Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Inte längre minst på forumet (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=63581)

Frantic 2013-05-18 20:19

Riktigt bra jobbat! Jag höll utkik efter dig och stod precis vid banan längs med vasagatan när himlen öppnade sig men jag missade dig ändå.

Du ska vara riktigt stolt över dig själv!

wesaft 2013-05-18 20:36

Grattis till en bra prestation skuggan!

shadowfire 2013-05-18 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Eldhroka (Inlägg 6465701)
Med marginal godkänt.

Jag sa ju det!

haha! ja fast i detta väder känns det som en ännu större bedrift, tittade precis på topplistan och det var flera kända namn där som jag såg dippade lite i prestation mot för förra året...

Citat:

Ursprungligen postat av Catstyle (Inlägg 6465894)
Grymt glad för din skull. :)
Bra jobbat!

Tack!! Och även du står för en del av förtjänsten efter våra lopp ihop och pepp.

Citat:

Ursprungligen postat av alfahenke (Inlägg 6466058)
Som vanligt roligt och läsa dina rapporter :). Bra jobbat.

haha thanks man! =)

Citat:

Ursprungligen postat av Vunnis (Inlägg 6466324)
Bra jobbat! :)
Fortfarande nöjd över att inte ha behövt springa ; )

haha! kul o se dig idag, så grofv så de får snart bredda cykelvägarna för att ge dig plats!

Citat:

Ursprungligen postat av 944RS (Inlägg 6466326)
Du hängde av mig rejält upp för bron så den tiden förvånar mig inte. Även om du tyckte det gick långsamt efter Lilla-Bommen så är jag nästan säker på att du sprang om fler än som sprang om dig!

jag minns inte ens lillabommen, hade svårt o titta upp där pga nacken... hela den sträckan sög verkligen. haha!

Citat:

Ursprungligen postat av Frantic (Inlägg 6466335)
Riktigt bra jobbat! Jag höll utkik efter dig och stod precis vid banan längs med vasagatan när himlen öppnade sig men jag missade dig ändå.

Du ska vara riktigt stolt över dig själv!

Tack kompis! Då var det inte långt ifrån att vi hade sett varandra om det inte kommit ett skyfall där precis :P

shadowfire 2013-05-18 21:00

Kan bara säga att stoltheten är ett faktum ikväll.
33 löparpass tror jag att det blev totalt, där jag under första passet var ett riktigt vrak. Jag flåsade, flämtade, dreglade, hade maxpuls och såg mest ut som en fördärvad blodhund ihop med Poxeman o 944RS.

32 pass senare springer jag en halvmara och har inte ens ont någonstans efteråt. Jag som ändå sa vid årsskiftet att "jag kommer ändå aldrig springa längre än kanske 12 km, varför skulle jag vilja det? Räcker med hyffsad kondis på milen." Det visar ju hur enormt man kan utvecklas på relativt liten insats.

Känslan att överträffa sig själv och chocka sig själv är helt fantastisk. Jag kommer dock, helt ärligt att nöja mig med kanske typ ett sådant här event om året eller så med sub 2 tim som en målsättning. Då har jag en "ok" allmänkondis. Jag kommer inte att sikta på längre distanser, för det kommer att kräva att jag slutar renovera och/eller ger upp styrketräningen för att ge plats för mer konditionsträning. Nono.

Ett par lessons learned:

- Jag måste fundera på en strategi med matintag på tävlingsdagen. Har så mycket fjärilar i magen så jag har svårt att äta överlag och jag har noll aptit på morgonen. Kanske kliva upp dyngtidigt och se till att bli skithungrig och äta en braklunch tidigt? Känslan att stå 20 min före start o känna hur magen kurrar för att 45 minuter tidigare ha varit proppmätt var inte kul.

