![]() |
Back on track - Tankoovich´s Journal
Då var det dags för mig att starta en Journal!! Tänkte presentera lite snabb bakgrundsfakta samt annat som kan vara av intresse.
Ålder: 18 år Längd: 179cm Vikt: 75kg Bakrund: Har så länge jag minns tränat och tävlat på alla sätt man kan, hockey,fotboll,löpning,skidor,slalom,friidrott,inn ebandy,stryketräning m.m... det som jag fortfarande sysslar med är Hockeyn, löpning samt styrketräning. Är dock osäker på om jag väljer att fortsätta med hockeyn nästa säsong, tappat intresset helt enkelt. Alltid varit en tung och kraftig kille, vägde vid 16 års ålder 88 kg och var rätt muskellös. Dock tyckte jag att jag var lite för stor och gick ner till 83 kg på någon månad. Fick då väldigt mycket kommentarer som var uppmuntrande. Jag nöjde mig inte där och här upplever jag själv att jag utvecklade en ätstörning. Den 1 oktober 2013 vägde jag 65kg och bestämde mig för att börja leva igen, efter att haft träningsförbud i några månader började med att käka upp mig till 67kg innan jag den 1 december tog mitt första steg in i gymmet. Sedan dess har jag följt Stronglifts 5x5 slaviskt och gjort stora framsteg. Väger idag 75 kg och kämpar fortfarande mot hjärnspöken vissa dagar. Men det går framåt! Bestämde mig för någon dag sedan för att bryta från Stronglifts då jag kände att jag ville prova något nytt. Startade en tråd och fick tips av Jeml om ett upplägg som han själv precis börjat träna. Jag bestämde mig för att köra precis lika och vi får se vem som utvecklas bäst! *hug* Lite stats: Marklyft: 150kg 1x5 Benböj: 130kg 5x5 Bänkpress: 77,5kg 5x5 Militärpress: 50kg 5x5 Stångrodd: 67,5kg 5x5 NU KÖR VI! |
skall följas lycka till mannen, lite kuriosa att våra bakgrunder är nästinintill identiska då vi är både lika långa och vägde lika mkt dock har du nu cirka 7 kg på mig ajajaj :D
|
Gött fan vad kul! 1! :D
Vi ligger gaaanska lika i styrka dessutom, fast du är lite starkare. Framförallt i böjen ligger jag efter :). Kör hårt! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Citat:
Ja, faktiskt.. nästan läskigt lika! Tack detsamma *slap* |
Lust att posta vad det är för upplägg? :)
Hoppas det går bra för dig iaf! Lycka till. |
Citat:
Ja! Hyfsat lika i kroppskomposation också, fast du har lite mer massa. Första rundan gjorde jag 150x6 i marken, 50x6 i militär, 80x5 bänk och 112,5x3 böj. Hade en riktigt dålig dag i böjen dock. Har gjort 120x5. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Tack så mycket! *hug* |
Citat:
Läste det i din journal, får se vad jag börjar med för vikter. Kommer du köra rep intervall 7-12 i basövningar eller blir det 3-5? Ah, nästa gång så tar du 125! ;) |
Okej men njaa du väger ju mer per cm och vi är ungefär lika hårda? :)
Nej alltså första settet blir 3-5 reps (höj när man klarar 5). Sen kör jag 4x10 efter det settet på en vikt jag vet att jag klarar 4x10. Cirka 60-65% av toppsettets vikt eller 50-55% av 1RM. Första settet är typ till fail och dom andra är lättare men med kortare vila typ :) Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
UPPLÄGG:
Måndag: Löpning (HIT intervaller) Tisdag: Marklyft: 1x3-5 , 4x10 Militärpress: 1x3-5 , 4x10 Dips: 3-5x10 Rodd: 5x10 Mage och ev mer axlar. Onsdag: Löpning Torsdag: Bänkpress: 1x3-5 + 4x10 Chins: 1x3-5 + 4x10 Rodd: 3x10 Superset: Pausböj 5x5 Sidolyft 5x10 Mage Fredag: Vila alt lätt simning, jogg, promenad.. Lördag: Benböj: 1x3-5 + 4x10 Benspark: 3x10 Bencurl: 3x10 Chins: 1x3-5 + 4x10 Biceps: 3-5x10 Söndag: Pausbänk: 5x5 Sned bänk: 3x10 Triceps: 3-5x10 Mage Vissa helger är dock fullspäckade av aktiviteter och det kan komma att bli så att söndagspasset hoppas över o jag känner mig sliten eller helt enkelt inte har tid. Såg att jag glömde publicera något specifikt mål så det får hamna här! Mål: Väga 80kg för att sedan utvärdera och e.v sänka intaget så jag inte ökar riktigt lika fort som jag gjort senaste tiden. Just nu käkar jag allt jag kommer åt och väger mig någon gång i veckan för att utvärdera. |
Citat:
Ah, då är jag med! :) |
Pass 1
Marklyft: 140kg x 5 100kg x 10 100kg x 10 100kg x 10 100kg x 10 100kg x 10 Räknade fel och gjorde ett set för mycket, men vad gör de? *flex* OHP: 52,5kg x 5 PB 32,5kg x 10 32,5kg x 10 32,5kg x 10 32,5kg x 10 Dips: 2,5kg x 10 2,5kg x 10 0kg x 10 0kg x 7 (Fail på åttonde) Sittande rodd: 55kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 Körde även Cable Crunch men fick inte riktigt kontakt med magen.. jobbar på tekniken. Kommentar: Första passet på nya upplägget.. fegade lite på Marklyftet och hängde inte på mer än 140, har tagit 150 på 5 reps men tänkte jag börjar lite softy! ;) Militärpress har jag aldrig tagit 52,5 kg i fem raka reps.. kul! :D I övrigt är det sjukt kul att vara igång med något nytt, svårt att veta vad man ska gå in med för vikter men nu har jag tagit lite anteckningar och kör på lite mer sen! :) |
Bra kört! Fan vi är ju sjukt jämna i allting :p
Smart att börja på "säkra" vikter också :) Ska kolla pasta märket snart. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Riktigt stark OHP!
Bra kört :) |
Citat:
ja det är helt galet, kopierade nästan ditt pass rakt av! Jo, kände så, bättre än att lägga på för tungt så teknik osv blir lidande! Schysst, såg galet gott ut! :) Citat:
Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Haha ja nästan på pricken lika ;)
Märket är "garofalo", riktigt grym pasta. Blir alltid aldente och är svår att få överkokt (14min koktid). Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Är såå sjukt sliten idag och träningsvärken är ofattbar! Jag lever mina vänner :D
Samma känsla här! Men de e ju gött ;)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Bara en fråga! :)
Har länge funderat på att införskaffa något proteintillskott eller liknande. Haft funderingar på EAA, värt att prova nu när kollo har bra priser eller är det bara som att kasta pengarna ? Har inga direkta problem med att landa på ca 200g prot vilket är mer än 2g/kg :) Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Citat:
Får du i dig mat inom 1h efter träningen så är det som att kasta pengarna i sjön!
Jag har slutat med sånt där. Har dock 3 burkar amino som står hemma, så dom få gånger som de dröjer till käket så tar jag en shake. Men ytterst sällan. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Ja okej, men isåfall om du vill byta ut mjölken så är det ju väldigt smidigt dom gånger det dröjer över timmen till maten.
