![]() |
priceless träningsjournal
Efter att ha läst en del andras träningsjournaler tröttnade jag, och bestämde mig för att börja skriva min egen! Wohoo.
Har tränat en vecka nu, satt min fot på ett gym ett antal gånger förut men aldrig så seriöst som det är den här gången. Nu är det mycket bra kosthållning (hahaha, you'll see. :smash: ), kosttillskott, fast träningsschema och massor med gym som gäller! Jag har alltid varit lat, vilket säkert kommer skina igenom här för jag tänker vara så brutalt ärlig som jag bara törs (varje ostbågspåse kommer noteras). Jag har bestämt mig för att inte hålla någon direkt koll på kaloriintag, för mitt mål är icke att gå ner i vikt men jag tänker försöka äta nyttigare för lilla hälsans skull. Pga min lathet har jag en väldigt dålig rygg, ömma ben samt rätt så ofta inflammation i högra knät vilket troligtvis kommer påverka mina prestationer här framöver, eller så kommer det bara vara något jag skyller på, var inte sen att döma. Jag har bestämt mig för att sluta supa mig full i den mån jag kan med träningen som en sporre (säger jag och tar ett till glas vin såhär på söndagskvällen) Ålder: 20 Längd: 162cm Vikt: 51kg Byst: 84cm Midja: 70cm Stuss: 94cm (fatass) Lår: 49cm Armar (spända): 26cm (filmjölk) Gym: Korpen @ Gävle Nyligen inskaffat: Gymkort, kosttillskott, träningshandskar, träningsskor, koffeintabletter, motivation, mixer (mmm smoothies). På tal om smoothies, jag tyckte det var ett bra köp pga att man kan göra goda hälsosamma drinkar medans min sambo tyckte det skulle vara gott att blanda i glass i det hela? Buzzkill. :whipped: Tror jag ska lägga upp lite bilder också så man kan lägga upp fler sen och se förändringar allt eftersom, vad tycker ni? Imorgon är det back to the gym, få ett fast träningsschema & en fast stjärt. Men nu ska jag dricka upp mitt vin. |
Lite bilder tagna 31 Augusti 2008
http://forumbilder.se/images/511200884609P27fe.jpg http://forumbilder.se/images/cb1200884803P1706.jpg http://forumbilder.se/images/941200884858P1deb.jpg http://forumbilder.se/images/ee1200884934Pe985.jpg http://forumbilder.se/images/d11200885029Pa71e.jpg Kommer följa upp med förhoppningsvis snyggare resultatbilder! |
Det är helt rätt att dokumentera formen med bilder och mått. Försök sätta upp ett träningsschema med en tidsram för att uppfylla dom mål du sätter för digsjälv, dvs dom resultat du vill uppnå.
Kolozzeum är ett hav av information gällande kost, träning och dieter. All information du behöver finns här och en massa trevliga människor som gärna svarar på dina frågor. Lycka till och kör hårt! |
Lycka till! :)
|
Vad kul med en till tjej!
Kör hårt!:thumbup: |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Dag 1 kommer alltså bli idag, har redan tränat 4 gånger men mestadels för att komma in och känna mig hemma på gymmet. Riktigt läskigt de första gångerna att komma till ett nytt gym med hav av folk som redan är rutinerade.
Jag känner att min träningsjournal är en riktigt sporre, faktiskt. Jag längtar tills det har gått en månad så ska jag ta mina mått igen, och se om det blivit någon liten förändring eller ej. Igår kväll blev det 2 härliga kvällsmackor, hårdbröd med skinka tillsammans med 1 smoothie bestående av en banan, mjölk, lite frysta hallon och 20gram bulk. Det var inte gott, av någon anledning. Det låter ju gott :) Efter 18 ikväll när min sambo slutat jobbet ska jag åka och träna, det kommer bli überspännande att få träningsschema, och det kommer bli enormt roligt att skriva upp det här ikväll och höra reaktioner på det och känna att det hela är på gång! No turning back now. ( Köpte ostbågar igår, men har inte öppnat påsen än. Ska försöka låta bli ) Min förebild är helt klart Jessica Alba. Enligt mig finns det ingen vackrare tjej. |
|
När man börjar träna så inser man ganska fort att det är sjukt mycket saker man måste lära sig. Jag har iallafall lärt mig de flesta träningstermer nu, som deff. Jag vet fortfarande inte vad man gör när man "bulkar", men jag tror att det kan vara när man antingen äter upp sig eller biffar upp sig för att sen deffa? Jaja..
Jag har en rädsla, nämnligen att träna bort brösten. Kan man göra det? Om man tränar bröstet kan man träna bort fettet i tuttarna då? För jag vill gärna ha kvar dom :P Klockan går så sakta.. Vill åka och gymma nu. boring boring.. |
Bara köra hårt.
