![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Frågan är hur stöddig Toney egentligen är och hur mycket mma han tycker han behöver lära sig. Han tycker det säkert räcker med lite nedtagningsförsvar och sen så är det biff. Är han tillräckligt ödmjuk så kanske han iaf hinner lära sig såpass mycket så att han får en aning mer än en "punchers chance". Fast jag tvivlar - även om King Mo hävdar att han blev nakenstrypt av honom. :D
Jag tror dock han skulle få problem även i standupen med lite bättre strikers än Randy. Toney har ju en klassisk bob & weave stil, med en massa gungning på rätt stela ben. Exakt det som inte fungerar i mma då han riskerar en spark i huvudet, ett knä eller en nedtagning. Visst har han mycket mer skills än så och är tydligen väldigt flexibel, men frågan är om han kan träna bort många av de innötta boxningsmovsen som inte funkar i mma. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Japp, men det ska bli kul att se. Undrar om hans kaxiga attityd är kvar efter att han har blivit total-krossad. :D
|
Citat:
Jag kan bara tänka mig vilken deal han fick, det kommer dra ordentligt med ppv:s. |
Citat:
|
Eftersnack UFC 116 med ROGAN!
http://www.mmaresolutions.com/joe-ro...-was-250-video |
Citat:
|
Citat:
Någon mma-gala jag fick en inbjudan på facebook till - något värt att kolla upp en stream till? Både proffs och amatör matcher. |
Jag såg att Kruth ska fightas mot Bob Sapp den 27:e november på hovet. Varför har jag inte hört massvis om detta förens nu?!
Kul med ett högprofilerat namn för Kruth att banka på! Även om det kanske inte är det mest seriösa motstånd i världen så får det ju i alla fall lite publicitet. http://www.k-1.se/index.php?option=c...d=94&Itemid=40 |
Man ska inte underskatta Sapp. Vi såg ju vad som hände mot Ernesto Hoost. :D
|
Såg just fighten med Leben/Akiyama och undrar hur vad som gäller i regelverket när Leben hänger upp och ned med bara huvudet i backen i ett armbarförsök om Akiyama då hade fått satsa allt på ett kort och soccerkicka honom i huvudet?
|
Varför har Cheick Kongo ett så imponerande dåligt ground game? Överst på min julklappslista i år står brottning och bjj till Herr Kongo.
Allvarligt talat så är han sjuk stående! |
Här har ni en Gif ni kan använda om ni någonsin stöter på någon som argumenterar att kampsport bara är barbariskt och vägrar inse att det är en teknisk sport som kan vara mycket vacker att betrakta. Jag hade kunnat stirra på denna hela dagen lång.
http://img25.imageshack.us/img25/2796/anderson.gif |
Citat:
|
Den funkade inte för mig (gif'en alltså). Om det är samma för någon annan så kopiera detta in i adressfältet.
bit.ly/dhn5vv |
Citat:
|
Hur som helst, det där klippet är priceless.
|
Det är samma som denna, men den andra var från en bättre vinkel. Nåja:
http://i25.tinypic.com/2dkenap.gif |
|
BEST OPENING EVER! (ger mig fortfarande Goosebumps när jag tittar/lyssnar)
02:38 och framåt!!!!! |
2006 var mkt vacker också
|
|
Citat:
|
Citat:
Ska vi göra en gissningslek? The Rock 191 runt 110 Stone Cold 185 cunt 105 Goldberg 191 cm runt 115? |
Forrest har skrivit en ny bok
http://www.harpercollins.com/harperi...0061998256.jpg Citat:
|
Juzup är imponerad!
|
The Rock VS The Brock
|
Citat:
But funny cuz it's true! More sherdog copy: http://www.bloodyelbow.com/2010/7/6/...ock-lesnar-has "Cain is wrestling every day with this years NCAA Div 1 national champ from MO. who is about 280lbs and let me tell you that Cain coming off a knee surgery 4wks ago is getting takedowns just fine as well as not losing any. Cain is a better wrestler/striker/MMA fighter than Brock but like you said, Brock is bigger with a huge punch. That is the only chance I give Brock though is a punchers chance cuz I don’t see him holding Cain down "IF" he can get the takedown." "Bobby Lashley couldn’t and cant take Cain down and he's leaps and bounds a better wrestler than Brock as well as just as big so don’t count Cain out in the wrestling just yet." Vet inte om Bobby är bättre än Brock, men om Cain tränar med den nuvarande NCAA div 1 mästarn och inte har några problem med att ta ner honom eller komma upp, så ser det mörkt ut för Bröcklingen. |
Citat:
|
Brock Staredowns the NWO (På den tiden han åt Hästkött)
|
Förresten, hur ser ni fighterna i toppen på HW framöver/hypotetiskt?