Däremot är det ju inte bättre än mjölk. Men det blir mindre kalorier om man nu tycker det är positivt. Jag hade valt EAA då :) Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Pass 2
Bänkpress: 85kg x 4 50kg x 10 55kg x 10 55kg x 10 60g x 10 Pull ups: +5kg x 5 +0kg x 7 +0kg x 7 +0kg x 5 +0kg x 5 Sittande rodd: 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 Pausböj: 100kg x 5 100kg x 5 100kg x 5 100kg x 5 100kg x 5 superset sidolyft Avslutade med lite magövningar. Kommentar: Gött pass , nästan ensam på gymmet vilket alltid är skönt! :) Som jag nämnde efter förra passet är det svårt att veta vilka vikter man ska lägga på när man kör ett helt nytt schema. Bänken hade jag nog kunnat kört 60kg rakt av på de avslutande 4 seten.. Pull upsen behöver jag jobba på men det kommer säkert! Känner mig stark första 3-4 repetitionerna men sen dör musklerna och det blir svintungt. Nu styr jag bilen mot äventyr, ska planetera skog hela helgen så detta blev tyvärr veckans sista gympass! Dock tar det fint att gräva och gå i skogen 4 dagar så ska nog inte tappa spec mycket! :) |
Fan va bra bänkat tanko! :)
Är din familj bönder? Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Jo, eller uppväxt på en stor bondgård! :) Vi eldar med ved för värme os.v :) Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Löp intervaller i backe idag.
Fokus på explosivitet. 80m 4x2 Inkl uppvärmning samt nerjogg ca 2 km/st. Simpelt men effektivt! Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Nice med intervaller :)
Ah, fick passa på med att köra dom i backe när vi inte är hemma, så platt i mina trakter! :)
Är också lite sugen på typ intervaller ibland. Eller nåt kondispass i veckan :)
Det är skönt och roigt!
Blir ofta 30/30 intervaller dvs springer 30sek vilar 30sek . Grym träning för kondisen ! :) Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Hehe exakt det jag funderat på :p hur många intervaller kör du? :)
Såhär "försäsong" har jag dragit igång med 9x2. senare blir musklerna snabbare tål mer kan man gå ner mot typ 6x3 . Går att variera i all oändlighet ! :)
Idag var det dags för hemresa från skogen där jag planterat tall i några dagar.
Blev lite snabba intervaller med brorsan innan avresa. 6 x 120m på bana, allt för att hjälpa honom i hans friidrottssatsning. Det är dessutom roligt och bra att köra lite. Har även anmält mig till en friidrottstävling där brorsan ändå skulle tävla. Liten tävling så tänkte att jag kunde ställa upp istället för att bara gå där och strosa en hel dag. Sprint 200 meter står på schemat, får se hur det går, haha ! :) Har lite problem med hur jag ska välja att lägga upp gympassen nu, har som sagt 3 olika pass. Tanken är att köra dessa Tisdag, Torsdag samt Lördag. Dock missade jag mitt lördagspass och har tid att dunka till gymmet imorgon, funderar på om jag ska köra det passet då för att sedan köra som vanligt resten av veckan eller om jag ska göra tisdagspasset redan imorgon och sedan ta en vilodag på tisdag.. hmm! |
Kan bli tufft att köra pass3 imorgon och sen pass1 dagen efter :p
Jag skulle nog rekommendera att du glömmer det missade passet och bara kör på som.om du inte missade det ;) Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Det låter tråkigt Jeml ;) Men du har nog rätt! Blir nog att jag tar ett lätt lördagspass bara för att få känna på vikterna och träna lite teknik i de övningar jag inte kört på länge (eller aldrig) ex. brncurl samt snedbänk
Hehe ja men att köra passen utan vilodag emellan är nog inte jätte smart eftersom du kör tung böj ena dagen o sen tung mark dagen efter.
Fast om du skiter i bröst skulle du kunna göra så, att köra mark dagen efter böj FUNKAR ju :) Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
2014-05-05
Uppvärmning till gymmet, löpning ca 2km. Benböj: 130kg x 5 100kg x 10 100kg x 10 100kg x 10 100kg x 10 Bencurl: 45kg x 10 40kg x 10 40kg x 10 Chins: 10kg x 4 0kg x 8 0kg x 7 0kg x 7 0kg x 5 superset hängande benlyft Lutande bänkpress: 40kg x 10 40kg x 10 40kg x 10 superset bicepscurl 35kg x 10 35kg x 10 35kg x 10 Kommentar: Är en dag försenad med passet vilket gjorde att jag enbart slipade teknik i lutande bänk då jag ska köra ett pass redan imorgon. Nöjd med benböjen, känns bra för att vara första gången med 10 reppare på länge! Chins är min svaga länk, filmade idag och insåg att tekniken kanske inte riktigt stämmer. Vet inte om jag jobbar för mycket med armar och använder ryggen för lite.. I övrigt så älskar jag att träna tidigt. See you! |
Satan 10or på 100 i böjen! Riktigt imponerande!
