselmaterial, tunna, snygga OCH väldigt bekväma. Det är nog allt för studen. Ha de! |
Spindlar
Sitter pa laptopen och orkar inte hallas med att skriva in pa andra sidor, sa det blir inga svenska bokstaver idag.
Hade inte tid att skriva igar, jag hade for mycket att gora. Rundan gick helt okej, inga problem. A andra sidan precis nar jag gick ut ur dorren sa kande jag nagonting, men var inte saker pa vad. Precis utanfor de flesta dorrar pa "travel trailers" sa finns det en stang att halla i sig nar man gar ner for trappan. Jag tittade tillbaks och trodde att jag sag en massa knott svarma precis vid dorren. Sedan insag jag att svarmen inte rorde pa sig. Det var 300 nyklackta spindlar som hade byggt bo precis dar. Spydde nastan nar jag insag att jag varit nagra centimeter bort ifran att fa hundratals sma spindlar pa mig D: sedan blev det vattenslangen for dem. Fy fan! Rundan gick sa bra som den kan ga nar man vantar pa att stresskrakas. Det hande dock inte. Gardagens SL-pass: 5x5 knaboj: 145lb 5x5 bankpress: 85lb 5x5 stangrodd: 105lb(?) vet ej hur mycket stangen vager, det ar en sandar vagig med bra grepp. Minns ej vad de heter. Kandes tungt i allmanhet, fast pa ett bra satt. Knaboj kan jag ga lite tyngre i, bankpress kan jag nog upp ga upp till 90lb utan storre risk, men stangrodd har jag nog maxat for stunden. Det blev ratt tungt xD Dagens loprunda... jadu... inga spindlar idag iaf. Har ingen traningsvark (smart nog att stretcha igar) men kande att kroppen ar seg efter SL. Forsta halvan var typ uppvarming, men sedan slappte det faktiskt. Jag lunkade pa i min takt och kande mig som om jag flot fram, eller svavade. Det var helt underbart! Det hander liksom inte sa ofta med alla backar och dylikt. Det holl i sig till den branta backen. Dar blev det tungt igen. Kanns konstigt att kora tva SL-pass i veckan och inte mer, men det kanns aven lagom. Jag far kora sa tungt jag pallar utan att ha en spotter med mig, och jag kor snart tyngre an jag vagade nar jag korde supersets fyra-fem ganger i veckan pa tresplit. Jag gillar SL. Far jag gainz sa ar det ju annu battre. Ser fram emot att prova utegymmen i Orebro i sommar, och jogga vid Svartan och diverse andra vattendrag (Oset <3) SL igen imorgon, och jogging som vanligt. I och med helgen sadlar jag om till att springa Sondag-Torsdag, sa springer jag inte nar maken ar ledig. Ha de! |
Jag vågar nu påstå att mina lungor gillar luftfuktighet. Det var molnigt och fuktigare än vanligt igår, och samma sak gällde idag. Igår var jag dagen-efter-träningsseg, men idag gick det mest allmänt bra.
Detta var andra gången då jag hittade mitt flyt, efter typ första 1.5km, och sålänge jag distraherar mig själv med att tänka på annat så sköter kroppen resten. Plötsligt hade jag nått den branta backen på hemvägen. Har sovit bra också. Kände mig väldigt uppsvälld i förrgår, och det var märkbart. Maken bekräftade. Introducerade torkade montmorencykörsbär i kosten. Det tar ett par dagar för magen att anpassa sig och lista ut vad som pågår. Idag ser jag äntligen ut som vanligt igen. Ha de! |
Idag lägger jag på tyngre. Stressig dag med för många bollar i luften, inte ens mina toppelever i nian har lyssnat på instruktioner att sluttentan är IMORGON, och allmänt gnäll.