Så här ser jag det: Cain vs Brock JDs vs Nelson Cain vs JDS Brock vs Nelson Brock vs JDS Cain vs Nelson Cain vs Carwin JDS vs Carwin Nelson vs Carwin Som synes har jag inte så mycket förtroende för Brock. ;) Om Brock skulle få upp sin standup ordentligt och träna bort slagräddheten så skulle han dock bli mäktig. Det vore roligt om Nelson och Brock fick mötas, och Nelson dominerade Brock dock (jag tror han har en chans att vinna). Bara för att det skulle sätta Dana på sin plats. ;) Undrar hur mycket Brock skulle droppa på alla rankingar om han förlorade först mot Cain, sen mot Nelson. Big Country är en liten underdogfavorit för mig f.ö.. Grappling i nivå med Mir (t.o.m. bättre då han vann en grapplingtävling mot honom), duglig standup och ser ut som en lastbilschafför som gillar sina chips. |
Ja det skulle verkligen kännas skönt att se Danas ansiktsuttryck efter Nelson dominerar Brock och ber Dana köpa ett gäng cheeseburgare till hans lockerroom efter hans vinst.
Men först och främst vill jag se Cain Velasquez vinna. |
Citat:
|
Hur är det med folk som använt steorider ett tag, och sedan slutat, och börjat i UFC tex där dom har drogtester? Känns ju lite roligt om man skulle kunna använda det i tio år för att sedan sluta i två år och börja i UFC?
|
|
Klockrena bilder!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Kan ju vara ett knep att så ett frö av osäkerhet hos Brock. Men stämmer det så kommer matchen bli extremt intressant, för det innebär att Cain i princip helt eliminerar Brocks enda chans till att vinna. |
Ogillar cain starkt så hoppas brock äger sönder han bra. Brown pride.. Om brock skulle skaffa White pride tatueringen skulle det vara nazism.. Brown pride är stolthet över sitt land som är helt acceptabelt.. *rolleyes*
|
Citat:
|
Citat:
Styrka är inte blott beroende på tvärsnittsyta hos muskeln. Men i vilket fall, har man 10 kg mer rena muskler (och då sannolikt av den snabba fibertypen eftersom dessa har mest volympotential) så innebär det också att man kommer få en större syreskuld. Kolla vad som hände med Pudde. Jag tror det viktigaste är att man har en väl avvägd mängd muskler optimerad för ens kroppsbyggnad. |
Pudde kanske inte hade jobbat med konditionen särskilt mycket, men jag förstår vad du menar.
|
Citat:
|
Riktigt bra sagt.
|
Citat:
Jag gillar Noguiera och hade svårt för att se en sådan legend sluta på det viset som han gjorde i fighten med Cain så jag känner att någon form av bestraffning är passande. Med tanke på det så finns det ingen bättre bestraffning än en 120 kg Brock! :D |
Jo, jag vet att det står Brown Pride igentligen. :D
|
Citat:
Läs: http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=9351 |
Citat:
|
Bara för att man byter ut white mot brown betyder det ju inte att innebörden av ordet är detsamma. Men det har redan avklarats.
Till något betydligt mer intressant. Jag funderar starkt på att börja träna BJJ efter sommaren då klubbarna börjar ha nybörjarintag. Vad kan jag förvänta mig? Finns det tävlingar för nybörjare? |
Citat:
Tror du jag har fel i mitt påstående? Jag tror inte det. Vad vill man då ha sagt med en sån tatuering? Jag köper inte hans luddiga förklaring. Termer som White, Black, Brown, Asian pride har en politisk innebörd och används för att man vill markera att man tillhör en viss raslig grupp som man anser skall ha mer makt. Att USA är ett delat land där raser är skiljelinjer och att det ständigt pågår politiska konflikter i och med detta är inget nytt man jag tycker att den sportsliga arenan ska vara fri från sådant. Att rasistiska uppfattningar inte spelar någon roll på grund av att de kommer från en minoritetsgrupp håller jag inte heller med om. Lever man i ett område som domineras av en grupp där sådana åsikter är de gällande så kommer man att drabbas av det i sin vardag oberoende hur övriga samhället ser ut. |
Citat:
|
Citat:
|
Några hints på när en ev. rematch mellan Werdum och Fedor kan vara?
