![]() |
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Eftersom vi diskuterar....
....mark.
En gammal video från 2004, innan jag fick problem med ljumske/höft. http://karlstadsak.se/lars/040601_me_dl.wmv Det jag skulle gjort annorlunda idag är att dra blicken rätt upp i taket, vilket gör att höften kommer närmare stången & tyngdpunkten mer mitt på foten. Tekniken är bättre idag, men jag är inte 100% i kroppen än. /the_PL_man |
Citat:
|
Citat:
|
Yep, 5 kg över tävlingspers.
Drog 230 & bommade 240 på omg 1 nu, så det fattas en del styrka än till gamla höjder. Dock så kändes det tekniskt sett sunt, vilket var skönt. /the_PL_man Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nu tror jag inte denna killen i övrigt är en svag man, det det är ofta mn ser äldre gubbar 8md lie rondör ligga och käpma så de håller på arr dö med 80kg i bänken, eller böjer 1 dm på 100kg. Sen går det jävlarn och drar upp närmare 300kg i mark som ingetting!Finns en gubbe på Frescati. Kan ju vara gamla kroppsarbetare.... |
Citat:
|
Citat:
Jag ser själv att röven drar upp för tidigt och att ryggen släpper lite, ville mest ha kritik och tips om hur det går att förbättra etc. - sk. "konstruktiv kritik". :D |
Citat:
Sedan lyftet i sig, det där var ju inte direkt första gången killen drog en mark. Lyftet var ju helt underbart och greppet makalöst bra! Snubben lär dock ha bra bålstabilitet med den kalaskulan :D |
Citat:
Provade själv att lyfta med mkt rakare rygg och blicken i taket sist och fick gå ner rejält i vikt, blev mkt svagare i marklyftet (men antagligen bra mkt säkrare lyft för ryggen), så mini's tips är nog de rätta. Du ska nog inte lasta på så mkt mer iaf för då får du en OLW-tröja av mig. :D |
Har tänkt lite på tekniken. Ska bli ännu bättre.
225kg. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:43. |
|