![]() |
Jävlar vad bra jobbat. Snyggt! Och kul att även dra milen under 50 samtidigt! :)
Hade gjort vad som helst för 12 grader just nu. 31 i skuggan är lite väl häftigt ändå :D |
Citat:
Ja jäklar vad jobbig värmen är. När pulsen väl går upp så kommer den inte ner igen. Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk |
Träningen har fortsatt att rulla på bra utan journalen.
15 km har jag fixat på 1:14 (4:59 tempo) Bänken har jag gjort 107.5 med mersmak Viktnedgången klarade jag inte att hålla över sommaren. Gick upp från 76-82. Nu har jag börjat deffa igen. Ligger på 79 kg idag. Hoppas på att komma ner till 75 för att sedan hålla mig mellan 75-77 i ett år. På lördag är jag anmäld till en halvmara i Vänersborg. Ruggigt taggad inför det. Första loppet sedan 2009 [emoji16] Hoppas på att fixa halvmaran på 1:45-1:50. Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk |
Snygg tid på 15 km! :) Och det hör väl till att vikten går upp lite under sommaren/semestern ;)
Kul med halvmara! Lycka till på det, hojta gärna till om hur det gick! |
Skräcklan halvmaraton
21,1km@1:48 Åkte upp till Vänersborg för att springa då göteborgsvarvet hade blivit inställt. Hade vilat en hel vecka så jag var lite osäker på formen. Värmde upp 1 km och sedan var det dags. Hittade fort en rygg på en dam som höll 4:50-5:00 tempo. Lite för snabbt för mig men det kändes lätt. Så jag tog sikte på att klara loppet i 5:00 tempo. Vid 8 km började hon tappa farten. Men då blev vi omsprungna av en annan dam som höll 5:00 tempo. Så jag lade mig i hennes rygg istället. Vid det här laget hade det börjat ösregna och banan blev ganska geggig och tung att springa på sina platser. Vid 12 km började det bli riktigt tungt att följa hennes rygg. Jag satte på musik och bet ihop. Vid 13 km fick jag släppa hennes rygg. Jag ställde in mig på att iaf hålla 5:00 tempo fram till 15km. Men det gick inte heller. Tempot sjönk ner mot 5:20. Men jag bet ihop och kämpade på en kilometer i taget. Fick tänka på att ta i på varje steg för att hålla tempot uppe. Framsida lår var rejält trötta nu och regnet fortsatte att ösa ner. Men det är ju tävling. Så det är bara att kämpa på. Tempot låg mellan 5:10 till 5:30. Spurtade in sista kilometern och gav till ett rejält vrål vid målgång. Eufori att få sluta pressa sig. Benen bar mig knappt när jag slutade att springa. Regnet fortsatte att ösa ner. Gick till bilen och där satt familjen och väntade otåligt. Inte så mycket att hitta på i Vänersborg när regnet öser ner. Bytte om till torra kläder under ett tak som jag hittade. Satte mig i bilen och körde ner till Göteborg. Stretchade inget... Idag är benen mos. Men jag är nöjd över loppet. Kul att tävla. Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk |
Snyggt! Var det mycket utförslöpning? :)
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Nej det var nästan platt. Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk |
Fan vad bra jobbat ändå! :) Snyggt gjort i det där vädret.
|
Citat:
Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk |
Lördag 18 september
Sprang lite intervaller idag. 3x2 km med 90 sek vila. 4:51 4:55 4:48 4:53 4:26! 4:35 Riktigt bra pass! Kul att springa fort. 10 km tävling den 30e oktober. Hoppas på iaf 48 min. Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk |
Citat:
Pressure wash the quiver bone In the bitch wrinkle |
Citat:
Lärde mig på denna tävlingen att mitt halvmara-tempo ligger på 5:10. Kanske lite snabbare. Var ju tuffa förhållanden. Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk |
Kör du mest löpning nu? Ombyte förnöjer iofs
|
Citat:
Styrketräningen har stått stilla i många år. Blir mest bänk och överkropp nuförtiden. Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:25. |