|
Fedor skämtar till det lite! Fedor leker lite judo |
Citat:
Det finns någon klausul i kontraktet som gör att fedor inte kan lämna strikeforce om han står som champ vilket gör att m1 har en loose/loose ifall de tvingas fightas mot overeem (förlora och fedor tappar ännu mer ranking, vinna och få en sämre förhandlingsposition då de inte kan lämna strikeforce). Strikeforce har dock ännu mer att förlora på att sätta honom i en rematch mot Werdum eftersom Fedor då kan skriva kontrakt med exempelvis UFC efter den fighten. Läs på bloodyelbow. Där står det mer om saken. |
Cero: nu ser jag att jag missade en liten del i din post =). Jag tror inte de har släppt några hints på eventuella datum.
|
Vill strikeforce ha en titlefight mellan fedor och overeem när fedor förlorade mot werdum? Makes no sence.
|
Förnuftigare än när Rogers fick den iaf :D
|
Citat:
|
Borde vara Overeem vs Werdum. Sen får Fedor möta antingen förloraren eller vinnaren. Då han antingen får en chans att ta revansch på Werdum, eller möta Overeem för första gången.
F.ö var jag 1 av 10 personer som vann en tävling på mmanytt :D |
Citat:
|
Citat:
Som sagt, bälten är värda en hel del. |
Citat:
|
Citat:
|
Meningen var naturligtvis att Fedor skulle vinna mot Werdum för att kunna fightas om bältet men nu är det klabb. Kommerciellt sett så fungerar det alldeles utmärkt att sätta Fedor mot Overeem då det är en match folk vill se, men om Strikeforce vill skapa någon sorts legitimitet borde de sätta Werdum mot Fedor II i höst och om Fedor vinner där, Fedor mot Overeem runt nyårsskiftet.
"Fördelen" för Fedor verkar vara att Werdum inte tycks särskilt intresserad av Overeem-fighten och hellre tycks vara intresserad av en rematch. |
Varför ska Overeem behöva vänta på att Fedor får en revansch match?
Varför ska Werdum behöva möta Fedor en gång till innan han får chans på bältet? Om Strikeforce ska visa någon s.k legitimitet så borde det vara Werdum vs Overeem som nästa fight. |
Citat:
Citat:
|
Jo, visst. Det komersiella spelar alltid sin roll. Men frågan är vad man tjänar mest på, att se Fedor få revanch för sin första förlust i karriären, eller låta honom möta Overeem? Jag tycker helt klart att han ska få revanch först! Skulle han förlora igen ser det ju inte särskilt ljust ut..
|
Citat:
|
Äh, är väl inte rocket science precis att White och Brown pride har olika "meningar" - förutom att det är två olika färger liksom.
|
Hade vita varit en minoritet och allting hade varit omvänt, hade ju White Pride haft en annan mening än det har idag och således även Bronx Pride.
Cain är bara stolt över sitt ursprung. Inte att "The Bronx Race" shalt conquer all eller är värd mer än andra. Tror man någonting annat är man riktigt ignorant. |
Wow verkar som Mark Hunt är påväg till ufc, didnt see that one coming kan jag säga. Hoppas nu att han blir mer motiverad att träna igen! War atomic butt drop!
http://www.mmafighting.com/2010/07/0...le-at-ufc-119/ |
Ja! De borde ha en SuperHeavyWeight-klass där Mark Hunt blir Champ! :D
Gotta love Mark "The Atomic Buttdrop" Hunt! |
|
|
Citat:
Ska själv försöka köra igång med lite grappling igen nästa vecka:) |
The Rock VS NWO
The Brock VS NWO |
För mycket wrestling och för lite mma nu Kwon!
|
Jag blev så rörd över klippet där alla Brocks gamla wrestling-polare var där och grattade Brock efter Shane-fighten, och blev nostalgisk.
http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/x2_1d45cf4 |
Jag gillar såna här klipp där två kampsporter möter varandra. Ungefär som tidiga mma tävlingar.
|
Crazy fucking Ruskies...
|
Karate FAIL :D
|
Karate Win;)
|
Nice dyngknock vid 2:50 min. :Virro
|
Andy Hug var en av mina favoriter förr.
|
Citat:
|
Citat:
|
Nice klipp Delta. Känns som att Karatekillarna inte var vana vid att slå eller få slag i ansiktet.
|
Citat:
Andy Hug ovan hade uppbenbarligen krosstränat med boxning och det är intressant att se potentialen i en del av teknikerna. Han knockade tex folk med yxsparkar, bara en sån sak. |
Åh det Igor klippet har jag letat efter, hade det på min dator för x antal år sen. Han var ju kung!
|
Citat:
|
Mark Hunt klar för UFC, debuterar på UFC 119.
http://mmanytt.se/ufc/mark-hunt-skri...ar-pa-ufc-119/ http://www.jokerjitsu.com/images/crocop_hunt.gif |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:47. |