Kör mycket lunges/utfall och knäböj. |
Citat:
|
Citat:
Hej! Kul att du hittat till Kolo=) Jätte skoj att du lägger upp bilder, planerade och att göra de men olyckligtvis stängs internet av varje gång jag försöker, hrm ngt konstigt det där. Om jag ska kommentera ditt "tutt"-problem så tror jag inte det kommer bli några problem för dig eftersom du inte planerar att gå ner i vikt vilket jag inte heller tycker du ska sträva eftersom du redan är smal/lagom. Jag provade deffa nu i våras och då minskades min byst en del, men då gick jag ju oxå på diet i 12 veckor så det var inet så konstigt.. Tror inte du behöver oroa dig för det såvidare du inte börjar dieta. Kul att du har kommit igång med träningen:thumbup: Du kommer se att det är jätte skoj om du varierar din träning bra. Dessutom kommer du säkert se resultat tidigt oxå, främst i att du blir starkare då nervsystemet vänjer sig vid träningen. Hör av dig om du undrar något! Jag tränar själv för att öka i muskelmassa men även för att bli starkare=) |
Citat:
Citat:
Citat:
Ni är så söta allihopa! |
Här kommer en bild på ryggen också! Tagen 1 September 2008
Tatueringen blev lite ihopklämd när jag spände mig ;) haha http://forumbilder.se/images/a7200822406PM8744.jpg |
Verkar som detta sköts noggrant och det kommer ge resultat kan jag lova! Bra grund har du och en jevligt fet mixer :thumbup: . Tränade själv på korpen under sommaren och det är ett riktigt bra gym, röllpå!
|
Citat:
Tack så hemskt mycket :) Det är enormt kul att höra andra åsikter, vare sig dom är dåliga eller bra. Ja jag älskar korpen, tycker om människorna och atmosfären. Väldigt bra personal som mer än gärna hjälper en nykomling som mig :) haha, mixern köpte jag på rusta för 199:- ;) Tyckte det var en bra investering :D |
Nu drar jag snart och tränar, ska ta om en rejäl disk först. Sen ska ni få se mitt nya träningsschema och så ska jag berätta exakt hur svettig jag blev under passet idag.
Musiken i mp3n; Disturbed, Shinedown & Linkin Park. Nya träningshandskarna http://forumbilder.se/images/a6200843852PMb231.jpg |
Citat:
Eller jo förresten.. Kör hårt:thumbup: |
Jag tycker att din form är bra nu,med lite träning så blir det kanonbra..
Lycka till och kör hårt ikväll på gymmet nu :) |
Citat:
Citat:
åh, ni är så fruktansvärt söta. Folk på detta forum ger en verkligen en extra pump. Jag ska träna hårt för er idag ;) Tack så hemskt mycket sötnosar. *cupid* |
Jag har ett stort problem idag.. Jag är inge hungrig. Jag har ätit 3 frallor och 1 halvt blåbärssmoothie på hela dagen. (En halv för jag spillde ut hälften på min snyggaste vita tröja, sjukt smidigt).
Känns som att jag kommer svimma på gymmet idag, törs inte ta en järntablett på tom mage. Ska nog trycka i mig en till fralla och en bulkdrink nu innan sambon kommer hem och det är dax att pumpa. |
ser ju ut att ha en rätt bra fysik redan från början så det kan ju inte bli annat än bra detta, dessutom helt rätt val att köra på med styrketräning med tanke på både rygg och ben. jag har haft rätt mycket problem med min rygg (aningen relaterat till min längd) men efter jag kom igång och körde styrka 3-4ggr/vecka samt mycket marklyft så har jag inte kännt nästan någonting trots att jag står på en industri hela dagarna. börja lugnt och öka sucessivt(stavning?!), det är nog det bästa med tanke på rygg och ben men sen när du väl kommit igång så går det av bara farten och motivationen hämtas här på kolo =) stort lycka till!
|
Oj bara 199, hmm lära jag kolla upp :). Du måste äta flicka, maten är viktigast tycker jag, sen vad du gör på gymmet är mindre viktigt, maten ger resultat, visst de gör träning också men men. Gäller att ta små steg, lära sig äta rätt, trycka i sig lite mer mat helatiden eller om du nu ska ner i vikt så är det väldigt viktigt, att skriva ett schema är aldrig fel. Kör hårt och bli het till sommaren :D
|
Citat:
(attans...blev en kommentar ändå) |
Lycka till med träningen, ser ju bra ut. Måste också lägga ut bilder.
|
Lycka till med träningen!
|
Citat:
haha klockrent ;) |
Citat:
|
Hur gick träningen idag då?
|
Äntligen klar på gymmet. Bad om ett träningsschema idag, så han satt ihop ett oss alla 3 som går tillsammans medans vi gymmade så gick inte efter schema idag då, men kändes som ett härligt pass iaf.