- Magproblemen var inte roliga överlag. Fick sitta på gräsmattan ett tag efter mål framåthukad för att få kramperna att släppa. Problemen kom redan efter vätskeintagen med vatten. Hade svårt att dricka, sprang o rapade o mådde dåligt kilometern efter varje vätskekontroll. Efter halva loppet sket jag i att dricka o mer sköljde munnen bara och försökte kyla mig själv istället. Tog dock någon mugg sportdryck för att få lite sockerkänsla, men den var bannemig inte bra. Många rapar o uppstötningar o hicka o grejs vart det. Minns en gångtunnel på väg mot botaniska där Jimmy sa att tempot var bra. Tempot var inga problem, att svälja ner tarmsystemet igen var det däremot!

- Tejpa nipplarna var klokt, ingen känning alls på dem. Att inte raka håren på/runt vårtgårdarna innan var en miss. Det mest smärtande på hela tävlingseventet var att dra bort leukoplasten. Fick typ bita i skrivbordet hemma för att kunna dra bort dem. AAAAJ

- Fotvården som jag gjorde igår gjorde verkligen susen. Klippa naglar, fila, och smorde in delar där jag vet att jag brukar kunna få skavsår. Lindade in fötterna så de fick suga åt sig av den där blåa salvan vad den nu heter under natten. Vaknade med babyfötter typ. Inte en blånagel, inte en blåsa. Win!

- Pulsklocka, dock utan pulsband, men att få hjälp med tid/tempo från GPS är ett måste för min del. Utan den = inget varv sub 2 tim.

944RS 2013-05-18 21:26

Det här året hade jag full koll på tiden/tempot så tiden under 2tim var aldrig hotad.

Jag är nöjd med min taktik att låta dig springa själv nästan hela tiden och därför sprang jag några meter bakom. Eftersom jag visste att du var fokuserad på att köra på så ville jag inte att du skulle jämföra dig med mig. Sedan ville jag såklart inte heller låta dig se hur ont jag hade stundtals.
Du kan vara nöjd och stolt över dig själv för idag presterade du utan draghjälp!

shadowfire 2013-05-18 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av 944RS (Inlägg 6466434)
Det här året hade jag full koll på tiden/tempot så tiden under 2tim var aldrig hotad.

Jag är nöjd med min taktik att låta dig springa själv nästan hela tiden och därför sprang jag några meter bakom. Eftersom jag visste att du var fokuserad på att köra på så ville jag inte att du skulle jämföra dig med mig. Sedan ville jag såklart inte heller låta dig se hur ont jag hade stundtals.
Du kan vara nöjd och stolt över dig själv för idag presterade du utan draghjälp!

Ja du dök upp på rätta ställena, men jag kommer inte förlåta dig för att du hällde en mugg med vatten på min rygg. Djävelberg vad kallt det var. :D (typ det jag behövde just då lol)

Att du lät mig springa själv och lät mig ta täten gav mig faktiskt självförtroende - jag kände att jag drog ifrån dig och Kent redan andra kilometern, men det var också skönt att få den "hah, jag är pigg, I can do this shit!"-känslan.

narcissisten 2013-05-18 21:57

Grymt bra jobbat, jag är mer än imponerad. Och väldigt roligt att läsa om loppet och dina lärdomar med :)

Rickard 2013-05-18 22:07

Grymt bra jobbat! Grattis! :)

PatJack 2013-05-18 22:30

Kul att du fixade ditt mål på sub 2timmar!! Intressant läsning med om ditt lopp =) Trist med din inklämning.. hoppas du inte blev värre nu!

Landström 2013-05-18 23:16

Congratz Shadowman!

Alltid trevligt med målsättningar. Speciellt när man klarar av dem. :)

Angel 2013-05-18 23:51

Du ska vara stolt.

O_Wao 2013-05-19 14:50

Grattis Skuggan, starkt jobbat! :thumbup:

Dravena 2013-05-19 15:06

Imponerande skuggan!

Jorgen 2013-05-19 15:34

Grymt skuggan.
Det var nära att du slog min gamle (67) far också, han har inte kunnat träna något ordentligt innan loppet så det gick sådär, 1:55.

ulfalf 2013-05-19 17:05

Starkt jobbat och härlig lopproman, lätt att känna igen sig i tankarna under loppet! Några tankar om kommande löpmål? :)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.