![]() |
str - Lite från min träning
1 bifogad(e) fil(er)
http://kolozzeum.com/forum/attachmen...1&d=1346685623
Hej! Vet inte riktigt vad jag ger mig in på då detta blir första gången jag startar en journal här, men det ska nog gå bra. Några har skrivit till mig här och visat intresse för min träning (TACK!), så nu ska jag försöka samla lite material här. Kanske får jag själv lite bättre ordning på min träning (o se till så man inte tappar formen :-) Är 30 år och har tränat nu i 10-15 år. Höll på en hel del med annan idrott när jag var mellan 10 och 20 år, men sedan dess endast träning på egen hand. Kört tung styrketräning i grunden, men gillar att försöka kunna vara mångsidig - så idag är det stor variation i min träning. Stats: 30 år / 185 cm / 87 +- några kilo Höres, och fråga gärna! |
Kul med journal! Ska bli spännande att följa.
Är sjukt imponerad av din fysik :thumbup: |
Oh, this is going to be good! *popcorn*
Mycket trevligt med en journal! |
Bästa fysiken på kolo! Kul med journal, kommer att följas :)
|
Det här blir skoj att följa :)
|
Din Fysik.
O,O |
Äntligen, kommer självklart att följas flitigt !
|
så jävla galen fysik..!
|
Finally! Fan vad kul :) *kissass*
|
Vore kul om du kan skriva hur din kosthållning ser ut
|
Str ? Strategen ?!
Hur som helst imponerande fysik. Hands up. Något att sträva efter. |
Dis gon be good!
mirin' |
herrejävlar vad snyggt ! :O
|
Jisses! Kul att se att många skrivit redan. Riktiga legender som glider in här o stöttar, kul!
Niwah: Tack! Får hoppas jag kan komma med något vettigt :) rolf: Tack! Hoppas det. Squamata: Tack! Stor ära om du tycker så, tryggt att ha en bjässe som dig som supporter ;) Spoon: Kul! Nephelite: :) Dackesson: Tack, kul att höra! Jeml: Tack, ska slipa på så gott jag kan! Birk: Tack. Haha. På tiden, hoppas inte på för mycket ;) Jode: Ok, jag ska försöka komma med något sådant framöver. Tearz: Tack! Japp, det är jag, dock inte så mycket lir nuförtiden =) Känner igen ditt nick också. Mackan: Stort tack! Modux: Tack!! |
Instant-prenumeration! Sjukt bra fysik, målkropp om något :) Ser fram emot att se vad du har att dela med dig av!
|
Du måste skoja med oss? Övermänskligt snyggt! :thumbup:
Det där är föresten jag om ett par år... Ett par 100 år.. *rolleyes* |
Blir fan inte bättre! Mirin so much! :(
|
Ser ut som du har muskler på musklerna ibland! Daaaaaayum
|
Bästa fysiken i hela världen!
|
Citat:
Kul att du hittat hit man |
Myrn: Tack! Ja, hoppas jag ska komma med något. Är du missnöjd får du komma med en request, så ska jag försöka ordna det ;)
Ryktet: TACK!! Tålamod o disciplin... kör hårt, fråga om det är något. Whoopie: Tack! Snart klår du mig! Älskarcola: Haha :) Det har jag aldrig hört förut. FREDRIK_S: Haha! Nu har du slagit i skallen efter handstående :( Den dagen du är allvarlig när du säger det där så ramar jag in det o hänger upp citatet i en tavla :) tearz: Japp... :) Detsamma! |
Journalen kommer absolut följas! Hoppas på mycket uppdateringar, filmer och bilder ;) För övrigt stämmer jag in i kören och måste säga att din fysik är något utöver det vanliga, grymt snyggt!
|
Jag är gravallvarlig 185 cm och 87 kilo fettfri är dom magiska måtten för perfekt fysik.
Skickar en ram till dig :) |
Tack Tokruska! Kul att höra :) Ja, ska försöka komma med en del bilduppdateringar och även försöka filma en del.