Fick dessutom säga nej till en åtta som ville dela med sig av mat idag, istället för onsdag. Nej,vi har tillåtelse att ha mat på onsdag. Vi har inga tallrikar eller bestick än. Förihelvete nu får dagen ta slut. Och ikväll ska jag agera fotograf för tolfteklassarna på en prisceremoni för akademiska grejer de har gjort. Jippi. Jag har stresshuvudvärk. BLÄÄÄÄÄÄÄ |
Tog ut stressen på gymmet. Nytt PB i böj tror jag. Speciellt som jag hade kunnat gå tyngre. Ska jag gå högre i marklyft behöver jag remmar. Händerna pallar inte.
Svag i militärlyft och höger axel gjorde ont. Jag har obalans i skulderbladsmusklerna, så jag vet vad det beror på. Måste helt enkelt kämpa igenom. Böj: 155lb Mark: 145lb Militärlyft: 50lb Det tog udden av adrenalinet. Såg att skolintendenten sneglade nyfiket på mina markvikter när han gick förbi. Listade även ut hur jag får musikanläggningen i viktrummet att koppla bluetooth till nallen. Sjukt gött med UKF Dubstep på hög volym när man är stressad. Sedan blev det låg volym när jag fick sällskap. Tror att jag har underskattat mitt 1RM i böj. Inte säker men känns möjligt. Aja... Godnatt! |
Citat:
Det är inte remmar du behöver, det är magnesiumkarbonat. Av någon anledning blir man mycket starkare när stången inte glider ur händerna: :)http://www.mmsports.se/Tillbehor/Str...Gym-Chalk.html Ta det försiktigt med militärpressen. Den sabbar axlar. Slutade personligen att köra den därav(smärta i vänstra axeln). Sov gott! Mvh r3mpuh |
Citat:
Alltså, jag har inte problem med att stången glider. Inte alls. Jag får ont i fingrarna av att det är så tungt, de låser sig eller vill inte hålla längre :) Ja, det är därför jag tar det lugnt. Vet dock att jag behöver den, och jag behöver ta mig igenom övningen. Känns gött. Ingen träningsvärk. |
Citat:
|
Citat:
|
Gårdagens runda gick bra, inte alls seg i musklerna trots att jag lyfte tungt.
Träffade en tvärdöd bullsnake på trottoaren, beslutade att jag likväl kunde hållas på vägen några meter. Kändes respektfullt och säkert. F.ö. har jag konstaterat att 145lb marklyft är min nuvarande gräns styrkemässigt gällande händer och underarmar. Hur konstaterade jag detta, frågar du? Det faktum att jag har en sådan sjuk träningsvärk från armbågarna och ut i fingertopparna. Jag pallar knappt att hålla i telefonen. Fördröjd träningsvärk är lattjo. Den dök upp drygt 24 timmar efter passet. |
Träningsvärken i fingrarna och underarmarna känns mycket bättre idag. Har ork igen. Kör pass imorgon och på torsdag.
I förrgår var vi till förrådet och hämtade avslutningskläder, och passade på att hämta resväskan också. Hittade bl.a. mina underbara Röhnish-brallor. De passar inte alls över rumpan och låren, får på dem men ser ut som en stoppad korv. Det är problematiskt att jag köpte dem innan jag började styrketräna. Vet ej om jag är för muskulös i allmänhet för att lyckas få plats i dem bekvämt även om jag deffar. De känns som ett rätt okej mått på storlek. Nu känner jag brist på vilja vad gäller att äta. Bläääää... trivs inte med att väga som jag gör. 170.5lb senast, för några veckor sedan eller så. Vill ner till typ 140, eller därikring. Skulle gärna ha ett sexpack. Sprang i morse. Senare än vanligt, blev sent i säng igår. Att börja rundan runt 7 är för sent, det blev väldigt varmt. Det var dock inte det största problemet. Efter ungefär två femtedelar av rundan blev jag skitnödig. Detta innebar att jag fick springa 3km med helt fokuserad på att inte skita på mig, de plockade bort bajamajjorna vid skolan. Sportsäsongen är slut. Det är otroligt hur snabbt man kan springa med rätt motivation. Annars var rundan... varm. Tog mig igenom den, men inte så mycket mer än så. Det duger. |
Av någon anledning var gårdagens runda bättre.
