![]() |
ain't nuthing but a peanut - 91a
Tjena, tänkte det var dags att dra igång en journal.
Då jag sitter vid datan allt för ofta kan jag lika bra anta utmaningen. Träningen har endast pågått i lite mer än 2 månader i skrivande stund. Dock väldigt intensivt! Tänker jag lägger upp en journal för respons och tips! Träningsschemat är inte fast, ändringar görs då och då skriver därav inget. Försöker köra 6 pass i veckan. Kort info: Född: 91 Längd: 183 Vikt: Ca 89 Mark: 110 än så länge, har inte provat något max. Bänk: 115*1 efter hårt axelpass! Knäböj: Har jag inte vågat mig på än. Men det kommer så småningom! Mål: Att vara stor, och deffad om ett år. Just nu är jag lite lönnfet men, man behöver något att bygga på. Träningspassen läggs in så ofta jag kan! Jag uppskattar både negativ och positiv kritik, "all kritik, är bra kritik". Uppskattar även tränings/kost tips! |
http://img204.imageshack.us/img204/6227/dsc00095bg4.jpghttp://img207.imageshack.us/img207/2940/dsc00085nk6.jpg
Så här ser det ut i nuläget. |
Idag blev det ett effektivt axelpass!
Sittande axelpress(med vikterna mot bröstet): 20kg*6 22,5kg*6 22,5kg*6 Axelpress i smithen: 30kg*6 40kg*6 40kg*6 Stående hantellyft framifrån: 17,5kg*6 17,5kg*6 17,5kg*6 Stående hantellyft åt sidan: 15kg*6 15kg*6 15kg*6 Stående kabeldrag med V-handtag: 65kg*6 75kg*6 80kg*6 Liggande framåt med stång mot bröst/nyckelben: 35kg*8 35kg*8 35kg*8 Sittande hantellyft(med vikterna mot axlarna): 20kg*6 22,5*4 20kg*6 Sjukt skönt, har hållt i 3 dagar p.g.a ont i axeln. Dock kände jag inte av den alls idag. Så nu är det fest igen! |
Imorgon är det dags för rygg och biceps. Suget är på topp !
Måste dock påstå att responsen inte är på topp trots ganska många tjuvtittare:)! |
Idag blev det ett rygg/biceps pass. Med några personbästa. Motivationen var på topp. Dock var hjärnan trött! Överlag är jag nöjd!
Så här såg det ut iaf: Sittande kabelrodd: 80kg*6 75kg*6 80kg*6 Latsdrag med V-handtag: 65kg*6 70kg*6 80kg*6[PB] Chins: 4*3 (sjukt dålig ovanför marken) Roddmaskin: 45kg*6 55kg*6 60kg*4[PB] Växlande hantelcurl: 22,5kg*6 27,5kg*5[PB] 20kg*10 Sittande kabelcurl: 65kg*6 75kg*6 75kg*6 Hammerstång: 20kg*6 30kg*6 30kg*6 (stången är inte inräknad) Negativ Koncentrationscurl: 15kg*6 12,5kg*6 12,5kg*6 |
En köttig 91a för att inte ha tränat mer än 2månader.
Inte gjort någon annan träningsform innan dess? Tränar du kroppen jämnt, då du klarar mer i bänk än mark? Och var det bara en slump eller annan anledning till att du inte körde marklyft i dagens ryggpass? :naughty: Ser väl bra ut f ö! :thumbup: Edit: Vill ha bild på ben och tatuering. :D |
du är inte alls tjock ! bättre ljus på bilderna :) hur somhelst 115 kg i bänk :D sjukt bra !