Fredrik! Haha i så fall, TACK =) Skulle vara tunga ord att få citera dig på mitt CV... allt enligt Fredrik_S (som jag hoppas de flesta tränande vet vem det är vid det här laget :) Ps, på tiden att jag kommer tillbaka till Stockholm snart så kan vi leka lite... kan jag få slagga i ditt badrum med motorcykeln? |
1 bifogad(e) fil(er)
Nån ny bild ska jag väl försöka få upp nu när tråden är startad. Färsk från dagens träning (blev rygg och lite triceps). Bilderna blev tyvärr lite dunkla, får hitta bättre ljus nästa gång.
http://kolozzeum.com/forum/attachmen...1&d=1346780346 |
Opti form....*drool*
Kul att du har startat en journal som man kan följa flitigt :d |
Tack Stockinger! Du är välkommen :)
|
Fantastisk form! Skall bli intressant det här :))
|
Får jag fråga vad du använder dig av för magövningar (om du nu kör några sådana ;))?
|
Life suddenly has a meaning. Haha nej skämt å sido, fan vad gött med journal.
|
hur har du lagt upp kosten? makros osv?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Låg några hundra kcal över mitt behov mina tidiga år när jag la all fokus på byggning, dock aldrig trivts bra som bulkig eller väldigt fyllig. |
Grymt med journal, och din fysik är bara bäst! :)
Ett par frågor: Hur har vägen till formen du har nu sett ut? Har du bulkat/deffat i perioder eller har du mer kört "leangain" från ett bra utgångsläge(låg bf%)? Hur ser din träning splitt av musklerna ut på en vecka? tex: måndag: Bröst/triceps tisdag: Rygg/biceps osv. Vet att du har skrivit i PM att du har satsat mycket på tunga basövningar/flerledsövningar med inte så många isolationsövningar och träning av varje muskelgrupp hårt en gång i veckan. Så träningsfrekvensen har varit låg så man hinner återhämta sig men volymen/intensiteten på passen har varit relativt hög? Mvh. |
Kul att du börjat skriva här, intressant att följa dig på facebook också :) Visst kör du 4 max 5 pass i veckan med rätt många viloveckor fortfarande?
|
Citat:
Så självklart får du slagga här när du kommer hit! |
Citat:
Mellan 18/19 och 25 år ca låg jag ett överskott under större delen av åren. Hade mina perioder där jag var i bra form men inte som idag, då jag ligger på en relativt jämn vikt/bf året runt. Men förr laddade jag på ordentligt och låg på en betydligt högre bf än idag. Fick upp en bra styrka. Vid 25/26 allt mer jämn form/bf och "slow and steady gains", och så har dett sett ut fram till idag. Ja precis, kör varje muskelgrupp en gång per vecka. Splittarna ser lite olika ut idag då jag improviserar/varierar en del...allt för att lura kroppen :) Men mitt basschema förr var: mån: bröst/mage tis: rygg/bic ons: vila tors: ben/tric fre: axlar/traps lör: underarmar/mage/vader sön: vila Ja, jag kör ju så pass tungt att jag inte ska klara mer...Alla set/reps ska vara maxade...då menar jag inte så många reps som möjligt, utan maxade i vikt till det set/reps-antal man kör. Och poängen är ju att jag inte ska kunna gå o köra samma pass en gång till senare i veckan, utan jag vill vara MAXIMALT återhämtad till nästa gång. Alltid strävat efter överbelastning, inte utmattning. Givetvis kommer perioder av variation, men i grunden tung träning. Citat:
Ja det stämmer, 4/5 pass i veckan och vilar 1 vecka per 2 mån ca. Betyder dock inte att jag ligger o mosar i mig godis o ser på film konstant, håller i gång kroppen, men inte styrketräning. Citat:
|
Bara att falla in i kören av lovord. Otroligt snygg fysik str!
Skulle vara intressant att veta hur du såg ut under perioden av överskott mellan åren 18/19-25. |
Kul med journal, tycker att du och Langster har bäst fysik av det som postats av medlemmar på Kolo. Precis lagom mycket massa, ser ut som genomtränad och kvalitativ muskelmassa (vad fan nu det betyder) någon som tränat hårt i många år helt enkelt :-)
|
Galet bra fysik, perfection for god sake!
Hur ser dina pass ut för det mesta? Tungt har jag förstått, visst fokuserar du på lite färre övningar och fler set på varje övning? Hur många set ungefär? Mycket positiv fail? Vilket repsintervall är mest representerat i din träning? 5-8 reps? Switchar du upp ibland och köra lite högre reps på vissa övningar eller i perioder? Sorry för alla frågor men man blir nyfiken när man ser så bra fysiker. :D |
Citat:
Citat:
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Bara en snabb uppdatering: Var tvungen att ta revansch på gårdagens armbild, idag med bättre ljus och lite mer inzoomat:
http://kolozzeum.com/forum/attachmen...1&d=1346855256 |
Löjligt bra!