Iofs var det redan 20 grader varmt 05:45... blä. Solen gassade för glatta livet. I teorin ska det bli svalare till helgen. Tog mig igenom passet trots håll sista kilometern. SL idag. Ska lägga till ett pass för bålen imorgon. Får se hur det går. |
Böj: 3x 165lb, gick sedan upp till 185lb! PB som fan!
Bänk: 85lb, ingen ökning Stångrodd: typ 110lb tror jag Kändes bra med böjen. Vill inte gå tyngre riktigt än, men jag körde 165 och tyckte att det inte var så farligt. 185 var rätt tungt. Nu böjer jag officiellt mer än jag väger. |
Citat:
|
Bra andning i morse. Riktigt bra. Benen tyckte att jag kunde dra åt pipsvängen :D men de överlevde.
Lägger extrapass på hyllan, behöver mina vilodagar om jag ska fortsätta öka. Det tänker jag absolut göra. 100kg skulle verkligen kännas vrålcoolt. 200lb på torsdag, yes? Citat:
Kanske provar ett set om 200lb på torsdag. Stor, fin, rund siffra. |
03:25 inatt hälsade åskskuren från apokalypsen på oss.
Den varade i ungefär 10 sekunder. Detta var den årliga händelsen som gjorde det omöjligt att somna om. Gick på toan också och fick en hostattack för att luften var så torr. Tror att jag somnade en stund framåt 05:00, och då hade jag planerat hur jag ska hantera beteenden i klassrummet, använda mig av "graphic organisers", hur jag vill använda min anslagstavla nästa år, posters jag vill sätta upp, och hur jag vill visa upp mitt klassrums tre huvudregler: 1. Var närvarande 2. Var förberedd 3. Ta det coolt Sprang ändå 05:30. Jävla seg i huvudet var jag, och innan rundan hostade jag fortfarande. Maken blev riktigt orolig för mig. Rundan gick över all förväntan. Riktigt bra faktiskt. Fortfarande död i skallen. Galen dag, men rätt bra. |
Bästa löprundan NÅGONSIN!
Det bara flöt på hela rundan, och jag saktade knappt in uppför den branta backen. Jag är bäst idag. Helt klart redo för att sätta nytt PB i knäböj efter jobbet! Siktar på ett set om 200lb, får dock se efter fyra set om 185. Se hur det känns. Tog även morgondagen ledig så att jag kan fira sista hela veckan när maken är ledig. Brukar inte köra hashtaggar men asså... Ha de! #Winning |
Inget PB. Var trött och omotiverad. I och med att jag hade stressadrenalin senaste två ökningarna så får jag vara nöjd. Gick dock in för hårt på marken. Inte bra. Måste bygga upp handstyrka. Händerna rakt av pallar inte.
Böj: 5x185lb (nöjd) Mark: 2x165lb, 2x155lb, 1x145lb (meh) Axelpress: 5x50lb (kanske 55lb nästa gång) Det är inget vidare när morgonen är perfekt, men halvvägs igenom dagen tappar man motivationen. Hade lika gärna tagit en tupplur på golvet. Med de förutsättningarna är jag som sagt nöjd. God natt. |
Just det. Jag sprang idag. Det var rätt segt.
Är f.ö. förvirrad över min kropp. Enligt min längd och vikt borde jag vara större. Jag är rätt stark så en stor del av det lär vara muskler, men det är en del fett. Upptill har jag storlek small (36), nedtill medium (38/40). Rumpan började krypa mot 40/42 men har återhämtat sig. Har jag helt enkelt en tung benstomme? Kvällsmått i inches, bara därför att: Vader: 14 Lår: 26 Midja med full mage: 30 Rumpa: 40 |
Okej runda i morse.