|
Citat:
Spelade ju fotboll typ i sjuan. Och sen inget mer kroppskrävande. Angående mark har jag bara inte kört på mycket än. Då skaderisken är stor när man kör denna övning tar jag det lugnt och får in helt rätt rörelse innan jag fläskar på dom stora vikterna. Marken blev inte inräknad i dagens pass, kör jag ett ryggpass till senare i veckan där jag ska köra det:). Kör det bara en gång i veckan. Angående mina jävla ben hahha dom är fan en historia för sig själv. Har skadat mitt knä för längesen. Så mitt vänstra lår är 4 cm mindre än det andra då jag inte pallat köra sjukgymnastiken *screwy*! Så bilder på dom tåls att vänta med ! tattoon kommer väl när jag kör en triceps bild! |
Citat:
|
Grymt avundsjuk på ditt max i bänkpress! Ser bra ut :D
|
Idag blev det bröst triceps! Kände mig väldigt seg, p.g.a dålig sömn inatt!:furious:
Bänkpress: 70kg*6 80kg*6 90kg*4 Sne hantelpress: 27,5kg*6 30kg*6 30kg*6 Stående kabeldrag: 25kg*6 35kg*6 40kg*5 Sittande kabeldrag: 25kg*6 25kg*6 25kg*6 Pushdowns(breda med knogarna mot marken): 55kg*6 60kg*6 65kg*6 Hantel bakom nacken: 27,5kg*6 30kg*6 27,5kg*6 Kickbacks: 17,5kg*6 20kg*6 20kg*6 Liggande tricepspress(dödare): 20kg*12 20kg*14 20kg*8 |
Citat:
Jag tackar. Detsamma måste jag säga ! |
Ska jaga ifatt dig i bänken :) vill med ta 115 ju! :( nu har jag bara tagit 100kg.. Ska dra en maxning snart igen. och då jävlar! :D
|
Citat:
Tro mig, du är jagad. |
Citat:
Haha! lite hemlig tävling här. Får prova på och se om jag tar mer än 115 nästa bröst träning (:! Om allt klickar (:! söndagar är fan bäst för mig haha! |
Fan vilken sexig replik jag fick till där. Det får läggas till i signaturen! :thumbup:
|
Raschmus: Hahah ja gör det. Din kreativitet flödar! haha.
Imorgon är det dags för axelpass igen! Känner mig sjukt peppad ! |
Citat:
lycka till |
Lycka till imorgon! kör hårt!
och Rasmus, du är en riktig klippa du ;) snygg signatur.. |
Gymfjollan: Nja det går ner :)! varför ?!
Jag tackar! |
Citat:
lycka till ! kommer sitta som klistrad framför datan med ett nytt pass *popcorn* |
Dagens axelpass hade väldigt bra tempo, och motivationen var på topp! Även ett personbästa blev satt!
Sittande axelpress(med vikterna mot bröstet): 20kg*6 22,5kg*6 22,5kg*6 Axelpress(militärpress) i smithen: 40kg*6 60kg*5[PB] 50kg*6 Stående hantellyft framifrån: 20kg*6 17,5kg*6 17,5kg*6 Stående hantellyft åt sidan(med raka armar!): 12,5kg*6 12,5kg*6 12,5kg*6 Stående kabeldrag med V-handtag: 70kg*6 80kg*6 80kg*6 Liggande framåt med stång mot bröst/nyckelben: 35kg*8 35kg*8 35kg*8 Shrugs: 37,5kg*6 40kg*6 40kg*6 Nu är jag nog jagad igen va (A)? |
Fint pass idag Hirvonen, bara å köra hårt ;)
|
Citat:
|
Bra, en till 91:a.. Dags för 91:orna att regera över 92:orna:devil:
Snyggt med PB i militärpress! 60kgx5 är starkt jobbat. Jobba på! :hbang: |
Citat:
Citat:
Aldrig. |
Citat:
:D |
Citat:
:D Kollade axelpasset noggrannare nu. Jävlar krut i dom axlarna! Och ja, jagad. :D |
Haha Rasmus vi får se till att försvara oss här!! vi 92or måste hålla ihop :D
|
Citat:
|
Citat:
Jag tackar! |
Du är ung, resultaten lär komma snabbt :)
|
Citat:
|
Vart har resten av passen försvunnit? helluuu saknas 5 dagar :D
|
haha har jobbat, inte haft tid med att skrivas! kommer så fort jag har mer tid !
|
på tiden att jag lämnar avtryck här också!
läst igenom lite, ser onekligen bra ut, rejält stark är du! lycka till o de e bara kötta på!:thumbup: |
Tjeeena!
jag har varit borta ett tag nu, motivationen har inte varit på topp. Jobbet har tagit stor del av min tid. Kärleksproblem har även varit en stor faktor i motivationens nedgång! Men till sist inser man vad som är bäst och allt känns sakta men säkert bra igen! Motivationen börjar komma tillbaka, dock har jag ingen som piskar mig på ryggen eftersom min "träningskompanjon" har varit sjuk nu alldeles för länge! Nästa vecka är det nya tag! Och passen kommer läggas upp regelbundet (förhoppningsvis)! |
Idag stod bröst/triceps på schemat! kändes motiverat och ett jävligt effektivt pass!