|
Snyggt! Är detta en form du försöker hålla året runt?
|
fyfan vad snygg fysik! (no hetero)
|
Citat:
Citat:
|
Tack machop!
|
Detta är i Huvudsak det enda vi gör när vi tränar tillsammans :)
Jag i mitten och STR till höger http://i47.tinypic.com/21dn3hx.jpg |
Citat:
Var 5:e vecka ca kommer lite mer högreppande där jag kör igenom ordentligt, fler set/reps o lägre vikter. Kör 2-3 mån samma program, sen kastas det om en del. Citat:
|
På tal om gymnastiken/lekandet, lägger in ett första videoklipp (någon frågade om mina favoritövningar för resp. muskel) - här är en av mina favoriter för Triceps, med endast kroppen som vikt... men det räcker kan jag lova. Forma händerna/fingrarna likt en diamant, ner långsamt o toucha med huvudet och pressa sedan upp med Triceps och sträck ut. Lite av "Extrem hemmaträning" och en väldigt tung kroppsövning, rekommenderas att göra en betydligt kortare rörelse till en början. Vid test, var försiktig och ordentligt uppvärmd!
|
Citat:
Och starkt på senaste videon, måste nästan testa det där... får dock vara försiktig så man inte dunkar i huvudet med all kraft i golvet. :D Skriv gärna upp ibland från passen typ övningar, set, reps, setvila, tankar om du har lust! |
:)
Citat:
|
Citat:
Tack, haha japp... Testa på o var försiktig, tipset är att nöta lite vanliga head stand push-ups först (om du ej gjort det innan). Bra med lite feedback, och skriva ned lite om passen är bra för min del att minnas också. Ska försöka fylla på med info i den mån jag kan. Kul att höra vad som önskas att se här i tråden. Citat:
|
Ok, lite siffror!
2012-09-04: Rygg - Kabelrodd: 120 kg, 3x6 - Mark/Stående "rodd-combo": 100 kg, 3x5 - Sittande rodd (gymleco? viktplattor hängs på manuellt): en arm i taget 100kg per sida, 3x5 per arm - Liggande hantel-pullover: 54 kg 2x5 + lek, hängande pullovers och korta snabba pullups. Övn: 4, Set: 11, Reps: 58 2012-09-05: Axlar - Uppvärmningsövning "frontlyft"? (omvänd pullover): 25kg viktplatta, 3x8 - Stående militärpress (fri stång): 90 kg, 3x4 (kändes ovant och lite skakigt, dumt att gå på dessa vikter efter lite längre uppehåll - revansch kommer snart.) - Hantellyft sidan: 21(?) kg, 6x8 (lite fler set här, brukar sprida ut dem under hela passet). - "Liggande" hög rodd i kabel (uppifrån): "140 kg" (kan omöjligen stämma), troligen strax över 100 kg, 3x8 - Sittande militärpress i maskin: Minns ej vikterna, 2x8 - Sittande hög rodd med V-handtag: En hand i taget, 35 (?) kg, 2x8 Övn: 5 (räknar ej in uppvärmingen), Set: 16 , Reps: 116 Ps, räknade snabbt i huvudet... varnar för ev. felräkning :) |
Bästa fysiken jag någonsin sett.... Herregud. Kommer definitivt att följa den här journalen.
Kikade på dina youtube-klipp, helt sanslöst. Något gemensamt för en del med grymma kroppar (dig, Fredik etc) verkar vara smidighet och explosivitet. Tror du att den typen av träning hjälpt dig att uppnå den fysiken du besitter idag? Eller tror du att du hade haft en lika fin fysik om du enbart fokuserat på ren styrketräning, och var stel som en pinne? Får man fråga vad du har för yrke? |
Citat:
Kul att du kollade på youtube, får försöka komma med något vettigt nu när det verkar som trots allt några har börjat kolla lite :) Ang. Fysiken tror jag mycket med utseendebiten har att göra med att jag/vi tränat väldigt mycket, och väldigt länge. Det tror jag gör att fysiken ser väldigt genomarbetad ut, mer "vältränad"/bättre djup etc. Det finns ju väldigt många muskler/definitioner/detaljer, och flera (i mitt fall) har ju först blivit synliga efter en längre tid. Det tror jag är den största faktorn, sen kan det naturligtvis spela in en del med vilken typ av träning man utför. Kroppen formas/anpassas ju till viss del till det arbete man utför, styrke- och utseendemässigt. Sedan lite längre tillbaka läst en del kost/PT. Idag är jag ekonom och sitter tyvärr för det mesta still vid datorn. Hade du något att erbjuda, där jag får röra mig mer? :) |
Har du några "före" bilder, från innan du knappt börjat flyttat skrot? :)
|
Hur skulle du rekommendera att man kommer igång med calisthenics? Var börjar man?