Omotiverad till att skriva. Jag hatar att vara uttråkad. Blir bara ett A-pass SL denna veckan, så jag ska se hur tungt jag orkar idag. Ska spendera tisdag kväll till fredag i Portland. Det ska bli kul (om man frånser pollenallergi) att springa ett par rundor. Kanske springer med svärfar, om han inte tycker att jag är alldeles för långsam. Orkaaaaaaaaa! |
Bra SL-pass igår!
Knäböj: 190lb Bänkpress: 90lb Stångrodd: stång + 90lb PB i böj är inte illa pinkat. Dock börjar svanken/ländryggen tycka att det är jävligt tungt. Ska testa att hålla mig på 190 i ett par veckor och se om jag vänjer mig. Bra runda i morse också, helt över förväntan. Woot! Har börjat använda samsungs fitnessapp (S Health) och det känns ju väldigt trevligt att den räknar steg åt mig och allt vad det heter. Använder den bara för steg, och leker lite med pulsmätare och dylikt. |
Bra böjt! Och bänkat också för den delen :D
|
Citat:
|
Idag sprang jag i grönska. Kändes gött. Backarna i denna staden är typ ingenting jämfört med hemma, det kändes bra.
På något vänster fick jag ändå träningsvärk i ben och rumpa. Mysko. Det händer liksom inte. |
Bra pass i morse. Lite seg i benen, men det gjorde inget. Spenderade det mesta av andra halvan med att höja takten. Kändes rätt i och med att rundan i Portland är såpass mycket enklare och plattare. Tog ut mig rätt rejält i ett par kilometer, och den sista biten blev tuff.
Kändes gött. |
Rådfrågade min svärsyster om knäböj och känslan i ländryggen. Hon är en riktigt bra sjukgymnast, och jag litar på henne råd.
Hon sa att jag bör övergå till frontböj istället för vanligt knäböj, för att avlasta ryggraden. Det känns klokt, så på tisdag börjar jag med frontböj istället. Börjar med bara stången nästa pass och får se hur jag ligger i styrka. Har liksom ingen lust att sabba ryggen bara för att jag vill bli starkare :) |
Magen var så bakis i morse att jag inte trodde det skulle bli någon runda idag. Tog hand om mina sysslor och körde till Portland (jag ska till tandläkaren och få krona), och när jag kom fram var jag motiverad att springa.
Varmt och kvalmigt utav fan, men det var gott om skugga så det gick. |
I Portland igen. Rundan gick långsamt, det var så hög luftfuktighet att det kändes som om jag sprang i ett akvarium.
Blä. Jag gillar inte att gå till tandläkaren. |
Bra pass i morse. Så skönt att vara hemma igen. Underbara torra luft.
Gick ut med vovven efteråt, typ 2-2.5km. Sammanlagt blev det 11000 steg innan frukost. Känner mig permatrött. Jag är inte van. |
Bra pass i morse. Nya löpartights.
Baleaf 7 inch running tights med leopardmönster. Jag gillar knasiga mönster. Kände mig ascool. Såhär ser de ut: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1wpTkL...lding-Yoga.jpg Det skulle vara kompression i dem men det vete fan. Det känns som att de är varmare än mina Nike Pro. Dock var solen väldigt varm idag. Den stekte redan 05:45. That's life. Ha de'! |
Dagsform med tillhörande armhålsplufs eller vad det kallas för:
https://i.imgsafe.org/b2d93ba5b0.jpg Inte för jävlig men mycket mjukare än jag vill vara. Upplagd i självmotivationssyfte. |
Bra pass i morse, trots att jag tydligen hade en blåsa på vänstra mittentån. Veckans pass är avklarade!