Jag kan inte namnet på de flesta maskinerna :P hahaha. Rutinerad? Började med att gå 10min 6.0km/h som lite uppvärmning. Axlar (maskin) 6x8 3kg Benspark 6x8 24kg Magträning med maskin där man håller två band över bröstet - 6x20 6kg per arm Magmaskin 4x10 10kg Tränade även magen på en maskin där man har benen på ett typ av "säte" och drar sig uppåt handtagen. Svårt att förklara. Lovar att ta reda på vad allt kallas snart ;) Körde iaf 7x10 på den. avslutade med 10min löpband - 5min raskt gående 6.0km/h och sedan 5min 6.5km/h nivå 10 uppförsbacke. Känner mig ganska svag och orutinerad. Gjorde även illa axeln riktigt ordentligt på första axelmaskinen, vet inte vad jag ställde till med. Mycket illa. Antagligen så sträckte jag mig. På onsdag börjar iallafall riktiga träningsschemat som kommer se ut såhär; Dag 1: Bröst Triceps Bänkpress Hantel press sned Cabel flyes Press mot panna Press i maskin Enarms pressmaskin Mage Dag 2: Ben Axlar Benböj Benspark Ben curl Vader Hantelpress sittande Axellyft Chins Dag 3: Rygg Biceps Marklyft Ryggdrag Long rodd scott curl curl i maskin omvänd curl mage som dag 1 Ni får gärna kritisera hur mycket ni vill, det är bara bra för mig. :) Efter gymmet blev det en sväng förbi pizzerian, sen hem och fläska pizza ;) mmm mumsigt! Och svettades gjorde jag idag som utlovat! Blev alldeles illröd i ansiktet ett tag och svetten forsade i håret och på andra otrevliga läskiga ställen som jag inte törs nämna här. Ostbågsstatus; Påsen är fortfarande oöppnad. |
Se till att värma upp axlarna ordentligt innan du går på och kör dina arbetspass..En skadad axel är inget roligt och man får problem i flera övningar då axlarna är inblandade i många övningar som sekundär muskel..
Pizza efter gympass är Hardcore :) Tur att ostbågspåsen klarade sig i alla fall...själv har jag sådan dålig pondus att jag äter det som finns hemma...Så jag undviker att handla hem sånt :D |
Citat:
Jag känner mig trygg när jag har den hemma, har varit en riktigt ostbågspundare :D När jag har den hemma saknar jag den inte, och kan således låta bli den :) Näe fyfan.. Nu ska jag ramla ner i sängen och kommer troligtvis inte ta mig ur den imorgon. |
Idag är jag deprimerad. Har träningsvärk i låren och ytterst lite i axlarna. Men ingenting i magen.. Hur fan kan jag inte ha det? Förra veckan när jag knappt tränade magen för jag hade ingen aning om vad jag gjorde kunde jag knappt RÖRA mig dagen efter, och idag efter att ha gjort en del magövningar igår så känner jag absolut ingenting. Vad har jag missat?
Känns som att jag inte vet vad jag håller på med, känns som att det inte kommer bli bättre heller.. Känner mig enormt orutinerad och kass. Tyckte jag gjorde bra ifrån mig igår. Jag var helt slutkörd, illröd i ansiktet och svetten forsade överallt. Men idag känner jag mig bara ännu fetare.. Jag vet knappt ens vad alla maskiner heter, och jag gör säkert fel på allihopa. Vore jag rik skulle jag skaffa en personlig tränare. Jag vill gärna bygga på lite muskler på armarna och axlarna, men magen och arslet och låren är mina "problemområden".. Motivationen tryter.. Matintag igår; 5 frallor med skinka 1 bulkdrink 1 järntablett 1 halv smoothie 1 small pizza med skinka från American take away |
Träningsvärk är inget kvitto på att man gjort rätt eller en förutsättning för resultat. Träningsvärk kommer när man är ovan en övning, intsitet osv.
Själv får jag nästan aldrig träningsvärk..förrutom då jag kör en ny övning eller efter ett uppehåll :thumbup: |
Citat:
Så jag ska tro att jag är så vältränad i magen nu att jag inte får träningsvärk ? ;) Haha |
Jag undrar över en sak, alla skriver ner ganska specifikt vad dom gjort under passet. Har ni med er papper och penna eller? Är väl lite svårt att memorera exakt allt eller?
|
Hur bra är dessa? Har sett lite magövningar man kan göra, t.ex ha fötterna på bollen i ungefär "armhävningsställning" och sen dra bollen mot armarna så stjärten kommer upp i luften. Är det effektivt? Funderar på att skaffa en.
http://forumbilder.se/images/4c2008114351A4bf7.jpg |
Ett stycke filmjölksarm bjuder vi på idag.. hah! Ja, man måste ju börja nånstans.
http://forumbilder.se/images/b32008123116Pb53c.jpg |
Citat:
Sen ska du inte bli deprimerad bara för att du inte känner till alla övningar/utföranden/namn..fan jag har tränat sen 1991 till och från och har fortfarande inte 100% koll :thumbup: |
Citat:
|
Citat:
Hade jag haft 3500:- över i månaden hade jag lätt anlitat en personlig tränare för alla veckans träningspass :P Citat:
|
Dagens hyllning går till; En flicka
Tack för all hjälp :) |
Okej people! Såhär kommer mitt träningsschema se ut från och med imorgon. Glöm det andra jag sa.