Sen är jag lite fundersam om hur man skulle passa in det i sitt vanliga träningsschema ifall man 4-splittar. Tacksam för svar! :) |
Citat:
Citat:
|
Det här är btw enda journalen jag kommer följa, så fan om du slutar uppdatera! :D
|
Kollade precis igenom dina youtube-klipp, good stuff! ;)
|
Citat:
Citat:
|
2012-09-07: Bröst
Bröstpress: 42+42 kg, 1x25 Incline bröstpress-maskin (viktplattor hängs på): 140 kg, 3x7 Bodypress +3kg (bänkpress): 90 kg, 1x15 Kabeldrag (incline), 1 hand i taget: 55 kg, 2x6 Chestpress (maskin), gymleco, lutar kroppen i decline för fokus på nedre bröst: 115kg, 2x6 + lite mixad explosivitet Ett riktigt variationspass/chockpass fick det bli idag, mixat tunga lyft/fler reps/explo, samt körde igenom övre/mellersta/nedre bröst ordentligt. Övn: 5 Set: 9 Reps: 85 |
Här har man missat ett guldkorn... kul att du börjat skriva lite om din träning!
|
Citat:
Haha, angående stillasittande arbete... Själv har jag samma jobb som Homer Simpson - sitter i ett kontrollrum/driftledningscentral. Dessutom 3-skift. Om det inte vore för att vi har möjlighet att fixa till mat i ett eget kök hade det nog knappt kunnat bli värre ur ett hälsoperspektiv ;) Ser fram mot att följa dig här. Kör hårt! |
Citat:
Citat:
Å andra sidan, du kan ju försöka se det som att du måste o kommer att träna så fruktansvärt hårt framöver, så att du MÅSTE sitta still i ett kontrollrum för att pusta ut mellan varven :) Hur som, önskar dig lycka till o kör hårt. Kul att du tittar in här! |
Uppdaterar träningarna så gott jag kan, ibland kan det "lagga" lite o inte bli uppdaterat samma dag som passet.
Hur som, är just nu bortrest några dagar. Kommer att köra axlar, triceps och bröst med endast kroppen som vikt. När jag är tillbaka om några dagar fullbordar jag träningsveckan med rygg/ben på gymmet. Ska försöka lägga upp lite nya videos kommande vecka. Ha det fint alla. |
Äntligen, blir o prenumenera direkt! Fruktansvärt bra fysik.
En liten fråga, hur såg du på frekvensen i dina yngre dagar? Har du alltid splittat upp kroppen mycket och kört igenom rejält den en gång i veckan? Eller har du kört mer frekvent innan när du inte hade samma muskelmassa? Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 |
Slafs: Kul, tack! Frekvensen såg något högre ut i mina yngre dagar, ju mer desto bättre tänkte jag :) Visserligen kan det finns en viss högre tolerans för en högre frekvens i tonåren och runt 20-årsåldern, men i efterhand känns det personligen som jag själv haft mina bästa ökningar i styrka/massa de år där jag "maxat" överbelastning och återhämtning. Men det gäller ju för var o en att hitta sin balans, vart man känner att man verkligen kör fullt ut (tungt)...och när man känner att man är fullt återhämtad att köra ett MINST lika bra pass igen.
|
2012-09-07: Ben (blev samma dag som bröst då jag skulle bort på fredagen)
Frontböj (djupa): 90kg, 3x5 + 95kg, 3x4 Bencurl: 70kg, 5x6 Benspark: 100kg, 5x6 Övn: 3 Set: 16 Reps: 87 Blev lite kortare benpass där, mest för att kicka igång för nästa v då jag hoppas komma igång mer strukturerat igen (varit bortrest hela sommaren). |
Vilken BRUTALT BRA fysik - Ytterst glest med svagheter av de jag kan bedömma av bilderna som är postade !! Inspirationskälla, anatomikarta, symmetri - CHECK !!