Bra chins också Lägg upp filmen :) Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Lägger upp den ikväll/imorgon :) Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Gårdagens käk:
FRUKOST 80g havregryn 1 päron 1 ägg 25ml mellanmjölk kanel PRE WORKOUT 1 Äpple LUNCH: (rester från veckan) 150g okokta ideal makaroner 200g vitkål 1,5 ägg 1 äggvita 5 köttbullar (scan) 1 msk senap 10g riven parmesanost MIDDAG: 2,5 bitar ugnspannkaka med bacon och potatis 100g keso 1 riven morot KVÄLLS: 2dl havregryn 20g russin 1 äpple 1 msk messmör 90g bröd 1 msk keso 25ml mellanmjölk Grovt uppskattat då alla mått är uppskattade.. 3100 kcal Prot: 135 g Fett: 90g Kolhydrater: 420 g Morgonvikt idag: 74.8kg Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Gött käk, lagom opti makros :)
Ska nog fan stuva lite spaghetti med köttbullar o ketchup ikväll! Passar parmesan till det alltså? :) Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Skippa ketchupen ;) Riven parmesan på varma makaroner är snuskigt gott! Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Gött ja brukar också göra så... räkna lite lätt i huvudet och sen skriva in uppskattad mängd i shape up på kvällen.
Ibland vet jag exakta mängden när jag bara gör mat till mig själv t.ex Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Gårdagen var en lite galen dag för att vara mig i matväg. Var på studieresa med skolan, de bjöd oss på lunch vid 13 men efter det var den enda möjligheten till mat en kokt korv för 35kr. Hade som tur var en banan med mig. Kom hem 23.30 och var hungrig och trött.
06.30 1dl havregryn 1dl rågflingor 1 msk messmör 1 banan 1 ägg 25ml mellanmjölk Post workout 10.00 (Deffar jag nu eller vafan?) 250g kvarg 0,1% 1 banan 2msk kakao 1,5dl havregryn Lunch 13.00 2 kycklingklubbor utan skinn 1 bönbiff halv tallrik stekt ris med kidneybönor (calyporis) räknar 150g okokt ris 100g kidneybönor tomat,gurka, vitkål 15.00-21.00 1 banan 5 koppar kaffe Middag 23.00 6 skivor rostade pågen rasker 600ml mellanmjölk 4 skivor skinka 1 msk apelsinmarmelad 3 skivor prästost 20g lätta mini Grovt uppskattat: 3200 kcal 450g kolhydrater 70g fett 180g protein Morgonvikt: 75.2kg Humör: Dåligt, känner mig fetare än någonsin.. |
Go' middag! :)
Hehe känner igen det där med att man känner sig fet. Jag känner mig minst lika fet idag på 78kg (efter ganska högt intag mat igår) som jag gjorde på 83kg innan deffen lol. Bara ignorera o ta en glass till :) eller nåt.. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
2014-05-06
Morgonvikt: 75.2 Löpning 2km till gymmet. Marklyft: 150kg x 6 110kg x 10 110kg x 10 110kg x 10 115kg x 10 Militärpress: 55,0kg x 3 35kg x 10 35kg x 10 35kg x 10 35kg x 10 Sittande rodd: 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 Benspark: 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 Dips: KV + 2,5kg x 10 KV + 2,5kg x 10 KV + 2,5kg x 10 KV + 2,5kg x 10 Kommentar: Hade lite träningsvärk sedan passet igår och förhoppningarna på att göra ett superpass idag var inte särskilt stora. Dock vändes dessa negativa tankar direkt på värmningen till marklyftet, kände mig oerhört stark men feg som man är valde jag att inte lassa på mer än 150kg, dessa gick enklare än jag trodde och jag inser skillnaden mellan att börja passet med mark istället för att som i SL först kört böj och sedan OHP för att till sist avsluta med marklyft, känner mig mycket starkare nu. I övrigt var det ett gött pass, aldrig kört benspark tidigare men den brände bra i framsida lår och jag vågar nog även där öka 10kg till nästa pass. I dips var jag mycket starkare än vanligt! *flex* Ökningen i jämnförelse med förra veckan är bra! :hbang: Till middag blev det helgrillad fläskytterfilé med potatisklyftor och grillade grönsaker. I övrigt haft det lite jobbigt på matsidan senaste dagarna, precis som jag skrev i tidigare inlägg så känner jag mig riktigt tjock just nu, hjärnspöken *gah!**gah!* |