Träningsdag 1: Axlar, Biceps, Mage Träningsdag 2: Rygg, Triceps, Baksida lår, Mage Träningsdag 3: Bröst, Framsida lår, Vader, Mage (DAG 1) Axlar: 1 - Stående hantelpress. 2 x 8-10 reps 2 - Axelpress i maskin över huvudet. 2 x 8-10 reps 3 - Stående hantellyft åt sidan. 2 x 8-10 reps 4 - Stående militärpress. 2 x 8-10 reps 5 - Stående hantellyft framifrån 3 x 8-10 reps Biceps: 1 - Stående curl med rakstång (axelbrett grepp) 3 x 8-10 reps 2 - Stående hammercurl med hantlar 3 x 8-10 reps Mage: 1 - Maskin. 3 x 8-10 reps 2 - Situps på pilatesboll. 3 x 8-10 reps (DAG 2) Rygg: 1 - Latsdrag framför hakan, rak stång, brett grepp (bredare än axlarna). 3 x 8-10 reps 2 - Sittande kabelrodd. 3 x 8-10 reps 3 - Latsdrag framför hakan, v-grepp. 3 x 8-10 reps 4 - Chins. 3 x 8-10 reps Triceps: 1 - Kabel Pushdowns. 3 x 8-10 reps 2 - Kabel Pushdowns bakom ryggen. 3 x 8-10 reps Baksida lår: 1 - Bencurl. 3 x 8-10 reps 2 - Stela marklyft. 2 x 8-10 reps Mage: 1. Liggande på bänk, raka benlyft. 3 x 8-10 reps 2. Situps på pilatesboll. 3 x 8-10 reps (DAG 3) Bröst: 1 - Bänkpress med stång, ingen vinkel. 2 x 8-10 reps 2 - Bänkpress med hantlar, liten vinkel på bänk. 2 x 8-10 reps 3 - Dips. 2 x 8-10 reps Framsida lår: 1 - Knäböj med fri stång, djupa. 3 x 8-10 reps 2 - Utfall, med hantlar eller smith-maskin. 2 x 8-10 reps Vader: 1 - Stående vadpress. 2 x 8-10 reps 2 - Sittande vadpress. 2 x 8-10 reps Mage: 1 - Liggande på bänk, raka benlyft. 3 x 8-10 reps 2 - Rep bakom huvudet i cablemaskin. 3 x 8-10 reps Jag välkomnar så ömt åsikter! |
Hade jag varit dig hade jag bytt plats på triceps och biceps men även lagt baksida lår och vader på samma dag. Ryggövningarna tar mycket på biceps och likaså tar axelövningarna mycket på triceps.
Annars tycker jag att det ser bra ut. Det gäller ju bara att hitta något som fungerar och sen köööra :hbang: |
Citat:
Tackar för åsikten :) |
Citat:
|
Citat:
Jag la bara upp något så får jag se imorgon när jag provar allt för första gången hur mycket jag ändrar på. Tyckte det lät vettigt :) Tänkte att det får bero lite på hur mycket jag tar i allt. |
Okej jag erkänner, har egentligen ingen aning om vad jag håller på med. Men jag måste väl börja nånstans antar jag :P
|
Tycker ni att det här schemat ser bättre ut än det föregående? Ärligt nu, jag har noll koll 129000 :)
Dag 1: Bröst, Triceps, Mage Bänkpress 4 x 8 Hantelpress sned 4 x 8 Cabel flyes 4 x 10 Press mot pannan 4 x 8 Press i maskin 4 x 8 Enarmspress maskin 4 x 10 Mage 4 x 12 Dag 2: Ben, axlar, mage Benböj 4 x 8 Benspark 4 x 10 Ben curl 4 x 10 Vader 4 x 10 Hantelpress sittande 4 x 8 Axellyft 4 x 10 Drag till hakan 4 x 10 Mage 4 x 12 Dag 3: Rygg Biceps Mage Marklyft 4 x 8 Ryggdrag 4 x 8 Long rodd 4 x 10 Scott curl 4 x 8 Curl i maskin 4 x 8 Omvänd curl 4 x 10 Mage 4 x 12 Vilket tycker ni jag ska köra på? |
Har bestämt mig för att köra på den sista med start imorgon. Så får vi se. Imorgon kommer alltså mitt första "riktiga" pass komma upp med vikter osv.
I övrigt är jag hemskt trött idag, min sambo har precis ställt sig och skalat potatis. Potatis + köttbullar idag. mums. trött trött trött. mina ben värker. |
Nu är jag laddad igen. Har kört lite marklyft med stången vi har här hemma, skitkul! Har kollat in lite teknik i olika videos och sånt. Tråkigt nog så finns inte marklyft med på mitt träningsschema just nu.
Jag har lite frågor.. och ska därför visa er mina problemområden nu som jag vill ha bort. På denna bild ser vi min baksida. Det jag ringat in vill jag ha bort, och pilarna står för att jag vill ha upp rövven lite. http://forumbilder.se/images/7f200881044PM43e7.jpg Här ser vi min rygg, och de inringande områdena vill jag ha bort. http://forumbilder.se/images/e6200881153PM97f4.jpg Här ser vi i princip samma sak som på föregående bild fast framifrån, bort bort med det vill vi. http://forumbilder.se/images/78200881253PMcf86.jpg Här ser vi min mage och mina lår i profil. ugg.. Jag vill ha mindre svank, få bort putmagen där i fram och förminska låren en del. Just liknar jag för mycket en ko.. hähä. http://forumbilder.se/images/a2200881322PMfad1.jpg Ja, så vad är då min fråga? Hur åstadkommer jag bäst detta? Mycket styrketräning, motionsträning och ta en liten diet-tripp och sätta en kalorigräns per dag? Tacksam för rååd! |
edit: jag skojade. Har visste marklyft med på mitt schema. Är benböj som inte är med :P
|
För att bli AV med något så krävs en kalorirestriktion.