Fick för mig att trimma tåvalkarna. De började bli lite väl tjocka. Nedre utsidan av stortån, framsidan av alla tår, och av någon anledning får jag en valktopp undertill mittentårna på båda fötterna. Klippte även bort blåsan. Jag läker typ aldrig om jag låter blåsan vara kvar, trots att jag vet vad blåsor är till för. Två dagar till att läka! Söndag, måndag och tisdag springer jag mina vanliga pass. På onsdag ska jag prova att springa en mil på löpband för att benen inte ska bli för otåliga när jag flyger. Anländer 22 timmar efter att jag lyfter, och 7 av dessa är mellanlandningar. Den längsta flygturen (Dallas, Texas, till London Heathrow) kommer att vara 9 timmar lång. Kompressionsklädsel på ben och fötter, och medicin som gör mig trött. Det är min plan för att inte bli uttråkad. |
Jomensåatt... jag vet inte.
Trodde att jag hade något att skriva. För första gången har jag inte resfeber. Jag är dock väldigt ängslig och hoppas att jag kommer hem helt utan problem efter resan. |
Förra veckan: 174.4lb
Idag: 173.1lb Rätt riktning! Jag KAN ha karaktär och deffa! |
Bra pass i morse. Riktigt bra.
Vanligt pass imorgon, sedan 10km på löpband tisdag morgon. Sedan en resa som kommer ta typ... 27 timmar med restid inräknad. Tänker försöka jogga så snart jag orkar i hopp om att det ska hjälpa med jetlaggen. Idag packar jag färdigt, imorgon eftermiddag åker jag till Portland, och tisdag flyger jag. |
Skrev ett långt inlägg. Tryckte på fel knapp.
Sprang inte i morse, ska springa ikväll på löpband. Så långt att jag inte orkar mer, överanstränga mig tillräckligt för att benen ska behöva ett par dagar för att återhämta sig. Minst 10km, får se hur långt jag pallar. Borde klara mig längre än så, om inte höfterna (mina "hip flexors") ber mig att dra dit pepparn växer. Har städat (behandlat skåpen med träbehandling, rengjort duschkabinen, diskat) vilket var en timmes typ medelintensiv cardio. Springer ikväll istället så att löparskorna får torka innan de packas, och så kan jag ha alla kläder tvättade och torkade innan avresa. Ha de! |
Var för hungrig för löpband, och vi gick ut och åt med svärföräldrarna innan maken åkte hemåt. Alltså inte löpband ikväll, det blir för sent.
Men... det är ganska precis en engelsk mil att springa runt kvarteret. Gött. Blir en sen runda ikväll. Siktar på sex varv minimum, det är typ likvärt 10km (9.65) men får se om jag orkar mer. Det är en enkel runda, borde gå på känsla, slippa tänka så mycket. Reseförberedelserna är klara, utöver springandet. Har så många poddar nedladdade att jag kommer vara fullt underhållen under flygturer och mellanlandningar. Allt från språk till träning till sexualitet till... jadu, massor. Aw yisss. Har min svenska nalle också. Måste bara köpa ett kontantkort. Ha de! |
Kör tidigt imorgon istället. För mätt, och det blir för sent.
|
04:30... vaknade jag av resfeber och att sängen är så tom. Ligger hos svärföräldrarna, maken är hemma för att slippa köra två timmar till jobbet. Säkerheten och välbefinnandet kommer först.
Jag ser fram emot hans starka, stadiga, pålitliga andetag om tre veckor. Hans hjärtslag mot min rygg. Min sämsta dag med honom är.bättre än min bästa dag utan honom. Dock är jag sjukt uppspelt över att träffa mina föräldrar, att se allt som är svenskt igen, att lukta på alla svenska växter, träffa släkten, och smaka på Nordsjön. Ett hav som blir varmt. |
6.2 miles sprungna, 1 mile promenerad. 10km utomhus, PB för avstånd.
Vi hörs i Sverige. |
Vilodag p.g.a. helt fullkomligt slut överallt. Blir mätt på typ ingen mat alls. Känns konstigt.
Nu ska jag använda min tjuga och gå och köpa mer kvarg. |
Sprang 8km enligt Google Maps, nästan 10km enligt min Samsung S4 Mini. 8km på en timme känns betydligt mer rimligt. Betvivlar starkt att jag springer en kilometer på sex minuter.