Bänkpress:80kg*6 80kg*6 80kg*6 Flyes med kablar: 15kg*6 20kg*6 20kg*6 Snebänkpress: 40kg*6 60kg*6 60kg*6 Dips: 6*3 (helt chockad att det gick lätt) Pushdowns(med v-format handtag):60kg*6 70kg*6 80kg*6 Kickbacks med kabel:15kg*6 20kg*6 15kg*12 körde endast tre övningar på varje grupp då tempot var extremt högt! |
skönt jag spammar min egen tråd(ingen annan gör det ju :)) dags för rygg biceps idag! känner mig jävligt peppad! återkommer senare med dagens schema!
|
härligt pass :)
men om du tar 115 i bänk borde du inte göra lite mer än 6or på 80 kg ? ;) |
Citat:
Sen skiftar ju vikten helt dag till dag. Vissa dagar ligger man på 90 med 6:or. Och vissa dagar är 6:or med 80 sjukt tungt Så att.. jo, känns som lite tvivel här ! :) |
Dagens pass gick bra, galet bra pump!
Latsdrag:70kg*6 75kg*6 75kg*6 Hantelrodd:40kg*6 42.5kg*6 45kg*6 Skivstångsrodd:75kg*6 80kg*6 80kg*6 "Skivstångsshrugs" i smithen med stången bakom ryggen: 80kg*10 100kg*10 100kg*10 Hantelcurl:22.5kg*6 22.5kg*6 22.5kg*6 Hammercurls:20kg*6 20kg*6 20kg*6 Kabelcurls:55kg*6 65kg*6 65kg*6 överlag gick allt bra! var helt död efter hantlarna! |
Citat:
Måste även påstå att man är tvungen att dra paralleler mellan vad man tränar med och maxar. Då det är en helt annan teknik att ta så mycket som möjligt. Den negativa rörelsen som används när man tränar med vikten finns ju knappt när man maxar? Eller jag är ute och cyklar :O? |
Yes inaktivitet är underbar.
Känns dock som man måste sitta här och skriva i en miljon andra trådar för att få någon sorts "respons". Anyhow, passen från denna veckan uteblir p.g.a jag inte kommer ihåg alla övningar. Nästa vecka skall dock bli fylld. Måste även tilllägga att jag lyckades med 130 kg i bänk denna vecka! galet nöjd! Undrar dock bara, om någon vet vad folk i 90 kg klass tar i bänkpress tävlingar? om framtiden där är ljus:smash: haha |
91a som bänkar 115? Oh lawdy jebus!
Nice! Forsätt så. |
Citat:
|
Dagens pass blev rygg/biceps. Kändes jävligt peppat!
Om ni nu undrar över 4a reps, så ska jag prova detta nu en månad, för att sedan gå på 8a reps. Sittande kabelrodd med vhandtag: 100kg*4 110kg*4 110kg*4 Latsdrag i maskin:75kg *4 85kg*4 85kg*4 Hantelrodd:50kg*4 50kg*4 60kg*4(halvstrikta) Skivstångsshrugs i smithen bakom ryggen:130kg*8 130*8 150*6 Hantelcurls:25kg*4 27.5kg*4 27.5kg*4 Kabelcurl rakt handtag:90kg*4 110kg*4 95kg*4 Kabelcurl med rep:95kg*4 85kg*4 85kg*4 |
Lägger in gårdagens pass, då jag glömt bort de andra helt och hållet.