|
Citat:
Okej, då är min fråga - Hur räknar man kaloriintag? hur jag vet t.ex hur mycket kalorier det är i 1 fralla? ( Jag älskar frallor *cupid* ) |
Citat:
MEN enklast är att försöka äta lite mindre/mindre energität mat och öka på energiförbrukingen :) |
Citat:
Du är så rar som svarar på mina dumma frågor :) Nu har jag gjort nått konstigt test på nätet där man får fylla i ålder och vikt och hur aktiv man är och fick fram att jag ska äta 1623kcal dagligen. Bör jag då minska detta för att gå ner ett kilo eller två? Te.x hålla mig nånstans kring 14-1500kcal om dagen? Vad är för mycket vad är för lite :P |
Idag har jag ätit:
2 frallor med skinka 1 bulkdrink med oboy 3-4 glas cola light 1 glas vatten en stor portion potatis och köttbullar Undra hur mycket kalorier jag fått i mig då. Jag äter troligtvis alldeles för lite än vad som är nyttigt för kroppen. men har alltid varit dålig på att äta och är väldigt kräsen, grönsaker får en stor tumme ner och har alltid fått. 90kcal var det i 20gram bulk, vilket ramlar ner i min dagliga drink. |
Det här kommer jag troligtvis få apmycket kritik för och troligtvis anorexistämpel. Men under hela mitt liv har jag haft ungefär 18.3 i BMI vilket ska ses som underviktigt. Idag har jag 20.2 i BMI. Jag vill tillbaka till 18.3.
Jag vill inte se ut som ett rangelrangel, men vill gå tillbaka det och sen kanske komma upp i 20.2 BMI, visst.. Men isf ska det vara i muskelmassa och inte magfett. Dont hate on me.. |
Mitt nya mål - Gå ner de 5kg jag lagt på mig sen jag träffade min übersöta pojkvän och väga 48kg igen.
|
Livsmedelsverket har en databas där du kan kolla upp kcal för olika typer av mat:
http://192.121.81.11/livsmedelsok/ Det går tyvärr inte att punktförbränna fett på det sättet, så inget speciellt kan göras för att få bort fett på just de ställena. Du borde nog dricka mer än ett glas vatten per dag, låter extremt lite. |
vad är det du kallar bulk i din kost? Proteinpulver?
|
Citat:
Jag vet att jag inte kan punktförbränna, men det är ju där fettet sitter. Min mening med allt var att fundera ut hurvida jag skulle deffa eller inte. Min förhoppning är att om jag deffar ner mig 4kg samtidigt som jag styrketränar så ska jag kunna få resultaten jag vill ha samtidigt som jag inte blir fruktansvärt mager. Det är vad jag strävar efter.. Och nu må jag vara smått orutinerad. Men jag lär mig allt eftersom. Jag dricker flera liter vatten på nätterna också. |
Citat:
40% vegetabiliskt protein med hög koncentration lättupptagbara essentiella aminosyror, 35% enkla & sammansatta kolhydrater, viktiga naturliga vitaminer, proteinbundna mineraler, fibrer och ett extra tillskott av röd & vit koreansk ginseng. Av de fettsyror som ingår är 60% linol- och linolensyra, vilket ger ett viktigt tillskott av just de nödvändiga essentiella fettsyror som födan vanligtvis innehåller för lite av. |
Citat:
Akta bara så att vattendrickandet inte stör sömnen. Vilan är oerhört viktig! |
Citat:
Är väldigt törstig på nätterna :) Men jag brukar faktiskt dricka mer vatten på dagarna också, nu råkade jag dock ha cola hemma så då blev det mer cola och mindre vatten. Annars är det vatten jag dricker hela dagarna hemma oftast. |
Ugg. Jag är förvirrad och lamslagen av den här träningsvärlden. Klev in i den för bara 1½ vecka sen.
