Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

panzerpig 2010-12-26 21:19

jag med. Kan vi inte prata om nått annat nu? :)

Petoria 2010-12-26 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4771821)
jag med. Kan vi inte prata om nått annat nu? :)

http://www.thewheelfx.com/lane/GIFS/...rekNodding.gif

Vill man bråka finns alltid Sherdog :D

cero 2010-12-26 21:54

Då kommer jag med mina random frågor!

1): Skulle GSP dominera Josh i en vanlig brottningsmatch?
2): Blev Roy Nelson tjock med mening, eller råkade han äta för mycket bara? Känns väldigt roligt med tanke på att han tävlar på en såpass hög nivå.

Kwon 2010-12-26 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4770443)
Fan va rumble är stor :D

Dwarfar ju Heavyweights :D

Petoria 2010-12-26 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4771910)
Dwarfar ju Heavyweights :D

http://img251.imageshack.us/img251/8...johnsonfat.jpg

panzerpig 2010-12-27 07:38

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4771884)
Då kommer jag med mina random frågor!

1): Skulle GSP dominera Josh i en vanlig brottningsmatch?
2): Blev Roy Nelson tjock med mening, eller råkade han äta för mycket bara? Känns väldigt roligt med tanke på att han tävlar på en såpass hög nivå.

1 tror Josh snarare skulle dominera GSP. MMA-brottning är inte en riktig brottningsmatch, andra regler och taktik.
2. tror det är en mix. han är säkert "naturligt fet" och trivs med det. sen är det nog lite image också.

Heniin 2010-12-27 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4772236)
1 tror Josh snarare skulle dominera GSP. MMA-brottning är inte en riktig brottningsmatch, andra regler och taktik.
2. tror det är en mix. han är säkert "naturligt fet" och trivs med det. sen är det nog lite image också.

Tror inte Josh skulle "dominera" GSP övh. Dessutom tränar GSP med de bästa brottarna i kanada veckovis. Kolla bara inside när han tränar med landslaget, han blir knappast ägd där.....

Petoria 2010-12-27 16:12

Kände det på mig:
Citat:

According to Dave Meltzer of Yahoo! Sports/Wrestling Observer, Brock is currently looking for an "exit strategy" from the UFC.

Meltzer said on his radio show that the fight with Velasquez has changed Brock's attitude on fighting and he is at the stage in his life where he doesn't want to get injured. He's very well off financially and the business man in him apparently knows that it may be time to move on.

Meltzer also mentioned that Brock hasn't trained a single day since the Velasquez fight nor he has returned any phone calls to Dana or Zuffa about upcoming matches.

Dave pointed out if Brock was motivated, he would be right back in the gym training and bringing in new coaches with the goal of beating Cain yet he isn't doing that. He's hunting and hasn't even thought about his next fight. Lesnar apparently wants to do WrestleMania "badly" and will earn an estimated 2 million dollars for 30 minutes of work.

Everything is pointing towards Brock having one more fight and ending his contract. His head doesn't seem to be in the fighting game and it looks like it was just yet another successful business move.

Doctor Snuggles 2010-12-27 16:22

Do you wanna be a fucking fighter? Apparently not.
Jag antar att bli träffad av Cains kuddar var tillräckligt mycket John Blund.

panzerpig 2010-12-27 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Heniin (Inlägg 4772715)
Tror inte Josh skulle "dominera" GSP övh. Dessutom tränar GSP med de bästa brottarna i kanada veckovis. Kolla bara inside när han tränar med landslaget, han blir knappast ägd där.....

Aha, det visste jag inte. Har bara hört att Josh ska vara den/en av de bästa brottarna i UFC. Tror du GSP är bättre än Josh eller skulle det bli jämnt?

panzerpig 2010-12-27 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av doctor snuggles (Inlägg 4772930)
do you wanna be a fucking fighter? Apparently not.
Jag antar att bli träffad av cains kuddar var tillräckligt mycket john blund.

+1 Plus att första ronden mot Carwin fick honom att inse att folk kanske inte är så rädda för honom...

Petoria 2010-12-27 16:46

Undrar hur glad Dana blir nu, han såg ju inte direkt munter ut när Cain vann :D

Doctor Snuggles 2010-12-27 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4772972)
Undrar hur glad Dana blir nu, han såg ju inte direkt munter ut när Cain vann :D

Jag tror han har vänt kappan och insett att latinomarkaden är enormt stor. Det är väl bara lättare att markadsföra för rednecks med affliction t-shirts och tribaltatueringar.

Heniin 2010-12-27 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4772962)
Aha, det visste jag inte. Har bara hört att Josh ska vara den/en av de bästa brottarna i UFC. Tror du GSP är bättre än Josh eller skulle det bli jämnt?

Svårt att säga men tror att GSP är fysiskt starkare än vad Josh är vilket är en fördel bara det i sig. Tror nog det skulle vara ett jämt race ärligt talat.

babidi 2010-12-27 22:48

Josh skulle vinna i en greco-roman match för han är mer matchvan. Han har dom strategiska verktygen för att vinna.

Är det en brottningsmatch där man ska ta ner, mounta sen börja om så vinner GSP.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:20.