Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Medlemsbilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Lägg upp era träningsfilmer (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82188)

Lexidos 2007-03-07 07:55

Citat:

Ursprungligen postat av Börje H (Inlägg 2142692)
Eftersom maxningar i marklyft verkar vara övningen som är mest poppis just nu så slänger jag in ett klipp från i lördags. Lyftaren är Jocke L, Luleå AK. En skolexempel i laddning, utförande och glädje efter väl utfört marklyft :D
Notera att trots detta är ett maxlyft, och han kör utan bälte, så brister inte tekniken :thumbup:

Det var en ren glädje att se det där klippet. Snacka om att han går in för det :D

BigForre 2007-03-07 07:57

Citat:

Eftersom maxningar i marklyft verkar vara övningen som är mest poppis just nu så slänger jag in ett klipp från i lördags. Lyftaren är Jocke L, Luleå AK. En skolexempel i laddning, utförande och glädje efter väl utfört marklyft :D
Notera att trots detta är ett maxlyft, och han kör utan bälte, så brister inte tekniken :thumbup:

Gött mos!!! Många kommer säker bli bittra nu, men tycker att många lyft på senare tid sett lite halvdana ut. Det ju självklart upp till en själv hur man lyfter, men jag förstår inte att man vågar göra det valet att tumma på formen bara för att kunna lyfta något kg extra. Kommer ihåg när Fettecke slängde upp sitt första 200 lyft här på brädan för ett par år sedan, han blev sågad vid knäskålarna vill jag minnas, men jag vete fan om det var så mycket ostbåge i dagens mått mätt.

Cilia 2007-03-07 08:20

Citat:

Ursprungligen postat av z_bumbi (Inlägg 2141908)
Klicka på "se förkväll på webben" (i vänsterkanten) och sen reportaget om de två som ska springa, vid den tidsangivelse som du redan har fått så kommer du att se en kolozzeumtröja plus vad jag antar är Baha

danke

the_PL_man 2007-03-07 08:50

Eftersom vi diskuterar....

....mark.

En gammal video från 2004, innan jag fick problem med ljumske/höft.

http://karlstadsak.se/lars/040601_me_dl.wmv

Det jag skulle gjort annorlunda idag är att dra blicken rätt upp i taket, vilket gör att höften kommer närmare stången & tyngdpunkten mer mitt på foten. Tekniken är bättre idag, men jag är inte 100% i kroppen än.

/the_PL_man

mini 2007-03-07 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 2142674)
Men...men... Det är ju faktiskt en maxning, och inte ett arbetsset. Man har ju redan tagit beslutet att det här inte är det bästa man kan syssla med under solen, när man greppar stången för att maxa. Olika svagheter i muskelbalansen personer sinsemellan ger olika utförande. :)

Eftersom Pez skrev Give it to me så antog jag att han ville ha kommentarer, så då skrev jag det jag tyckte såg ut som om det fanns förbättringspotential. När man dessutom vet att Pez har haft problem med ryggen och nyligen börjat marka igen kan väl funderingarna inte vara av ondo iaf?

petersson 2007-03-07 09:24

Citat:

Ursprungligen postat av the_PL_man (Inlägg 2142747)
....mark.

En gammal video från 2004, innan jag fick problem med ljumske/höft.

http://karlstadsak.se/lars/040601_me_dl.wmv

Det jag skulle gjort annorlunda idag är att dra blicken rätt upp i taket, vilket gör att höften kommer närmare stången & tyngdpunkten mer mitt på foten. Tekniken är bättre idag, men jag är inte 100% i kroppen än.

/the_PL_man

Grymt där pl-man! Hur mycket i sista? 265?

the_PL_man 2007-03-07 09:32

Yep, 5 kg över tävlingspers.

Drog 230 & bommade 240 på omg 1 nu, så det fattas en del styrka än till gamla höjder. Dock så kändes det tekniskt sett sunt, vilket var skönt.

/the_PL_man

Citat:

Ursprungligen postat av petersson (Inlägg 2142790)
Grymt där pl-man! Hur mycket i sista? 265?

Karl_alfred 2007-03-07 10:03

Citat:

:laugh: Bra lyft!

Timme 2007-03-07 10:06

Citat:

[.yt]FuvVq6yXryk[/yt]

Så härligt! Så snyggt! Mer sådan stil lyftning! Jag är övertygad om att man lyfter mest med felfri teknik. Man lyfter inte mer med en höft som är så högt upp när vikten börjar röra sig uppåt att det blir ett SLDL. Så snyggt!

Krampus 2007-03-07 11:45

Citat:

Greppet!:hbang: Grymt!
Nu tror jag inte denna killen i övrigt är en svag man, det det är ofta mn ser äldre gubbar 8md lie rondör ligga och käpma så de håller på arr dö med 80kg i bänken, eller böjer 1 dm på 100kg.
Sen går det jävlarn och drar upp närmare 300kg i mark som ingetting!Finns en gubbe på Frescati.
Kan ju vara gamla kroppsarbetare....

bertbert 2007-03-07 17:46

Citat:

Överhandsgrepp! :eek:

Pez 2007-03-07 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av mini (Inlägg 2142760)
Eftersom Pez skrev Give it to me så antog jag att han ville ha kommentarer, så då skrev jag det jag tyckte såg ut som om det fanns förbättringspotential. När man dessutom vet att Pez har haft problem med ryggen och nyligen börjat marka igen kan väl funderingarna inte vara av ondo iaf?

Korrekt uppfattat. :thumbup:

Jag ser själv att röven drar upp för tidigt och att ryggen släpper lite, ville mest ha kritik och tips om hur det går att förbättra etc. - sk. "konstruktiv kritik". :D

shadowfire 2007-03-07 18:36

Citat:

Det där var ett av de bättre filmklipp jag sett på kolo i huvudtaget på sistone, utan tvekan! Sådär ska en uppladdning se ut och gröndjävulskt fokus, självkontroll ftw!

Sedan lyftet i sig, det där var ju inte direkt första gången killen drog en mark. Lyftet var ju helt underbart och greppet makalöst bra! Snubben lär dock ha bra bålstabilitet med den kalaskulan :D

shadowfire 2007-03-07 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Pez (Inlägg 2143683)
Korrekt uppfattat. :thumbup:

Jag ser själv att röven drar upp för tidigt och att ryggen släpper lite, ville mest ha kritik och tips om hur det går att förbättra etc. - sk. "konstruktiv kritik". :D

Så mkt mer än så går nog inte o se, men de två sakerna är ju nog så mkt o förbättra.

Provade själv att lyfta med mkt rakare rygg och blicken i taket sist och fick gå ner rejält i vikt, blev mkt svagare i marklyftet (men antagligen bra mkt säkrare lyft för ryggen), så mini's tips är nog de rätta.

Du ska nog inte lasta på så mkt mer iaf för då får du en OLW-tröja av mig. :D

Krampus 2007-03-07 20:57

Har tänkt lite på tekniken. Ska bli ännu bättre.
225kg.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:43.