Det är jobbigare att springa med hög luftfuktighet. Å andra sidan blev jag inte alls törstig heller. Det var riktigt angenämt. Efter mina vanliga 6.5km brukar jag vara typ helt uttorkad. Sista tredjedelen släppte lungorna och det var nästan som om jag svävade fram. Helt underbart. Ha de. |
Dagens observation: S Health är inte någon vidare smart app. Jag är 168cm lång, mitt steg är ca 75cm (+-5) långt både i promenadtakt och när jag joggar. Det har jag för mig. Jag tar drygt 2000 steg per engelsk mile, och det är strax med än 1600 meter. 1600/2000=0.8 alltså 80cm.
Dock kom jag fram till att S Health förutsatte att mina 8km, strax kortare än 5 miles, med 9700 steg blev till 9.7km. Tack för att du smickrar mig, men lägg av för fan. Bra runda i morse. Bristen på tuffa uppförsbackar tar jag igen med att springa 1.5km extra. 8km som känns, mentalt, oerhört mycket lättare än mina vanliga 6.5. Det är fascinerande. Sverige är så vackert *cupid* Imprgon springer jag hos syrran i Åtvidaberg. Touring the country, yo. Ha de! |
Bra runda idag. Fick springa i helt ofattbart vacker skogsmark.
Tror jag landade på typ 9km eller strax mer. Vet inte riktigt då telefonen var puckad idag och räknade större delen av allt som om det hände igår. Tror att det blev typ 11000-12000 steg. Får se imorgon. Tänker köra samma runda då. Så sjukt vackert. |
Idag blev nästan den dagen då Sohlsken sket i skogen. Tack och lov fick jag låna ett utedass i sista sekunden. Trodde jag skulle dö. Ville inte huka mig i skogen. Det ska mycket till innan jag knackar på hos fullkomliga främlingar.
Helt och hållet överansträngd av att springa två kilometer och hålla mig. Rundan tog allt som allt i springande tillstånd 67 minuter, så det känns helt rimligt att det kan ha varit en mil. Benen är döda efter två dagars långrundor. Det gör rätt ont, fast inte på ett dåligt sätt. Vill gå i dvala. Har inte tid. Ha de! |
Vill mest dokumentera hur ont jag har i knäna och svanken idag. Shiiiiiit asså vilken träningsvärk!
Vilodag med promenad i lätt takt. Det är för vackert för att inte uppleva landet till fots. |
Sprang 36km på fyra dagar. Brukar springa 32km på fem dagar. Undra fan på att benen, höfterna och svanken är trötta. De tycker att jag kan sitta still och hålla tyst.
8500 steg gångna i lugn takt. Funderade på att springa över ett övergångsställe och fick kramp i vänstra skinkan bara av tanken. Jag uppskattar klar och tydlig kommunikation :D |
Efter två vilodagar har jag nu sprungit igen. Jag hade inte återhämtat mig riktigt så mycket som jag trodde. Stel som satan i höfter och knän. Det stod klart att 8km hade varit en riktigt dum idé.
Är nog lite störd i hövvet. Nu har jag ont igen, men det känns värt det. Ska börja köra övningar för att hålla mig skadefri så fort jag kommer hem igen. Balansera kroppen. |
Kul med en löpare =)
Har du några mål med löpning? |
Citat:
Det är mest hälsa, kanske lite uthållighet. Definitivt stresshantering. Löpning är lite som mitt kaffr, den gör att jag vaknar till på morgonen. Kanske en halvmara någon gång i en avlägsen framtid, men för stunden är det den form av träning som känns bra och rolig :D |
Ahlnold: Jag har faktiskt ett annat mål också. Långa, slanka löparmuskler. Jag är typ människomodell arbetshäst, och vill se hur löpningen påverkar min kropps- och muskelform.