Jag har bestämt mig för att inskaffa EsaPro & Double Pro som dom säljer på gymmet. Bulken får sambon fortsätta äta på som viktökningshjälp. Imorgon kommer förhoppningsvis allt annat man beställt också, som koffeintabletterna och gubbens tillskott. |
Nu har jag precis varit till affären och köpt frukost. + annat onyttigt som cola och cigaretter. Usch jag har fortfarande enorm träningsvärk i låren, går som en robot och tar mig knappt ner för trapporna. Att sätta sig på toaletten är en kamp :P
Ska försöka räkna hur mycket kcal jag får i mig om dagen, bara för att se ungefär. Frukost: 1 glas lätt jordgubbsfil 120kcal 2 frallor med skinka ( Skinka 12kcal, Smör 35kcal, Fralla 288x2 = 576kcal ) Totalt 743kcal. Kan det stämma? Jag hade lite problem att få fram hur mycket det är i brödet. Jaja :) Idag blir det ett träningspass - Bröst, Triceps & Mage. |
Citat:
|
Citat:
Okej. Jag tar nog med mig ett block och kluttrar lite. |
Citat:
har samma problem och det hjälper tyvärr inte med mkt mer vatten på dagarna. dricker vatten på nätterna och springa på toa på nätterna. |
Citat:
om du vill bygga upp, behöver du mer mat ffa protein i form av kött, keso, ägg, proteinpulver etc. grönsaker är mkt bra mat och det hjälper kroppen att prestera. vill du bli av problemområden kör du bara deff, som du läsa här. har tyvärr ingen link just nu. där finns en formel för at uträknar ditt energibehov. mer kalorier ätit = vikten uppåt, mer kalorier förbrukad än ätit = vikten nedåt. men jag skulle satsa på lite muskelbygge först och då behövs det bra mat. frallor är inte det bästa, men det beror på hur man själv mår bra osv. för att få lite motivation tittar rund här i träningsjournaler lr läser i fitnessbloggar. några tjejer har inspirerat och motiverat mig mkt, fast jag inte vill tävla och jag vet att min väg är lång och stenig. men jag har bestämt mig! har nämligen samma problemområden som du. ackja, bmi är ett dåligt mått. jag har en bmi <18 och är inte fetfri direkt, alltså inte mkt muskler, mer fett. en kroppsbyggare med ett högt bmi skulle man inte kalla fet/obes direkt, eller? lycka till och kör hårt, du kan det!!:thumbup: |
Citat:
Tack :) Jag ska bara fundera ut exakt hur länge jag vill träna innan jag börjar deffa. |
woho! Var precis och hämtade ut ett stort paket på posten innehållandes 2 shakers, 1 burk koffeintabletter, 1 burk Vaso Flow åt gubben och 1 stycke måttband.
Ska snart köpa EsaPro & Double Pro åt mig själv, men har lite knapert med cash den här månaden - surt. Ska snart åka och träna så fort träningspartner 2 har slutat jobba. |
Kastar in fler mått
Ålder: 20 Längd: 162cm Vikt: 51kg Byst: 84cm Midja: 70cm Stuss: 94cm (fatass) Lår: 49cm Armar (spända): 26cm (filmjölk) Vader: 29cm Mage över naveln: 82,5cm ungefär |
När jag och min sambo flyttade in i våran nuvarande lägenhet fanns här 2 burkar med San Attitude.
Nu har min sambo beställt Vaso Flow som är av samma tillverkare och han funderade på om San Attitude var något att ha? Efter att skumläst lite här så antar jag att det inte är det.. Men han funderade på om man kanske kunde köra på med Vaso Flow och kanske ta 1 kapsel Attitude som lite extra. Nu vill jag inte att han ska bli helt fucked up och galen dessutom gillar jag inte att det kan komma fram som dopingklassat på t.ex pissprov? Frågan är alltså; Har detta skit hemma, är det värt att prova tillsammans med Vaso Flow eller ska vi kasta bort burkarna med Attitude? Tacksam för svar. |
San Attitude sänker väll Östrogen värdena i kroppen och är väll inget för folk under 30 år..+ att Aromatas inhibitorer är dopingklassat..Kan ju vara dumt...
Detta är taget ur en konkurrents sortiments förklaring angående Vasoflow " Påståendena avseende VasoFlow har inte utvärderats av FDA. Produkten påverkar blodtrycket. Detta kosttillskott ska inte användas av personer som är sjuka, medicinerade, ammande eller gravida. Produkten ska inte heller användas av personer under 18 år" Är ju en smaksak om man vill påverka sitt blodtryck..... Jag skulle hellre kört med Rage + proteiner och Kreatin.. Hoppas du vart lite klokare i alla fall :) |
Ska lägga till också att jag läste att många tom spydde efter att ha käkat Vasoflow + brutal huvudvärk.Men dem hade en grym pump..Vette fan om det är värt riskerna...
|
Citat:
Hur påverkar det blodtrycket då? Vi har bara läst positiva saker om det, att man får grymt bra pump osv. Har också läst det om att många får huvudvärk och mår illa men det är om dom tar 6 tabletter på en gång och det gör han inte, tog 3st en halvtimme före träning idag och han är okej hittils. Jaja han får väl prova ett tag då. |
Första "riktiga" träningspasset idag då.
Bröst, Triceps & Mage Bänkpress 4 set 8 reps - 20kg Kommentar: Det var lite vobbligt och tog rätt illa åt mina handleder. Får försöka träna upp handlederna lite mer. Hantelpress sned 4 set 8 reps - 6kg per hantel Kommentar: Gick lätt i början sen blev det lite mer motigt. Fick ont i tummen och sambon klagade på att jag alltid har ont nånstans - vilket är sant Cabel Flyes 4 set 10 reps - 4kg per arm Press mot panna 4 set 8 reps - 10kg Press i maskin 3 set 8 reps - 25kg 1 set 8 reps - 20kg Enarms press i maskin 4 set 10 reps - 2 kg Kommentar: Asgarv! Klarade inte av 4kg och 3 fanns inte. 2kg kändes grymt lite men grabbarna körde på 6 och 8kg så okej då, jag nöjer mig så för tillfället. Mage - Ab Crunch maskin 4 set 12 reps - 8kg per arm Munintag hittils idag: Frukost: 2 frallor med skinka, 1 glas lätt jordgubbsfil. Före träning: 2 frallor till, 1 järntablett, 1 koffeintablett. Efter träning: Ett stort lass med fiskpinnar och mos. |
Citat:
Glömde skriva datum så gör det här. 3 September 2008 |
Jag tänker försöka vara vaken för alltid idag, för det känns som att jag inte kommer ta mig ur sängen imorgon. Min kropp är helt mörbultad. Låren värker fortfarande från passet i måndags, min överkropp är helt död efter idag.