Det blev bröst biceps! Latsdrag med litet handtag:85kg*4 90kg*4 90kg*4 Rodd i maskin:55kg*6 60kg*4 60kg*4 Chins:8*3 Sittande kabelcurl:95kg*4 95kg*4 95kg*4 Stående hantelcurl:22,5kg*6 22,5kg*6 22,5kg*6 (otroligt slut i biceps här) Stående med kablar(vet inte hur man förklarar):40kg*4 45kg*4 45kg*4 inte nöjd med passet alls. Kände mig otroligt trött! |
Bara för ryggpasset lades upp lägger jag även upp en bild!
(ingen höjdare på flex osv!) haha http://img291.imageshack.us/img291/9...0124yl3.th.jpg |
Dagens pass kändes jävligt bra! Blev bröst triceps.
Rak hantelpress: 37.5kg*4 40kg*4 40kg*4 Cable Cross-overs:40kg*5 40kg*4 45kg*4 Cable Cross-overs sittande drag uppåt(eller hur man ska säga):30kg*4 35kg*4 35kg*4 Pushdowns med v handtag:90kg*6 100kg*4 100kg*4 Smal bänk:70kg*6 80kg*4 80kg*4 Hantel bakom nacken:37.5kg*4 40kg*4 40kg*4 Överlag sjukt bra pass! |
Det blev ett oväntat axelpass idag då jag lyckades komma till gymmet efter stängning!
Hantelpress med vikterna mot bröstet:27.5kg*4 27.5kg*4 27.5kg*4 Militärpress i smithen(gick uselt):50kg*4 50kg*4 45kg*4 Stående hantellyft åt sidan(så raka som möjligt):12.5kg*4 12.5kg*4 12.5kg*4 Stående uppåtlyft med viktkaka:25kg*8 25kg*8 25kg*8 Kabeldrag rakt upp med "v-handtag":80kg*6 90kg*4 100kg*4 Rotator cuffs:15kg*8 15kg*8 15kg*8 Inte för att vara sån, men tråkigt med många visningar och ingen kritik av något slag!:MrT: |
Finns ju inget att kritisera va fan :P
Verkar ganska så jävla starkt när man ser till stats och pass så:thumbup: Vad ligger vikten på? |
Hum just nu ligger jag på 91 morgon vikt. Knappast deffad, men det kommer så småningom! Nu när kosten sköts lite och så kommer ådrorna sakta men säkert!
|
Citat:
Allting kommer inom sin tid :thumbup: Bara tugga på! |
Me want update!!
|
Citat:
Grymt bra gjort..vill gärna se en video när du lyfter... Verkar ha bra gener för lyftning,bara och kötta på när du har hela livet på dig och bli grovis :) |
Har varit dåligt med updates nu på sistone, då jag lagt om all min träning nu, fått skära bort 2 eller 3 dagar. Då jag fastnat för mma träningarna istället!
Och shit vad ovig man har blivit av all pumpträning :P! Pass kommer i veckan |
Tjoo, lägger in måndagens omotiverade rygg/biceps pass. Då jag inte har mycket bättre för mig, lägger jag även in mina MMA pass!
Detta är även första passet på ca 2 veckor. Latsdrag med v-handtag: 70kg*6 75kg*6 80kg*6 Hantelrodd(utan mina dragremmarj*vlagymgrossisten): 40kg*6 40kg*6 42.5kg*6 Någon latsmaskin: 70kg*6 80kg*6 80kg*6(stannade på 80 då axeln led) Sittande hantel(hammer): 20kg*6 20kg*6 20kg*6 Sittande kabelcurl(smalt grepp): 65kg*6 70kg*6 75kg*6 Överlag sög passet ganska rejält! |
Dagens MMA träning började med följande:
Uppvärmning några varv runt mattan, med armsving åt alla håll. Klackar i rumpan. Sido hopp. Efter detta var det dags för "räkan" en övning då du skjuter ifrån dig hela din vikt med höften till andra sidan. Sjukt svårt att förklara! Efter räkan var det dags för att som jag ser det "krypa" genom att lyfta din vänstra hand samtidigt som du lyfter ditt högra ben högt och vise versa. Och går ner i typ av en armhävning utan nudda marken! Sen var det kullerbyttor där man skulle ställa sig direkt efter ner och göra armhävning! Efter uppvärmningen började vi med lite spark och slag övningar. Körde olika sparkar, och olika slag kombos. Sedan körde vi nedtagning med grepp involverade(väldigt krävande då man ska slänga runt den andre). Efter detta var det dags för lite lätt "grappling" där man bara ligger och kramas och känner efter lite, tar några grepp här och där men inget hårt! Efter detta var det dags att hitta en ny kompis att köra ganska hårt mot, endast grappling