Riktigt bra mark! Imponerande 10or i militären o dipsen också :)
Höj sakta men säkert, 5kg i marken o 2,5kg i övriga basövningar per vecka. Bensparken är go o köra riktigt strikta reps så det bränner som satan :D Brukar också få hjärnspöken på bulk oftast. Man känner sig tjock osv sen rätt vad det är känns det tvärtom. Bara psykiskt :p Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Thaank yooou broo! :D
ELD i benen efter benspark! :laugh: Det är jobbigt men jag klarar mig, fortsätter det tänker jag ta en liten dayoff på torsdag när jag har träningsfritt, käka tills jag blir mätt men inte mer. Försöka få tillbaka lite aptit! |
Dagens intervall pass:
(Löptid sek/Vila sek) 30/30 x 7/7 Serievila 3 minuter 30/60 x 6/6 Kommentar: Tack vare de låga antalet intervaller driver man på tempot rejält och mjölksyran pumpar enda ut i tåspetsarna. Passet kändes bra gick in i väggen totalt sista 3-4 intervallerna men det visar bara att man kört hårt! :devil: Till middag blev det lax och ris! *flex* Fan va gött! |
Blir nästan lite avis, hade tänkt köra intervaller i veckan men det bara regnar... :(
Såg att reaper inte kunde hjälpa med excel dokument, har du testat appen "libra"? Jag använder den och registrerar vikten där varje morgon. Man får något som kallas "trendvikt" för 7dagar, jag vet inte riktigt hur det beräknas men det är något trögare än vanligt medelvärde (mindre känsligt). Jag tycker det är perfekt och det är det jag går efter :) Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Nää den tröken ;) Ah, schysst det ska jag prova.. tidigare tog jag vikten enbart varje måndag morgon men det diffar ju så jäkla mycket från gång till gång beroende på vad man ätit kvällen innan osv.. Ska lätt prova appen! :D Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Haha jo jag vet men det är inte lika lätt att komma iväg ;)
Nej det är inte särskilt "bra" att väga sig en gång i veckan. Visst kan man ju se om trenden är upp eller ner men en vecka kanske man går upp / ner 2kg och det skulle jag tycka var jobbigt, o framförallt svårt hur man ska anpassa maten. Gött! :) Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Nepp, blir jäkla skillnader! Ja, jag väger mig enbart för att se till att vikten ökar i bra takt ! :) Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Vilodag i från träning idag den spenderades dock i det blivande hönshuset :D Snart blir det egenproducerade ägg ! Mums!
Har länge suktat efter en köttfärssås efter alla fina bilder i jemls journal idag fick det träda i kraft! http://img.tapatalk.com/d/14/05/09/e3u6u9ep.jpg Toppade med riven parmesanost och färsk basilika! GREAT! Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Nice med egna ägg!
Ah jävlar vad gott med köttfärssås och parmesan. Kan vara en av dom godaste rätterna :D Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Helt galet gott, fattar inte de som skippar parmesanost är som att hoppa över färsen i såsen! Fungerar bara inte! Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Det är värre att skippa parmesanen! Det kan ju ändå bli en god tomatsås utan köttfärsen ;) men ne alla tre komponenter (pasta, köttfärsås och parmesan) är lika viktiga, det GÅR inte att plocka bort någon :p
Citat:
Har du någon favoritparmesan? :) Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Vilken trevlig journal jag har missat.