Men jag klagar inte.. Skulle ju inte få för mig att ligga med sambon dock, aj? Tråkigt har jag nu också.. måste roa mig på nått vis. Kanske ska lägga upp fula bilder på mig själv, eller nått.. Här i min fina träningsjournal som jag kan se tillbaka på om några år och skratta över. Ja, så kanske jag gör.. |
|
Citat:
Citat:
Oj! De här inläggen fick jag för 2 dagar sen men måste ha missat dom helt! Galet va paff jag blev när jag kikade runt lite i min lilla journal. Vad ni är söta söta flickor :) Träningen i måndags gick bra, jag körde på ganska bra och fick rejäl träningsvärk i låren som fortfarande inte har släppt. Bra och dåligt samtidigt :) Känns skönt att veta att man gjort något, samtidigt som det är jobbigt att inte kunna ta sig upp och ner för trappor eller ens ner på toalettstolen :D haha. |
Måste ha MÅL!!
Enligt min åsikt så tycker jag du verkar ganska förvirrad nu, som du själv skrev. Ta de lugnt och känn efter på hur träningen är, lär dig mer efter hand om allt. Det känns som du vill veta allt på direkten och det är omöjligt. Pluggar sjävl till PT så försöker oxå bara lära mig mer och mer. Tycker nog du ska koncentrera dig på att äta mer riktig och nyttig mat t.ex. kyckling, fisk, potatis, pasta, keso, ägg, kesella, frukt, bär, grönsaker(om där är ngn som du tycker om så tryck för tusan i dig den!!!) m.m. Min åsikt är att riktig mat går väldigt lååååångt före proteinpulver och annat sånt som de flesta byggare trycker i sig, även jag gör de men jag äter i första hand bra och näringsrik mat. Om jag ska påpeka träningen så KAN man visst PUNKT FÖRBRÄNNA!!! Finns forskning som visar på det! Och beroende på hur många antal gånger du ska utföra en övning är ju beroende på vad du vill åt, vill du bli stark? Större muskler? Underhålla muskelmassa? Gå ner i vikt? Dem sakerna bör du fundera över INNAN du lägger upp en träningsplanering! Slutsats: Ät mer riktig och nyttig mat och träna det som känns kul och bra utifrån vilka mål du har! :thumbup:
|
Citat:
Ja jag ville ha ett träningsschema lite mer baserat på mig, därför blev jag chockad på gymmet när både jag, min sambo & hans vän fick samma schema att gå på. Trodde jag skulle få frågan vad jag ville åstadkomma med min träning iallafall, men tji fick jag. :) Jag ska börja äta bättre, jag lovar :) |
här är några bra artiklar som är läsvärt. tycker oxo att du är lite confused som fanny skrev, MEN det är inget fel med det. jag var det oxo och säkert många andra.
det gäller verkligen att sätta upp smarta mål, som det står i artiklar nedan (den andre länken). http://www.figureathlete.com/free_on...g_yourself&cr= http://www.figureathlete.com/free_on...succeeding&cr= det verkar så att de på gymmet har inte mkt koll ibland. bäst att provar sig fram och känn efter kanske? det finns några post om det här oxo... |
Citat:
|
Kul med en ny journal (jaja, ny och ny. Jag har iaf missat den.. *screwy* )!
Det jag tycker du främst ska fokusera på såhär i början av din träningskarriär är att styra upp maten med riktiga och välbalanserade måltider. Kosttillskott anser jag bör ses som ett komplement till måltiderna om man har svårt att få i sig rätt mängder... Superkul att du kommit igång med träningen och lycka till!! |
Den här låten inspirerar mig mycket.. |
Citat:
Jag har en idé om vilka mål jag har, men jag funderar och slipar på det fortfarande hur jag ska lägga upp allting. Citat:
Citat:
|
Frukost idag:
2 knäckebrödsmackor med skinka 1 glas lätt jordgubbsfil 2 kokta ägg 1 glas cola light Vad är mest näringsrikt på ett ägg? Gulan eller vitan? :) |
Jag vill gå ner 5kg till den 18e november samtidigt som jag vill styrketräna under tiden. Sen hur det ska gå till eller hur det funkar har jag ingen aning om. Jag antar att jag får träna som jag gör nu fast med mycket mer cardio & äta bättre, nyttigare och mindre.