inga slag eller sparkar alltså! Och efter dessa övningar var det dags för "gubbe" detta går då ut på att man möter en person där man bara kan vinna genom "mounta" den andra alltså sätta sig på honom, eller submission, där man tar ett grep och han klappar ut! Denna övning är väldigt krävande då en börjar som "vinnare" och så är där ca 5 på rad som är "utmanare" och om man då som jag :naughty: lyckas med rätt ofta vinna mot minst 3 i rad är detta väldigt jobbigt! Och inte nog med att jag var på topp idag och vann mot alla i raden, så är tränaren så ful och säger jag förlora en match för att jag inte skulle få för mycket självförtroende hahah! Jag anser det var endast för jag vann*flex* ! Och efter detta när orken var helt slut. Ska man kasta runt en kompis åt vardera håll om höften samtidigt som man kramar om honom liksom! Man har all hans vikt och ska kasta runt med extremt jobbigt! Överlag är jag nöjd alltid lika roligt med dessa pass, och konditionen bara ökar varje gång! |
Citat:
Film blir det nog inte på ett tag, iaf inte med 130 kg! Då jag fått dra ner 3 dagar på styrketräningen! Kan ju alltid prova en dag och se, men har varit ganska inaktiv med träningen p.g.a axelsmärtor. Men faller man av hästen är det bara att hoppa upp igen och ge gärnet! |
Självklart ska jag lämna spår i din journal!:) Du tränar både styrketräning och MMA, tufft. Jag vill också börja i någon kampsport som innehåller alla olika stilar, sparkar/slag/grepp osv men närmsta MMA klubb ligger några mil härifrån och har ingen lust att pendla:( Grym i bänken är du också! Jag vill också vara det:( Men det kommer (förhoppningsvis:D )
|
Citat:
Jo, jag var sugen på kampsport ett bra tag, tänkte kan lika bra ta en hård rackare också när möjligheten bara ligger runt hörnet liksom! Det är sjukt sletet att pendla! Du får helt enkelt youtubea lite grejer och köra mot lillebrorsan eller något ! Hoho bänken, man tackar ! Det kommer ! |
Jo, enda jag vet som liknar det är väl submission och det finns i stan, dock ingen nybörjargrupp vad jag fattade för. Inte fått reda på om shootfighting finns än. Det är som MMA:)
|
Citat:
Shootofighting är typ som MMA light ! :) Då slag när du ligger på marken inte är tillåtet, och det finns fler sätt än knockout och tapout att vinna/förlora på! Det som skiljer dem ungefär! |
Citat:
|
Hahah, ja MMA är ju helt klart roligt, och även den jobbigaste sporten jag provat på faktiskt! Hårt? äh det är en fråga om att ge lika mycket som man tar emot på träning :)
|
jo och man blir härdad tillslut:)
|
något pass idag ? :)
|
Dagens pass var bröst triceps! Kände dock onda aningar i min kära axel p.g.a lite överdrivet hårt grepp igår på MMA´n! Så blev inte fullt i allt idag! Där av höjning och sänkning! Fastställer även idag, det är sjukt vilken skillnad det är dag till dag!
Bänkpress: 80kg*6 100kg*6 80kg*8 Lutande hantelpress: 30kg*6 37.5kg*6 35kg*6 Cablecross: 40kg*6 40kg*6 40kg*6 Hantel bakom nacken: 37.5kg*6 35kg*6 30kg*8 Pushdowns med litet handtag: 80kg*6 80kg*6 80kg*6 Efter detta var jag helt slut, så passet var inte det bästa idag! |
Bra bänkar, men varför är du nere på 80kg och harvar om du gör en 6:a på 100?:Virro
|
Citat:
|
För att liva upp lite lägger jag upp en bicepsbild(woho). Känns som svåraste delen att få stor på min kropp.
http://img293.imageshack.us/img293/2...0129ih3.th.jpg |
Okej då förstår jag, lägg hellre upp en hel kropps bild än "lunarbilder". Är så svårt att bedömma något då man inte har nå propotsioner att gå på...
|
Citat:
|
Du bör känna någon som kan ta en bild på dig;)
|
tyckte du feta på bra ändå trots axeln. full fart på mman imorgon då? *flex*
|
Citat:
|
Så, lyckades hitta en söt fotograf!