#GRYMT |
Citat:
|
Citat:
Citat:
I övrigt, Statusrapport: Uppladdad med diverse onyttigt under helgen *popcorn*, hoppas det ska fungera bra som bränsle senare i veckan. Tänkte även försöka hinna springa lite nu när temperaturen är lagom, blir att ta tiden på 400m o se hur man ligger till... Lycka till med veckans träningar allesammans! |
Citat:
Haha nu känner jag mig gammal! Fusk att kunna äta massa onyttigt och ha din form! :hbang: Lycka till med 400m!! |
Patjack! Jag är precis som vem som helst, äter jag onyttigt och inte gör något åt det...så kan du räkna med att det sätter sig på formen! :(
|
1 bifogad(e) fil(er)
Uppdatering:
Sprintarna gick väl så där, jag hör av mig när jag är under 1 minut istället :) Imorgon nya tag i gymmet. Ska försöka börja med lite tunga lyft igen. Tänkte köra lite Push Pressar (blev inspirerad av Nano-Sekund) som körde en del tunga lyft där). Förhoppningsvis ska axelstyrkan från "gymnastiken" vara till hjälp... Lägger upp en nytagen ryggbild så länge. Hoppas på att filma något från träningen imorgon. http://kolozzeum.com/forum/attachmen...1&d=1347481825 |
Ser fram emot film på lite pressar idag! ;)
|
Fan vilka traps!!
|
Tokruska, kul! Ska precis lägga upp dem.
Squamata: Tack :) Pressar/flexar dock ordentligt här länd/bröstrygg och armar...men med lite teknik kan man nästan se avslappnad ut ;) |
Uppdatering:
Har nu lyckats filma lite från dagens träning. Egentligen var det rygg idag, men blev väldigt sugen på push-pressar (som jag skrev igår) - så började passet med dessa. Efter uppvärmning, Push Press: 5x90 2x95 kg 1x100 1x105 Stannade här, men känns kul att ha känt på 105 kilo (första gången). Har kört stående militärpress tidigare, men aldrig singlar (rent generellt kan det ju vara en god idé att köra Push Press istället vid singlar/lägre reps då rörelsen blir betydligt mjukare och därmed minska skaderisken. Siktar på att kunna lyfta 110kg i Push Press (som ett första mål). Push Press med hantel (en arm i taget): 2x5 41,6 kg 2x2 44 kg Var ordentligt trött i axlarna efter detta. Krämade ur det sista i ett set klassiska hand-stand-pushups. Väldigt nöjd med dagens pass, trots att det kändes segt till en början... men då det inte varit något fel på kost/återhämtning/sömn så är det ofta en mer psykologisk barriär som man får bryta igenom. Laddade om krafterna och körde sedan mitt ryggpass (mer om det senare). Lite videoklipp från dagens pass: |
Citat:
|
Bra pressat, fina lockouts! Ser dock ut som att du inte låter stången vila helt på bröstet under själva kicken? Utan att du håller vikten aktivt med armar och axlar? Det kanske är vinkeln som luras, men om så är fallet så har du 10kg att hämta direkt på att bara låta stången ligga stabilt på "hyllan" och kicka upp.
Personligen tycker jag också att jag kan använda stretch-shortening-cykeln bättre genom att hålla smalare grepp och rikta armbågarna mer framåt. Det tillåter mig också att flexa latsen för att hjälpa till att initiera rörelsen. Men det är förstås bara en personlig preferens. |
de här, de här e grejjor det!!!!!!!!!!!!
|
Tearz! Det som gäller nu, bara att teama upp med klan [PP] :-)
rolf: Tackar! Du kan ha rätt där, stången ligger nog inte helt stabilt o väntar på hyllan. Kanske kan jag utnyttja det bättre. Varför det blev så vet jag inte, kanske för jag upplevde ett bättre tryck/full fjädring (men det har nog också med smalare grepp att göra). Lite bredare grepp så blir det ju enklare att lägga stången på "hyllan", men känns som man tappar lite av "fjädringen". Gäller att hitta det perfekta ratiot där :) Ska helt klart testa nästa gång att öva in/testa bröstkicken, tack för tipset/analysen! KalleTeodor: Haha låter bra det, tack ;) |
helt galet, hur mycket tränar du egentligen? den där kroppen är ju knappast gratis ;)
|
jenni!: Tack... om nu galet är bra :) Nej du har rätt, inte får man något gratis. Förutom 10-15 år av träning har det kostat en förmögenhet i disciplin och tålamod... sakta men säkert har det gått framåt!
|
Fiiiiiiiina pressar!
|
Har du råkat ut för någon skada under träningskarriären? Isf, vilken har du haft mest besvär av?