Mamma skriker rakt ut, men det får hon leva med. Jag kanske går ner i fett men jag vill också gå upp i muskler. Du ska få se lilla mamma! ;) |
I’m through with standing in line
to clubs we’ll never get in It’s like the bottom of the ninth and I’m never gonna win This life hasn’t turned out quite the way I want it to be (Tell me what you want) I want a brand new house on an episode of Cribs And a bathroom I can play baseball in And a king size tub big enough for ten plus me (So What You Need) I’ll need a credit card that’s got no limit And a big black jet with a bedroom in it Gonna join the mile high club At thirty-seven thousand feet (Been there, Done that) I want a new tour bus full of old guitars My star own on Hollywood Boulevard Somewhere between Cher and James Dean is fine for me (so how you gonna do it) I’m gonna trade this life for fortune and fame I’d even cut my hair and change my name ‘Cause we all just wanna be big rockstars And live in hilltop houses driving fifteen cars The girls come easy and the drugs come cheap We’ll all stay skinny ‘cause we just won’t eat And we’ll hang out in the coolest bars In the VIP with the movie stars Every good gold digger’s Gonna wind up there Every Playboy bunny With her bleach blond hair Hey hey I wanna be a rockstar Hey hey I wanna be a rockstar I wanna be great like Elvis without the tassels Hire eight body guards that love to beat up assholes Sign a couple autographs So I can eat my meals for free (I'll have the quesadilla) I think I’m gonna dress my ass with the latest fashion Get a front door key to the Playboy mansion Gonna date a centerfold that loves to blow my money for me (so how you gonna do it) I’m gonna trade this life For fortune and fame I’d even cut my hair And change my name ‘Cause we all just wanna be big rockstars And live in hilltop houses driving fifteen cars The girls come easy and the drugs come cheap We’ll all stay skinny ‘cause we just won’t eat And we’ll hang out in the coolest bars In the VIP with the movie stars Every good gold digger’s gonna wind up there Every Playboy bunny with her bleach blond hair And we’ll hide out in the private rooms With the latest dictionary and today’s who’s who They’ll get you anything with that evil smile Everybody’s got a drug dealer on speed dial well Hey hey I wanna be a rockstar I’m gonna sing those songs that offend the censors Gonna pop my pills from a pez dispenser get washed-up singers writing all my songs Lip sync em every night so I don’t get ‘em wrong Well we all just wanna be big rockstars And live in hillltop houses driving fifteen cars The girls come easy and the drugs come cheap We’ll all stay skinny ‘cause we just won’t eat And we’ll hang out in the coolest bars In the VIP with the movie stars Every good gold digger’s gonna wind up there Every playboy bunny with her bleach blond hair And we’ll hide out in the private rooms With the latest dictionary and today’s who’s who They’ll get you anything with that evil smile Everybody’s got a drug dealer on speed dial Hey hey I wanna be a rockstar Hey hey I wanna be a rockstar Är det nått sånt här man ska tänka tro? :P |
Jag måste tillägga en sak här och det är att min vikt inte är något problem för mig egentligen, vad vågen säger skiter jag i egentligen men jag vill gå ner i fett. Muskler väger såklart också. Men jag vill ha bort fettsäckarna - vilket innebär att jag måste ändra kosten och träna mer cardio.
Bort med fettet! |
Citat:
Hej, kul att du börjat träna och startat journal. Jag tycker inte att du ska gå ner några fem kilo. Du är definitivt inte överviktig. Tycker du ska, precis som du skriver, träna på med både styrka och kondition och äta nyttigt. Fast inte mindre utan mer! Testa det och du kommer med all säkerhet att se bra resultat! Bra frukost idag! Ägg är både gott och nyttigt. Både vitan och gulan så fortsätt äta hela äggen :) |
Citat:
Tack så mycket :) jag ska försöka kämpa så mycket jag kan. |
Nu har jag gjort iordning en smoothie bestående av:
1dl lätt jordgubbsfil 1dl mjölk 1dl frysta hallon 1dl frysta blåbär 1 banan 1 ägg http://forumbilder.se/images/22200814815PM1add.jpg |
Jag kan även tillägga att om man jämför hur jag äter nu med vad jag åt för ungefär 1 månad sen så äter jag grymt nu.
Jag har i princip varit soffliggande sen jag var 15 och jag äter ruskigt stora portioner mat, jag älskar pizza och max och min största last har varit ostbågar. På 1 dag har jag kunnat äta endast 1 ostbågspåse och 1 mål mat. Jag har alltså smällt i mig 1 påse ostbågar om dagen endast och ett mål mat på kvällen när min sambo slutat jobbet. Frukost har aldrig varit min grej, jag är inte hungrig på morgonen och det tar emot ordenligt men nu har jag börjat försöka tvinga i mig något på morgonen. Jag har lagt av med ostbågar (har haft 1 påse i skafferiet sen jag började träna nu och har inte rört den än) och jag har börjat kolla mer på innehållet i alla olika typer av mat. Har även slutat äta ute så mycket. Jag har inte direkt varit mycket för godis men inte direkt för nyttiga saker heller. Så jag tycker jag är duktig :P |
Jag kan inte göra annat just nu än asgarva.
|
Citat:
Rocka på nu! :hbang: |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:11. |