Men poserna jag kör, alltså vet inte vad jag gör! Latsen vill inte som jag vill. Och knappast smal midja! Men fettet är på väg bort! http://img529.imageshack.us/img529/9...0092mb1.th.jpg http://img229.imageshack.us/img229/9...0098oo2.th.jpg Ursäkta så sne jag blev här! Vet inte vad som hände haha! http://img240.imageshack.us/img240/4...0096fm2.th.jpg |
Idag vart det MMA träning som vanligt! Orkar dock inte skriva hela passet i detalj.
Kort och gott var det väldigt mycket slag/spark teknik idag! Stannade även kvar ett tag och körde lite grappling träning! Otroligt hur man alltid känner sig bra när man vinner mycket haha ! Inte bäst för självinsikten! |
Jävlar, små bilder fast med en stor jäkel på dom!:) Ser riktigt bra ut. Vad ligger vikten samt längden på?
|
Citat:
Morgonvikten ligger på 92. Väger mig inte på kvällen dåligt för självförtroendet haha! Är 183 lång! |
Stort förlåt för jag varit så seg! :em:
Skäms mycket nu! :D Tycker det såg riktigt bra ut på bilderna där! Grym rygg för att vara 91:a :) Fortsätt kämpa! så ska jag försöka skriva lite oftare! |
Citat:
Den här gången gör det inget men nästa gång... :cool: Jag tackar och bugar! |
ser riktigt bra ut, hur funkar axeln nu då?
|
Citat:
|
första gången jag läser denna tråd och du var ju riktigt stark för att varra 91a, MMA är grymt kul, vart kör du någonstanns?
|
Citat:
Jag tränar det i Svalöv, där jag bor ! Nära och bra! |
Nämen, det ser ju suveränt ut hörrö! Hehe i spegeln tycker jag mina lats ser bra ut när jag posar - men vad händer när kameran tar bild? Ser inte alls likadant ut *gah!*
Nice biceps där och ryggen haru piskat fint också. Kör på hirvo för fulla muggar. Du är i dina bästa år :D |
Dagens rygg biceps/pass var rent påtvingat! Kändes inte någon höjdare, och missade även min axel träning i fredags p.g.a dålig motivation!
Anyway, here it goes: En hands latsdrag: 30kg*6 35kg*6 35kg*6 Roddmaskin: 80kg*6 85kg*6 90kg*6 Shrugs: 35kg*8 40kg*8 45kg*8(hatar denna utan dragremmar) Sittande hantelcurl: 22.5kg*6 20kg*6 20kg*6 Sittande hammercurl på vinklad bänk: 15kg*6 15kg*6 15kg*6 Sittande rak skivstångscurl(helt slut): 50kg*6 60kg*6 60kg*6 Sista övningen var värdelös, helt vingabröden! |
Citat:
Jag tackar jag tackar. Alltid trevligt med kommentarer! |
Jävlar vilken bicepsstyrka!:hbang:
|
Citat:
|
Du är betydligt starkare och biffigare en mig, Du är yngre! Du ska ju vara en liten skit ? :D
|
Citat:
|
Starka pass och fina bilder, keep it up :thumbup:
|
Vad ligger vikten på idag då Hirvo? :D Du ligger lite före mig din jäkel. Tror jag ligger på 88,9 @ 185 cm lång. Ska komma med dagsfärskt ikväll :) *popcorn*
Hur tung hade du tänkt bli? Rocka på! |
Citat:
Hahha jag kanske ligger något kilo före för jag har tung röv och tjock benstomme (:? hahahah eller något ! Idag blir det MMA pass f.ö |
92 är bra det :D hehe spec 1992 ;)
kötta på mannen kötta ;D |
Citat:
Kom nyss hem från ett bra MMA pass, spyan låg i halsen! |
Ni från 90-talet är dopade!!!!!!! *grr* *grr* *grr*
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:11. |