|
Tackar Tokruka! Ska slipa på med detta o se om jag kan komma med något bättre snart :)
Niwah: Nej, aldrig någon större skada faktiskt... har haft tur där. Ganska mjuk och rörlig i kroppen, kanske har med det att göra. Däremot har jag fått lite "indikationer" ibland när det är dags att vara försiktig, gäller att lyssna på kroppen och ta det säkra före det osäkra. Är det något som inte stämmer så tar jag det väldigt lugnt. Har vid ett tillfälle klämt en nerv (detta i decline bench press). Det strålade till ordentligt från lillfinger till axel när jag körde. Ja, efter det var hela armen domnad i minst en vecka... Utan att skämta är nog den allvarligaste "gymskadan" jag haft när jag tappade en 5kgs stålhantel på stortån... hade inga skor på mig :) I övrigt har jag upplevt något mitt i höger quadriceps som "hugger tag" vid kraftig o snabb extension i höftleden (för benet bakåt) och samtidig flexion i knäleden. Detta kan kännas t ex när jag springer fort och explosivt. Vid 1/2 tillfällen har det känts som det "brustit", och då har jag sedan haft ont i låret och speciell smärta vid just denna rörelse (ihållande några veckor). Inget som stör min gymträning, men irriterande när jag vill köra 100/400m sprintar. Kanske finns någon här på forumet som vet vad det är som spökar. Finns en tråd för sånt? |
[PP]T3arZ <cl>
Kriga på str ! |
Mycket bra fysik :)
Jag håller med Rolf; du har en hel del att vinna på att se över din push press-teknik. Framför allt vad gäller din front rack position, låt stången vila på dina axlar så kommer du kunna nyttja benen bättre. Men troligen även vad gäller din fotplacering, prova att ha fötterna parallellt istället för den ena framför den andra. |
Citat:
Citat:
Motiverande med feedback, nu ser jag fram emot nästa pass. |
Uppdatering:
Gårdagens ryggpass 2012-09-13 (efter axelpressarna) såg ut så här: Rodd/mark-combo: 120 kg, 3x4 Kabelrodd V-handdtag: 120 kg, 3x7 Latsdrags-maskin (gymleco): 110 kg, 3x6 Hantel-pullover: 54 kg, 3x5 Övn: 4 Set: 12 Reps: 66 Ett typiskt "tungt" pass i min träning, 4/5 övningar, 10-15 set totalt och rep-range 4-7. |
BoommMM BaM BoomMm !! Grymma Push pressar - Precis som Rolf skrev så finns det vikt att hämta! Jag har personligen samma problem och jobbar på attt slipa till detaljerna - Push Press är en ganska tekniskt svår övning, fast man inte kan tro det.
Grym Journal & än grymmare FYSIK !! |
Precis som alla andra tycker... GRYM fysik! Vill också vara där när jag är 30år. Vilken förebild! :)
|
Nano! Tack! Blev inspirerad av dina pressar, så var tvungen o köra lite. Som du säger, svårare än man tror och jag ska definitivt träna lite teknik kommande veckor.
Hampus! Kul att höra, stort tack... :) Kör hårt! |
Uppdatering:
Skulle ha kört ben idag, men det får vänta tills nästa vecka då det högg tag lite elakt i låren vid sprintarna tidigare i veckan. Fullbordade istället veckan med biceps och lek/triceps, samt utsida axlar. Biceps: Skivstångscurl - 50kg, 3x6 + 60 kg, 2x5 Kabelcurl (en i taget) - 40 kg, 2x8 Sittande (på huk) kabelcurl - 65 kg, 2x6 Hantelcurl - 22 kg, 2x6 Biceps pullups (se video) - 1 set, 13 reps Triceps/lek (kroppsviktsträning): Bodyweight Tricep Extensions - 3x15 Diamond Scorpion Pushups: 3x5 Diamond Pushups: 3x15 Video från dagens träning: |
1 bifogad(e) fil(er)
Checkade formen lite o ser att jag är mer fyllig nu, snabbt går det när man går lös på bufféerna och efterrätterna :) (har precis fyllt 30, så har firat och ätit/druckit onyttigt i mängder :)
Lägger upp dagsformen här. Första halvflexad opumpad, ryggen = full flex opumpad. Och nu tar jag helg, nya tag nästa vecka. Ha en trevlig helg allihopa! http://kolozzeum.com/forum/attachmen...1&d=1347642245 |
Imponerande fysik :)
|
Citat:
|
Sick form... Tror inte du kommer ha några som helst problem att leverera till dina följare! Kör du efter periodisk fasta upplägget? :)
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:44. |