Tänkte springa 5km i morse. Det råkade bli typ 7.5-8km. Hoppsan. Bromsen måste ha punkterat en blodåder. Den jäveln borde jobba för SÄPO eller FBI eller vara prickskytt. Nu ser det verkligen för hemskt ut, men det gör i alla fall inte ont. Kan även tillägga att jag lärde mig att Run Keeper kräver att man startar passet för att hålla koll på en. Kanske kör samma runda imorgon av den anledningen. Vill prova den appen. |
Internt blåmärke i vänstra knät. Känns inte, men känns säkrare att skippa löpningen idag. Fan då. Har blåmärket ovanpå knät som alltid betyder att skit står fel till inuti. Hade iofs lite problem igår med stelhet, skönt att det har blommat ut så att det kan bli bättre.
200 air bikes senare är jag mör i rumpa och magmuskler, och höfterna vill inte mer just nu. |
Det blev ett pass ändå. Inga känningar i knät. Samma pass som igår. Kändes bra utöver en halv svärm enträgna hästflugor (djävulens avskräde) som hängde på mig i två-tre kilometer. Fy satan, de kan dra åt pipsvängen hela bunten.
|
Idag sa höfterna att de tänkte bli överansträngda om jag sprang. Det känns okej. 4000 steg än så länge och ska bli några till.
Träningsvärk i magmusklerna från air bikes igår. |
5km idag + 2km promenad och typ det bästa morgondoppet någonsin. Kändes så rätt.
Hela alltet görs om imorgon. Provade Nike Run-appen och gillar den starkt. Den räknar totala distansen sedan installation, jämför distanser, samlar kartor och så får man uppnå mål också. Det gillar jag. Har även löst situationen med att skaffa nytt pass och körkort. Drar en lättnadens suck. |
Bra pass i morse. Tror det är typ 5.2km eller något. Doppet efter var återigen helt underbart.
Det är rolgt med Nike Run. Det håller koll på min takt. Snitt på typ 11 min 30 sek per mile är jag nöjd med. Det enda klagomålet jag har att framlägga är att man inte verkar kunna ställa om till kilometer. Dock höll den även koll på min snabbaste kilometer. Ha de! |
Citat:
Citat:
Ska börja följa din journal noggrannare nu när jag faktiskt börjar fatta lite vad löpning innebär! |
Seeeeeeeeg runda imorse. Väldigt seg. Som sirap i lederna och musklerna var inte mycket mer följsamma än torkat läder. Bläää.
Trodde att rundan var 5km :D men den var 6.3km. Hoppsan. Nike Run är fortfarande väldigt roligt. Försöker lära mig hur lång en mile är, så den säger till för varje avverkad mile. Sedan cyklade jag omkring. Blev inte frukost förrän 11. Sedan däckade jag i 1.5timme så nu är jag bra mosig. Woot fredag, woot har fixat passet! |
Vilodag med Kvarntorpshögen idag. Räknade lite imorse och jag ligger på typ 17-18km sedan senaste vila. Har idag, imorgon och måndag kvar. Vill springa två pass om typ 8km innan jag flyger. Skulle jag köra på tre dagar hamnar jag alldeles för högt.
Går redan över en del. Vilodag idag blir det! |
Allmänt lat bålträning lite snabbt framför tvn.
4x 50 air bikes, 1x 50-sekunders planka, 2x 25 russian twists, och 2x 20 laying down bent leg core twist. Lite är väl bättre än inget? :D |
Riktigt bra pass imorse. 8km som liksom bara flöt på, andningen satt bra, och vinden var svalkande.
Blev sjukt varm och törstig, så på tillbakavägen sprang jag (lååååångsamt) igenom fontänen på Järntorget. Så skönt! |
78.5kg efter frukost och vätskeintag efter frukost. Känns varken trivsamt eller hållbart. Nu är jag fanimej trött på att vara så fluffig.
Let it be recorded. |
Flygen kommer att vara astråkiga, och allt kommer att gå bra. Helt oanmärkningsvärt.