Bra styrka + mat! Det gillar jag :) // follow Edit: Egna ägg är riktigt najs. Har en liten gård utanför stan med självbetjäning av ägg. 36 st STORA ägg för 46 kr är helt okej :) |
Citat:
Har testat Icas egna någon gång och den var faktiskt förvånansvärt bra, bättre än zetas tror jag faktiskt. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Åh, visst är det fantastiskt gott, bra pris också! :D! Vår familj har köpt/fått av grannen i många år, nu ska jag få låna några höns av henne under sommaren för att testa på hur de är ! :D Kanske ett framtida jobb! |
Citat:
|
Pass 2 2014-05-09
Bänkpress: 85kg x 4 60kg x 10 60kg x 10 60kg x 10 60g x 10 Pull ups: (suptinerat grepp) +10kg x 4 +0kg x 6 +0kg x 6 +0kg x 5 +0kg x 4 superset hängade benlyft Sittande rodd: 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 Pausböj: 102,5kg x 5 102,5kg x 5 102,5kg x 5 102,5kg x 5 102,5kg x 5 superset sidolyft Kommentar: Kände mig skitpigg hela dagen och var riktigt taggad när jag gick mot gymmet. Väl där kändes allt helt okej. Dock var pull upsen ryyysligt tunga och det gick bara inte att göra fler.. Ställde precis in klyftpotatis och en hel kyckling i ugnen. Lite bilder kommer helt klart upp senare! :) *popcorn* |
Ah jag har också köpt på ostbutik ibland. Det är ju helt klart nån / några nivåer bättre :)
Sjukt bra pausböj, fyfan! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Åh, tack! :) Tapatalk + Samsung skrev detta. |
FRUKOST
2 portioner gröt 100g bärmix 25ml mellanmjölk kaffe Skollunch 1 tortilla fylld med bbq kyckling och grönsaker Ris och bbqkryddad kyckling. Innan träning 1 dubbel espresso Efter träning 1 dubbel espresso 300ml filmjölk 3 finncrips 1 äpple 1 banan 30g messmör Middag 500g potatis Filéerna utan skinn från en färsk kyckling. sallad bbq sauce ala moberg http://img.tapatalk.com/d/14/05/10/y2e8uvym.jpg Middagen! (och jaa vi har världens minsta tallrikar så resten av potatisen plus den andra filéen fick en egen tallrik :) ) Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Lyxig skolmat! O gött med färsk kyckling :D
+1 på Jeml.
Stark du var för övrigt! Är speciellt imponerad över styrkan i böjen och marklyften :) |
Ja ibland leverar de även i skolan :D
Tack Fille :) Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Bra mkt bättre mat dedär än va vi får allt som oftast iaf...
brukar inte klaga på mat men när det står ``Kristinas gratäng med sting´´ på matsedeln och man möts av riven potatis med grädde och nån islängd tomat blir man lite lack :P |
Citat:
Det låter sjukt lyxigt tanko :p
Kom precis på att jag inte ska klaga ens över min skolmat har bara drygt en månad kvar av den sen blir det matlådor,egenbetald kafeteria mat o andra utgifter suck.....
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk |
1 bifogad(e) fil(er)
Jeml, ja det är faktiskt inte helt fel, såhär ser onsdag nästa vecka ut : Bifogad fil 107396
Nu är det ju svårt att uppskatta mängden, tror kcal är beräknat efter tallriksmodellen men man får endå fin fördelning på makros ! :) Så kan man välja lite mellan de tre olika rätterna som serveras (2 kött samt 1 veg ) Nää man ska inte klaga Allias , de är lyxigare än man tror med gratis och varierat käk! Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Hm är det beräknade makros på en "normal" portion? Väldigt liten :p
Citat:
Ikväll serverade jag familjen en bouillabaisse..
Till grytan/soppan även en hemvevad aioli samt ett gott bröd. http://img.tapatalk.com/d/14/05/11/3ejyguhu.jpg Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Ohhh snacka om att ja blir avundsjuk nu! Satan va gott :)
Citat:
Är grymt sugen på att göra en frutti di Mare imorgon av de vita vinet och skaldjuren som blev kvar ! Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Känner mig krasslig idag så tyvärr hoppar jag över dagens pass, tog mig ner till närmaste kebabställe iaf. GAINZ!
Förståndigt att vila :) fina gains med kebab!
Riktigt starka bänkar, ger en helt klart inspiration! :)
|
Citat:
Jämför man med din böj släpar ju allt :D (utom marken möjligen).
Men du är förjävla stark i böjen! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Haha Gainz! Gillar dina pass tanko, den där soppan såg ej dum ut!
se till att bli bra nu *hug* |
Hehe jeml, tyvärr växer inte benen vad jag upplever.
GAINZ OZZI :D Tack, ditt idag såg riktigt bra ut också! Den är god och relativt enkel, du borde testa bjuda morsan och farsan någon dag! :) |
Stod och funderade efter vad satan jag skulle hitta på till middag.
Resultatet? https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...800080d84f1e48 OSLAGBART |
Haha jag åt exakt samma till middag! :D
*highfive* Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
Citat:
Idag känner jag mig piggare och kommer kötta igenom ett intervallpass, ska strax o snacka igenom vad för något med Farfar (PT för min löpning) hehe ;) Kommer troligen bli 30/30! :)
Beställde även hem första kosttilskottet nägonsin igår, blev 1kg vassleprotein som kommer förtäras när jag vet att närmaste måltid efter avslutad träning kommer dröja med över en timme. (Vilket kan ske ganska ofta då jag de flesta gångerna måste ta buss hem och det tar lite tid. ) I övrigt jäkligt taggad på morgondagens gympass där jag siktar mot pers i marklyft! *flex* Tapatalk + Samsung skrev detta. |
Maten såg riktigt god ut på senaste sidan! (Eller ja.. all din mat ser ju god ut) :)
Måste säga att dina böjar är riktigt starka! Antar att det har med hockeyn att göra att du är relativt mycket starkare i böjen än t.ex. bänkpress? |
Tack och Tack Mickee!
Det kan nog stämma, dock var jag inte på is länge alls förra säsongen men de har nog satt sina spår med några hundra miljoner träningar ;) Tapatalk + Samsung skrev detta. |
PASS 2
2014-05-13 Morgonvikt: 74.8 -0,4 sedan förra veckan Löpning 2km till gymmet. Marklyft: 160kg x 3 PB 115kg x 10 115kg x 10 115kg x 10 115kg x 10 Militärpress: 55,0kg x 3 35kg x 10 35kg x 10 35kg x 10 35kg x 10 Sittande rodd: 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 50kg x 10 Benspark: 55kg x 10 PB 55kg x 10 55kg x 10 Superset hammercurl Dips: KV + 5kg x 10 PB KV + 5kg x 10 KV + 5kg x 9 KV + 5kg x 8 Avslutade med lite mage, svårt att få kontakt dock.. tips på övningar för massa sökes *cupid*! Kommentar: Om min mage är såhär stor (//) så var den fylld till (//////) efter dagens buffé lunch. Fy fan är svag för husmans buffér och när man dessutom har 1,5h på sig smiter och äter helt själv det ner jävlulskt med käk. Summerar senare i dags kosten. Men mätt och belåten tog jag mig i alla fall till gymmet och är helt ok nöjd med passet. Kunde nog ha lugnat mig lite och kört 155 (förra veckan 150x6) i marken men gjort är gjort :) Gött pass helt enkelt! :) |
Du är så förbannat stark...*gah!* *flex*
|
Bra pass mano! Ja du borde inte höjt 10kg eg i marken men whata hekk! :)
Galet starka 10or dock både i marken och militären. Dom är fan imponerande ! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk |
bra pass imponerande :)
|
gött pass tanko :D
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:30. |