Är det ens ett ord? Nu är det iaf ett ord. |
Citat:
Najs. Såg bild på din kropp tidigare i journalen och det ser bra ut :) |
Citat:
Avfluffifiera mig lite sedan är jag nog nöjd. För stunden iaf :D |
Vägde mig dagen efter senaste, då låg jag på 77.1kg innan frukost men med vätskeintag efter löppasset.
Människokroppen är så fascinerande :D Nu ska jag försöka deffa ner till 70kg. Sedan får jag se hur det går. 1x0 hade vissa bra insikter i defftråden. Ska inte gå ut hårt och misslyckas, jag känner mig äntligen stabil nog för en hälsosam deff. Både fysiskt och mentalt. Maken köpte hem mandariner :3 färsk frukt är så mycket bättre än torkad! Allmänt jetlaggad idag. Imorgon borde jag sova bort. Beroende på hur det känns tänker jag låta kroppen vila tills på söndag. Kanske kör ett lätt, kort löppass imorgon om jag orkar. Får se. Spänd på att se om Nike+ Run tycker att min vanliga runda är fyra miles. Det stämmer rent tidsmässigt, men det är roligt att få det bekräftat. Senare idag lägger jag nog upp en bild på hur långt appen trodde att jag sprang i söndags, och en bild på hur långt jag faktiskt sprang enligt Google Maps. Har ändå velat jämföra. Blev påmind om hur dålig kondition jag brukade ha. Det känns helt otroligt att jag kan springa en mil utan vidare, även om jag behöver återhämta mig efter mitt veckomax. Jag kunde knappt springa hundra meter. Nu klarar jag tiotusen, säkert mer än så. Det känns bra. Otroligt bra. |
Hej kolo. Resan gick bra. Fan asså vilka schyssta filmer American Airlines har på sina långflyg. Filmer som fortfarande går på bio, yo! Gratis!
Inget springa idag. Förkyld och inte ens i närheten puckad nog att springa när jag är sjuk. Iofs får magmusklerna träning av allt nysande. Nu ska jag sova mer i mitt mörklagda sovrum. Huvudet pallar inte idag. |
Känns nästan löjligt att skriva, men det kändes tuffare än att springa en mil:
Dagens träningspass bestod av att raka benen ståendes i duschkabin, diska stående i 15 minuter och ut gå ut med hunden (max 5 minuter). Klockan är 08:30 på morgonen och jag tror inte jag orkar mer idag, om det inte räknas att andas och nysa. |
Knappt nyst alls idag. Dock har jag nu en bihåleinflammation. Inte alls bra för varken träning eller löpning
|
Igår gjorde jag 150 air bikes. Försöker att få in några kroppsviktsövningar varje dag, även om de blir få och med mycket vila.
|
Kort benpass på kroppsvikt. Tre rundor med följande upplägg:
25 x knäböj 25 x per sida, stående sidolyft 25 x per sida, bakåtspark på alla fyra Helt slut och ont i rumpan. Värt. |
Lol... vaknade med träningsvärk i rumpan och benen. Nöjd.
|
Vilopuls av att sitta upp (enligt S6 Edge) 86bpm. Mätte igen och fick 87bpm som resultat.
Jag kan glatt säga att man normala vilopuls är kring 60, tack vare träning och leverne. Så sjukt trött på att vara sjuk (höhöhö)... men alla skämt åsido, hur väl jag än må veta att det är viktigt att skynda långsamt och låta kroppen återhämta sig. Jag kommer att bli överlycklig när jag kan ta en promenad igen. En riktig promenad på minst ett par kilometer. Återhämtning från sjukdom är oerhört viktig. Det är mitt mantra. På tal om annat har maken nu godkänt proteinfluff (vilket jag gör mer som proteinpudding). Det gjorde mig glad. Han ville ha chokladbitar i, vilket jag inte tycker är några problem alls. Mest av allt behöver vi båda proteinet. Han behöver kolhydrater också, han jobbar hårt fysiskt på jobbet. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:28. |